16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

TRENDY: Směřuje Evropa k občanské válce?

V davu asi 2 000 demonstrantů plných nenávisti, stál tucet mladých Arabů křičící „Smrt Židům“ a „Smrt Izraeli“ a přitom na sebe mrkali a mezi sebou vtipkovali. Jeden z nich mi nařídil, abych přestal natáčet, a já jsem ho poslechl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kolman 13.11.2023 20:08

Bohužel (podle mého skromného odhadu) ANO;-(;-(;-(

O. Seliger 13.11.2023 12:06

Mám takový dojem, že spolu s politickými neschopnými gaunery může za současný a budoucí stav společnosti i sebranka dogmatickojustiční, co rozhoduje proti zájmům občanů co jí platí. Asi větší brebendy pro ně plynou od bohatýho muslimstva zbohatlýho z kšeftu s vyčpělým západem.

O. Vašíček 13.11.2023 10:58

S multikulti společností jsme si s našimi demokratickými principy zadělali na velký problém.

Každý, kdo projde sítem úřadů a dosáhne na azyl, dosáhne časem nebo jejich děti, na občanství. Tím automaticky získává volební právo a může "demokraticky" ovlivnit politiku daného státu. Přitom o integraci se tam nijak nepíše. Dokonce může být i odsouzen, ale pokud je to již jako občan, tak volit může. Klidně může být zvolena i nějaká strana na úrovni Hamásu a nikdo s tím nice nebude schopen udělat.

Bylo by nutné, aby se kontrolovalo dodržovaní zákonů a vymáhalo se právo daného státu u všech. A pokud je to azylant, tak ihned šupem zpět. Proti tomu by neměl nic mít ani ten neliberálnější soud. Dodržování místních zákonů je podmínka pro udělení azylu.

Dále bude nutná, pro ochranu naší kultury, změna volebního práva. Nemůžeme toto právo odepřít - popřeli by jsme vlastní demokratický základ naší společnosti. Ale mohli by jsme vydefinovat různé úrovně občanství, na základě nějakých občanských hodnot. Myslím, že by to nebylo na škodu i "rodilé" občany. Proč by měl mít právo volit někdo, kdo veřejně a nezákonně vystupuje proti dané společnosti nebo státu?

Např. se mi líbila myšlenka R. A. Heinleina v knížce Hvězdná pěchota, kde všichni měli občanství, ale volit mohli jen ti, kteří prošli vojenskou službou. Jen takový občan má dost zodpovědnosti, aby mohl rozhodovat o fungování státu.

Není to domyšlené a ani ideální. Ale idealismus nás dostal tam, kde jsem a co hůře, kam míříme.;-)

I. Schlägel 13.11.2023 7:25

Než se levicová část západu probudí ze svého multikulturního snu, nezbude z pozitivních západních hodnot kámen na kameni. Představa, že se vyznavač islámu integruje způsobem, který mu v podstatě korán zakazuje a přikazuje mu dělat pravý opak, je tak dětsky naivní, že se sám sebe ptám, kolik tříd základní školy "vystudovali" zastánci fungujícího multikulturního soužití s Islámem.

R. Tichý 12.11.2023 22:20

Politicke "elity" se naprosto utrhly od svych obcanu. V Bruseli maji asi nasnezeno, bublinky a kaviar utikaji nosy. Nesmyslne vysoke vyplaty zaslepily.

Bude to bolet a nebude to hezke. Je nutne prijit k euvolbam a volit striktne proti EU.

M. Orban 12.11.2023 15:22

Ta německá überMilka Makrela Wiršáfendasová měla už dávno sedět v teplákách za vlastizradu, protože natahala do Evropy mraky slimejšů. Do cely bych jí dal Uršulejno z Brusele včetně Cimrmanse - zelený vypatlance a škodiče, kteří ožebračují statisíce lidí vinou naprosto idiotské všivé zelené zkorumpované politiky. Celá Evropa jde kvůli těm zkorumpovaným všivým politikům zugrunt! Drahota, kam se podíváš! Idiotské elektrokrámy, lipská burza, grýndýl, emisní povolenky, solární tunel, dotace na kraviny, zákazy spalovacích motorů atd. atd.

