16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kolemjdoucí 9.6.2008 8:31

Divná čeština: „pro zachování lidskosti hodnoty víry“

Takovéhle shluky podstatných jmen do češtiny nepatří, zbytečně zhoršují srozumitelnost sdělení. Čeština (podobně jako němčina, francouzština, aj.) není angličtina, nevyžaduje, aby podmět věty byl na prvním místě před přísudkem. Naopak umožňuje změnit pořádek slov, oddělit slovesem podstatná jména, která k sobě nepatří, a zvýšit tak srozumitelnost textu:

„… pro zachování lidskosti JSOU hodnoty víry …“

Standa 9.6.2008 8:21

Fištejn,

člověče, píše se rok 2008. Američané (US Army a ochranky) střílí Iráčany jako holuby a vám to nevadí!

Kolemjdoucí 9.6.2008 8:05

To, co píše p.Fištejn, platilo možná před deseti lety za Clintona,

ale obávám se, že dnes, za Bushe, je tomu trochu jinak. Myslím, že by stačilo, aby Čína dovolila Americe postavit na svém území pár vojenských základen, a bylo by po kritice. A kdyby navíc umožnila přístup ke svým surovinovým zdrojům, byla by přímo vzorný spojenec. (Koho zajímá úroveň lidských práv v Saudské Arábii nebo v Kosovu?) Tady je zakopaný pes, tady bych hledal příčinu poklesu důvěry v mravní autoritu USA, ne v nějaké laciné protiamerické propagandě jako za komunistů.

Harpyje 9.6.2008 8:03

Re: Jefim Fištejn (58)

No a?

Frank 9.6.2008 7:55

Re: Strom se pozná podle ovoce.

Problém bude v tom, že těžko najdete žida, který je kritický k Americe.

Hledajíci 9.6.2008 7:54

Jefim Fištejn (58)

je externím spolupracovníkem Redakce denního vysílání Českého rozhlasu 2 - Praha. Je publicista, esejista, scénárista. Vystudoval žurnalistiku na Moskevské univerzitě a filologii na univerzitě ve Vídni. Od roku 1981 politický komentátor rozhlasové stanice Rádio Svobodná Evropa/Rádio Svoboda, kde zastával řadu redakčních a administrativních funkcí a spolupracoval s většinou slovanských a pobaltských jazykových redakcí. Autor četných politických komentářů a kulturologických esejů v českém, ruském, německém a anglickém tisku. Nositel ceny "Stříbrná křepelka" Českého literárního fondu za rok 1995. V letech 1996/1997 šéfredaktor Lidových novin. Autor scénáře k celá řadě dokumentárních filmů.

BuBu 9.6.2008 7:48

Re: Vojtíšku . . .

. . . právě jsi zde všem nezvratně dokázal . . . že článek vysoce převyšuje možnosti Tvého mozku !

Amigo 9.6.2008 7:36

Re: Re: Pane Fištejne,

Naprosty souhlas !!!

Vojta 9.6.2008 7:27

Chocholoušek

Úplně mi stačila věta: To je sice fakt, ale pravda to není.

Pozorovatel 9.6.2008 7:09

Strom se pozná podle ovoce.

Uvažování p. Fištejna je zcestné na první pohled. Jak se dá posoudit lidskost víry? Podle Bible a J.Krista jen podle ovoce, jaké přináší. Jaké ovoce přinášela katolická církev v průběhu dějin? Kdo zdiskreditoval učení J.Krista více než katolická církev? Přemýšlivý člověk podobně hodnotí i Ameriku a p. Fištejn by se měl zamyslet sám nad sebou.  

lucinapes 9.6.2008 6:50

Pane Fištejn, máte pravdu

a za pravdu vám dává celá diskuse.

lucinapes 9.6.2008 6:47

Re: Re: Re: Pane Fištejne,

R^

Ailuropoda 9.6.2008 6:16

Re: Pane Fištejne,

Těch hektarů mi v US-státě Mississippi patří 27 a těžko na nich najdete jedinou PET lahev. Jděte se podívat do lesa v této zemi. Zaručeně najdete mj. někoho, kdo si tam ilegálně těží dřevo. V místě, kde bydlím, si místní vesničané odvezli jen tuto neděli traktorem dvě fůry. Na  prodej, nikoliv pro vlastní potřebu. Kdybych tyhle lidičky načapal ve svým americkým lese, odvezli by si tak leda ránu z brokovnice. a to v šerifově autě do zařízení zvaného County jail. Tím by se zvedl ten Váš počet justičně perzekvovaných osob v USA na čtvrtinu světové populace+ ještě jeden.

