23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Pravda a Láska v globálu

Únos českého občana v Libyi, který teď plní naše noviny, je jedna malá, dílčí událost, jíž se nám znovu připomíná úděsná destrukce, která zachvátila v posledních dvou letech některé země severní Afriky a Blízkého východu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 14.3.2015 20:38

Re: Připomínám, až do WW2 bylo díky protekcionismu

Souhlas - už tehdy to zdaleka nebylo o původních pojmech  "demokratičnost, volný trh a obchod ....".

Později když USA už nestačily domácí suroviny - zavedli "globalzaci". Další podobně - někdo se jen vezl.

Občas si ještě zahraji počítačové strategie (Age of Empire, Cossack,....).

Když je surovin i času dost ... je naděje si zahrát event i vyhrát. Máli ale jeden hráč násobek všeho oproti ostatním nebo dojdouli zdroje = GAME OVER! 

Oproti ideálům rovnosti, demokacie, stejných pravidel.... je ale dnešní svět radikálně pokroucený. Navíc namísto původní bohabojnosti - respektu k něčemu co nás přesahuje - narostla lidská drzost a chtivost. Jak je s diskuse patrné tak situaci většina "hráčů" bud nezná nebo ji nebere dost vážně. Včetně autora.

P. Rada 14.3.2015 20:14

Re: Závěrěčnou větu tesat do kamene?

Kde se nere jistota, že právě "střední cesta" je vůbec schůdná a je jí proto třeba vyzdvihovat?

Není snad dost argumentů, že žádná dnes známá cesta pro dnešní typ světa dál nevede?

http://www.novinky.cz/veda-skoly/333168-nasa-tahle-civilizace-speje-ke-svemu-konci.html

ww.theguardian.com/commentisfree/2014/sep/02/limits-to-growth-was-right-new-research-shows-were-nearing-collapse?CMP=fb_gu

http://zpravy.e15.cz/zahranicni/ekonomika/lidstvu-hrozi-navrat-do-predindustrialni-doby-varuje-rimsky-klub-995841#utm_medium=selfpromo&utm_source=newsletter&utm_campaign=e15news

P. Rada 14.3.2015 19:51

Re: Rada je typický ?

Jen naprostý ignorant až drzoun typu "Mach" nevnímá, že tzv "mezinárodní obchod" je ideologická fikce nebot pouhé proceto populace ovládá polovinu zdrojů. Národy mezi sebou tproto neobchodují ale jsou sami jen součástí "obchodů".

Podobně primitivně lze věřit v ideály voného trhu, demokacie - jak svou idalizaci světa mnozí předvádějí. Dnešní jeho realita je ale už docela jinde.

A. Richter 14.3.2015 16:41

Re: V čem mají pravdu "Kritici západu"?

Á jéje. Rada zase radí.

.... *8-D

I. Teren 14.3.2015 16:25

Kulturne rozdiely

Rusi vnimaju tzv. Zapad ako bandu metrosexualov. )

https://www.youtube.com/watch?v=VFjX0cOh1dg

P. Vaňura 14.3.2015 13:48

Připomínám, až do WW2 bylo díky protekcionismu

prakticky NEMOŽNÉ dovézt do USA cokoliv, co tam bylo možno vyrobit! Zavedení protekcionismu bylo jedním z cílů Severu v občanské válce v letech 1861-1865 a po vítězství Severu byl tento cíl realizován.

P. Vaňura 14.3.2015 13:41

Zvířata a "solidarita?"

Toto se týká pouze zvířat, která žijí ve smečce a týká se VÝHRADNĚ příslušníků vlastní smečky! Ve smečce panuje hierarchie a žádné zvíře nemůže "společenský řád" změnit. Zvíře může nebo nemusí být přijato do smečky, ale za podmínek, které určí smečka. Ale zvíře, které vybočuje, smečka klidně zabije!

