29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Novák 5.5.2007 14:09

Re: Re: Souhlasím s autorem

Spektrum nebo Discovery, tuším ve čtvrtek

Válečný štváč 5.5.2007 14:08

Re: Re: Re: Re: Bohužel máte pravdu, pane Doležale

Aha, přestřelil jsem ve Vašem případě asi příliš odhad Vašich schopností. Omlouvám se. Nuže na www.bns.ee se v pravém horním rohu nachází britská vlaječka (pokud ji nerozeznáte od té estonské, vyzkoušejte postupně obě, víc jich tam není. Pak se Vám stránka otevře v angličtině. Velice se omlouvám, ale češtinu Baltic News Service zatím stále ještě nenabízí. Kupodivu ani ruštinu. Vstup na stránku zpravodajství od Vás bude chtít login. Můžete se přihlásit (klik na Subscribe) a zvolit si jméno a heslo, nic vás to nebude stát. Pak se Vám v levé polovině obrazovky otevře zpravodajství za poslední dva dny. Lze rozšířit na poslední 4 dny kliknutím na odkaz (bohužel v estonštině) "Kõik selle teema uudised"

K druhému odkazu - není pravda, že takových rezolucí přijímá Senát mraky. A co má být?? To Vy jste přece tvrdil, že Amerika konflikt vůbec nekomentovala. Na každý pád jde o velmi silný signál na americké administrativě nezávislého Kongresu, a sice té jeho části - Senátu, která má rozsáhlé zahraničněpolitické pravomoci jasně definované americkou ústavou. A jestli Senát nepošle jediného amerického vojáka umírat za Estonsko? Tuto pravomoc Kongres opravdu má - přečtěte si laskavě americkou ústavu (odkaz Vám posílat nebudu, vygooglujte si ji sám). Připomínám, že Estonsko je od roku 2004 členem NATO a má v Alianci samozřejmě rovné postavení - případný útok na jednoho člena je útokem na všechny - viz. článek 5 smlouvy.

Ladislav 5.5.2007 13:46

Re: Re: problem je lokalni a ocekavany

To je sice vsechno pravda ale obcanska valka je horsi alternativa. Financne vyhodny program muze znamenat to ze ten kdo se dobrovolne natrvalo odstehuje do Ruska dostane vysokou castku, ne ze ho odsunou s raneckem. EU by na toto mohla prispet - jedna se i o jeji stabilitu.

PetrM 5.5.2007 13:45

Estonsko

Tahle kauza jen zřetelně ukazuje všem přiblblým "evropským občanům", že žádné členství v NATO nebo EU nás (ani nikoho malého) neochrání. Spolehnout se MUSÍME JEN NA SEBE.

ps 5.5.2007 13:33

Re: Souhlasím s autorem

Můžu se zeptat kde ten dokument běžel?

ps 5.5.2007 13:30

Re: Pane Doležal vy to Rusko nenávidíte jak sudeťáky.

Takže podle tebe se neměl bourat ani ten Stalinův pomník na Letné, který zbourali už komouši? Měl bys soudruhy poučit, že to neměli dělat že je to historie.

Estonsko s počtem obyvatel 1a půl miliónu je nebezpečím pro 400 miliónovou Evropu? A čím, že ji zahltí mobilníma telefonama?8-o

Eva D. 5.5.2007 13:28

Souhlasím s autorem

Včera jsem shodou okolností viděla dokument o tzv. zimní válce mezi SSSR a Finskem. Chápu, proč Estonci chtěli PŘEMÍSTIT pomník. Nedokážu nějak vidět rozdíl mezi okupací německou či sovětskou. Prostě to byla okupace.

Už jen z pudu sebezáchovy bychom neměli posilovat  Putinovo sebevědomí.

A myslím si, že zejména my starší, pokud jsme tomu nevěnovali spousty času po r.89, bychom si měli hodně, hodně doplňovat historii a nespoléhat na to, co nás "učili" v dějepise.

