4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

SVĚT: Vrbětice a Reaganův odkaz

Diverzní teroristický přepad muničního skladu v moravských Vrběticích uskutečněný v r. 2014 rozvědkou ruské armády, a teprve nyní objasněný, nebyl jediným případem svého druhu v geopoliticky klíčovém prostoru mezi Německem a Ruskem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hák 15.6.2021 18:29

Tak Ukrajinu jsem do Západu opravdu neřadil :-)

U nás se ale dost lidí jako fašisti opravdu chová... na diskuzích určitě, a někdy i v článcích. Kdybyste četl, že na Čechy by se měly naházet atomové bomby, aby byl pokoj, co byste si myslel? (Taky se dost lidí chová jako komouši, samozřejmě, ale to je jiná diskuze.)

Ono nejde jen o ty atomovky. Už roky se tady při každé příležitosti řve, že někdo je "ruský šváb", "kobliha", "rudý nok"... tahle dehumanizace oponenta opravdu silně připomíná fašismus (nebo komunismus). Objevuje se to i v článcích, na NP třeba pan Ziegler nebo pak Stejskal. Nadávky oponentům zrovna nejsou ukázka demokracie... a taky to, že na druhou stranu by ty nadávky neprošly. Nadávat může jen někdo. Znak objevující se totality...

Evropu nechávali na pokoji dlouho, a tlak na ně se za odměnu pořád zvyšoval. My jsme je mohli mít po dobrém, ale strašně jsme nechtěli. Potřebovali jsme je zadupat... No a takhle to dopadlo. Moment zlomu podle mne bylo Kosovo.

D. Bowman 15.6.2021 17:29

Ale no tak. O té generaci Západu se v ruském mediálním světě hovoří furt. Ukrajince označují za fašisty a nacisty. atd. A to kolikrát i nás. Oni tam furt využívají tu starou sovětskou rétoriku.

Ty Ruský generálové žijou v WW2. Pro obranu RF nepotřebují nárazníkové pásmo. A ty přístavy a vliv se dají pořídit za daleko menší cenu, než naštvání si půlky Ukrajiny a vyděšení východní Evropy a Baltů.

A to jim vyčítám. Chovaj se jak pitomci. Rusko by bylo nádherný přirozený spojenec proti tomu progresivnímu globalismu. Stačilo by, aby nechali východní Evropu na pokoji.

P. Hák 15.6.2021 16:49

Příprava na válku je ale logická - rétorika mnohých politiků NATO je taková, že to opravdu válkou smrdí. Rusové ji začít nemohou, nemají na to sílu. Předpokládám, že je nepovažujete za idajoty, kteří si neumějí spočítat lidi, peníze a zbraně. Ovšem že začne Západ, který by mohl dospět k závěru, že ji vyhraje, vyloučit nemohou. Kdyby třeba taková Mirka Němcová měla tu moc... Víte, já netvrdím, že Západ chce napadnout Rusko, určitě ne celý Západ. Ale zvonka to tak možná vyzerá.

Zachytil jsem i diskuze mezi vojáky o tom, jak by se dala vést omezená jaderná válka a že by nemusela skončit všeobecným zničením. Pokud tohle napadne nějakého dost vlivného amerického generála, chraň nás Bůh.

Za WW2 čelili Rusové hrozbě vyhlazení. Pokud čtou např. český tisk, jakože analytici určitě čtou, co jim to asi může připomínat?Co se týká ruských médií, na články o podřadnosti západních národů jsem nenarazil.

Já třeba taky nejsem zastáncem odtržení Donbasu. Ten Sevastopol je oboustranně nešťastná záležitost - na jedné straně základna USA v Sevastopolu je asi pro Rusy fakt nepřijatelná, na druhé straně dle hranic je to Ukrajina... Na třetí straně obyvatelstvo opravdu chtělo do Ruska a na čtvrté my Češi tenhle argument asi moc nebereme, po Mnichovu. Celý problém vznikl přeřazením Krymu pod Ukrajinu, ale to je prostě realita.

Pro to spojení by se měly snažit obě strany. Čekal bych nějaká gesta dobré vůle (z obou stran), ale zatím nic. Máte pravdu, že by to bylo potřeba, ale ono taky dost dlouho potrvá, než to mnoha lidem dojde... našim určitě, tam nejspíš taky.

