27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Evropský parlament o Maďarsku

Návrh měl mnohoslibný název "O aktuálním vývoji politické situace v Maďarsku" (trochu mi to připomíná názvy usnesení sovětského politbyra z roku 1968, tenkrát šlo o ČSSR. Chtěl bych věřit, že je to náhoda a usilovně se o to už skoro týden snažím). Text návrhu najdete zde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Mlich 24.2.2012 11:56

Ještě jasnější vysvetlení

Ještě jasnější vysvětlení vyšlo na http://machpetrmach.blog.idnes.cz/c/247605/Sankce-vuci-Madarsku-pokrytectvi-Bruselu.html

D. Streit 24.2.2012 9:26

Vždyť byly de facto schváleny sankce!

Tedy platit musíte, ale brát nemůžete, pokud se nenecháte vydírat:

http://streit.blog.idnes.cz/c/247661/Madari-se-vymanuji-z-recke-cesty-EU-se-zakerne-msti.html

Eurohujerům ani teď nespadnou šupiny z očí?

J. Ryba 24.2.2012 10:32

Re: Vždyť byly de facto schváleny sankce!

zastavené dotace mají kvůli tomu, že nereagují na výzvy snižování deficitů. To by vám přece mělo vadit

J. Ryba 24.2.2012 10:34

Re: Vždyť byly de facto schváleny sankce!

loni zafixlovavali rozpočet jen tak, že do něj ukradli peníze z privátních fondů, to vám jako euroskeptikovi imponuje!

B. Rybák 26.2.2012 12:41

Re: Vždyť byly de facto schváleny sankce!

Je zajímavé, že tato "krádež" peněz maďarských občanů, právě maďarským občanům příliš nevadila (soudě podle trvale vysoké obliby Orbánovy vlády). Ona to totiž nebyla krádež ale nezbytné opatření, protože bezohledným (viz prodej maďarského "stříbra" za směšnou, ani jeho dluhy neuhrazující cenu, lhaním a podvody (které EU kupodivu vůbec nevadily) přivedla předchozí EU-hujerská vláda přinejmenším na hranici bankrotu, a vláda proto neměla na podporu důchodového spoření. Je zajímavé, že to vadilo těm, kteří šedesátkrát porušili Maastrichtscké "limity" a to i pomocí podvodů (viz např. německá kouzla s cenou zlatých rezerv).

Oni si trochu došláply na arogantní bezohlednost části zahraničního kapitálu. A vida. Všechny potrefené neokolonialistické "kachny" se ozvaly.

T. Petřek 24.2.2012 20:42

Re: Vždyť byly de facto schváleny sankce!

A jste si jistý, že se měří všem stejným metrem? Proti kterému ustanovení/pravidlu se Maďaři provinili? To nesnižování deficitu vypadá jako záminka pro politický nátlak.

Mělo by to vadit především Maďarům, jejich rozpočet je jejich věc - jim taky nic není do našeho rozpočtu.

Po odebrání/zastavení dotací Maďarsko nic nemotivuje zůstat v EU.

J. Kanioková 24.2.2012 11:18

Eurohujerům nespadne nic... oni rádi, když cizí pařáty šmátraj v našich věcech..

J. Kratochvíl 24.2.2012 14:57

Re: Vždyť byly de facto schváleny sankce!

Nesmyslný blog. Já si myslím,že je dobře, že EU zastavila dotace na ministerstvo školství byl to  tunel, kterým se naši politici snaží tunelovat i EU fondy. Dobešům a dalším korupčníkům již nestačí,že tunelují náš rozpočet, tak zkoušejí už i unijní rozpočty, tam jim pro nás, zaplať pánbu, pšenka nekvete. A proto tak ječej. A kdyby pro nic jiného tak je dobře, že tady EU máme.

J. Boleslav 24.2.2012 15:06

Re: Vždyť byly de facto schváleny sankce!

Ano, eurodotace je třeba zastavit. A zároveň i příspěvky do EU. Ubudou hejna příživníků, co se na dotacích žíví, i buzerování, že je neumíme čerpat.

J. Bořický 24.2.2012 18:22

Re: Vždyť byly de facto schváleny sankce!

Souhlasím s tím,že se musí dodržovat rozpočtová kázeň.Ale Francie a Německo jako první porušily před lety kriteria Maastchtrichtské dohody o rozpočtové kázni.A žadné sankce nebyly!

Ty asi platí pouze pro některé ,nevýznamné" členy EU. A to považuji za svinstvo.

B. Rybák 26.2.2012 13:03

Re: Vždyť byly de facto schváleny sankce!

Souhlasím s Vámi. Ten pán, co na Váš příspěvek regoval, ho asi nečetl (nebo je za to placenej). Mohl jsem si ušetřit práci (četl jsem Váš příspěvek až po své reakci na ten jeho).

P. Kolář 24.2.2012 7:19

Socialisté se chovají

všude stejně.Maďarští mají pro prosazování svých zájmů EP,naši hoši kolem Sobotky k témuž účelu používají ústavní soud,ze kterého se stává třetí komora parlamentu.

V. Kopta 24.2.2012 2:18

kovářova kobyla chodí bosa

Největší legrace je, že evropský parlament sám demokracie moc nepobral. I nu jak se říká kovářova kobyla chodí bosa.

P. Lenc 24.2.2012 8:17

Re: kovářova kobyla chodí bosa

Jó pane Kopta,kdyby to byla jenom legrace...

J. Kanioková 24.2.2012 1:47

Pane Doležale, děkuji....to jsem nevěděla

a je mi z toho na zvracení! Opravdu mi to připomíná náš 68. rok - 22. 3. odstoupil Novotný....26. 3. Kurt Hager... vyslovil obavy o náš socialistický vývoj...První varování!