Celá Evropa jde do háje a Číňani se popadají za břicho, jak jim všechno padá samo do klína. Napíchal bych to na vidle všechno - co politik, to všivej zkorumpovanej gauner!

J. Majzlík 12.11.2023 18:54

Takhle dopadne civilizace, která již jako malým dětem nahradí poučnou pohádku o vlezlých Jezinkách, pacholíčkovi a Jelenovi blbinkami o Harry Potterovi a Batmanovi.

J. Farda 12.11.2023 15:21

Izraelská vlajka rozlítila propalestinské demonstranty, Berlíňanovi se dobývali do bytu Zatímco pod okny jeho bytu v Berlíně pochodovaly stovky lidí s palestinskými vlajkami, rozhodl se Finn Wandhoff vyvěsit z balkonu izraelskou vlajku. Reakce na sebe nenechala dlouho čekat. Protestující nejprve začali křičet a za pár chvil už se část z nich dobývala do mladíkova bytu. Mrazivé záběry z tohoto incidentu umístil Wandhoff na sociální síť X. „Jsem Palestinec a žiju tady. Jen počkej, ty sr...,“ křičí na zveřejněných záběrech jakýsi hlas, zatímco za dveřmi se ozývá zuřivé bušení. Německý deník Bild podotkl, že proto nelze vyloučit, že muž bude čelit dalším hrozbám.

Přivolaní policisté Wandhoffovi vyčetli, že neměl demonstranty provokovat.

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-izraelska-vlajka-rozlitila-propalestinske-demonstranty-berlinanovi-se-dobyvali-do-bytu-40450523

Při příštím takovém provokování moslemínských obyvatel německého chalifátu, spravedlivě rozhořčených izraelskou agresí vůči Ghaze, ho policajti nejspíš vezmou do ochranné vazby! Inšallah!!! :-(Rv

K. Křivan 12.11.2023 18:30

Měl je postřílet. Kdyby měl čím. Každá fašistická vláda nejdřív odzbrojí obyvatelstvo, protože se ho bojí. Německá vláda je fašistická.

Definice: Fašismus je státní korporativi socialismus.

P. Smetana 12.11.2023 14:12

Tyto masové demonstrace značí jen jedno. Natahali jsme si do našeho evropského kožichu vši a ty se tak přemnožili, že už ohrožují samotnou naši existenci. Řešením by byla brutální detoxifikace. Té ale evropští politici nejsou schopni. Takže budeme jen tiše přihlížet jak jde evropská civilizace do kopru.

L. Kuča 12.11.2023 13:25

To, že na tyto "demonstrace" nebyla nasazena vodní děla, gumové projektily a akustické zbraně pro mne není příliš pochopitelné. Že by lehce získané občanství zakládalo na velmi nepohodlné volební právo?

V. Petr 12.11.2023 13:11

Tady si sluníčkáři myslí, že Izraelci se MUSÍ nechat zabíjet ale NESMÍ reagovat válkou, protože tu odnášejí nepřátelští civilisté. Za WW2 se často nebral ohled ani na vlastní civilisty.

Podobná idiocie je za celých pět tisíc let psané historie naprostou novinkou.

Izrael má právo vyhlásit Gaze, vedené Hamásem válku a mír podmínit bezpodmínečnou kapitulací.

K. Křivan 12.11.2023 18:37

Sluníčkáři jsou blbci, kteří nechtějí vidět, že civilisti v Gaze jsou sympatizanti a podporovatelé Hamásu.

Sluníčkáři by měli být pro blbost humánně veterinářem utraceni. ;-D

V. Tencer 12.11.2023 9:56

Někdo do Evropy zatáhl zárodky chytrých inženýrů (Danke Frau Merkel) ze Sýrie, Afriky. Jsou to hlavně machři přes trhaviny. Takže ještě chvilku vydržme a zkusme si tipnout kde to začne.

