5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

SVĚT: Václav Havel od Izraele očištěný

Založení "Iniciativy přátelé Izraele" bylo asi posledním velkým politickým aktem Václava Havla. Rád bych tímto článkem připomněl také následující velmi špinavou agresivní kampaň, kterou proti němu vedla extrémní levice za podpory komunistů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 28.12.2012 1:31

Re: Václav Havel od Izraele očištěný

Jestli opravdu věříte materiálům z OSN a Amnesty International, pak je mi Vás hluboce líto. Lháře přece lze poznat tak snadno. Pravda je vždy na jejich straně a nikdy někde jinde.

J. Farda 27.12.2012 18:55

Israel forever!

Nemám čas ani chuť studovat níže výlevy zaprděných čecháčkovských židožroutů, bo jich za sebou mají ti hnusní židáci na tomto světe od štastné (félix) Arábie až do našich dob dost. Jen jim, židožroutům (třeba panu A.B. Bartošovi s jeho seznamem Židů v České kultuře) poradím dva kroky. Prvním veřejným - nechť veřejně požadují obnovit (čtěte revokovat) proces s židáckým zrádcem (ad fontes - Zola fuj!) prodávajícím Francii Německu! Ve druhém kroku nechť se připravují na příchod Alláhových bojovníků, a proto si ve skříních připraví galabayyas (Hanzelka a Zikmund psali gálíbaje) pro pány, a hidžáby, lépe ale burky pro dámy své rodiny, bo až pod náporem tzv. palestinců padne Eretz Israel, a poté se sjednotí různé islámské konfese (zejména šiité a sunité), bude židokřesťanské kultuře pod novou islámskou hidžrou sakra ouvej. Alláhu akbar, Inšallah! Tečka.

H. Lukešová 27.12.2012 13:44

Re: Václav Havel od Izraele očištěný

Jakým právem si tzv. "Palestinci" nárokují území? Jejich země to nebyla nikdy. Nic v ní nevlastnili. Izraelská země není jejich. A jak píše pan Vinter, "Palestince" nikdo nevyháněl, odešli sami na výzvy svých arabských bratrů, že se "vrátí na židovských kostech jako vítězové" no a další utíkali před válkou, kterou Židé nezavinili. Kdo vyháněl? Arabové Židy po roce 1948. Račte si nastudovat dějiny, pane Robine, ne psát jen palestinskou propagandu.

B. Rybák 27.12.2012 13:16

Re: "Neměl jsem Havla nijak v lásce, ale jeho přístup ke státu Israel si zaslouží poděkování."

Na "překovávání mečů v pluhy" jsem už dávno alergický. Vždycky o něm nejvíc žvanili ti, kteří chtěli zotročit svět.

P.S. Kdo by podle Vás byl schopen a ochoten to "spravedlivé" vytrhávání zbraní (tedy válku) realizovat?

B. Rybák 27.12.2012 12:51

Hluboký měl zmatek v duši

V. Havlovi náleží za jeho postoj k Izraeli dík. V souvislosti s tím, že ale zároveň podporoval "rudo-zelenou",demokratický kapitalismus (a tedy i Izrael a USA) nenávidějící "teokracii" a o ní se opírajíci EU, to ale bylo jenom prázdné gesto (plácnutí do vody).

J. Vintr 27.12.2012 8:59

Re: Václav Havel od Izraele očištěný

Co takhle si místo rádoby ironických poznámek přečíst něco historii? Ale na to je potřeba mozek ...

J. Tejkl 27.12.2012 7:22

Re: proč?

pane Stejskale, vyhledejte si prosím ve slovníku, co znamená slovo metafora.