8. 4. jmenována Černíkova vláda....20. 6. zahájeno u nás velitelsko-štábní cvičení...Druhé varování!

16. 7. ÚV KSČ obdržel dopis ze schůzky pěti států VS...Třetí varování! ...29–31. 7. jednání v Čierné nad Tisou...Čtvrté varování....21. 7. okupace!

Je jasné, že teď se jedná sofistikovaněji, že to takové konce nevezme. Ovšem odporné je to stejně! Jestli si ti blbci myslí, že tím vzbudí větší náklonnost k EU... tak jsou blbější, než jsem předpokládala... Nedávno jim odmítli prachy, to bylo první varování. Teď toto, druhé varování! Nám nenechali přeložit smlouvu ačkoliv členy EU jsme, první varování.. Začínají problémy s penězi, i když jsem přesvědčena, že celé roky byly v žádostech nedostatky a nevadilo, druhé varování.. Holt, praktická výuka demokracie...

Jediné příjemné překvapení - PPE, brala jsem je zatím jako typické lidovce...

M. Trhlík 24.2.2012 4:58

Re: Pane Doležale, děkuji....to jsem nevěděla

Paní Kanioková a což začít přesvědčovat politiky,aby něco podnikali? To co neustále předvádíte,je mlácení prázdné slámy,stejně tak,jako komentáře prezidenta.My také v  této zemi žijeme a nikdo nechce špatné konce.Ale jak je vidět,naššim politikům to pořád nedochází,že  by se mělo jednat daleko odpovědněji,než pořád na něco poukazovat.Co z toho co jste kritizovala se spoustou dalších se změnilo?Diskutování mi připomíná debaty u piva v hospodě.Jsme nadšeni něčí myšlenkou,ale ta obvykle zapadne a nic se neděje.Já,Vy,ale i ostatní můžeme požadovat po lidech,kteří mají  možnost toto dění ovlivnit,aby něco konali,ale,kdo nám naslouchá?Kolik lidí se už vystřídalo ve vládách lidí od roku 1989 a stále se udržují na dalších místech,i když  prokázali svou neschopnost.A nic se neděje.Stejně tak sice osvědčení,ale i nepřesvědčiví lidé,se neustále pohybují ,v politice a problémy řeší tak,aby vypadali,že nic nepokazili,ale také neprosadili.Pořád se odvolávat na komunisty,to už se týká nás,co si tu dobu pamatujeme,ale mladí? Jsou lidé,kteří tvrdí,že prezident chce EU změnit,ale ne z ní vystoupit.Ale nikdo není schopen naše připomínky v EU prosadit.Vadí nám,že pořád fňukáme nad naší malostí,ale jsme schopni to vyvrátit?

P. Lenc 24.2.2012 7:49

Re: Pane Doležale, děkuji....to jsem nevěděla

Pane Trhlíku,pokud chceme v EU udržet to,co se nazývá demokracie,tak o tom musí ještě stále rozhodovat volič.Pokud nejen u nás,ale ve většině Evropy bude volič volit to co doposud,tak se problémy,ve kterých EU je,budou nejen prohlubovat,ale deficit demokracie jako takové bude stále citelnější.To,co popisuje paní Kanioková v diskusích,před čím varuje Klaus a mnozí další nejen u nás,není žádné mlácení prázdné slámy.Tato hlasy se pomalu,ale přece začínají prosazovat.Jenom si nejsem jistý,jestli není pozdě.Víte,pokud chcete nápravu,začněte u sebe.Nefňukat,že všichni politici jsou stejní,není to pravda,nevolit ty,co slibují zářné zítřky a především k těm volbám jít.

M. Trhlík 24.2.2012 8:35

Re: Pane Doležale, děkuji....to jsem nevěděla

Pane Lenci, souhlasím s Vámi,jestli už není pozdě.Jen si vzpomeňte s jakou nadějí přijímala většina lidí vstup do EU: Později nadšení opadalo a dnes už se dost lidí  vyslovuje názor vystoupit.Na druhou stranu i prezident Klaus mluví spíše o nápravě EU.Ale kdo jí napraví? Pouze se naplňují slova o tom,že přílišné nadšení na místě nebylo.A pořád je stejný problém,jak z toho ven.A toho se nedosáhne jinak,než určitou změnou strategie EU. A ta je určitě na politicích.Opravdu nepatřím k těm,kteří volí strany,kde jim létají pečení holubi do úst.Bohužel nesplňují očekávání ani ti druzí. A proč i lidé,kteří vidí v jaké jsme situaci tlačí na stát,aby ty pečené holuby měli? a   nedá se vždy říci,že se jedná jen o důchodce,či méně majetné.To jsou věci se kterými nám nepomůže EU,ani jinýé státy. To že se  některé hlasy začínají prosazovat,je pořád odvislé od toho jak to bude řešit EU.A tam převládají země s ůplně jiným potenciálem,než máme my. Ty naše problémy nezajímají a budou je řešit až to bude dopadat na ně.Netvrdím také,že všichni politici jsou stejní,ale zatím se mění jen vládnoucí strany atam se  odráží zase jen boj o moc,protože jeden osočuje druhého.Podívejte se jak vypadá koalice v současnosti.A koho volit? To je otázka kterou nevyřeší nikdo.Rozhodně ne ty,kteří slibují ty holuby,ale to zase musíte vysvětlit voličům,kteří nevolí,nebo právě je volí.A podívejte se jak vypadají preference,či jak se rozvinula debata o prezidentovi.Opravdu se musí vše řešit a ne si o tom neustále povídat.Tudy cesta nevede.Kolik se už toho napovídalo a co se změnilo?