29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

SVĚT: Začarovaný kruh kolem KLDR

Severní Korea děsivě zbrojí. Světové společenství a především USA rezolutně požadují zastavení severokorejských zbrojních projektů a přikládají k této rezolutní žádosti hrozbu masovým vojenským zásahem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 12.10.2017 0:03

Re: No jo,

Možná.

Ale výkonnost ekonomiky - jakékoliv, tedy i severokorejské - má své meze. Ani Kimoví nejoddanější severokorejec se zbraní nenažere.

F. Vízek 11.10.2017 23:36

Ano, přemýšlejme !

Soudím, že nad textem pana Jakla je třeba se zamyslet.

Jeho závěry a z nich plynoucí mnohá varování nepostrádají logiku.

Jsou to moudrá slova...

J. Kanioková 11.10.2017 22:44

No, už jsem víckrát četla, jak jsou severokorejci,

kterým se podařilo prchnout do JK, po čase dost nešťastní. Nevím, jestli většina z nich, nebo jaké procento. Ale jsou. Prostě to levičáctví mají pod kůží a nesedí jim JK systém. Vlastní odpovědnost za svůj život není tak lehce osvojitelná..

M. Prokop 11.10.2017 21:26

Re: No, několik poznámek

Jistěže to dělají všichni, osvědčená taktika. Rozdíl ovšem je v míře dělání.

Stačí porovnání KLDR, Rusko, USA.

M. Prokop 11.10.2017 21:24

Re: No, několik poznámek

Já jsem sám za sebe, vy stádní tábore EUnijní P&L. :-P

M. Prokop 11.10.2017 21:23

Re: No, několik poznámek

Volí si ho občani RF a vládne jako diktátor. Proč kolem toho má být tolik keců?

M. Prokop 11.10.2017 21:21

Re: No jo,

Kim bude zbrojit bez ohledu na to, zda mu je vyhrožováno, nebo není.

J. Zeman 11.10.2017 20:26

Á civil radí o válce.

Tak tlusté kimátko zatím víceméně skoro beztrestně vyhrožuje jadernou válkou svému okolí (tedy samozřejmě mimo Číny a Ruska, které by ho za něco takového dávno smázly) a s těmi mapkami nakreslenými pány s notýsky už dokonce i USA, ale kimátkův řežim je prý racionální, zvrhlý je prý jen cíl a největší odpovědnost, zdaleka, zde prý mají USA a mají prý zvolnit rétoriku aby se odčaroval kruh, každá dírka dobrá.

A ještě se do toho zatáhne známý nukleární idiot Carter.

Uvědomuje si autor vůbec, o čem mluví? Že se nejedná o zbrojení typu koupíme si nové flinty a tanky.

Autor v těchto knížecích radách do Washingtonu zcela pomíjí dvě naprosto reálná rizika a to je proliferace a implementace SLBM (když tedy pomineme to třetí tedy implementace ICBM jakž takž zachytitelných protiraketovou obranou, alespoň tedy v současné předpokládatelně rudimentární podobě případných reentry vehiklů), které se s dosavadní bezzubou vyjednávací diplomacií téměř jistě stanou dříve či později reálnými (pokud se tak v případě proliferace už nestalo, jak někteří odborníci varují v případě Íránu.

Co bude Jakl říkat, až mu u hlavy bouchne nějaká ta kimova bombička, kterou, kšeft je kšeft, prodal za petrodolar teroristům? Asi nic, mrtví nemluví. Jak se asi bude tvářit až mu na hlavu přiletí Íránská raketa opatřená kimovou bombičkou. Jako pálící se film v zaseknuté promítačce? Jaký citát Cartera použije, až budou bez možnosti spolehlivé detekce světové oceány brázdit kimovy ponorky s jadernými raketami, globalizující tak hrozbu resp. schopny tak zásadně ohrozit víceméně kteroukoliv zemi na světě?

J. Jurax 11.10.2017 19:49

No jo,

Kim bude zbrojit tím víc, čím víc se mu bude vyhrožovat. Až se uzbrojí - aspoň zmínka o téhle možnosti mi chybí.

Jistě, drží jej Čína - pakliže by v Pekingu usoudili, že už je Kima moc, nedožil by se rána - ale když to bude pro ni moc nákladné a neziskové, může se stáhnout ...

R. Brzák 11.10.2017 19:30

Re: "USA

Největší moc jak ekonomickou tak vojenskou má USA - ale Čína má nejlepší vazby na Koreu. Z tohoto hlediska bych přistoupil na Vaše tvrzení. Jenže USA má nejlepší vazby na jižní Koreu - a ta je klíčovým hráčem v konkfliktu rovněž. A protože Číně více méně vyhovuje status quo, je to USA, kdo s tím může udělat nejvíce. Už proto, že se dlouhodobě angažuje a na konfliktu či jeho vystupňování má spolu se severní Koreou největší podíl.