V. Heidlerová 15.6.2021 9:32

Případ Vrbětice není žvást. Existuje řada nepřímých důkazů, které ve svém součtu dávají jasný obraz o práci GRU. Rusko nevydá své podezřelé "geroje" do ČR k řádnému vyšetření, proto nebude případ nikdy zcela ukončen. Rusko nebude nikdy ctít zásady evropského i civilizovaného práva a vy nemůžete očekávat, že právě Vám, soudruhu Podracký, bude předložen důkaz jakožto prvnímu z občanů . Vždyť i milovaný Zeman musel uznat účast ruských agentů, teprve po pokynech z Kremlu začal se svou partou mlžit, jako obvykle. Vyčkejte času, jako husa klasu, existují i mezinárodní souvislosti, které ty ruské šmejdy usvědčí. Rv;-€

P. Kubáč 15.6.2021 5:26

"Normalizace" poměrů na ruské ambasádě je jediný úspěch vrbětické kauzy.

D. Bowman 14.6.2021 22:11

Já je za bestiální divochy nepovažuju. Nicméně co si myslí běžný Rus je irelevantní. Relevatní je co si myslí jejich načálstvo. To platí i pro západ jen ve více omezené míře.

A na to lze uszuvoat, z toho co chtějí aby si lidé mysleli. Ta protiruská propaganda je čajíček s tou propagansou protizápadní v Rusku. Takže vaše obavy z radikalizace platí oběma směry.Jen v tom Rusku jsou násobeny nedostatkem opozice apod.

O síle jeich propagandy se mýlíte. Jedou jí celkem zhusta a agresivně i v porovnání s náma. Mluvím s lidma co ruskou TV sledují denně. Jejich závěr ještě před cca 3 lety byl, že je TV připravuje na válku a čeká se, která krabice vyhraje. Jestli ta TV nebo lednička (to jest mít se lépe nebo si zaválčit). Zatím je to plichta. Dobrodružství v Ukrajině a Sýrii.

Já jsem rusům Putina nikdy moc nevyčítal ani jeho metody. Alternativ moc nemají. Jejich geopolitická situace vyžaduje vládu Putinova charakteru.

Ale to dobrodružství na Ukrajině považuji za přehmat. Získá velmi málo a ztratí náklonost hodně lidí, nejen Ukrajinců. Nakonec se stejně bude muset se západem spojit, pokud nechce podlehnout Číně. Místo aby si získával sympatie, tak žene spoustu lidí do náruče EU. U nás by ta debata ohledně EU taky vypadala jinak, kdyby se hodně lidí neobávalo (oprávněně) Ruska. Ty zpovykance EUnuchy nepočítám.

P. Hák 14.6.2021 20:37

Taky netvrdím, že vím, co si kdo myslí. Vím, co říkají běžní lidé - s generalitou jsem nemluvil, s těmi lidmi ano. Opravdu to nejsou bestiální divoši, ani netouží po válce a obnovení impéria, jak si tady občas někdo představuje :-) Normální lidi... Samozřejmě nějaký magor existovat může, ale já se s ním nesetkal. To, že si někdo dá 9. května na FB symbol vzpomínky na vítězství (taková černožlutá mašlička), fakt neznamená, že chce sednout do tanku a obsazovat Prahu.

Přijde mi, že propaganda u nás je mnohem intenzívnější a negativnější. Oni se o nás moc nestarají.

V oblastech, kde je podíl menšin vysoký, se běžně mluví tím menšinovým jazykem i na úřadech. U nich v Jakutsku, Baškirsku, Urdmurtu apod.

Národnostní útisk jistě není důvod k invazi, nicméně do moderní Evropy to nepatří.

D. Bowman 14.6.2021 17:00

Kolikrát Vy? A máte přístroj na čtení myšlenek? Protože i takový osobní rozhovor může být zavádějící.

Sledujte co produkují hlavní ideologové Kremlu jako Dugin a co tlačí do hlavy běžným Rusům v mediích a na školách. Asi byste se divil co se učí, resp. neučí na předměstí Moskvy nebo jak zkreslenou představu u historii SSSR mají vysokolšké profesorky z Petrohradu (osobní zkušenost).

Tu ČT a CNN rétoriku a demagogie kolem Ruska a Putina nekonzumuji. To ale neznamená, že Rusko nemá imperiální ambice a ta kleptokracie není nebezpečná banda.

