28.5.2024 | Svátek má Vilém


Diskuse k článku

TŘETÍ SVĚTOVÁ VÁLKA: Už začala – řekl poradce Zelenského

Toto není jenom nějaké řečnické cvičení nějakého propagandisty. Jsou to slova člověka, který má k ukrajinskému prezidentovi podle zdrojů skutečně blízko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Svoboda 8.9.2023 15:03

R^

P. Diviš 8.9.2023 15:05

Že vás to lhaní baví ...

... nebo živí?

Ukrajina není členem žádného bloku ani v době napadení nebyla. Pokud bude, pak jenom kvůli ohrožování Ruskem.

Ten zbytek jsou jen pusté bláboly.

A. Renjascu 8.9.2023 16:28

Ukrajina veřejně deklarovala již před léty zájem vstoupit do NATO. Rovněž souhlasila se stavbou základny původně v Sevastopolu a když rusové Krym zabrali, tak se začala stavět vojenská základna USA v Ochakivu, kterou rusové hned zpočátku války bombardovali. Rusko dva měsíce před zahájením konfliktu zaslalo požadavek Stoltenbergovi a Bidenovi, aby potvrdili, že se Ukrajina členem Nato nestane jinak, že bude nuceno přijmout nezbytné vojensko technické prostředky k dosažení tohoto cíle. . Výsledkem byl zdvižený prostředníček směrem k Rusku. Prošlo to i tiskem a tak si to najděte

D. Mach 8.9.2023 16:02

Zatím se mu to ale daří. Jen díky válce na Ukrajině se délka russké hranice se státy NATO zdvojnásobila.

R. Langer 8.9.2023 11:47

Hm, to já taky. Ale protože se tak evidentně neděje, a ani dít nebude, žádný problém s tím nemám. :-P

P. Urban 8.9.2023 11:55

No, já si před loňským únorem taky myslel, že se jisté věci dít nebudou...

P. Diviš 8.9.2023 12:31

Je to jednoduché, čemu se vládne z Moskvy je Rusko, i když si to třeba říkalo SSSR.

J. Krejčová 8.9.2023 17:32

Strašení Ruskem, jak to předvádějí naši politici a generálové, někteří novináři a mnoho občanů se dá vyjádřit jako přání otcem myšlenky. Je to z nenávisti, která v nich byla dávno před válkou.

J. Hajský 8.9.2023 10:14

Kdyby toto měla být již aktivní fáze třetí světové války, tak pokud by nepřerostla do války jaderné, byla by to proti druhé světové válce procházka růžovým údolím. Proč takovou pro mnohé jistě zrůdnou a nepřijatelnou myšlenku vůbec píšu?

Každý den jsou na prvních místech informačních medií zprávy o útocích dronů nebo i raket,ve kterých je uvedeno, že byl zabit jeden (!) nebo nanejvýš několik civilistů. Jistě každého života je škoda. Ale jaké je to srovnání s druhou světovou válkou, kde zpočátku při německých náletech na anglická města (Coventry, Londýn) zemřely stovky, nejvýše tisíce civilistů a následně, když se válka obrátila svazy bombardéru zabily tisíce nebo i desetitisíce civilistů při jednom náletu (Hamburg, Kolín, Drážďany Tokio a jiné).

Takže opakuji, pokud nedojde k jederné eskalaci války je tato třetí světová válka (co se týká civilních obětí) jen parodie na druhou světovou válku.

J. Jurax 8.9.2023 13:34

Zatím řekněme parodie, když to říkáte. Ještě nejde o totální válku.

A ta masivní bombardování měst za WWII bylo kromě jiného dána i tehdejší úrovní techniky, jež u dálkových bombardérů ještě moc neumožňovala přesný zásah bráněných bodových cílů ani ve dne, natož v noci. Zdůrazňují kromě jiného.

P. Hák 8.9.2023 17:15

No, Američané při denních náletech na Němce cílili na strategické cíle (rafinérie, zbrojovky...) a holt jim to občas spadlo vedle. Britové při nočních náletech nic menšího než město de facto trefit nemohli. Vzhledem k technickým detailům bombardérů (např. kulometná výzbroj) a americkému sebevědomí/hlavouprotizdismu to měli rozdělené takhle.

Cílem Britů bylo narušení německé morálky, moc to ale nefungovalo. Americké denní nálety byly, pokud nám nejde o zabíjení civilistů, nepochybně efektivnější. Britové taky chtěli podpořit domácí morálku a pomstít se za Coventry.

Nutno dodat, že výroba Lancasterů atd. byla nesmírně nákladná. Domnívám se, že ty peníze byly vynaloženy neefektivně.