I. Mertl 14.3.2015 13:12

Re: Nesouhlasím

Divné "zprava", přesto odpovím,

1. Z které dynastie/rodiny? Klaus? Hájek? Podracký?

2. Souhlasím, že je to nadávka bez jakéhokoli smyslu.

3. Sekundární problém, ale prosím. Složité, podobně jako s demokracií, také to něco stojí: Dát příležitost, práci a nesestěhovat do ghet (což se jim však líbí). Jinak: navštivte nějakou romskou domácnost (mimo gheto), Španělsko, Francii.

4. Jistěže vocaď pocaď. Zvířata v přírodě znají solidaritu, jde-li o život (vnější nebezpečí), ne o žrádlo, jde-li o žrádlo či sex, Vadí Vám to?

P. Mach 14.3.2015 13:10

Tvrzení, že

Západ a USA dovedli situaci na Blízkém východě k nynějšímu rozvratu je nesmysl. Země o kterých je řeč (Irák, Sýrie, Libye) se do totálního rozkladu dostaly dávno před zásahy Západu a jen a pouze díky desetiletím vlády krvavých ale z hlediska efektivní zprávy země diletantských diktatur. Obyvatelé Iráku a Libye můžou hovořit o štěstí, že se západ postaral o svržení saddáma a kaddáfího, protože jinak by zažili stejnou krvavou lázeň, včetně použití chemických zbraní, jako zažili a stále zažívají obyvatelé Sýrie. Válku v Sýrii si může na své triko připsat masový vrah Asad a zločinec putin, který hystericky bránil zásahu západu v Sýrii jen proto, aby zachoval poslední zbytky vlivu ruska v regionu, nikdo jiný. Západ tam nezasahoval, přesto místní antiami vylízanci ty statisíce mrtvých a miliony uprchlíků v okolních zemích jsou sto hodit na triko USA, což je projev takové mentální nedostatečnosti a takové ideologické popření elementární logiky, že to nemá obdoby. Ano, to že marxista obama stáhl USA předčasně z Iráku mělo vliv na nástup ISIL, jenže minimálně stejnou měrou se na tom podílel Irán, když do čela Iráku dosadil militantního šíitu Málikího, ale o tom fanatici, kteří zde hystericky kydají špínu na západ nemluví a možná to ani netuší. Taky nemluví o Jemenu. Tento stát je v rozkladu celá desetiletí, na kterém se výrazně podílela marxistická etapa (tzv. demorkatický jemen) tohoto státu a vliv východního bloku. A nepochybuju, že se najde vylízanec, který bude tvrdit, že taky za to může Západ.

P. Mach 14.3.2015 12:39

Rada je typický představitel vyšinutého kritika západu.

Jen magor může mezinárodní obchod se surovinami považovat za skrytý kolonialismus a při tom zcela ignorovat chování ruska (dosud přežívajícího koloniálního impéria) nebo číny, která ve velkém skupuje pozemky v Africe. Nemluvě o blábolech o "bývalé moudrosti světa". Co si pod takovým pojmem představuješ rado? Snad ne vypalování lesů australskými domorodci, které způsobilo přeměnu Austrálie v poušť.

V. Kain 14.3.2015 10:52

Re: Co je dneska "Západ" ?

Pane Doležale s těmi svými překroucenými žvásty byste mohl vystupovat v naší veřejnoprávní televizi,tam by z vás měli radost.Jinak všichni kdo chtějí vědět vědí, kdo je hlavním viníkem situace na Ukrajině.

S. Netzer 14.3.2015 10:09

Závěrěčnou větu

tesat do kamene!

P. Princ 14.3.2015 10:06

Re: Nesouhlasím

1. Ode mně zprava.

2. "Pravda a láska" je návod na civilizační sebevraždu. Tento nový druh bakterie napadá zejména mozky filosofující mládeže. Postižení jedinci mají nutkavou představu konat dobro za každou cenu. V tomto smyslu je to nadávka.

