2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Informace 14.1.2010 19:35

Re: Kniha Caldwella

A dodám ještě něco o „mírné“ komunitě Číňanů. V toskánském Pratu je jich 30.000 a založili 3.000 textilních podniků. Je to největší čínská komunita v Itálii po Milánu. Prato je typicky textilní oblast, vyrábí se tam textil nejen levný ale i luxusní. Během posledních tří let v důsledku čínské konkurence začínají italské podniky krachovat. Číňani tvoří uzavřenou komunitu, policie přišla na to, že tam měli i vlastní nelegální kliniku a diskotéku. Kromě toho objevila, že se zabývají, spolu s Albánci, organizací ilegální imigrace do Itálie a pašováním drog. Levicová správa města najednou objevila, že podpora imigrace je škodlivá pro místní hospodářství a neví, jak teď z toho.

Jedna téměř anekdotická příhoda. Číňani mají ve zvyku plivat na zem. Když plive na zem 30.000 osob, znečistí to značně chodníky. A tak správa města vydala vyhlášku, že je plivání zakázáno, čímž ale vyvolala pobouření multikulturálních imigracionistů, kteří začali křičet o rasizmu a xenofobii vůči Číňanům. Aby to napravila, správa města tu vyhlášku vyvěsila v 5 jazycích. Multikulti se uklidnili, ale Číňani plivou na zem dál. A městská policie se jim bojí dát pokutu.

Harpyje 14.1.2010 19:31

Ano

«Je trouve intéressant surtout de voir comment chacun supporte la torture. Tel se roule, et son corps devient flasque certains ont la peau si sensible que le sang gicle aux premiers coups, d’autres sont comme habillés de cuir. Le spectacle du corps frémissant est beau surtout chez les hommes robustes dont les muscles résistent et se bandent. Souvent, au moment palpitant, l’envie me prend de rire, tant me paraissent amusants à regarder ses museaux convulsés, douloureux, suppliants, furieux, ces lippes ridicules, ces yeux en boule de verre où roulent des larmes.»

Jakub S. 14.1.2010 19:10

Re: Zajímalo by mě,

... a nejhůř se asi v koloniích chovala Belgie - bezkonkurenčně. Viz i Twain a pod.

Jakub S. 14.1.2010 19:08

Re: Zajímalo by mě,

Ano... ale samotného, a to jsem pamětník a historik, mě ty ostatní nenapadly. Prostě Vietnam a Alžírsko mediálně, resp. v paměti, bezkonkurenčně převažují. To jsou ty strašně nebezpečné riskantní, zneužitelné  z k r a t y  v podvědomí, při rychlém, příliš rychlém usuzování a závěrech a hodnocení. Jó - ´s lébn is´ ví ´ne ketnbryke, chaverot...

Jakub S. 14.1.2010 19:03

Re: Kniha Caldwella

VĚTŠINA MÁ TAKÉ SVÁ PRÁVA. Ne - ? A utrum. Tu na Valachoch sa praví: a pokluzené!

Není za pět minut dvanáct. Je pět minut po dvanácté. A čas nestojí.  P o u z e  l e t í . I teď, co to čtete.

Jakub S. 14.1.2010 18:59

Re: Extra-communitarian?

V češtině pro to zatím jednoslovné označení neexistuje. Časem ovšemže nude  m u s e t  být. Jako u všech jevů, sílících kvantitativně i kvalitativně. Označení se vyvine a/nebo je dáno dodatečně, že.

Informace 14.1.2010 18:38

Re: Extra-communitarian?

Děkuju. A jak bych to měl jinak česky říct, aby to neuráželo nějaké imigracionistické uši?

Informace 14.1.2010 18:32

Re: Kniha Caldwella

A není náhodou základní povinností politiků a intelektuálů ptát se, jaký  má názor na imigraci a imigracionizmus drtivá část společnosti? ptá se Caldwell. A ta většina je proti.

Dodám, že výmluvným přikladem k tomu jsou nedávné události v jihoitalském městě Rosarnu, kde po vzbouření imigrantů, kteří celou noc devastovali městečko, došlo k pouličním srážkám s místním obyvatelstvem a následkem toho museli být imigranti spěšně během několika hodin z Rosarna odvezeni. Italové nejsou v podstatě rasisti nebo xenofobové, ale někdy se situace stává výbušnou.

 

Informace 14.1.2010 18:31

Kniha Caldwella

Multiethnicity and multiculturality are not interchangeable concepts. A multicultural society is a political product that asserts itself (with some strains) at the expense of who receives, in the name of a bad understood and even worse applied acceptance.