S. Robin 27.12.2012 3:43

Re: Václav Havel od Izraele očištěný

Si upad ne? :D

"To, že při tom došlo k určitým střetům s obyvateli tohoto území bylo samozřejmě nevyhnutelné. Ale nikdo tyto obyvatele z tohoto území masově a násilně nevyháněl - drtivá většina z nich odešla sama"

1)vyhnat místní lidi se slovy "kdysi dávno to tady bylo naše" a vyhnat místní Vám přijde normální? :D :D :D

Asi marný šéfe... :D

J. Vintr 26.12.2012 23:58

Re: Václav Havel od Izraele očištěný

Vy, co tady papouškujete lživá obvinění Izraele si račte uvědomit, že Izrael nevznikl z pouhého rozmaru jednotlivců s politickými ambicemi a na základě falešného hurávlastenectví, jako například Československo v roce 1918, ale jako naprostá nutnost pro statisíce civilizovaných a pracovitých lidí, kteří se ocitli po přežití masového nacistického vraždění v Evropě v postavení bezdomovců, kterým nikdo nehodlal vrátit jejich majetek, původně uloupený nacisty a kteří z velké části ještě dva roky po válce žili v (víceméně internačních) táborech. To že si svůj stát založili na území, se kterým je spjata historie jejich národa a ne někde jinde, je naprosto samozřejmá věc. To, že při tom došlo k určitým střetům s obyvateli tohoto území bylo samozřejmě nevyhnutelné. Ale nikdo tyto obyvatele z tohoto území masově a násilně nevyháněl - drtivá většina z nich odešla sama. To, jak se chová k Izrael k takzvaným Palestincům, není motivováno snahou Izraele těmto lidem ubližovat - je to pouze ochrana jeho občanů před násilím a teroristickými útoky. To, že v Izraeli nevybuchují už několik let bomby ve školních autobusech, v restauracích, na diskotékách a tržištích není tím, že by to ty takzvané Palestince přestalo bavit, ale je to výsledek velmi důkladných a nákladných bezpečnostních opatření, které neztrpčují život jen těm takzvaným Palestincům, ale i samotným občanům Izraele.

Izrael je skoro 65 let ve válce. Ve válce, ve které mu jde (na rozdíl od jeho nepřátel) doslova o všechno. Je sice možné, že by se vítězové v případě, že by Izrael nedejbože v této válce prohrál, možná spokojili jen s vyhnáním jeho obyvatel (ale kam?) a nedokončili by to, co se nepodařilo Hitlerovi, ale žádný Izraelský politik ani občan asi nemá nejmenší chuť zkoušet, jak by tomu bylo doopravdy. A je jisté, že by jim nikdo jiný v takovém případě nepomohl. Z tohoto pohledu má Izrael plné právo udělat cokoliv, co považuje za potřebné k zajištění bezpečnosti svých občanů a nikdo nemá právo tato opatření kritizovat.

K. Filip 26.12.2012 23:42

Re:Co chce Palestina

Pokud budou vládnout Palestincům populisti typu Ismaila Hanyie, mír tam nikdy nebude. Zhoubný nádor demence má on sám ve svém mozku. A jak si tak čtu tuto diskuzi, přívrženci ISM se to tu jen hemží. Místo smysluplné a kultivované diskuze, chrlí invektivy na všechno židovské.

T. Valek 26.12.2012 23:06

Re: Václav Havel od Izraele očištěný

Likud Party on 13 May 2002

Prevaznou vetsinou hlasu clenove Likudu odsouhlasili rezoluci rikajici, ze zadny palestinsky stat nebude nikdy ustaven na zapad reky Jordanu, vedouci americky zurnalista prohlasil, ze Israel neni pripraven k miru.

T. Valek 26.12.2012 22:59

Re: proč?

Clánek 49 Ženevských konvencí kolonizaci okupovaného území zakazuje. Napríc tomu Izrael každým rokem venuje 400 milionu dolaru svým obcanum, aby se na okupovaná teritoria stehovali. Fakt, že 80 procent osadníku by bylo ochotno okupovaná území opustit, kdyby jim byla nabídnuta kompenzace, ale zustávají tam, protože jim za to vláda platí, napovídá, že izraelská vláda zneužívá své chudší obcany k dovršení absolutní kolonizace Západního brehu. Zbylých 20 procent jsou tzv. ideologictí osadníci, kterí verí, že Palestinci v Palestine nemají co pohledávat. Chodí ozbrojení, tráví Palestincum zvírata a pole. Stane se, že osadníci prijdou do palestinského obydlí, domácí rodinu z nej vyhodí a prohlásí dum za svuj majetek. Když Palestince zastrelí, tak se jim také nic nestane. Jsou chráneni izraelskou armádou.