3. Civilizace Cikánů má po 800 letech výsledek blížící se nule. Voláte-li po trpělivosti, setrváváte v omylu.

4. Solidarita ano, ale "vocaď pocaď". Mimochodem : co je to přírodní solidarita ?

M. Salkovsky 14.3.2015 9:48

Re: Souhlasím

Napisane jasne a s vedomim historie..dik.

P. Čech 14.3.2015 9:41

O jakém "exportu demokracie" je řeč?

Aby mohlo něco, někam, odněkud být exportováno, muselo by to ono tam někde být přítomno. Kde na západě je však přítomna demokracie ? Nikde. Jediné dvě země na světě, které o sobě mohou bez uzardění prrohlásit že jsou demokratickými jsou Švýcarsko a Lichtenštejnsko.. Některé další západní země se ke skutečné demokracii blíží (Irsko, Island a některé další). Tyto země však nikam svou demokracii neexportují. Tedy rezumé? Demokracie není odnikud nikam exportována, protože krom zmíněných dvou států nikde neexistuje.

L. Křivan 14.3.2015 9:33

Co je dneska "Západ" ?

EU-komise plná komunistů, maoistů, socanů, a jiné levičácké verbeže ?

http://neviditelnypes.lidovky.cz/evropa-ek-je-zase-plna-komunistu-dof-/p_zahranici.aspx?c=A141105_154805_p_zahranici_wag

Nebo levicový míšenec tvrdící že je 100% negr ? To že je "Západ" ?

J. Veselý 14.3.2015 8:52

Re: Souhlasím

Civilizace cikánů se nemůže podařit, parazit se civilizovat nechce. Nemá důvod a my nemáme sílu parazita neživit, natož ho po tolika staletích " zcivilizovat" .

I. Mertl 14.3.2015 8:27

Re: V čem mají pravdu "Kritici západu"?

Ne, že byste neměl pravdu ("kdo chce psa bít"), ale závěr chybí.

J. Štrobl 14.3.2015 8:13

Ano, je to pravda.

Ale málokdo ji pochopí.

P. Rada 14.3.2015 8:02

V čem mají pravdu "Kritici západu"?

Potíž pane Doležale je v tom, že západ - pokud jej vůbec lze házet skrze něco společné do jednoho pytle - se podposud jaksi imperialisticky leckde chová nebo se o to snaží.

Už to však dělá daleko méně okatě, nemá např. očividné kolonie.... - ale i tak se snažil/snaží ordinovat "globalizaci jedním směrem".

Ten směr začal vytyčovat svou měnou která však ztratila krytí ale přesto se snažila se řídit toky surovin (co už doma došly) a pak reklamou bez které se presentovat ani doma neumí. Od jeho měny se už ale leckde dokázali odtrhnout a i doma se mu objeuje reklama na zboží s teritorií, kam dřív jen vyvážel... a to ho dnes "bolí".

Chyba západu také tkví v tom, že přecenuje svou vzdělanot a podcenuje bývalou moudrost světa, kterou doma vykolejil chtivostí a jinde až silou. To vše jsou jeho vlastní chyby - o enormním měrném konzumu a dopadech externalit nemluvě.

Na účet naší vlastní dlouhodobé škody je, že negativa vlastního počínání nechceme vnímat - natož reflektovat.

I. Mertl 14.3.2015 7:57

Souhlasím

Soudím, že si to pan Doležal slízne zleva zprava, ale neprávem. Má pravdu, jednoduchý export demokracie či "pravdy a lásky" (co to vlastně proboha je za nadávku?), nemá valný smysl. Cesta k demokracii, prokázaně nezbytné k rozumné existenci společnosti a státu, trvala v Evropě staletí; chce to trpělivost, stejně jako civilizace cikánů. Vykašlat se na ostatní, jak dnes doporučuje kdekdo, zase zleva i zprava - ani nevíš, odkud vlastně, odporuje lidské, přírodní solidaritě. Ani se to nevyplácí, stejně jako export demokracie.