Zakazovat menšinám mluvit na ÚŘADECH po svém se zakazuje běžně. A Rusko zrovna není země, kde by se separatistické tendence trpěly, tak nechápu ty výtky vůči Ukrajincům, které separatisti ohrožují existenčně....jak vidno.

Já ten národní zápal Ukrajinců chápu, ikdyž ho nijak neobdivuji a nepodporuji.

ALE každopádně to není důvod pro invazi z Ruska!!

P. Hák 14.6.2021 16:16

Končí to na -ák. Dokonce vyšel článek od pana Vodrážky, že někdy je to v pořádku. Od Žida velmi pozoruhodná selektivní tolerance.

Netvrdím, že to má být stíháno, ovšem pokud je to stíháno u jednoho národa, má to být stíháno u všech. Ale člověk, který pravidelně píše jméno jemu nemilého národa v hanlivém tvaru, je prostě nácek. U nás je tento specifický druh náckovství tolerován a objevuje se i v médiích (tj. nejen v diskuzích, ale i v titulcích editorů). To je ten nestejný metr.

P. Hák 14.6.2021 16:11

Pane Bowmane, musím položit přímou otázku: Kolikrát jste mluvil s někým z ruské elity? Jistě jen nehádáte z médií...

Stalin je pro ně symbol vítězství nad Hitlerovým Německem. Oni to fakt vyhráli. "Historii nezmění", říkají o různém kroucení, a mají pravdu. Ale existenci stalinských lágrů nepopírají ani náhodou.

Hezké :-) akorát že v civlizovaných státech, ba dokonce ani v tom Rusku, se menšinám mluvit po svém nezakazuje. Vraždění nevím, ale např. zrušili menšinové školy (maďarské určitě). Rusíni tam ani nemají status menšiny (u nás, kde jich žije mnohem méně, status mají). Kyjevská vláda v Zakarpatí populární fakt není. My ano.

J. Sedlář 14.6.2021 12:31

Všeználku Fardo, jak j tomu ten Alí švagr přišel? Koupil na trhu v Bagdádu? ;-DR^

V. Halašta 14.6.2021 6:18

Ale samozřejmě, že máme. Nebo snad ten mail není důkaz? Zmapovaný pohyb agentů GRÚ není důkaz? Motiv není důkaz? Jistě, že jsou. Nejsou to důkazy přímé ale jen nepřímé, které vytvářejí ucelený kruh, resp. je na soudu, zda ten ucelený kruh vytvářejí.

Jen evidentně nemáme všechny, to je vše.

V. Halašta 14.6.2021 6:12

Mnohem tajnější, ve Vrběticích o něm víme stejně jako o mnoha důkazech. 8-o

P. Milan 13.6.2021 22:45

Našim nebo vašim?

J. Kanioková 13.6.2021 19:44

RvRvRv

J. Nový 13.6.2021 19:20

Stejně jako důkazy o Vrběticích ;-D

S. Ševeček 13.6.2021 18:21

mysleli si, že se Našim protektorům iniciativou zavděčí.

/moh ́bysem ty důkazy vidět ?

S. Kovarna 13.6.2021 17:20

R^

P. Aron 13.6.2021 15:59

Ano Sověti se tam do toho namontovali. Jenže dorazili to Američané, kteří v rámci bije proti Sovětům podpořili jiné zlo a to islámské fanatiky. Vyzbrojovali je a výsledek vidíme dnes. A nebylo to jen v Afghanistánu. Máte poněkud jednostranný pohled.

P. Milan 13.6.2021 15:29

Vy se mýlíte na všechny strany, se zápalem Pavky Korčagina. :-P

Máte to jednoduché, své vlastní lhaní si prostě nepřipustíte.

P. Milan 13.6.2021 15:26

Třeba je jen obyčejný blbec ... :-P

L. Zídek 13.6.2021 15:04

Nikdy by mě nenapadlo, že budu s p. Bednářem,s částí jeho tvrzení nesouhlasit. Vypadá to totiž, že p. Bednář pokládal nálože na muničáky s Čukem a Gegem, když si je tak jistý.......

D. Bowman 13.6.2021 14:40

Obliba Stalina je docela vysoká. Stesky po velikosti impéria, které dobyl jsou patrné nejen mezi prostým lidem ale hlavně mezi vládnoucí elitou a generálstvem.