Z. Linda 12.11.2023 11:30

:-( Vánoce,vánoce přicházejí....;-(

P. Čech 12.11.2023 8:30

Všechno je to jen důsledek politického systému, který je politiky a novináři, zdá se že obecně, drze nazýván demokracií. Drze proto, že se skutečnou demokracií (demos kratos - vláda občanů) nemá téměř nic společného. Skutečná demokracie totiž vládne jen tam, kde konečné slovo při řešení v š e c h problémů mají sami občané. V naprosté většině evropských států tomu tak není. Všude tam absolutně vládnou politické strany, menšinová to uskupení občanů. Politici a novináři si ovšem pletou nejen význam pojmu demokracie, ale i svoboda v demokracii. Svoboda v demokracii je velmi důležitá a potřebná, nicméně nesmí si ji opravdu n i k d o plést s anarchií. Tak jako je tomu např. v České republice, ale i v Německu či Francii, o Itálii nemluvě.

V. Povolný 12.11.2023 9:39

Zrovna jsem to chtěl napsat. Situace v Evropě je důsledkem dlouhodobé politiky EU a tedy i naší vlastní politiky, protože my jdeme EU na ruku. Lámání chleba nastane, až se politický systém EU začne rozpadat. Pak nám teprve dojde, že jsme za naši situaci odpovědní jen my sami a především, že skutečně spoléhat můžeme jen sami na sebe. Ostatně, špatné historické zkušenosti se smlouvami a bezpečnostními zárukami z východu i západu už máme, jen se jimi neřídíme. Nejlepší pomocná ruka je na konci naší vlastní paže.

M. Kocián 12.11.2023 9:44

Svoboda se od anarchie neliší kvantitou, ale schopností přijmout se svobodou i odpovědnost. Jinak souhlas.

P. Čech 12.11.2023 11:05

Máte pravdu. Přesně ta odpovědnost nám ovšem chybí. V podstatě jde o to, že nikdo z vládnoucích politických stran a hnutí žádnou odpovědnost za své činy nenese. Žvásty o nějaké "politické odpovědnosti" jsou zcela mimo mísu. Ona totiž ta "politická odpovědnost" = žádná odpovědnost.

J. Majzlík 12.11.2023 13:41

Souhlas, tak jednoduchý ten problém svobody, uzmuté neodpovědnými lidmi je.

P. Čech 12.11.2023 16:33

Ono je jednoduché téměř vše, pane Majzlíku. Jde jen o to nedělat věci složitýni záměrně a jen proto, aby nemohly být rychle řešeny. Hledat jehlu v kupce sena netřeba. Stačí se jen podívat opravdu pozorně na jediný stát v Evropě který efektivně funguje jiř více než 200 let a snažit se jej napodobit a převzít bez dodatků a výjimek celý jeho politický systém zastupitelské demokracie. Odebrat politickým stranám z jejich rukou moc nad občany a tuto moc vložit do rukou těmto občanům a jejich přímo voleným zástupcům. A nevykládejte mi zde, prosím, něco o nějakých vyjímečných Švýcarech. Oni jsou totiž stejní jako i všichni ostatní lidé, žijí však v naprosto jiném, demokratické systému, který u nás téměř zcela chybí.

J. Majzlík 12.11.2023 18:45

Praktická realizace Vámi navrhovaného způsobu, kterak dosáhnout toho, aby se do zastupitelstev na všech úrovních konečně posadili ti správní, moudří, neúplatní naráží na jeden zásadní problém: (Hypoteticky) by tedy nějaká Vyšší síla odebrala politickým stranám z jejich rukou moc nad občany a předala ji do rukou zpět občanům a jejich přímo voleným zástupcům.

Přízemně uvažující občan se na tomto místě ptá, kdo nebo která Vysoká nebo případně Nejvyšší síla tuto subalterní Vyšší sílu jako akce schopnou Sílu jmenuje, vytvoří, vyrobí, vyplivne z AI, zformuje, zapojí na baterky, dekretuje, kdo ji bude upgradeovat, kontrolovat její chod?

