2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

UKRAJINA: A co bude dál?

Od začátku ukrajinské krize jsem varoval před neonacistickými bojůvkami, které ovládly Majdan. Demonstrace, které začaly jako protesty proti zkorumpované vládě, byly rychle ovládnuty neonacisty ze strany Svoboda a z Pravého sektoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Tocháček 1.4.2014 9:58

Re: No a mám text

Pokud myslíte, že jsme příliš " daleko " na to, abychom mohli mít  objektivní pohled, tak to máte samozřejmě pravdu. Ovšem být příliš " uvnitř "  ( ptát se jednotlivců ) také není záruka správného pochopení celku. Já to dneska prostě vidím stejně jako pan Hass, to je celé. Nedělám si nárok, že mám PRAVDU.

Naštěstí stačí trochu trpělivost ( půl roku, rok ) a hned budeme

moudřejší jestli náš dnešní pohled byl nebo nebyl " na míse ". V tomto

kontextu už netrpělivě vyhlížím květnové volby na Ukrajině a do EP.

R. Langer 1.4.2014 12:22

Re: No a mám text

Já bych naopak to správné pochopení celku nechal na těch Ukrajincích. Naše pohledy jsou zcela nepodstatné.

R. Gramblička 1.4.2014 12:40

Re: No a mám text

A které ukrajince myslíte? Tam jsou ty názory taky dosti pestré

E. Tocháček 1.4.2014 13:12

Re: No a mám text

No to ale nenápadně opouštíte téma. Jasná věc, že si ukrajinci budou muset sami nést odpovědnost za správné vyhodnocení toho co se v jejich zemi děje, včetně následných rozhodnutí ve volbách. Diskuze je ale přeci o tom, jak se to jeví nám odsud, případně jaké dopady by další vývoj mohl mít na nás. A na takové úvahy máme ale plné právo.

M. Prokop 1.4.2014 10:53

Re: No a mám text

Mně také.

Navíc, zdá se mi poněkud podivné, že by se mýlili všichni, vyjma Putina, Haase, Buchanana a místního rusofila Nováka.

M. Varadinková 1.4.2014 12:28

Re: No a mám text

Všichni, co se dle Vás "nemýlí", unisono bečí "Čtyři nohy dobré, dvě nohy špatné". A Vy s nimi. Tupé stádo.

Kromě Haase a Buchanana se nemýlí ani Klaus, Weigel, Roberts a spousta dalších, jejichž hlas k Vám přes to ohlušující bečení stáda nedolehne.

V. Novák 1.4.2014 13:57

Příspěvek jako obvykle plný argumentů!

Prokopných argumentů...

J. Matuška 1.4.2014 9:34

Re: No a mám text

Z mého pohledu skvělý analytický článek, ke kterému není potřeba moc toho dodávat. Jsem rád, že jsem na straně Tomáše Haase. Západ šlápl do něčeho nevonícího. Čím dříve se USA a Německo dohodnou a přesvědčí většinu Ukrajinců, že spíše neutralita je pro ně nejvýhodnější, tím lépe. Čili 1. krok je dohoda Západu s Ruskem. 2. krok závisí od Ukrajinců samotných. Zvítězí rozum nad zjitřenými emocemi? Mám obavu, že extrémní nacionalisté se bez "boje"  nevzdají pozic v bezpečnostních resortech, které dobyli díky jejich aktivitám na MAJDANU.

V případě, že ukrajinští nacionalisté budou vystupovat ne zrovna přátelsky vůči svým "bratrům" z jihovýchodu Ukrajiny, by bylo Putinovou velkou chybou se tam přímo vojensky angažovat. Problém by se měl řešit pomocí nástrojů OSN!!! V tom případě by celý svět uznal opět Putina jako mírotvorce. Už jednou se mu povedlo společně s ministrem zahraničí Lavrovem zabránit krveprolití - v Sýrii. Chybělo málo a prezident Obama dal rozkaz k raketovému útoku na Asada. Obama by si měl uvědomit, že je nositelem Nobelovy ceny míru...

To nejhorší, co by mohlo postihnout obyčejné lidi, by byl návrat ke Studené válce. Kdo z dalšího vyzbrojování by měl užitek? Vzájemně výhodné obchodování posiluje MÍR. Dlouho jsme žili v představě, že válka v Evropě není možná. Ukrajina nás z toho omylu "probudila".

E. Tocháček 1.4.2014 10:02

Re: No a mám text

Ano, nová studená válka by byla úplně špatně pro všechny, pro nás dole obzvláště.

