16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

SVĚT: Západ na cestě změny...

Když jsem se před několika dny vážně zamyslel nad obsahem svého dnešního vystoupení a přečetl si název, který jsem si zhruba před měsícem sám vymyslel, nevěřil jsem svým očím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kyselková 23.12.2016 20:49

Re: Politicka poptavka, nabidka.

Tak. A tomu vůbec nerozumím.

M. Prokop 23.12.2016 21:26

Re: Politicka poptavka, nabidka.

Lidé si od dětství zvykají na obsluhu státem. Tím pádem je oslabena jejich touha po samostatnosti a svobodě, státní opečovávání, které mají odmala všude kolem, jim připadá normální.

J. Lukavsky 23.12.2016 13:50

Co je české - to je hezké

"V 90. letech jsme – alespoň někteří – prosazovali „českou cestu“ naší

privatizace, protože jsme se velmi báli výprodeje naší ekonomiky do

zahraničí."

Vyprodali, ba přímo zaprodali jsme naši skvělou Š 105 Teutonům s rohama na piklhaubně a teď holt musíme vyrábět auta s německou kvalitou.... a navíc platit za to know how příslušný desátek. Naštěstí alespoň Poldovku jsme svěřili do skvělých českých ručiček aby ji nekoupila (nedej Bože!) nějaká ocelářská firma ze Švédska - a proto veškeré zisky z Poldovky jdou jen a jen do našeho malého českého prasátka a máme se dobře. Asi to bude kus od kusu jiné. Trochu mě překvapuje, že zastánce "Trhu bez přívlastků" najednou rozlišuje co komu prodat a co komu ne - podle národnosti.

F. Svoboda 23.12.2016 15:37

Re: Co je české - to je hezké

Pane Lukavský, s vaší ironií souhlasím, nicméně i zde je nutné vyslovit ale :

samozřejmě, že bylo nutné přivést zahraniční kapitál do naší ekonomiky, jenomže pouze tam, kde by současně s sebou přinesl nové technologie. V tom je příklad výroby aut ve škodovce výborným příkladem. Na druhé straně předání některých firem do zahraničí byl ekonomický zločin viz prodej České spořitelny, ze které plynou do ciziny zisky více jak 10 mld ročně. Podobně výprodej našich cukrovarů, které noví majitelé získali za účelem likvidace, aby jim nekonkurovali na trhu. Co vy na to ?

J. Kulheim 23.12.2016 17:24

Co vy na to pane Svobodo?

O prodeji 52% podílu státu v bance rozhodla v únoru 2000 tehdejší sociálnědemokratická vláda Miloše Zemana. Smlouva o prodeji akcií rakouské Erste Bank byla podepsána 1. března 2000.ČS prošla před prodejem masivním státním očištěním od nekvalitních úvěrů za více než 40 miliard korun a byl doplněn její kapitál.

Privatizace Investiční a Poštovní banky by mohla vstoupit do učebnic jako odstrašující příklad toho, jak se nemá privatizovat banka. Stát totiž svou liknavostí při navyšování základního jmění v polovině 90. let přišel o většinový podíl v bance, kterou ovládli přes několik spřízněných firem manažeři IPB.

Přes 100 miliard korun, stát zaplatil za pád Investiční a poštovní banky (IPB). V létě 2000 ji převzala ČSOB. Ona sama dostala od státu záruky za 22 miliard korun..

J. Lukavsky 24.12.2016 18:33

Re: Co je české - to je hezké

"Asi to bude kus od kusu jiné."

Jak jsem napsal, ale možná by bylo bývalo možné si vyhradit předkupní právo, pokud nový majitel výrobu zastaví. Ale to je zásadní zásah do práv majitele a kdo by koupil fabriku a nemohl si o ní rozhodovat?

No privatizace přinesla určitá pozitiva a vybrala si náklady, každá sranda něco stojí a nic není zadarmo. Celkem bych ale řekl, že to byl krok pozitivní. Ono zprivatizovat myslím přes 1000 firem vlastně individuálně a právně a ekonomicky výhodně.....???