T. Valek 26.12.2012 22:57

Re: Václav Havel od Izraele očištěný

V izraelských vezeních je 11 870 palestinských politických veznu. Zhruba 10 procent z nich je tzv. “administrativne zadrženo”. To znamená, že mohou být drženi na dobu neurcitou, bez obvinení a bez práva na soud. Kolem 40 procent palestinských mužu strávilo nejakou cást svého života v izraelských veznicích, o kterých mezinárodní organizace jako Amnesty International informují, že je v nich s vezni brutálne zacházeno, trpí nemocemi, jsou ponižováni a muceni. Amnesty zašla dokonce tak daleko, že Izrael nekolikrát obvinila z válecných zlocinu. Poprvé, co jsem našla, to bylo v souvislosti s vezením Khiam, v jižním Libanonu. Kde behem izraelské okupace, tedy od roku 1985 do kvetna 2000, Izrael bez obvinení zadržoval a mucil tisíce veznu, mezi kterými byly i 14tileté deti. Nekterí na následky mucení zemreli.

J. Sládeček 26.12.2012 22:54

Re: proč?

Zapoměl jste na USA, VB, Francii, atd. :)))

T. Valek 26.12.2012 22:49

Re: Václav Havel od Izraele očištěný

Gaza Massacre Foretold by Ilan Pappe, Uri Davis and Tamar Yaron in 2005: What May Come After the Evacuation of Jewish Settlers from the Gaza

Mise OSN vyšetrující válecné zlociny v Gaze po operaci Lité olovo, kterou vedl soudce Goldston, Izrael obvinila z terorizování a kolektivního trestání civilního obyvatelstva Gazy. Kolektivní trestání je považováno za válecný zlocin, kterým napr. nacisté trestali celé vesnice. Všichni si jiste vzpomeneme na Lidice, Ležáky a další ceské vesnice, které za odpor proti okupaci potkal podobný osud. Rakety vystrelené z Gazy zpráva také oznacila za válecné zlociny. Šlo však o proporci 1:9. 90 procent válecných zlocinu zpráva OSN, Amnesty International, nebo Dugardova zpráva prirkla Izraeli. Tretina z více než 1 400 palestinských obetí byly ženy a deti.

T. Valek 26.12.2012 22:48

Re: Václav Havel od Izraele očištěný

Nejdríve zacal Izrael Gaze prerušovat dodávky humanitární pomoci a v r. 2007 na Gazu uvalil devastující blokádu, která trvá dodnes. Podle cetných zpráv OSN a rady humanitárních organizací blokáda v Gaze zpusobila humanitární katastrofu. Je také nutné si uvedomit, že na nedostatek léku, potravin, ci tepla se umírá. Sama blokáda tedy zabíjí a je možno ji chápat jako akt války.Výše uvedená fakta dokazují, že Izrael nad pásmem Gazy neprestal uplatnovat tzv. efektivní kontrolu, což je v rámci mezinárodního práva parametr k oznacení daného území za okupované. Izrael tyto podmínky v Gaze více než naplnuje. Dokonce se dá ríci, že prišel s novou formou okupace. Okupace zvenku, která z Gazy udelala nejvetší vezení pod otevreným nebem.Znalci izraelské politiky ve stažení židovských osadníku z Gazy videli prípravu na agresiJiž v cervnu 2005 významní izraelští akademici Uri Davis, Tamara Yamar a historik Ilan Pappe predpovedeli masakrování obyvatel Gazy izraelskou okupacní armádou jako další pravdepodobný krok po stažení židovských kolonistu.

T. Valek 26.12.2012 22:46

Re: Václav Havel od Izraele očištěný

V r. 2005 Izrael z Gazy pouze stáhnul své osadníky, kterí tam navíc byli ilegálne. Izrael ale neprestal kontrolovat hranice, kde strílí na farmáre a každého, kdo se priblíží. Vzdušný prostor, ze kterého Gazu bombarduje, nebo pobrežní vody, kde strílí na rybáre. Kontroluje také telekomunikace, dodávky vody, nebo odpadní systém. Podle zprávy OSN na Gazu jen behem roku 2006 dopadlo 14 000 izraelských delostreleckých granátu. Zabily 59 lidí, naprostá vetšina mrtvých byli civilisté. (Office for the Coordination of Humanitarian Affairs - OCHA UN.)