Výmluvy na záchranu národnostních menšin a jejich práv na připojení se k vlasti známe. Právům menšin moc neprospívá, když jejich domovina rozdává pasy, hrne tanky k hranicím a hovoří o připojení regionů. Případně vysílá zelení mužíky.

Moskva chtěla Ukrajinu celou. Proto si koupili prezidenta, který na oko sliboval směřování na západ a po volbách otočil. Že se Ukrajinci vzbouřili jim nevyčítám, ani to že se chtějí vymanit z Moskevského vlivu.

Chseš žít na Ukrajině, tak přestaň blbnout s Češtinou na úřadech a mluv Ukrajinsky. Pokud se ti to nelíbí, tak se vrať do Čech. Nebo tam snad bude Praha posílat tanky na ochranu Volyňských Čechů? On je tam snad někdo vraždí?

P. Jurajda 13.6.2021 14:37

R^

D. Bowman 13.6.2021 14:25

Ruské etnikum jako celek provádí to, že trpí Kleptokracii v míře větší, než ostatní etnika. A v hrubém průměru vykazuje znaky arogance k ostatním národům, což jim na popularitě v součtu nepřidává.

Jaký tvar slova máte na mysli nevím. Já se injektivům vyhýbám. Nicméně, stíhat někoho za ně nebo cenzurovat považuji za kontraproduktivní, nebezpečnou zhovadilost, ať se týká kohokoliv.

P. Hák 13.6.2021 14:16

Nevím, jaké máte informace z Ruska, ale pokud si myslíte, že adorují SSSR jako celek, tak jste patrně uvěřil ne zcela přesným zdrojům. Samozřejmě se hlásí k vítězství nad Hitlerem, ale na druhé straně třeba brežněvovské období je považováno za byrokratickou diktaturu, za období úpadku.

"Aktivují ruskojazyčnou menšinu"... no ano, dokonce chtějí, aby měla občanská práva. Škandál, pane! Takové požadavky do vyspělé Evropy nepatří, to by tak hrálo, aby nějaký slovanský untermensch mohl volit! Elektronickou válku a vzdušné kočkování provádějí obě strany.

Samozřejmě že velmoci si hájí vlastní dvorek, akorát některé jiné velmoci za svůj dvorek evidentně považují mnohem větší část světa. Byť poslední dobou začíná leccos z toho být dvorkem čínským...

Co se týká Ukrajinců, dobré vztahy skončily Majdanem., po kterém Ukrajinci vzali u huby i Maďary, Rusíny a volyňské Čechy. Asi jsme jim taky strašně ublížili.

P. Hák 13.6.2021 13:59

Jinak já psycholog nejsem, ale něco o psychologii vím. Také jsem asi starší než Vy a mohu porovnávat.

D. Bowman 13.6.2021 13:59

Vzdání se minulosti by bylo přestat adorovat Sovětskou minulost a přestat se snahou o obnovu Sovětského impéria viz Duginova doktrína Euro-Asijské Unie apod.

Balty šikanují tak, že aktivují ruskojazyčnou menšinu, nedávný cyber-útok na jejich banky a nepřátelská rétorika, včetně narušování vzdušného prostoru.

Osetie si bez rusů ani neuprdne. To snad víme oba. Modus operandi byl podobný tomu na Ukrajině. Rozdej rusky mluvící menšině ruské pasy, uspořádej referendum....

Monroeova doktrína? Takže jsme zpátky v dobách Sovětského svazu a Komunistické světové revoluce? Kdy si USA hájí dvorek a Sovět si hájí dvorek? Já myslel, že SSSR se rozpadlo a Rusko nemá zájem impérium obnovit.

Rus si prostě neumí dělat kamarády. Ukrajince si znovu znepřátelili, ikdyž ty předešlé Golodomory a genocidu klidně mohli svézt na Bolševiky a udržovat korektní vztahy.

Teď si je zase znepřátelil na další dvě generace.

Balti atd. to jasně vidí a vnímají to jako hrozbu.

P. Hák 13.6.2021 13:56

Ruské etnikum neprovádí jako celek nic mimořádného.

Kdyby někdo použil stejný tvar slova vůči Židům, zaručeně by to neotiskli a s vysokou pravděpodobností by šel před soud. To, zda Vy nebo já s politikou Státu Izrael souhlasíme či ne (já s naprostu většinou ano) je irelevantní.

J. Urban 13.6.2021 13:55

prohlásil poskok a slouha Ruska;-D;-D