J.L.

J. Lukavsky 24.12.2016 18:38

Re: Co je české - to je hezké

Ještě PS:

Výroba našeho cukru z cukrovky vznikla v době Napoleona, kdy nebylo možno dovážet cukr třtinový. Náš cukr ale byl vždy ztrátový a aby se prodával v zahraničí byl dotován. Teď jde o to, zda dotovanou a ztrátovou výrobu držet protože .... např. zaměstnává xx 000 lidí..??? Pak ale by bylo nutno cukrovary z privatizace vyjmout, pak ale proč nevyjmout i ocelárny, doly, elektrárny,.....Není to lehké rozhodování.

K. Janyška 23.12.2016 12:42

Pane prezidente, čadcabohajeho, a kde máte slovo

o civilizaci jednotlivců obchodem a jejich důsledcích a o spontánním řádu lidského světa. To je podstata, ne jen jeho pozorování zvenčí. I když ve vašem případě utčitě nejkvalikovanějším ze všech... Dzp.

Z. Rychlý 23.12.2016 12:57

Re: Pane prezidente, čadcabohajeho, a kde máte slovo

a neposlouchá, a neposlouchá.

M. Kolář 23.12.2016 11:55

co je to vlastně za člověka,už to víme ?

Snůška obvyklých protiliberálních a protiobčanských plků. Hrozí "juristokracie, mediokracie" ?. Ano, nezávislé soudy i média jsou překážkou snahám demontovat demokratický právní stát. Klaus se snaží rozkopat vše co představuje svébytnost západních demokracií, jejich suverenitu a hlavně suverenitu občana.. To je totiž podstata západní demokracie. Klaus nedělá nic jiného, než to co vždy dělali různí fašisté, ať už rudí či hnědí, útočí na institucionální bázi demokracie .. Co je toto vlastně za člověka a jaké zde od r. 89 (či od dříve?) vlastně sleduje cíle ?

M. Prokop 23.12.2016 12:02

Re: co je to vlastně za člověka,už to víme ?

Zdá se, že vy nevíte.

Slyšel jste někdy o tom, že lék v nadměrném množství se může stát jedem?

Socialisté, rudí, hnědí, fašističtí, zelení, ... hlavně posilují moc státu, což pan expresident minimálně nepropaguje, naopak, volá právě po té svobodě a suverenitě občana.

M. Kolář 23.12.2016 12:15

Re: co je to vlastně za člověka,už to víme ?

Z toho co jste napsal se zdá, že o liberální demokracii vám něco uniká. Suverenita občana se opírá o existenci demokratických institucí zakotvených v liberální ústavě. Ti hnědí,rudí,..atd,.. právě vždy útočí na tuto institucionální bázi. O to jde.. Z dějin bolševismu a fašismu toto plyne zcela jednoznačně. A Klaus dlouhodobě působí právě tímto směrem, pravda, dělá to na rozdíl od jiných dosti "sofistikovaně"... Jedním z nepřímých (přechodných) účinných způsobů, jak toto činit, je napříkald podpora cizích autoritativních/totalitních mocností , koneckonců např. KSČ nedělala od 20. let nic jiného, ovšem méně sofistikovaně ..

J. Kanioková 23.12.2016 12:51

Bolí paranoia ?

M. Prokop 23.12.2016 14:34

Re: co je to vlastně za člověka,už to víme ?

Ale kdepak, neuniká.

Klaus působí směrem k ohlídání institucí, aby občanům nepřerostly přes hlavu, zvláště pak ty nevolené.

Na tu podporu je zde spíš Zeman.

P. Rudolf 23.12.2016 15:28

Re: co je to vlastně za člověka,už to víme ?

I howada bývají inteligentní. Říká se jim DEPRIVANTI!

A. Nový 23.12.2016 17:13

Re: co je to vlastně za člověka,už to víme ?