Kniha Caldwella vyšla v listopadu minulého roku v italském překladu a bylo na ni dost recenzí, jak negativních tak hlavně pozitivních. Negativní obviňují Caldwella z přílišného katastrofizmu, podobnému vizi Eurabie it. novinářky Oriany Fallaci. Pozitivní vyzdvihují, že se jedná o první systematickou studii, napsanou na základě dobrých znalostí Evropy a dlouholetého studia. Hlavním nebezpečím pro Evropu je t.zv. imigracionizmus, nová ideologie, podle níž příliv přistěhovalců do Evropy z ostatních částí světa je kulturně a eticky pozitivní a z ekonomické stránky výhodný ne-li nezbytný. Tyto myšlenky zastává nejen levice, ale i část pravice (Sarkozy a it. předseda parlamentu Fini) a je jim blízká i církev.

Caldwell dokazuje uvedením čísel o imigraci, že žádná civilizace v historii lidstva nedokázala čelit tak velké imigraci v tak krátké době, aniž by byla zničena. Nelze to přirovnávat k situaci v Americe, kde je mnohem větší prostor a jiný ethos. Evropa nejen že není na tento nápor pro svůj relativizmus připravena, ale ani neví jakou kulturu a jaké hodnoty chce chránit. Práva gay, právo na potrat, rovnoprávnost žen?

Ekonomové tvrdí, že imigrace do Evropy je nezbytná, protože obyvatelstvo stárne a důchodový systém je na pokraji krachu. Caldwell uvádí na základě čísel a úvah, že tomu tak není. Na př. ve Španělsku, kde za posledních padesát let počet mimoevropských přistěhovalců vzrostl o 50%, příspěvky na kasy penzijních pojišťoven rostou jen 8% ročně. Vyvrací také tvrzení, že bez levné pracovní síly některá odvětví ekonomiky nemohou existovat.

Zastánci imigracionizmu tvrdí, že základní povinností demokratické společnosti je přijímat přistěhovalce.

Jakub S. 14.1.2010 17:57

Re: Co měla společného Saddámova sekulární diktatura s vahhábismem?

To není špatná analogie!

Harpyje 14.1.2010 17:25

Re: skoda,skoda,3x skoda!

Co bys mohl chtít od voleslava1? Ten odpad z Lidovek se nalil, želbohu, na Psa.

Jakub S. 14.1.2010 17:22

Re: Pane Ulči, také mám nějaké knihy....

Nikoliv. Problémy začaly vyvstávat s (nekončící) "invazí" hispánců. A problémy s islámem začaly v černé US komunitě. A tam je jejich těžiště pořád, myslím.

Jakub S. 14.1.2010 17:19

Re: skoda,skoda,3x skoda!

Jozo, proboha odsazovat! Podívejte se někam, co tím míním... A doporučuju velká písmena. Výstřednost za každou cenu dává třeba taky jasně najevo pohrdání čtenáři. Ano? A co koncovky? O herbie rommerstein knize... ježíéšikriste. Dejte si to, sím, ve vlastním zájmu vždycky poopravovat někým z ČR.

Harpyje 14.1.2010 17:16

Re: Co měla společného Saddámova sekulární diktatura s vahhábismem?

Už to kladení této otázky je tak nesmírně hloupé. Zrovna tak dobře by mohl  žádat, aby Británie udělala něco proti katolicismu kvůli IRA.

Jakub S. 14.1.2010 17:14

Re: Zajímalo by mě,

Jendo, to je sice vtipné, oceňuju, nicméně to tak nebylo. Jenom kvůli faktům.

Jakub S. 14.1.2010 17:12

Re: Evropa se probudí ?

Docela dobře shrnuto do jediné věty. Smutné.

Jakub S. 14.1.2010 17:12

Extra-communitarian?

Estracomunitario - mimo komunitu, společenství. Kdo chce, rozumí, kdo nechce - dělá, že nikoliv. Že? Netřeba se snažit o blahovolný pošklebek. Mnou velice vážený přítel I. žije v Itálii, toť vše.

Jelínková 14.1.2010 17:07

Evropa se probudí ?

ASI TĚŽKO,ANGLIČANI JSOU NÁRAMNĚ SNÁŠENLIVÍ A TO SE JIM NEBUDE VYPLÁCET A AŽ SE PROBUDÍ,BUDE UŽ POZDĚ.

Jakub S. 14.1.2010 17:05

Re: Doporučoval bych spíše knihu The Israel Lobby.

Určitě. Nebo Rytíř zlaté hvězdy, Žatva, Bitva, Nečáskova či Víťova hagiografie Klémy atd. Aůle stejně za všecko může Mossad, resp. Světový Žžžžid... jak jinak, chaverim! Ivánek nezklame. Bojím se, aby ho taky nezablokovali. To by bylo óne sranda...