Jan 5.5.2007 13:23

Re: Re: Re: Bohužel máte pravdu, pane Doležale

Kdyz si kliknu na prvni odkaz, ktery nabizite, tak mi tam vyjede nejaky text v estonstine.

Druhy odkaz: "A resolution introduced by U.S. Senator George V. Voinovich (R-OH)...". So what - co ma byti? Takovych rezoluci prijima Senat mraky, ale dosti silne pochybuji, ze Voinovich nebo i cely Senat posle jedineho americkeho vojaka umirat za Estonsko. A to i kdyby mel takove pravomoci.

oakman 5.5.2007 13:15

Re: Re: Re: Na něco rád zapomínáte pane Doležale

V tom případě žádám provaz pro 5,5 milionu historických členů KSČ. :-/

vládík 5.5.2007 13:13

Pane Doležale

Málo kdy najdeme společnou řeč.  Dnes s vámi souhlasím bez výhrad.

oakman 5.5.2007 13:13

Takto mluvil Chamberlain o ČSR - netušil, jak mu komouši pomohou!!

géza 5.5.2007 13:12

Re: Pane Doležal vy to Rusko nenávidíte jak sudeťáky.

 Pro vás je článku pana Doležala škoda. Vaše vzpomínky na sovětskou laskavost vám brání v realistickém pohledu. Lidé, co obhajují jednání okupantů, nechápou pocity utlačovaného národa, jistě mají demokratické právo na svůj projev. Mohli by však aspoň uznat, že demokracii okupanti neuznávali a zavírali, mučili a vraždili ty, co se jí dovolávali.

doktor 5.5.2007 13:05

Re: Re: Na něco rád zapomínáte pane Doležale

Jazyková otázka (snahy, aby se všichni čeští Němci naučili perfektně česky) byla hlavním kamenem úrazu ve vztazích Čechů a Němců už od osmedesátých let 19. století, byla jednou z příčin rozpadu Rakousko-Uherska po prohrané válce, příčinou neshod až vzájemné nemávisti obou národů za první republiky a příklonu českých Němců k Hitlerovi. Přitom u nás byly okresy s absolutní převahou českých Němců, kde to šlo zařídit jinak. Rusové mají v Estonsku absolutní převahu ve dvou z 15 krajů. Proč by i v nich VŠICHNI tam žijící ESTONŠTÍ OBČANÉ museli povinně umět estonsky?

Brmboš 5.5.2007 13:02

Re: Re: Na něco rád zapomínáte pane Doležale

Svinstva se neomlouvají a omluvit nedají nebo ano? Tak proč tolik křiku u nás od těch překabátěných proti těm nepřekabátěným? Nemůžete se chovat jako osel. To co semi hodí dobré a to co se mi nehodí špatné. Jediné co vás omlouvá, že jste nevychodil ani základku.

Brmboš 5.5.2007 12:57

Pane Doležal vy to Rusko nenávidíte jak sudeťáky.

Vy se snad z těch Rusů pomátnete. Estonsko je vám asi bližší k vůli vašemu vztahu k landsmanchavtu. Jinak pomníky se nemají vůbec stavět a když už se postavily pak by se neměli bourat je to historie, kterou nevymažete bouráním nebo přemisťováním pomníku a Estonsko je a bude nebezpečím pro celou Evropu vždy nebo aspoň do té doby, než se samo pohřbí.

Válečný štváč 5.5.2007 12:22

Re: Re: Bohužel máte pravdu, pane Doležale

Pokud Vám něco uniká, neostýchejte se a klidně se zeptejte! Dokonce i zde se najde řada lidí, kterým důležité věci neunikají. Nebo se rozhlédněte po webu, se kterým zdá se umíte zacházet. Takže odpovědi najdete třeba na BNS.EE:

US secretary of state expresses support to Estonia (21:12, 3. mai 2007)