840

Co se týká Vás, Rudáčku/Hofmane, U toho prvního nepochybuji, u toho druhého mám velké pochybnosti.

M. Vondráček 23.12.2016 12:23

Re: co je to vlastně za člověka,už to víme ?

Co jste za člověka Vy , je zřejmé z Vašeho komentáře. Když už jste znectil autora , nějaká připomínka či komentář k samotnému obsahu článku by nebyla ??

S. Netzer 23.12.2016 13:06

Re: co je to vlastně za člověka,už to víme ?

Kdo asi včera napsal násldující větu, co myslíte? Pokud myslíte.

"Napsal vlastní názor na věc. Jestli tušíte co to je :-)"

M. Vondráček 23.12.2016 13:25

Re: co je to vlastně za člověka,už to víme ?

Ach jo. Už zase nechápete.

Názor na věc by se neměl směšovat s názorem autora.

Není to pro Vás moc složité ??

A. Nový 23.12.2016 12:42

Re: co je to vlastně za člověka,už to víme ?

média jsou překážkou snahám demontovat demokratický právní stát.

***

Dnešní média tu překážku vůbec nedělají! Ba naopak, média jsou tou stranou, která napomáhá vytvářet "korektní diktaturu". Zkuste se někdy zamyslet přímo hlavou nad tím, jak média překrucují, vypouští polopravdy a zamlčují. Co třeba takový "novotvar postpravda", který vyprodukovali levičáci a který se nedávno objevil v médiích. No, nic nového. Takový Goebbels používal něco podobného, když dostali Němci na prdel u Stalingradu, u Kurska a jinde. On tomu neříkal postpravda, ale přesunutí do předem připravených pozic.

M. Hoblík 23.12.2016 11:50

Popíráme sami sebe!

Zoufale se snažíce vlézt USA co nejrychleji do zadku jsme uvěřili, že jsme vlastně Němci a musíme proto mluvit anglicky. Kdo to nerespektuje, je Putinův agent!

Naše blbost vzkvétá a muslimové se radují.

M. Prokop 23.12.2016 12:03

Re: Popíráme sami sebe!

První osobu jednotného čísla a uvěří vám to skoro každý.

T. Hraj 23.12.2016 20:49

Re: Popíráme sami sebe!

:))) pane Prokope, genialni! S dovolenim budu v diskusich pouzivat jako "prokopuv chvat".

M. Moravcová 23.12.2016 11:29

Páno Pivodo, Rudolfe, Jelínku

proč lezete pod články Václava Klause, když vás pranic nezajímá, co napsal, nic chytrého vám třem nemůže sdělit. Běžte raději loupat brambory na salát a nemotejte se mezi lidi, kterým nerozumíte.

M. Pivoda 23.12.2016 11:36

Děkuji za radu, ale ...

Brambory budu loupat až zítra k vánočnímu kaprovi.

R. Tesařík 23.12.2016 12:47

Re: Děkuji za radu, ale ...

To se vám salát dobře nerozleží....

J. Jelínek 23.12.2016 11:49

Re: Páno Pivodo, Rudolfe, Jelínku

To máte tak paní Moravcová, brambory budu loupat až zítra a tak mám dnes dost času na blbosti. Bohužel mě pan Klaus zklamali (sám o o sobě píše v množném čísle) a nepodali raport z nějakého výletu. Snad příště. Přeji hezký den.

S. Donát 23.12.2016 11:55

Re: Páno Pivodo, Rudolfe, Jelínku

Václav Klaus o sobě píše v množném čísle? Jste si tím jist?

M. Prokop 23.12.2016 12:03

Re: Páno Pivodo, Rudolfe, Jelínku

Mají to jako terapii (nejde-li o zištnější motivaci).

S. Netzer 23.12.2016 13:10

Re: Páno Pivodo, Rudolfe, Jelínku

Souhlas "z" článkem je doména myslitele a diskutéra Lence.