19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Ukrajinská tragédie a české kapitulantství

Události na Ukrajině se rozvíjejí podle scénáře, jaký se dal očekávat vzhledem k tomu, že podstatnou roli hraje stát toho typu a s takovými staletými tradicemi, jakým je Putinovo Rusko. To, že se události daly očekávat, je ovšem nečiní o nic méně hnusnými, zvlášť když se člověk neubrání promítat si zpětně vzpomínky na to, co s Ruskem sám zažil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Tocháček 4.3.2014 10:24

Re: Vyhlásíme válku?

To je vše, co jste dokázal na tomto příspěvku rozporovat ? A ještě k tomu " vlítnout na někoho " nemá nic společného s létáním.

E. Tocháček 4.3.2014 10:41

Omlouvám se,

ale neodolal jsem.

Možná bychom měli pro jistotu dát do toho vyhlášení války klauzuli, že pokud se nám po cestě něco porouchá, vyhrazujeme si právo na zpoždění.

P. Čech 4.3.2014 9:22

Poprvé většinou souhlasím.

Zvláště s tím přirovnáním k plným kaťatům.Všelijaká vyjednávání mají smysl jen tehdy, kdy je 100% jistota, že ujednané věci budou dodržovány. Obvykle tomu tak není.Obvykle některé státy (USA, Rusko, Německo, Francie, Velká Británie, Čína)mají snahu diktovat ostatním svou vůli, což je obecně nepřijatelné. Odvolávání se na nějaké geopolitické zájmy rovněž. Co je to "velmoc"? Stát, který má velkou moc směrem ven, tedy mimo své území. Takovéto dělení států je ovšem nepřijatelné pro většinu. Mlčet k tomu bych snad mohl jen v případě, že by některá "velmoc" měla velkou moc přirozeně. Taková "velmoc" však neexistuje. Vždy své vynuceně vedoucí postavení podpírá vojenskou převahou a hegemonistickými kecy. Kecy, které obecně patří do ranného středověku a nikoliv do 21. století.Je k pláči, že některé státy a někteří občané jsou ochotni na toto slyšet. Zde ovšem dvojnásob platí že nedovede-li si někdo (rozuměj stát) svou svobodu vybojovat krví, nestojí za to, aby ji měl.

K. Janyška 4.3.2014 9:15

Zase za to můžeme my ?

Doležale, Doležale.... Dzp.

P. Čech 4.3.2014 9:24

Re: Zase za to můžeme my ?

Nikoliv   m  y    , ale   V  y  , pane Janyško. Vy a Vám podobní i s tím vaším spontánním řádem obecné neschopnosti.

K. Křivan 4.3.2014 8:59

Pane Wagnere,

zdejší textový systém zoufale potřebuje vylepšit. Možnost upravit si komentář aby k něčemu vypadal. Mnoho diskuzních fór to má, například Respekt.  Vaši ajťáci nemusí vynalézat nic nového. Podívejte jak to blbě vypadá. Třeba tady: 8:54

J. Kolouch 4.3.2014 11:51

Re: Pane Wagnere,

Docela souhlasím a přidávám se. Je například skoro nemožné najít, k čemu se vztahují příspěvky Re, pokud je jich pod hlavním příspěvkem více.

M. Starý 4.3.2014 8:55

Civi vs. voják ministrem obrany

Civilní ministr obrany je dobrý v době míru a klidu, kdy drží na uzdě požadavky generálů na peníze do rezortu. Ovšem je tragedií, když přituhne a on má něco rozhodnout. Nás, Slováků, Poláků a Maďarů se krize na Ukrajině týká nejvíc. Jediný, kdo je slyšet jsou Poláci.

Ministr zahraničí USA John Kerry letí do Kyjeva, proč tam není žádný vysoký potentát z EU aby koordinovali postup?

P. Čech 4.3.2014 9:28

Re: Civi vs. voják ministrem obrany

Protože EU o tom rokuje. Rokovat bude ještě dlouho. Až dorokuje, pokud vůbec a pokud toto rokování vyústí v nějaký obecný závěr (o čemž silně pochybuji), bude již dávno vymalováno. Ona totiž EU je stejný zbytečně drahý a nesmyslný moloch jako OSN.