P. Urban 8.9.2023 10:08

Řešení konfliktů supervelmocí za Chruščova a Brežněva mělo počátek v tom, že obě strany byly dostatečně silné v jaderné a konvenční oblasti na to, aby ta válka nestála za to. Současná válka na Ukrajině má svůj původ naopak v přesvědčení, že Rusko nenarazí na odpor, který by nedokázalo zlomit.

Takže Řehka má pravdu. Pokud se chceme válce vyhnout, musíme být na ni připraveni. Nic nového, tohle věděli už staří Římani.

J. Kulheim 8.9.2023 10:49

Jste připravený jít bojovat? Vezmete si i svoje děti vnuky? Za co půjdete bojovat? Máte připravený hrob?

Každý musí začít především od sebe. Já bojovat nepůjdu. Nevím za co nebo za koho bych měl bojovatˇ.

P. Urban 8.9.2023 11:10

Ano, jsem. Jako můj děda a pradděd. Kteří kvůli téhle zemi riskovali kejhák. A děda o něj málem přišel.

J. Kulheim 8.9.2023 11:23

To je dobře. Škoda, že zatím váháte.

Váš děda a praděd riskovali život. Asi za svou vlast. Vy budete riskovat proč? Aby Ukrajinu ovládli Američané nebo fašistické jednotky Azov?

P. Urban 8.9.2023 11:40

Vy jste se neptal, jestli jsem připraven jít bojovat na Ukrajinu. Vy jste se ptal, jestli jsem připravený jít bojovat. Pokud budeme přímo napadeni, pak ano.

Byl bych ale raději, kdyby to nebylo nutné. Proto chci, aby armáda státu, který je schopen zaútočit plnou silou na svého souseda jako Německo v roce 1939 byla od České republiky co nejdál. A Rostov na Donu je dál, než Užgorod. Azov asi není jednotka andělů, ale území jiného státu dosud nenapadl.

P. Diviš 8.9.2023 12:35

Američané a dokonce "fašistické jednotky Azov" by Ukrajinu ovládli jen velmi hypoteticky. Rusáci, ruští náckové, rašisté, jsou velmi reální, i jejich velmi reálná a svinská snaha.

R. Langer 8.9.2023 11:26

No, už abyste vyrazil. U Kyjeva se bojuje za Prahu! :-P

P. Diviš 8.9.2023 12:33

Takových tu byla fůra i v letech 1939 a 1939.

J. Jurax 8.9.2023 13:50

Nevíte?

Budiž. Možná zatím nevíte.

Ale možná byste se to rychle dozvěděl, kdyby Vám padaly na hlavu bomby a hordy nepřátel dobývaly Vaši dědinu či město.

Jistě, tento scénář je nepravděpodobný; nicméně můj tata mi vyprávěl, že když se v roce 1933 jako jedenadvacetiletý vrátil z prezenční služby, že by kohokoliv, kdo by mu tvrdil, že o pět let později bude ležet za kulometem v linii zákopů mezi řopíky někde u Slavičína a že bude následovat světová válka, měl za blázna a šíleného blouda patřícího do cvokhauzu - vždyť od konce Velké války uplynulo pouhých 15 let a lidi si přece pamatují a nemůžou být tak šílení ...

D. Laurencikova 8.9.2023 10:00

Ano, treti svetova valka uz zacala. "SSSR a USA tak proti sobě bojovaly v Koreji, pak ve Vietnamu a naposledy při sovětské invazi do Afghánistánu...", ted proti sobe bojuji na Ukrajine. Jde jenom o to, do jake miry bude tato valka eskalovat.

V Cesku skutecne existuje velka skupina lidi, kteri veri, ze Rus je zavsiveny, ozraly muzik, ktery dosud nezna splachovaci zachod a ceska kvalitni media v tom nejsou zrovna nevinne. Mnozi veri, ze rusky jaderny potencial je rezavy a nefunkcni, stejne jako vsechno v Rusku, takze se jaderneho stretu s Ruskem nijak neboji. Jeden diskutant mi tady dokonce tvrdil, ze po atomove valce nekde zustanou obyvatelne regiony, tak co!

Ja osobne verim, ze vojenske vitezstvi na ukrajinskem bojisti bude pan Rehka, a nejen pan Rehka, asi vyhlizet marne.

P. Diviš 8.9.2023 12:36

Ano, co jiného čekat od rusofilcky /(c) Boublíková/.

D. Laurencikova 8.9.2023 17:09

Tento komentar je dokonce pod vasi uroven, pane Divis.

D. Laurencikova 8.9.2023 17:21

Takze vy pevne verite ve vojenske vitezstvi nad Ruskem, pane Divis? Jenom "rusofilcky" maji dnes jeste zdravy rozum, rikate? Neco na tom je. ;-)

J. Kulheim 8.9.2023 9:55

Česká vláda v čele s panem Fialou v období svého předsednictví neudělala nic pro to, aby válečný konflikt na Ukrajině skončil. K tomu, aby se dál zabíjelo, dodala na Ukrajinu zbraně za několik desítek miliard korun.