Nějaká pouliční bojůvka nebo samozvaná salónní elita národa?

M. Kocián 13.11.2023 8:28

Přirozeně diktátor. Takže z bláta do louže sr..ek.

Nebo se občané musí přestat nechat korumpovat - zatím se u nás svoboda ještě prodává za právo žebrat.

Z. Linda 12.11.2023 11:31

R^R^

B. Rudolf 12.11.2023 7:59

Hesla "smrt Židům" a "smrt Izraeli" jsou nebezpečná a zavrženíhodná. Je to ta nejhorší a nejhloupější reakce na to, co se dnes v pásmu Gazy děje.

Jenomže, pokud vím, tak na většině propalestinských demonstrací v Evropě a v USA se volá po ukončení války v pásmu Gazy a to je něco zcela jiného.

Autor článku oprávněně tvrdě odsuzuje zavraždění 1 400 lidí a zvěrstva spáchaná při útoku Hamásu 7. října. Ale ani jedinou větou nezmiňuje smrt deseti tisíc palestinských civilistů v důsledku izraelského bombardování ani peklo, které Izrael tímto měsíčním bombardováním a odepřením základních životních potřeb v pásmu Gazy vytvořil. Civilizovaný svět jednoznačně a tvrdě útok Hamásu odsoudil, jenomže teď již přes měsíc páchá Izrael v pásmu Gazy válečné zločiny a zločiny proti lidskosti. A přesto se autor diví, jak je možné, že se v Evropě a v USA demonstruje za ukončení této brutální a zločinné války.

J. Veselý 12.11.2023 8:33

To co popisujete je sen každého zbabělého agresora. Spáchat zločin, který nemá obdoby a když hrozí, že za to dostanu přes tlamu, začít se schovávat za civilisty a žádat humanitární ohledy.

Gaza je 2,2 mil. obyvatel na území menší než Praha a to, že za měsíc leteckých a pozemních útoků zahynulo 10000 civilistů svědčí o tom, že Izraelci postupují mimořádně ohleduplně a civilizovaně.

A to počty civilních obětí vycházejí z údajů Hamasu a i velká část z nich zemřela protože Hamas je používá jako živé štíty.

Ani spojenci ve WW2 či USA ve Vietnamu nebo Iráku si nebrali takové servítky jako si bere Izrael v Gaze.

B. Rudolf 12.11.2023 11:18

Myslím, že si nerozumíme. Odporné násilí Hamásu odsuzuji a nežádám ohledy pro ozbrojence a pro vedení Hamásu. Vám záleží víc na potrestání teroristů než na masovém zločinu páchaném na civilním obyvatelstvu. Mne utrpení civilního obyvatelstva děsí víc než možnost, že by Hamás nebyl dostatečně potrestán. Kromě toho, tento způsob boje proti terorismu je masovou výrobou budoucích teroristů.

J. Veselý 12.11.2023 12:00

Takže vás by méně děsilo utrpení německého národa než "nedostatečné potrestání" válečných zločinů a porážka nacistického režimu? To gratuluji.

Tak už to ve válce chodí. Když si národ zvolí do vedení militantní, agresivní a surové grázly a navíc je účinně podporuje, tak na to dojede.

A co se týká výroby dalších teroristů - jednak je jich už teď dost a druhák představa, že zdvořilá slabost by některé z nich odradila a nenašli by se další, ta je hodně naivní.

J. Veselý 12.11.2023 12:01

Oprava - "více děsilo"

P. Smetana 12.11.2023 13:47

Vycházíte z naprosto mylné premisy. Izraeli nejde o potrestání Hamásu. Jde mu o jeho zničení, protože Hamás ohrožuje samou existenci Izraele. Když bude po vás střílet terorista schovávající se za své dítě, co uděláte? Budete střelbu opětovat nebo se necháte zastřelit, protože kdybyste střelbu opětoval, mohl byste trefit i to dítě?