Š. Hašek 11.10.2017 19:09

Re: Asi bude muset ( ač jistě nerad ) sáhnout president

Pane Fridrichu,

odbíháte z thematu. Asi se shodneme v tom, že Japonsko si zasloužilo to, co dostalo. Vrchovatě. Rok 1945. Je to už víc než polovina století.

Problém je Kim. Zde bych si dovolil říci, že to je fakt problém sousedních mocností (!!!!!!). Co se do toho montuje Pentagon????? Vám se nezdá síla Ruska a Číny dost velká na to, aby si tam vyrichtovaly pořádek.

Pentagon se montoval i do Kosova. Docvaklo vám to?????

Z. Pešek 11.10.2017 16:07

Realismus místo hysterie.

Mediální bubliny létají globálem a hysterie nahrazuje realistický pohled na cokoliv...výsledkem je " začarovaný kruh " nejen kolem KLDR..........

J. Fridrich 11.10.2017 15:22

Re: Asi bude muset ( ač jistě nerad ) sáhnout president

Většinou to nedělám reagovat na podobné, nefundované názory - a nebude tomu tak ani nyní. Jen dotaz - bez vyhlášení války sprostě napadlo Japonsko USA, nebo Amerika Japonsko ? Co myslíte vy, pane Hašek ?

R. Brzák 11.10.2017 14:35

Re: No, několik poznámek

Jestliže jste Vy příkladem probruselského diskutéra, tak vzhledem k absenci jakéhokoliv argumentu ve Vaší reakci nelze než věc Bruselu politovat, protože je v diskuzi předem poražena...

R. Brzák 11.10.2017 14:28

Re: No, několik poznámek

Taky poznámečka - protože je stát obecně generován strachem, pak je strachem i udržován. A jedním z nejlepších strachů pro udržování moci je vnější nepřítel. V dnešní době je však velmi snadné ovlivňovat jeden druhého, aniž bych musel přímo stát vedle něj. Takže je snadné využívat strachu z vnějšího nepřítele, který je však už svým vlivem (prostřednictvím techniky) usazen v mém domě. Nemluvě pak o migraci. A tak můžeme sledovat, že všechny státy (a to v míře přímo úměrné velikosti jejich moci především nad jejich vlastními občany) využívají strašení tímto typem vnějšího nepřítele. Dělá to samozřejmě autoritářské (nikoliv zatím diktátorské) Rusko, dělá to však i Amerika. Ne snad že by to Američané potřebovali - ale moc nad nimi ano...

A. Alda 11.10.2017 13:58

Tentokrát s Vámi, pane Jakle, nesouhlasím.

Jsou nádory maligní a nádory benigní.

Severní Korea má zjevnou tendenci metastázovat. Například dodává zbraně a dokonce i velmi nebezpečné zbraně jiným nebezpečným režimům, které lze považovat za zárodky téhož ohrožení, bude-li dovoleno se vyzbrojit.

Chybí-li odvaha tento extrémně nebezpečný režim zničit (před dvaceti lety by to vůbec nebolelo tak, jak by to bolelo dnes; za pár let bude k vyléčení planety od této hrůzy nutno podstoupit mnohem masivnější a bolestivější zákrok), je třeba jej aspoň totálně isolovat. Tedy zastavit jakékoli kontakty, mezi Severní a Jižní Koreou postavit hodně tlustou železobetovnou zeď vysokou aspoň 300 m a na moře kolem Severní Koreje romístit torpédoborce a dělové čluny tak, aby ani kajak nemohl proklouznout. Zastavit všechny linky, přeříznout všechny dráty a trubky. Jestli bude Čína i nadále ochotna umožnit Kimům kontakt se světem přes své území, stane se dříve či později pánem severní Koreje a bude po problému taky.

P. Khail 11.10.2017 13:45

Re: "USA

I tak je to od p. Jakla nesmysl (pokud se tedy shodneme na tom, že Čína je mocnost), největší moc má Č. a nemusí ani válčit, má dostatečnou sílu ekonomickou.

Š. Hašek 11.10.2017 13:25

Re: No, několik poznámek

Teď už jsme blíže.

Budou si ho volit Rusové, Syřané, Američani, .........? Nebo komentátoři a předsedové výboru "světových hodnot"?

Vyznavači (neúspěšní) voleb tady v místě, které dopadnou 58 ku 42 při účasti 58% se mohou zbláznit, když v Ruské Federaci je president zvolen 93 ku 7 při účasti 88 %. Další důkaz, že nechápou jiné země, které obratem označí za "diktátorsko nehumánní". Poslouchat takovou Táničku - to je lábuš.