Jakub S. 14.1.2010 17:01

Re: Co měla společného Saddámova sekulární diktatura s vahhábismem?

Tak! Přesně.

Jakub S. 14.1.2010 16:59

Ne, azbuků se neobávám.

Ne že by zase nechtěli, to jó - ale nebudou moct. Demograficky atd. Proti vietmánkům pak nemám vůbec nic, navíc je jich řádově co nás. Rozsypaný čaj nebo krucánkové ornamenty. Tertium non datur. To nebo to. Ne že bych z čehokoliv z toho měl nejmenší radost - jenže nejde o radost. Jde o trendy, budoucnost Evropa jako už zase definitivně nezajímavého přívěsku veliké, slavné, mocné Asie (Fábera: O skrytém mudrci)...

Rudolph 14.1.2010 16:33

Re: Doporučoval bych spíše knihu The Israel Lobby.

Mno, asi jste napsal moc dlouhý text. Do jednoho příspěvku jde napsat jen omezený počet znaků. Sledujte co vám sděluje obrazovka, ne za vše může Mossad :-D

jozo 14.1.2010 16:11

chyba lafky.

do iraku zatahl USA hlavne soudruh sadam,diky jeho invazi kuvejtu.a podle posledniho vyzkumu verejneho mineni,zverejneneho 11.ledna,a vedeneho agenturami ABC,BBC a ARD,zacinaji lidi v iraku prichazet na chut demokracii vic a vice.neni to pro ne konecne nic noveho.meli ji tam uz v 300BC.jeste za nera se v iraku konaly dem.volby.ctete ABC poll on afganistan and iraq.PREKVAPUJICI,jak se casy meni.

jozo 14.1.2010 16:05

Re: skoda,skoda,3x skoda!

diky,podivam se po ni.

Harpyje 14.1.2010 15:57

Re: Zajímalo by mě,

To je nesmysl. Vietnam a Alžírsko byly výjimkou a ne pravidlem.

Jenda 14.1.2010 15:25

Re: Zajímalo by mě,

Srovnani je zcela jasne hlavne v porovnani s byvalymi francouzskymi koloniemi.

Stejne tak je zajimave, ze napriklad spanelske kolonie se zasadne trhaly i s tam usazenymi spanely, francouzske zasadne odtrzeni zacaly vyvrazdenim nebo vyhnanim veskerych tam usazenych francouzu. Specialne srovnani Haiti a Dominikanske je v tomto ohledu poucne. Stejne prostredi, zadne prezivsi puvodni obyvatelstvo, pouze dovezeni cernosi a usazeni francouzi na Haiti a spanele v Dominikanske...

Barry Goldwater 14.1.2010 15:11

Re: Zajímalo by mě,

Británie měla v roce ´39 na vybranou: Buď zachránit Evropu a ztratit Impérium nebo se na Evropu vykašlat, dohodnout se z Hitlerem a Impérium zachránit. Británi si zvolila první možnost a po dobu jednoho roku byla jedinou zemí, která stále Hilterovi v cestě za konečným vítěztvím. WWII Británi následně natolik vyčerpala, že již nebyla schopna Impérium ovládat a postupně jednotlivým zemí dala samostatnost. Většina zemí bývalého Britského Impéria je dnes sdružena  v Britském společenství národů (Comonwealth), které je natolik úspěšné, že se do něj snaží dostat i země, které nikdy nebyly členy Britského impéria (Mozambik, Rwanda). cestovatelé vám dosvědčí, že země, které patřily Angličanům, mají ještě dnes  výrzně lépe funkující státní správu než země jiné.   

M. Zima 14.1.2010 14:41

Madam, máte zřejmě nějakou kritickou fázi, takže jste ještě zmatenější nežli normálně. Přečtěte si, co píše (opsal) Ulč o "hlavní vině".

Harpyje 14.1.2010 13:49

Re: Co měla společného Saddámova sekulární diktatura s vahhábismem?

Proč by Amerika měla "něco udělat proti vahhábismu"?? Jak může někdo napsat takovou pitomost? Navíc zřejmě myšlenou jako kritiku. :-/

Jenda 14.1.2010 13:15

Re: Finis Europae in saecula saeculorum.

Co vietnamstina? Myslim, ze tech je tu vic a hlavne je tu sance, ze bych neskoncil jako analfabet. Ty vietnamske tecky, carky ocasky a dalsi ozdobicky pridane k latince bych jeste nejak zvladl. Rozsypany caj je zcela jednoznacne nad me schopnosti.