Sarka 9.6.2008 6:06

No - v mem pripade

co se tyce toho prvniho, tak by si zas az tak moc nepomohli, a co se tyce toho druheho, obavam se ze dnes by pravdepodobne radeji volili vysetrovaci vazbu ;-D ;-D ;-D ;-D

Nicmene - pani Irena predvedla mistrne presne to, cemu se autor svym clankem tak trochu vysmiva. A stejne tu mlatime cernochy - a basta, ma uvarino. Nicmene, nasla jsem originalni clanek v NYT ve kterem byla tato cisla uvedena. Co pani Irena opomnela podotknout (jakz jsem predpokladala - nebo ze by to nevedela?) je, ze se v tech "svetovych statistikach" srovnava nesrovnatelne, protoze je spousta zemi v niz se velke procento veznu mezi "vezne" nepocita - kuprikladu Cina:  ("That number excludes hundreds of thousands of people held in administrative detention, most of them in China’s extrajudicial system of re-education through labor, which often singles out political activists who have not committed crimes.)    (http://www.nytimes.com/2008/04/23/us/23prison.html?_r=1&oref=slogin)

Dušan Neumann 9.6.2008 5:51

Re: Pani Ireno - vždyť je to tak jednoduché

čím více kriminálníků sedí za mřížemi, tím méně jich běhá po ulici brousících si zuby na váš majetek či vnadné tělo....

Hipik - pravicovy recidivista 9.6.2008 4:21

Re: Pane Fištejne,

;-D;-D;-D vy jste asi mela k veceri ovarek se slehackou a zapijela to Saratici, jinak to neni mozny ;-D;-D;-D

Sarka 9.6.2008 4:20

Pani Ireno -

vidite, tak prece tu mlatime cernochy! ;-)

(Co se tyce tech statistik, nejsem si jista ze cisla ktera uvadite jsou v nejmensim verohodna, to za prve. Za druhe ze srovnavaji alespon srovnatelne kategorie. To vite, ve spouste zemi nemaji tolik veznu jako my taky v US - oni je tam casto po rozsudku rovnou ukamenuji, nebo jim useknou rucku, kuprikladu. ) Za treti - myslim, ze i zakladni matematika Vam pomuze pochopit, ze tam, kde existuje trest dozivotniho vezeni bude absolutni pocet lidi v base brucicich vyssi nez tam, kde propousteji vrahy po deseti letech pro dobre chovani. Vyhybam se soudum o tom, zda je to dobre ci spatne, konstatuji pouze prosty matematicky fakt.

Lec - je to tak: mlatime tu cernochy! ;-P

IPR 9.6.2008 3:19

Chjo

Co ten clanek ma rict?

Ze Cina vydava kazdorocne reciprocne zpravu o lidskych pravech v USA? Nebo co? Nebo jakou informaci to teda nese? Nebo si pan Fistejn jenom tak uplivl? To snad ani neni mozne, jaci lide vubec maji pristup do medii. Vzdyt to je naprosto ucebnicovy priklad toho, jak by "komentar" vypadat nemel. Co to je zac? To je novinar nebo kdo?

Tady ta hloupost triska o zed jenom panem Fistejnem, jak to vidim ja.

Smarja panno, no to je k placi.

pedro 9.6.2008 3:02

Re: Re: Pane Fištejne,

A taky nez  v zemi, kde je priliz  mnoho Iren. Ireno, prectete si v dnesnim NP clanek o Reaganovi, at si dobre zaprskate! 

Josef 9.6.2008 2:17

Jak na to prisel?

Kdyz vidim ve statistice spostu nul na konci cisla, tak to vyvolava ve me podezreni! Podival jsem se na pocet vrazd v USA a nasel jsem cislo vrazd za rok 14860. Z toho 3289 zavrazdenych byli cernosi (black on black) a 91% vrahu bylo cernoskeho puvodu! 

------------------------------ 

Of the country's 14,860 homicide victims in 2006;  7125 were black, according to the FBI's Uniform Crime Report. And of the 3,289 cases that year in which a single black was killed by a single black assailant, the FBI says, 91% of the killers were black.

Dr.Sid 9.6.2008 1:18

Re: Pane Fištejne,

Presto vsechno bych asi milionkrat radeji zil v americe nez v cine, a o tibetu uz ani nemluve.

emersonskej 9.6.2008 1:12

Re: Pane Fištejne,

Tak v Americe je míra zpustošení země na jeden hektar mimo náš hodnotový systém ??? 8-o8-o8-o ale nepovídejte - a kdepak ??? Také ty počty vězňu mi připadají dost přitažené za vlasy !!!

baltahsar 9.6.2008 1:00

Re: Pane Fištejne,

A ještě něco o tom bájnym Guantanámu, kde žijou non-persons, bych prosil. 8-o

Irena 9.6.2008 0:56

Pane Fištejne,

ještě byste mohl doplnit své povídání o zdůvodnění,

proč země, ve které žije 5% světové populace se pyšní 25% všech vězňů na světě ,kde míra zpustošení Země na hektar je téměř mimo náš hodnotový systém, kde chudinská gheta jsou součástí každého většího města atd.,atd. si dělá právo na to , rozhodovat o tom, kde a jak jsou na Zemi dodržována lidská práva!A to již vůbec nemluvím o tom, jakými způsoby hodlá tato práva prosazovat mimo své hranice.Jako příklady bych mohla uvést třeba humanitární bombardování, mučení a týrání vězňů a opět atd., atd.Bylo by to od vás určitě poučné a zajímavé povídání a docela bych se na něj těšila!