Války chtiví občané by chtěli zahnat Rusy až za Ural. Proč je nezahnat až na Kamčatku? Válečníci i bojovníci leží někde na kanapi nebo na Floridě a vyčkávají až se pomordují Rusové, Ukrajinci a k tomu se postupně přidají ostatní Slované.

Já bojovat nikde nepůjdu. Proč bych měl jít bojovat? Mě žádný Ukrajinec ani Rus nic neudělal. Za Američany ani za Němce bojovat nepůjdu. Nemám nic proti tomu, když tam půjdou vákychtiví jedinci v čele s panem Fialou.

P. Urban 8.9.2023 10:13

Mě nic neudělal ani žádný Ukrajinec ani žádný Rus ani žádný Němec. To neznamená, že bych chtěl obnovení německé či ruské (sovětské) okupace.

Největším mordýřem Slovanů je momentálně Putin. Takže je trochu zvláštní toto mordování odsuzovat a zároveň požadovat ústupky mordýři.

J. Kulheim 8.9.2023 10:46

Putin určitě není jak Matka Tereza. Myslím, že není mordýřem jenom on. Střílet se začalo na Majdanu a tam Putin nebyl. Byli tam jiní. Nebyl ani v Oděse a na Dombasu.

Jak sdělila paní Merkelová a pan Porošenko, dohody Minsk 1 a Minsk 2 nebyly ze strany Ukrajiny myšleny vážně. Jednalo se pouze o snahu o oddálení větších problémů a dozbrojení Ukrajiny.

Proč NATO a zejména USA, mají zájem o obsazení Ukrajiny a přibližují se k hranicím Ruska? Možná proto, aby Ukrajincům dali trochu své "demokracie". Zatím Ukrajina pohřbívá své mrtvé. Války chtivým lidem, kteří se válí před televizí, je to jedno.

Kdyby se zvedli a šli bojovat, tak mohli být Rusové za Uralem.

Tady, na Slovácku? Ruští vojáci nikdy nemordovali. Na rozdíl od Uhrů, Polákú, Kuruců, Terků, Tatarů, Prusů, Husitů, Švédů. !!

P. Urban 8.9.2023 11:18

Ukrajinští nacionalisté také nejsou Matka Tereza. Stejně jako východoukrajinští separatisté. Ale to byl rok 2014. V roce 2022 zaútočilo Rusko bez jakéhokoli zjevného důvodu. A neposlalo na Ukrajinu specialisty převlečené za "zelené mužíky", ale regulérní ruskou armádu. Takže i když Putin není dnes jediným mordýřem Slovanů, je v každém případě největším.

Na Slovácku ruští vojáci nikdy nemordovali. Na Ukrajině či v Polsku ano. Vlastní kraj je fajn, ale občas je dobré podívat i do zahraničí.

J. Kulheim 8.9.2023 11:39

Východoukrajinští separatisté jsou Rusové a jde jim o život.

"..roce 2022 zaútočilo Rusko bez jakéhokoli zjevného důvodu." Já nebudu dělat nikomu advokáta. Pokud jedna strana nedodržuje dohody jenom proto, aby dozbrojila, tak se nad tím nutno zamyslet. Proč chtějí dozbrojit? Toho bych se jako soused bál. Bránit se až dojdou USA do Moskvy nebo na Ural je riskantní.

Podívat se do zahraničí je dobré. Jít někde bojovat je něco jiného. Proč bych měl střílet Ukrajince nebo ty, kteří mluví Rusky? Já proti nim nic nemám. Oni mají doma rodiny, příbuzné, kterým budou chybět.

Konflikt jednou musí skončit. Bude se stejně muset jednat. Myslím, že zájmem USA je přiblížit se Rusku a ovládnout Ukrajinu. Letadla ani tanky válku nevyhrají. Obsazené území je to kde šlápne noha vojáka. To Američané ví. Oni umí bombardovat a potom vzít nohy na ramena.

Myslet si, že porazí jadernou mocnost je naivní.

P. Urban 8.9.2023 11:49

To je dost zvláštní vidět USA jako velmoc s nedostatkem pěšáků. A zároveň je podezírat z plánu obsadit Rusko až po Ural. Což by chtělo zatraceně hodně pěšáků i tehdy, kdyby se ruská armáda nepostavila na odpor.

Pokud byste to interpretoval tak, že Rusko nelze totálně porazit, máte pravdu. Ale ona by postačilo vytlačit Rusko z území, které je mezinárodně považováno za ukrajinské. A pak jednat. Zda je reálné aspoň tohle není v tuhle chvíli jisté, ale vyloučit se to nedá.