TALLINN, May 03, BNS - US Secretary of State Condoleezza Rice in a telephone call on Thursday confirmed to Estonian President Toomas Hendrik Ilves US support for Estonia and serious concern over the behavior of Russia toward its neighboring country. Rice expressed satisfaction that the situation in Tallinn was calm again and hailed the statement made by President Ilves on Wednesday, in which the Estonian head of state stressed the importance of a dialogue within Estonia in solving the problems that have arisen, spokespeople for the Estonian president said. The US secretary of state also expressed hope that the siege of the Estonian embassy in Moscow by protesters will end soon and Russia will observe the Vienna Convention in the future. Commenting on the cyber attacks by Russia on Estonian state institutions, Rice said that pressure of this kind on a sovereign country was not acceptable. Tallinn newsroom, +372 610 8862,

Nebo zde máme včera přijatou rezoluci amerického Senátu odsuzující násilí v Estonsku, více zde: http://voinovich.senate.gov/public/index.cfm?FuseAction=NewsCenter.PressReleases&ContentRecord_id=5716dfb1-802a-23ad-4e01-09bb729df855

Váš druhý odstavec mi bohužel nedává smysl vůbec žádný - která země má pouze bilaterální vztahy s USA? Máte na mysli snad Mexiko, které je má nejužší? Nebo Kubu, která nemá s USA styky vůbec žádné a měla by proto dovedením Vaší logiky do důsledků na tom být ze všech latinskoamerických zemí nejlépe?

harry 5.5.2007 11:55

Re: Re: Estonce podpořit

plky, plky!!bud bude mit cesko takovou penezni silu jako svycarsko, nebo atomovou bombu + rakety, jako sev. korea.!!!!potom se bude s cr jednat jako rovny s rovnym.!!

jinak plky, plky!! usa chrani jen sve zajmy!!kdo si mysli neco jineho, je (Y) jinak plky plky!!

harry 5.5.2007 11:40

Re: Re: Nepoučitelní

SVATA PRAVDA !!!!!!>-

Mistr Jan Hus 5.5.2007 11:39

Re: Re: Ale ty jsi se nám zase rozkecal Sudeťáku !!!

A kým byl upálen, takovými Doležaly "demokratickými".

Exner 5.5.2007 11:37

Re: Na něco rád zapomínáte pane Doležale

Stručně: Račte být debil a demagog.

Marat 5.5.2007 11:35

Mistr Jan Hus? Né Hnus?

Mistře Jane Huse,měl by jsi následovat svého dávného předchůdce a měl by jsi se už konečně upálít.Sám!

géza 5.5.2007 11:33

Re: problem je lokalni a ocekavany

 Máte to jednoduché a proto to určitě nejde. Rusové nechtějí z Estonska a minizemička, kterou Estonsko je si nemůže dovolit ztratit ještě další území, když už o dost přišla v historii. Také finančně výhodný program je co? Návrat do Ruska? Ráje dělníků a rolníků?;-D

GLOWi 5.5.2007 11:31

Re: Na něco rád zapomínáte pane Doležale

Rusove v Estonsku nebudou obcane druhe kategorie, pokud se nauci estonsky. Je to pochopitelny pozadavek a nijak prehnany.

géza 5.5.2007 11:27

Re: Na něco rád zapomínáte pane Doležale

 Jistě si každý národ táhne za sebou dědictví minulosti. Národní socialismus v Estonsku však měl kořen v odporu proti neustálé Ruské hegemonii. Došlo tedy k levicové kolektivizační reorganizaci národa na národní socialismus a levicově extremistické Rusko, neboli Sovětský Svaz nakonec porobil tento národ. Nacionílní socialismus jistě není pěkná vizitka národa, ale byla v podstatě vynucená ohrožením. Estonci takto hledali spojence proti Rusku. Nechtěli být Sovětským Svazem!

 Demonstrace je jistě nepříjemnost, zvlášť je-li tam mrtvý, ale nezapomínejte, že za Sovětského Svazu demonstrovat znamenalo minimálně Sibiř! Tedy si myslím, že Etnikum Rusů na tom zdaleka není tak špatně, jak na tom byli dříve Estonci.