E. Sevrát 4.3.2014 7:37

Jak se říká každá analogie kulhá,

stejně by se dalo analogicky říct, že president Janukovyč který požádal Rusko o pomoc je exilový president, tedy něco jako Edvard Beneš. A ten taky žádal spojence o pomoc.Doktor Pribáň v ČT 24 uvedl, že Janukovyč je de-iure stále legitimním presidentem Ukrajiny, protože

jeho svržení proběhlo v rozporu s ústavou,která je podobná ústavě ČR (kdyby mohl parlament ČR odvolávat presidenta, jak se mu zachce,tak jsme velmi často bez presidenta),ale de-facto presidentem není.A to E.B. taky nebyl, leč když se vrátil z GB jeho presidentský mandát pokračoval a nebyl nikým zpochybněn.

J. Fleiszner 4.3.2014 9:31

Re: Jak se říká každá analogie kulhá,

Jasně, že Janukovyč je stále prezidentem Ukrajiny. "Sesadili" ho násilím a teď se bojí, že bude konáno násilí na nich od Rusů. Měli ho sundat ve volbách a Rusko by se pravděpodobně nikam nehrnulo.

R. Langer 4.3.2014 11:09

Re: Jak se říká každá analogie kulhá,

Až na to, že Rusům by mělo být hovno co po tom, co si Ukrajina sama upeče.

J. Boleslav 4.3.2014 12:33

Re: Jak se říká každá analogie kulhá,

Přesně tak.

E. Tocháček 4.3.2014 7:32

Je mi líto pane Dolažale,

dnešní úvodník pana Neffa se mi zdá o dva řády věrohodnější než váš článek. Jste si opravdu jistý, že chce Putin po Krymu a možná východní části Ukrajiny pokračovat dál do Evropy ? Píšete: „ …jedná se o nelítostný zápas na život a na smrt, a to nejen pro ukrajinský národ, ale i pro nás, protože my budeme hned další na ruském pekáči … “ Opravdu věříte, že cílem Ruské politiky  je  rozšiřovat Rusko až k nám ? Chápu, že zažít ruskou invazi v roce  68 muselo být velmi traumatizující, ale obávám se, že tady si situaci poněkud ohýbáte, aby vám lépe vycházeli vaše analogie. Prostě jak píše pan Neff - příliš mnoho emocí . A ještě velmi správně píše, že pokud chceme co možná nejdříve vidět opouštět ruské vojáky území dnešní Ukrajiny, je jediná správná cesta. Tlačit na co nejrychlejší uspořádání nových voleb a referenda o osudu Krymu. A k tomu rozhodně nepovede utápění se v emotivních obrazech  ruské vojenské boty rozdupávající Evropu.

K. Křivan 4.3.2014 8:07

Re: Putin není blbec,

a co se inteligence týče vysoko převažuje EU-politiky. 

Z Ukrajiny si vezme jen ty oblasti,  jejichž obyvatelstvo k Rusku chce.  Vše ostatní by bylo pro něj zátěží a zdrojem problémů.

J. Podešva 4.3.2014 8:19

Re: Putin není blbec,

A to vám přijde v pořádku ? Žijí tu Rusové, tak je to Rusko. S touhle logikou by se součástí Ruska nutně musely stát třeba Karlovy Vary, jakož i jiná evropská centra.

K. Křivan 4.3.2014 8:38

Re: Karlovy Vary je hodně pitomý argument.

Vy asi nic o historii Krymu nevíte, že ?

K. Křivan 4.3.2014 8:54

Re: Karlovy Vary je hodně pitomý argument.

Roku 1243 vpadli na Krym Tataři, posléze je součástí Zlaté hordy, od 15. století byl vytvořen samostatný Krymský chanát se střediskem v Bachčisaraji. Od roku 1475 byl chanát vazalem Osmanské říše.