Ano, "rozumná cesta je uzounká". Výborně, B.D.

P. Lenc 14.3.2015 7:54

Re: Export P&L ?

Krásné pane Krásenský.Váš příspěvek nemá chybu, dík za něj.

J. Krásenský 14.3.2015 6:03

Export P&L ?

"ochota poskytnout ohroženým a destabilizovaným oblastem všude na světě „know how“ v oboru svobody, humanity a demokracie (anglický výraz pro české „hraběcí rady“) nebývá ze strany západních demokracií (to znamená taky z naší strany) spojena s účinnou pomocí" Po té, co se principem západní společnosti stalo zpochybnění jakékoli hodnoty, nemáme co nabídnout lidem, které "zachraňujeme". Ta "ochota poskytovat..." je až příliš podobná světové a permanentní revoluce, jak o ní snili Trockij či Gramsci, a je to o to patrnější, když si uvědomíme, že generace osmašedesátníků, těch extrémních levičáků - trockistů a maoistů, ovládla nejen evropské mocenské struktury, ale také oválnou pracovnu v bílem domě. Neposkytujeme jiné „know how“ než socialistickou revoluci. Humanizmus poskytovali kolonizátoři.

V. Vaclavik 14.3.2015 5:52

Re: ?? POVINNOST pomahat ??!!

Omluva za dvojity prispevek. Ten prvni se nejak neobjevil...

Pomahat si lide maji sami, ve svem blizkem okoli a dobrovolne, ne z prinuceni socialistickym statem, kteremu se falesne orwellovsky rika solidarita.

Demokracie se vyvazet da, kdyz se to dela spravne - kolonizaci zeme - nikoli svrzeni diktatoru a ponechani (byt s pomoci) domorodych zaostalych obyvatelu svepomoci. To nikdy nemuze dobre dopadnout, podivejme se sami na sebe, jak si nedokazeme radne vladnout, hapruje nam to, a jak to teprve muze jit tem primitivum z nerozvinuteho sveta.

Nemusi to byt nutne kolonizace pres kopirak v podobe prvni poloviny minuleho stoleti, ale neco moderniho na ten zpusob. Napriklad Indie Britskou kolonizaci nesmirne ziskala a tezi z toho dodnes (nemam na mysli nejakou infrastrukturu, nebo cokoli hmotneho, ale dar civilizacni), to same myslim se da rici o vsech byvalych kolonii, vsude na tom dlouhodobe do zivota zeme ziskali, prese vsechna mozna prikori.

V. Vaclavik 14.3.2015 5:38

?? POVINNOST pomahat ??!!

"K našim ideovým východiskům, k naší víře patří jistě i povinnost účinně pomáhat všem, kteří jsou na tom hůře než my."

To o te povinnosti jednoznacne pasuje Dolezala na kovaneho kolektivistu (pro neznale, na kovaneho levicaka).

Nejhorsi a nejzradnejsi jsou ty clanky, ve kterych se misi dobre se zlym.

Mimochodem, podobne jako ta kreatura na hrade, i autor by se mel vyhybat jakekoli Anglictine, protoze o ni jako vetsina domacich honzu ....o vi (narazka na ty hrabeci rady).

V. Vaclavik 14.3.2015 5:37

?? POVINNOST pomahat ??!!

"K našim ideovým východiskům, k naší víře patří jistě i povinnost účinně pomáhat všem, kteří jsou na tom hůře než my."

To o te povinnosti jednoznacne pasuje Dolezala na kovaneho kolektivistu (pro neznale, na kovaneho levicaka).

Nejhorsi a nejzradnejsi jsou ty clanky, ve kterych se misi dobre se zlym.

Mimochodem, podobne jako ta kreatura na hrade, i autor by se mel vyhybat jakekoli Anglictine, protoze o ni jako vetsina domacich honzu %^&*O vi (narazka na ty hrabeci rady).