Ladislav 5.5.2007 11:25

problem je lokalni a ocekavany

Etnicky nehomogenni staty smeruji vzdy ke konfliktum. Tak tomu bylo, je a bude. Jestli jsou to Rusove a Estonci nebo Sinhalci a Tamilove anebo kdovijaci jini certi je jedno. Trvalym resenim problemu je pro rusky hovoricich obyvatele spustit financne vyhodny program imigrace do Ruska pripadne take cast uzemi postoupit Rusku. Tim etnicky konflikt zanikne.

janoryna 5.5.2007 11:14

Re: Pokud pan Doležal nepíše o svých milovaných sudeťácích

pokud se dobře pamatuju, tak požadavek znalosti většinového jazyka je považováno za diskriminaci. každý má právo používat a stát má zaručit svůj mateřský jazyk. asi jstenic neslyšel o romech nebo přistěhovalcích v německu, francii, holandsku.a to platí i pro rusy..mimochodem, ne všichni se tam octli dobrovolně. do koloni se chodilo i za trest.

géza 5.5.2007 11:12

Re: Chování rusů je pochopitelné

 Bohužel my nejsme Poláci. Ti mají svou historickou zkušenost s barbary ze stepí a bojovali o svou nezávislost v dějinách neustále. Ani za socialismu se nedali zlomit k lásce k okupantům a jejich odpor k všemu ruskému byl znám. Ani ty přiblé Sovětské vlaječky nevlály v Polsku na oslavy Máje a díkuvzdání za osvobození. Poláci mají historickou paměť.

 U nás to je jiné kafe. Naši obrozenci se obraceli na Rusko, jako na naši mateřskou národní původnost. Byla to demagogie používaná proti Habsburkům a jejich vládu 300let nad Čechami. S pomocí této demagogie nakonec vznikl Československý stát. Dodnes vnímáme Německo a Rakousko jako nepříliš příjemného souseda, a i přes okupaci Ruskem a devastaci národa vnímá valná část národa Rusko jako nějakou pravlast. Což je ovšem z historického hlediska nesmysl.

 Zvrácenost této logiky je i v tom, že ačkoliv USA je zemí spousty Českých a Československých emigrantů, odmítáme jejich ochranný systém. V Rusku myslím Čechů moc nenajdem. I ta troška vystěhovalců z dávných let chce zpátky do své vlasti

 Rusové vyhrožují! USA nabízí podílení se na preventivní obraně! Co nám asi má být bližšího?!

Ondřej 5.5.2007 11:09

Na něco rád zapomínáte pane Doležale

Zapomínáte na nacistickou minulost Estonska, zapomínáte, že mnoho z té třetiny obyvatelstva Estonska - t.j. etnických Rusů nemá dodnes estonské občanství a jsou občany druhé kategorie. Zabitý při demonstracích také hovoří za mnohé. Je jasné, že etnických Rusů v estonské policii mnoho nebude. V Estonsku se zjevně provalil starý vřed.

Von 5.5.2007 11:06

Re: Re: Audiatur et altera pars 1

Vzpomněljsem si na starý vtip - Ruský voják obdivně k našinci: "Vy  nás ale musíte milovat!" Odpověď: "Ano, MUSÍME!!"

Mard 5.5.2007 10:54

Chování rusů je pochopitelné

Rusáci se vždy chovali jako imperialistické zvěř a proto jejich animální chování jak v Estonsku, tak i v Rusku je zcela pochopitelné. To je jako kdybychom chtěli aby se opice jedli příborem a četli kvalitní literaturu. Zkrátka některé věci jsou nemožné. Je třeba s tím počítat, že rusáci, stejně jako Ukrajině nebo Estonsku, tak i nám můžou kdykoliv zastavit dodávku ropy a plynu, když nebudeme poslouchat. Nejsou to partneři, ale hnusní agresoři s mocenskými choutkami. Myslím, že stejně jako Poláci bychom měli chtít za souhlas s umístěním radaru, aby USA na našem území umístili i několik baterií systému Patriot na ochranu před Rusy!