Někteří historici odhadují, že při nájezdech obávané krymskotatarské

jízdy tzv. sklízení stepí, mezi 15. a 18. století, bylo odvlečeno a

prodáno do otroctví v Osmanské říši až 3 miliony lidí, především Ukrajinců, ale také Rusů, Bělorusů a Poláků.[1] V roce 1663 vpadli krymští Tataři se svými tureckými spojenci na Moravu, tehdy bylo uneseno do otroctví na 12 000 lidí.[2]

M. Starý 4.3.2014 8:20

Re: Putin není blbec,

Tady nejde o obyvatelstvo, tady jde o strategický Krym a o těžký, rozuměj vojenský, průmysl na východě UA.

K. Křivan 4.3.2014 8:50

Re: Putin není blbec,

Samozřejmě. Jenže průmysl nedemonstruje na ulicích, nehlasuje ve volbách, ....   nedělá dojem na politiky.

M. Starý 4.3.2014 9:01

Re: Putin není blbec,

Tak nazývejme věci pravými jmény a odmítněme Putinovu hru o ochraně občanů ruské národnosti na východě UA

K. Křivan 4.3.2014 11:23

Re: Putin není blbec,

To není hra. Putinovi jde o oboje.

R. Langer 4.3.2014 11:13

Re: Putin není blbec,

Putin blbec rozhodně není, je to totiž vysoký KGBácký oficír, a tam nikdy žádní blbci skutečně nebyli. Jenom nevím nevím, jestli se tihleti inteligenti skutečně zajímají o nějaké "názory obyvatelstva".

J. Boleslav 4.3.2014 12:35

Re: Putin není blbec,

Putin je všeho schopná KGBácká swině.

J. Podešva 4.3.2014 8:17

imperiální choutky Ruska

Vůbec nepochybuji o tom, že Putinovo Rusko považuje veškeré území, kde jednou vládlo, za svou sféru vlivu. Tedy i nás. Vůbec nepochybuji o tom, že bude chtít mít maximální možný vliv i u nás. Jen moc nevěřím tomu, že na to půjde vojenskou cestou. Koneckonců ... jsme v NATO (zaplať bůh). Spíše bude volit ekonomické cesty. Takže např by bylo moc dobře, kdyby dostavbu Temelína nedostali Rusové. Mohli by nás kdykoliv vydírat, což by taky dělali, kdyby potřebovali.

E. Tocháček 4.3.2014 8:26

Re: imperiální choutky Ruska

Věřím vám, že o tom nepochybujete.

K. Křivan 4.3.2014 8:25

Re: "pokud chceme co možná nejdříve vidět opouštět ruské

vojáky území dnešní Ukrajiny.."

1)  ruští vojáci nejsou na Ukrajině ale na Krymu. V tom je rozdíl ! Krym nikdy nebyl Ukrajina, a na tom nic nezmění ani jeho darování ožralým Chruščovem.

2)  Hranice Ukrajiny se měnily během staletí jak počasí. Nejvyšší čas je uspořádat podle přání obyvatel.

3) Putin dostane Krym, a dál jeho armáda zatím nepůjde.  Východní Ukrajina přijde k němu sama. O tu západní nestojí.

E. Tocháček 4.3.2014 8:31

Re: "pokud chceme co možná nejdříve vidět opouštět ruské

Ano, to je i můj odhad scénaře dalšího vývoje. Čím méně ruských vojáků a čím kratší dobu jejich pobytu bude zapotřebí, tím lépe pro všechny strany.

B. Rybák 6.3.2014 23:49

Re: Je mi líto pane Dolažale,

Přesně tak!

K. Frauknecht 4.3.2014 7:22

Analogie? A proč?

Kdo se domníval, že Sevastopol (sídlo Černomořské flotily) zůstane bez Ruského dozoru byl naiva. Naprosto stejně by postupovala každá velmoc.

Můj tip: Krymem Rus skončí, vysvětlí svoje kroky ochranou zájmů a bezpečností ruského obyvatelstva. Západ uvalí nějakou bezvýznamnou sankci (např. víza), trochu v tom budou dělat binec Tataři. V demokratických volbách se východ Ukrajiny přihlásí k Straně regionů (nebo jiné proruské) a postupně dojde k jeho odtržení.