R. Jonák 1.4.2014 10:07

Re: No a mám text

Dalo by se s vámi souhlasit, až na tu poznámku, že by to měla řešit OSN. Nevím ale OSN má většinou jenom řeči a skutek utek.

M. Prokop 1.4.2014 10:59

Re: No a mám text

"Čím dříve se USA a Německo dohodnou a přesvědčí většinu Ukrajinců,:...." - to mi trochu zavání, jak kdyby ti Ukrajinci byli nedospělí.

"Nástroje OSN"? Co to je? Buďto zasáhne nějaká velmoc jménem OSN (pokud jí to jiná nezhatí vetem), nebo žádné nejsou.

"Zabránění krveprolití v Sýrii"? Svatá prostoto, co se tam asi setrvale děje, než krveprolití? S podporou Ruska a Iránu .....

Studená válka byla způsobena existencí diktátorského státu, příliš velkého na nějaké jiné ovlivnění, než vnitřní. Pokud nějaká další vznikne, bude to zase ze stejného důvodu. A Putin už má našlápnuto a Rusové mu tleskají.

R. Gramblička 1.4.2014 12:47

Re: No a mám text

Vy jaksi pořád nechcete pochopit situaci. Jakou dohodu uvnitř mezi ukrajinci čekáte, když jsou hodně zjednodušeně rozděleni půl na půl mezi příznivce Ruska a EU?

Ale dobrá, přestaňme se jim montovat do politiky. Aby totéž udělalo Rusko, jaksi zařídit nedokážeme, ale, jak jste řekl, Ukrajinci mají rozum tak ať si to vyřešej sami

M. Prokop 1.4.2014 8:45

Dobře míněné,

Tomáše nepodezřívám z podpory Putina, ale přehnané.

M. Varadinková 1.4.2014 13:50

Re: Dobře míněné,

Tak už konečně sundejte klapky a přestaňte paranoidně podezřívat z podpory Putina i ty ostatní, co tvrdí totéž, co pan Haas.

V. Novák 1.4.2014 14:01

Re: Dobře míněné,

Sundat nelze - jsou přirozeně narostlé.

Amputaci nebudu navrhovat, mohlo by dojít ke změně Prokopovy osobnosti - a to si nevezmu na svědomí. U Prokopa by se takové odstranění rusofobních klapek rovnalo lobotomii...

M. Zikmund 1.4.2014 8:02

Přichází kompromis?

Pravý blok a nacionalisté evidentně splnili svoji úlohu nebezpečných idiotů a jejich vliv a moc už začíná silně vadit i těm, kteří je dosud využívali. Jedna etapa skončila a revoluce už zjevně začíná požírat své děti. Ostrá protiruská rétorika se začíná mírně obrušovat, v Paříži se sešli Kerry a Lavrov a evidentně se na něčem dohodli. Kouzelné je, jak si potřesou rukama a utrousí, že k řešení ukrajinské krize by se asi měla přizvat i ukrajinská vláda....

K. Frauknecht 1.4.2014 7:22

Bohužel,

emotivnější část české populace naskočila do probruselského sluníčkového expresu, spolu se zapšklými Rusobijci.

To, že na Ukrajině pučí květy demokracie byla od počátku velmi průhledná lež a blbost!

Dojde-li k rozpadu Ukrajiny, bude mít na tom EU, socialista Obava a jeho boys, velkou zásluhu. A pochopitelně Putin, ten bude "jen" hájit zájmy ruské většiny.

Z. Švrček 1.4.2014 8:49

Re: Bohužel,

tak, tak, stejně jak ty pučící květy arabského jara... tak dopadne i Ukrajina.

A my se díváme skrz prsty na to, že Putin buduje něco jiného než demokracii, kterou se mu snažíme pořád nabízet. Ti lidi tam, to je pořád ten starý SSSR s jeho zvyky a setrvačnostmi a tedy musí ještě dlouho odumírat. Proto asi to nové samoděržaví.

M. Prokop 1.4.2014 9:21

Re: Bohužel,

Mne těžko podezřívat z probruselskosti, spíše z toho "rusobijectví" (zkušenosti holt nelze vymazat). Ale nerad přeháním, tak neschopnou EU nepovažuji za někoho, kdo by dokázal něco takového, vyhnat tolik lidí na náměstí. A Obamu už vůbec ne.

Ukrajinci jsou nasraní, že žijí v bídě a bordelu a Rusko toho využívá k obnovení imperiální "slávy". Zbytek světa pouze přicmrduje.

K. Frauknecht 1.4.2014 9:32

Jo,

až na to, že s imperiálními choutkami začala EU. Reakce Rusa byla, alespoň z mého hloupého pohledu, zcela předjímatelná.