Ty konkrétní čísla jsem si vycucal z prstu, uznávám - ale obecně sedí. Čísla manekýna z Paříže jsou ještě více zajímavější. Ale platná, bec keců. Proč je imrvére kol Putina tolik keců (kavárenských)?

M. Valenta 11.10.2017 13:22

Re: No, několik poznámek

..a tady máte příklad reakce jednoho z místních borců z vašeho protibruselského tábora, když napíšete něco co nepasuje do "stranické" linie. Příjemnou zábavu.

R. Langer 11.10.2017 13:14

Re: Je to jednoduchá psychologie

No, taky by to mohlo skončit tím, že Kima pověsí na kandelábru a připojí se k Jižní Korei. ;-)

M. Prokop 11.10.2017 13:12

Re: No, několik poznámek

Já s ním nic nemám, Rusové si ho volí.

Š. Hašek 11.10.2017 12:54

Re: Dočetl jsem do půlky

Myslím, že Rusko a Čína rozum mají.

Předpokládá se ovšem, že patent na rozum nemá Anděla Šílená, pentagon a brusele (bez pořadí). Tedy já to předpokládám. Jak Vy?

Š. Hašek 11.10.2017 12:51

Re: Takže jsem rozpolcen:

Pane Bergere, já Vám rozumím.

Hodláte se, kvůli neujasněným problémům mezi dvěma částmi Koreje, přičemž ta jedna část jedná sama za sebe a za tu druhou jednají USA, vypařit? Nebo skomírat, až bude v atmosféře prach, bude zima a možná budete mít na stromě hranatý jabka.

A všechno kvůli tomu "Severu a Jihu" na opačné straně Země. Harašení z Pentagonu mi nezní nikterak lákavě!!!!!!!!! Zde i berte obecně.

Š. Hašek 11.10.2017 12:45

Re: No, několik poznámek

Mně úplně stačí Vaše větička, že Rusko charakterizujete jako stát s diktátorským režimem. Kam na to chodíte? Do nějaké brusele neziskovky školení, nebo k mladému Patočkovi/Stropnickému?

To Vám nestačí holý fakt/poznání, že Rusko není Švýcarsko, Čína není brusele? Tlačenka není pečený pes???????? Mimochodem, za Rakouska to věděl, to o té odlišnosti a nekomandování druhých v zájmu "hodnot", každý žák obecné školy, protože nehodlal kvůli prosazení té svojí "pravdy" padnout na poli cti a slávy. Dnes to neví ani pravdoláskový maturant, no nic. Co furt máte s tím diktátorem?

R. Morava 11.10.2017 12:38

Re: Carter píse :

Carter samozřejmě normální Korejce nepotkal, ty neukazují ani turistům v silně organizovaných cestách do KLDR.

Ale i tak má s loajalitou pravdu. Podívejte se na Rusko. Většina lidí se vrací k důvěře v masového vraha Stalina. Diktatura funguje na principu biče ale i propagandy. Nevím za jak dlouho by se důvěra ve velkého Kima složila v případě revoluce. V postkomunistické Evropě poměrně rychle. V Asii, ale ještě desetiletí po válce našli na ostrovech vojáky, kteří nereflektovali konec války. U nás pak máme komunistku Semelovou! Pokud kulturní národ jako Němci poslouchal šílence (a dnes je pod vlivem multi-kulti propagandy), je možné všechno.

M. Prokop 11.10.2017 12:01

Re: Dočetl jsem do půlky

Otázka je, co to je v případě Ruska i Číny "dostat rozum". Ale máte pravdu, že jejich vliv pan Jakl opomíjí.

M. Prokop 11.10.2017 11:59

No, několik poznámek

"Opravdu nám chce někdo namluvit, že Severokorejci se chystají napadnout Ameriku, Japonsko nebo svého jižního souseda"

Každopádně už to jednou udělali. Mimo to, každý diktátorský režim potřebuje vnějšího nepřítele, na kterého lze svádět všechny nepříjemnosti (k vidění třeba i v Rusku). A existuje vždy nějaká možnost omylu, kterou se nepodaří včas zarazit. Takže, možnost není zcela vyloučena.

Další, Kima drží Čína, ze zcela pragmatických důvodů. Možnost, že Číňani potichu instalují někoho měně agresivního, pokud se jim to přímo či nepřímo vyplatí, také není nulová.

Na revoluci přímo v KLDR asi spoléhat nejde, ale vnitřní boj by mohl vyústit v nějakou změnu.

J. Berger 11.10.2017 11:41

Takže jsem rozpolcen:

buď jednání (vyděračské, k ničemu) nebo jaderná válka (strašné pomyšlení)?

J. Berger 11.10.2017 11:38

Takž jsem rozpolcen:

J. Tachovský 11.10.2017 11:01

Re: Odpovědnost nese Čína,

To srovnani maji prece uz ted. KLDR versus Jizni Korea. Stejny narod, jen jina mira svobody.