27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

SVĚT: Válka Ruska s Ukrajinou?

Lukáš Visinger, bezpečnostní a vojenský analytik, se vyjádřil k současnému napětí mezi Ruskem a Ukrajinou tak, že Rusko testuje amerického prezidenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hatina 16.4.2021 12:02

Pokud by se to řešilo čistě pragmaticky, tak by řešení bylo ještě jednodušší, všichni z Ukrajiny by zdrhli směrem na západ (i u nás je jich dost). jenže takhle to nefunguje, dokonce ani u nás za války, ani za totality všichni nezdrhli...

P. Černý 16.4.2021 12:53

To bylo něco jiného. To si zjevně transformační špičky na obou stranách rozdělily teritoria. Ústavu k tomu nepotřebovaly. Zabránily tak mimo jine válkám gangů.

P. Milan 16.4.2021 9:05

"Domnívám se, na základě současné situace na Ukrajině i v Rusku, že pokus Ukrajiny vojensky dobýt Donbas je pomocí lokálního konfliktu omezeného pouze na Donbas, nerealizovatelný. I kdyby Ukrajina zbrojila následujících pět let na plné obrátky, poměr sil mezi Ruskem a Ukrajinou to ve prospěch Ukrajiny nevychýlí. "

Vždyť přece (podle Rusů) bojuje Ukrajina se vzbouřenci a ruští vojáci tam vůbec nejsou ..... :-P

S tím Tureckem, to je nejspíš překlep, takovou blbost by neměl vymýšlet ani anál ityk.

M. Šejna 16.4.2021 9:14

Ukrajina v Donbasu opravdu bojuje se vzbouřenci. V tomto ohledu má Rusko pravdu. Nebo si myslíte, že Ukrajina v Donbasu se vzbouřenci nebojuje?

Ruští vojáci v Donbasu nejsou asi tak podobně, jako při španělské občanské válce nebyli ve Španělsku Němci podporující Franka a Interbrigadisté podporující povstalce.

Každá občanská válka je podporovaná zvenčí cizími státy. Například občanské války ve Vietnamu, Afghánistánu, nebo Jugoslávii, Libyi a dodnes v Sýrii.

P. Milan 16.4.2021 11:35

Jo, to přirovnání ke Španělsku je dost přesné, jen to Němci a Talijáni nezapírali, jako zapírají Rusové.

D. Rajninec 16.4.2021 9:23

A dal niekto na stôl , požiadavky za čo bojujú tí separatisti . Možno by sme boli prekvapení . Možno chcú iba to čo je napr. v Eu úplne bežné . školy , TV , Divadlá , kde sa hovorí rečou akou oni hovoria . Spravodlivým delelím daní , samosprávou čo bude ma moc a aj peniaze na svoj rozvoj .

Lebo na 1000% je podiel tých separatiských oblastí na HDP je vyšší ako spätný transfér z Kijeva ! A ešte si drzo úradníci pýtajú úplatky .

Keď je u nás , tam to musí by obludné .

A Putin využil prirodzenú nespokojnosť .

Vždy je to o peniazoch !

P. Milan 16.4.2021 11:39

Jo, to určitě chtějí také a je to celkem logické. problém je, JAK si to chtěli a chtějí vynutit. Tak nějak po rusku.

J. Brunner 16.4.2021 20:10

Mohli by to zkusit po americku.

M. Šejna 16.4.2021 9:00

Pan Bartoň nepochopil jednu zásadní věc:

Donbas je součástí Ukrajiny a válka o Donbas je válkou občanskou, nikoli mezikárodním konfliktem.

Rusko může protivládní vzbouřence podporovat materiálně a logisticky, ale nikdy nevstoupí na Ukrajinou jako válečný dobyvatel.

Ukrajinská vláda si v Donbasu zavařila sama tím, že své rusky mluvící spolubčany označila za nepřátele a zakázala jim jejich rodný jazyk. Teď sklízí ovoce své "majdanské revoluce".

Je to podobné, jako kdyby v bývalém Československu byla zakázáma slovenština a pak by se vláda v Praze divila, že Slovensko povstalo proti Praze a chtělo se násilím odtrhnout.