R. Langer 1.4.2014 9:35

Re: Jo,

To je pitomost, a nevím, jak to někdo furt může opakovat...

V. Novák 1.4.2014 9:37

Zkuste to "pitomost" vyvrátit...

Tím nejlépe posloužíte tomu, aby ji nikdo neopakoval.

R. Langer 1.4.2014 9:45

Re: Zkuste to "pitomost" vyvrátit...

Hm, zkuste ji dokázat, to bude lepší... :-P

V. Novák 1.4.2014 9:57

Re: Zkuste to "pitomost" vyvrátit...

EU se pokusila připoutat Ukrajinu asociační dohodou, aniž by ovšem byla ochotná nahradit Ukrajině Rusko ekonomicky. Po Rusku požadovala, aby ukrajinskou cestu do EU platilo. Zároveň měla být Ukrajina cestou evropského zboží do Ruska a celé CU. To vyplývá ze skutečnosti, že Ukrajina měla nadstandardní ekonomické vztahy s CU a na hranici s CU se platilo nižší clo

Teritoriální a ekonomická expanze je příznakem imperialismu.

QED.

J. Kanioková 1.4.2014 12:49

ANO

.

E. Tocháček 1.4.2014 10:49

Re: Zkuste to "pitomost" vyvrátit...

Pane Langre omlouvám se, že vám do toho vstupuji, ale od 9:57

a reakce pana Nováka je míček na vaší straně. Jak zahrajete ?

M. Prokop 1.4.2014 11:04

Re: Jo,

Začala EU? Tím, že do ní Ukrajinci chtěli?

Reakce Rusů byla předvídatelná, jsou čím dál, tím stejní, ale to není chyba EU, jakkoliv má chyb hodně. To je problém paranoidních a mesiášských tužeb Rusů po svém impériu.

J. Vyhnalík 1.4.2014 16:07

Re: Jo,

Ona to už EU včera přiznala, když začala mluvit o nutnosti změny východní politiky tak, aby nestavěla tamní státy před "Sofiinu volbu" a nenutila je rušit jejich stávající ekonomické a politické vazby jako podmínku pro jednání s EU.

Krize vznikla na Ukrajině a hlavní příčinou byla vzpoura Ukrajinců proti špatné a neefektivní vládě, jenže EU povzbuzoval vzpouru, aniž by nabídla reálnou alternativu.

Pro Ukrajince je typické to, že pořád mluví o tom, že Ukrajina je extrémně bohatá země, a že jejich životní úroveň bude bez problémů na úrovni Francie a Německa, pokud se zbaví špatných politiků. To mi připomíná fantasmagorie z Václaváku 1989. Cesta k prosperitě bude dlouhá a bolestná. Jenže to se nikomu z politiků EU nechce říkat. Natož, aby riskoval ztrátu domácí podpory tím, že by za EU slíbil Ukrajině skutečnou pomoc. Politice EU potřebují napřed mrtvé v ulicích, aby měli pro domácí publikum zdůvodnění toho, že "EU si koupí" další zadluženou zemi s perspektivou desítek let záchranných programů. Pokud by EU Ukrajinu skutečně přijala, eurodotace by pro zbytek unie patrně podstatně vyschly. Je proto třeba mít na Ukrajině krizi, aby politici EU mohli zdůvodnit zvýšení odvodů do fondů EU.

P. Maleček 1.4.2014 7:02

V Česku radikálové bohužel nebyli

Autor vidí budoucnost Ukrajiny černě, zvlášť díky tomu, že Ukrajinu prý mají v rukou radikálové. Už nepíše, že nebýt těch radikálů, tak je Ukrajina dávno v Putinových rukou a my máme Rusa jen přes kopec.

Rusko se přes Janukovyče evidentně pokusilo hospodářsky rozložit Ukrajinu s průhledným cílem se jí zmocnit. Poserové typu autora by sklapli kufry a sklonili hlavu. Naštěstí se na Ukrajině našlo dost lidí s odvahou a z nich jsou bezesporu nejviditelnější ti údajní radikálové.

Tak už to při revolucích autore bývá. Ano jedna výjimka tu je, naše milované Česko. Tady radikálové nebyli a tak s při tzv. revoluci demokracie zmocnili komunističtí šíbři a agenti, vexláci a nejrůznějčí čórkaři. Co z toho vzniklo snad netřeba popisovat. Kéž by tu v listopadu 89 nějací ti radikálové byli. Dnes by to tu vypadalo nesrovnatelně líp.

M. Prokop 1.4.2014 8:46

Re: V Česku radikálové bohužel nebyli

Fakticky máte nejspíš pravdu.

Ale Tomáš Haas není posera.