H. Lukešová 26.12.2012 22:41

Re: "Neměl jsem Havla nijak v lásce, ale jeho přístup ke státu Israel si zaslouží poděkování."

Omlouvám se, chtěla jsem reagovat na pana Heusingera, ne na Vás. Uklikla jsem se. S Vámi souhlasím.

J. Kanioková 26.12.2012 22:33

Nejen...

J. Kanioková 26.12.2012 22:31

Tak to s Vámi veeeeeelmi nesouhlasím...

V. Plocek 26.12.2012 22:29

Izrael neznámý

Díky za informaci, že opustili Palestinu to jsem věděl, ale kdy ji obsadili to ne. Ale nejde mi o to, kde je vinen, ale jak dění inzerují media. A v tom si nejsem jistý.

M. Prokop 26.12.2012 22:07

Re: Je třeba přiznat

A nejste? Tu pravdu do uvozovek, pls.

M. Prokop 26.12.2012 22:05

Re: proč Izrael vlastně okupuje Západní břeh??

Já jsem špatný křesťan (spíše žádný), takže nenastavuji druhou tvář a odpovím slovy, kterým tazatel může rozumnět, protože je používá.

Žádosti nevyhovuji.

M. Prokop 26.12.2012 22:03

Re: Václav Havel od Izraele očištěný

Pro zajímavost, Izraelci kompletně opustili Gazu. Jak to pokračuje dál myslím víte i z médií .......

J. Sládeček 26.12.2012 21:34

Re: Je třeba přiznat

A proč mě nazýváš soudruhem, když napíšu pravdu, modrý svazáku?!

V. Plocek 26.12.2012 21:33

Re: proč Izrael vlastně okupuje Západní břeh??

Vážený pane, pokud Vás mohu poprosit, ukončete svoji diskuzi pomocí superhnusných nadávek nebo běžte do nějaké krčmy. Ale pozor, i tam by Vám za takovéto oslovení mohli namlátit Vaši superhrubou hubu.

V. Plocek 26.12.2012 21:30

Václav Havel od Izraele očištěný

Tento článek mě inspiroval k jinému uvažování než hodnocení prezidenta Havla. Autor článku zdůrazňuje tvrdost postupu medií proti  Izraeli. Já mám trochu jiný dojem a to celkovou nevyváženost informací medií o tomto a konečně i jiných částech světa. Mám pocit, že česká media se vždy naladí na jednu notu, jedno téma o kterém jednostranně informují. V případě Izraele to jsou útoky Palestinců na Izrael. Ale nikde jsem se nedočetl nebo doslechl, jak se chovají Izraelci v Palestině. Jen super stručná zmíňka, že IZraelci zrušili nové osady - vesnice na plestinském území. Ale že by někdo informoval předtím o jejich výstavbě (násilné, nezákoné?).  Ani písmenko. Proto se tam chcií jet v dubnu podívat, abych zjistil, pokud to  bude možné, skutečnost. A chci si poslechnout zástupce obou stran. Ale nikoliv politiků ale obyčejných lidí (na ulicích, vesnicích jak v Izraeli, tak v Palestině), kde jsem se zatím  vždy dozvěděl a mohl si udělat úsudek o skutečné situaci  v daném teritoriu. Media tištěná, radio TV již nepovažuji za zdroj reálných informací. Uvidíme.

V. Stejskal 26.12.2012 21:15

Re: proč?

Pane Tejkle, hlídejte si metaforu, prosím.

J. Tejkl 26.12.2012 20:58

Re: proč?

Znamená to , že  reakce evolucionalisty na poznámky kreacionistů jsou lidsky nenormální a nepochopitelné? Vaše "dialektika" je skutečně zábavná! :-)))) jen tak dál!

J. Tejkl 26.12.2012 20:53

Re: Že bych Havel válečný zločinec podporující války je jasné!

jistě soudruhu, USA je totalitní a imperialistický stát. Oba přece dobře víme, že na světě jsou pouze dva skutečné ostrovy svobody a demokracie - KLDR a Kuba, i když Kubánci poslední dobou značně polevují v bdělosti a začínají nebezpečně podléhat zločinným rejdům západních diktaktur. Čest.