P. Pepax 16.4.2021 9:08

Myslim si totéž R^

P. Černý 16.4.2021 9:09

Ti nebyla chyba. To byl záměr. Stejně jako dát volnou ruku teroristickym a neonacistickým bojůvkám v takzvané protiteroristické operaci. Lidi, kteří do té doby spolu zi desítky let v míru, je potřeba k občanské válce trochu popostrčit.

P. Černý 16.4.2021 9:12

žili

P. Milan 16.4.2021 11:43

Teroristické a neonacistické bojůvky v takzvané protiteroristické operaci jsou následek teroristického, Ruskem zorganizovaného a vyzbrojeného povstání.

P. Černý 16.4.2021 12:27

Což poněkud připomíná klasickou otázku, co bylo dříve. Zda vejce nebo slepice.

Jenže Rusové ten puč nezorganizovali (aspoň doufám) a tím pádem nebyli u toho, když se rozhodovalo, kdo se dostane k moci.

P. Milan 16.4.2021 16:09

Doufejte ...

D. Rajninec 16.4.2021 9:11

R^R^R^ Vláda v Kijeve si myslela , že môže liesť luďom do spálni a diktovať akou rečou majú hovoriť pri sexe!

Veď toto si nedovolili ani nemci za Protektorátu .

P. Milan 16.4.2021 11:44

To tvrdí Putin nebo TASS?

P. Milan 16.4.2021 9:12

Ten optimismus vám skoro závidím.

Vždyť už tam Rusko je, jen se tváří jako "dovolenkáři".

S tím zákazem rodného jazyka jste poněkud podlehl ruské propagandě. Ruština nebyla zakázána, spíš byla nařízena ukrajinština, ve státních záležitostech. Jenže až dávno po odtržení východních částí.

Pokud někdo příliš blbne (což bylo na Ukrajině bohatě splněno), je majdan zákonitým následkem. A toho se doma bojí Putin, jak čert kříže.

M. Šejna 16.4.2021 9:17

Takže kdyby byla v Československu nařízena čeština jako jediný úřední jazyk, tak byste se taky divil, že Slováci povstali?

P. Milan 16.4.2021 11:45

Tak znovu, NEJDŘÍV BYLO POVSTÁNÍ, AŽ POTOM NAŘÍZENÍ.

P. Černý 16.4.2021 13:09

Polopravda. Ostré diskuze o jazykovém zákoně byly nesporně jedním ze spouštěcu násilí na Dombasu a v Luhansku. Možná právě v reakci na to (cíle bylo dosaženo) nebyla nakonec diskutovaná přísná verze zákona přijata.

P. Černý 16.4.2021 9:24

Podmínky pro převrat na Ukrajině nepochybně existovaly. Ty byly i v Rusku za Jelcina. Jde o to, kdo a v čím zájmu věci popostrčil určitým směrem. V zájmu Evropanů to rozhodně nebylo. Přestože se u toho v podstatě neonacistického převratu někteří snažili demokraticky asistovat.

V. Novák 16.4.2021 11:30

Vidí, že ten fejk s "dovolenkáři" se ujal.

Goebbels by měl radost. Nebo by záviděl?

P. Milan 16.4.2021 11:46

Putinovi nepochybně. Už to provozuje déle, než Göbbels.

D. Černá 16.4.2021 10:47

Ukrajinba zakázala na Donbasu používat ruštinu? Kdy, kde, jakým výnosem nebo zákonem? Sem s tím , ať nejste za idiota, když už jste proruský kolaborant.

P. Milan 16.4.2021 11:47

Nezakázala, ale nařídila ukrajinštinu v měřítku, které je pro člověka ze Západu poněkud přehnané.

P. Černý 16.4.2021 13:03

Každý občan Ukrajiny je povinen ovládat ukrajinstonu.a musí ji používat v jakémkoli úředním styku.

M. Šejna 16.4.2021 8:51

Vojenský analytik je idiot, který si přeje válku, aby ji mohl analyzovat a dostávat za to peníze.

Kdyby byl ten vojenský analytik analytikem mírovým, předpovídal by, že do 5 let bude vládnout mezi Ruskem a Ukrajinou nadstandardní přátelství.

;-D

P. Černý 16.4.2021 9:03

Zatím může analyzovat vyzbrojování Ukrajiny. Třeba tureckými drony, které se dají krásne využívat k terorizování separatistickych civilistů.

P. Milan 16.4.2021 11:48

A separatisté zase dělostřelbou a minometnou palbou z Ruskem dodaných zbraní.