20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

SVĚT: V čem byl Pinochet horší?

Nechtěl jsem, ale musím. Když jsem si přečetl, jakými slovy se některé špičky EU (Juncker, Mogheriniová) vyslovily na adresu Fidela Castra, musím konstatovat: Donald Trump má pravdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Křivan 29.11.2016 9:21

Re: Pro hloupější opakuji:

Článek je o Pinochetovi. Před Castrem byla Kuba plná amerických turistů. Ti živili většinu Kubánců. Takže pro "diktaturu" nebylo místo.

A. Trick 29.11.2016 9:27

Re: Pro hloupější opakuji:

Takže nevíte nic.

A. Trick 29.11.2016 9:34

Re: Pro hloupější opakuji:

Američtí turisté by jezdili i za Castra, pokud by jim to USA nezakázaly. O embargu jste slyšel?

A. Dlouhý 29.11.2016 10:10

Re: Pro hloupější opakuji:

Co jiného s nepratelskym režimem než embargo. O snaze umístit na Kubu ruske jaderne zbrane jste slyšel?

A. Trick 29.11.2016 11:08

Re: Pro hloupější opakuji:

Hlupáčku, řeč je o turistech.

R. Gramblička 29.11.2016 12:36

Re: Pro hloupější opakuji:

o vojenské operaci v zátoce sviň jste slyšel? Ta předcházela rozmístění sovětských raket. A o tom, že Američané se pokoušeli Castra zabít 630x?

K. Křivan 29.11.2016 9:18

Re: Pinochet

Pardon, žila. Její manžel tam vybudoval a řídil rozhlasový orchestr. Taky Čech. Přijel na sokolský slet, poznal tetu a bylo to.

R. Morava 29.11.2016 9:32

Re: Pinochet

Cha, cha, cha, cha, cha. Jasně Německá DEMOKRATICKÁ republika...to jsou ty komunistické demokracie jako na Kubě. Nesmíte věřit tomu, že každý kdo tvrdí že je demokrat a dělá dobro má pravdu. Pinochet skutečně svrhnul demokratickou vládu která se ale chystala vyhlásit komunistickou totalitu. Gotwald začínal taky jako demokraticky zvolený politik....

Někdo říká, že Kuba před Castrem byla "mafiánský stát". Možná ano. Možná byla změna nutná ale ne směrem ke komunismu. Stejně tak Rusko potřebovalo v roce 1917 změnu ale ne k bolševismu s větším počtem obětí než carská diktatura!

J. Schwarz 29.11.2016 11:14

Re: Pinochet

Allendův "demokratický režim" byl tak demokratický jako Gottwaldův v ČSR.

A. Sedláčková 30.11.2016 11:30

Re: Pinochet

Pane Tricku, Pinochet svrhl vládu Salvatora Allende poté, co tento levicový prezident stačil během asi 4 let svou zemi rozvrátit a nesmírně zadlužit. A to se hned tak někomu nepodařilo. Navíc revoluční Allendovy gardy nebyly odzbrojeny a volně se potulovaly po ulicích, kde terorizovaly občany, kradly a vraždily naprosto beztrestně - proto Pinochetův převrat nemohl být bezbolestný.

P. Krešňák 29.11.2016 8:28

Souhlasím a podepisuji...

... pane Stejskal, pekně a pravdivě napsáno. Krešňák

P. Joch 29.11.2016 8:10

Indokrinace levičáctvím

Jak uvedeno v příspěvcích níže, levičáctvím indoktrinuje školství, ale nikoli až na VŠ, ono to začíná už na školách základních a exemplárně poté na gymnasiích. Minulý týden jsem byl dceři na rodičáku. Někteří žáci měli možnost se podívat na pár dnů do USA (cestu si platili), spolu s kantory. Jak nám bylo vysvětleno, naštěstí do civilizované oblasti, kde všichni volili Clintonovou a na Trumpa psali jen hanlivé hesla po zdech. Radši jsem nic neříkal.

R. Morava 29.11.2016 8:45

Re: Indokrinace levičáctvím

To jste říkat měl. Třeba že civilizovaná byla v 19 století i NDR, než se tam rozjeli národní a potom komunističtí socialisté.

J. Schwarz 29.11.2016 7:56

On je i

Usáma bin Ládin "pro mnohé hrdinou" a donna Mogherini i Herr Juncker by si měli přiznat, že Castro byl hrdinou hlavně pro ně samotné! To oni byli a jsou obdivovateli "commandanteho", oni křičeli v ulicích "Kuba sí" a nosili trička s Che Guevarou. Současný stav EU je důsledkem skutečnosti, že jí dnes vládnou neomarxističtí šílenci.

R. Morava 29.11.2016 9:45

Re: On je i

Jednoznačný souhlas. Mne to na rozdíl od pana Stejskala reakce šéfů EU vůbec nepřekvapují. Víme kdo EU vládne. Komunisté alespoň vyžadovali ochranu hranic a poslušnost. Dnešní Západ je takový horší anarchistický komunismus bez armády, kde i ochranu hranic dělají všichni a nikdo. Poslušnost je dosahována ostrakizací opozice. Tam kde měl komunismus kriminály má dnes neokomunismus vyhazování z universit a pr8ce.

M. Drašner 29.11.2016 7:41

Naprostý souhlas

J. Fridrich 29.11.2016 6:28

Omyl hned v úvodní otázce - v čem byl Pinochet

Omyl hned v úvodní otázce - v čem byl Pinochet horší než Fidel ? Velmi snadná a krátká odpověd' - On byl LEPŠÍ !!!

Na likvidaci odpůrců to byla cca remíza, na hospodářský rozvoj země a blahobyt celého národa byl jasně LEPŠÍ Pinochet než ten zabedněný revolucionář, který udělal ze své země MUSEUM celého světa - města, silnice, auta se rozpadají, výroba běžných a základních výrobků nefunguje, ale vždyt' my v naší zemičce to přece dobře známe, žili jsme v tom švajneraji 40 roků...

J. Schwarz 29.11.2016 7:59

Re: Omyl hned v úvodní otázce - v čem byl Pinochet

Omyl. V likvidaci odpůrců byl Fidel lepší tak 1:10 bez započtení úmrtí v důsledku castrovci způsobené mizerné hospodářské situace Kuby.

P. Smatlak 29.11.2016 9:10

Re: Omyl hned v úvodní otázce - v čem byl Pinochet

To přirovnání ke KUBĚ nemyslýš vážně.TADY , AČ NEJSEM OBDIVOVATEL ani příznivec KOMOUŠŮ ,A MÁM K TOMU DŮVOD, to byo o mnoho lepší ,takže se mýlíš.ALE bez nás a bez ostatních států kde byl socialismus by ta "vysněná" Kuba nepřežila ani pět let.Ale jinak máš pravdu JEN TO POROVNÁNÍ JE NE TROCHU ALE DOSTI ZKRESLENÉ. i kdyyž tady bylo také prd a to hlavně proto,že jsme to vyváželi i na tu Kubu nebo za pár do SSSR.a do jiných soc.destinací.

J. Babička 29.11.2016 5:14

Fantasie kdyby

Kdyby Svoboda byl jako Pinochet

Osudy Gen Svobody,nebyly jednoduche. Kdyz byl vyzvan K. Gottwaldem, aby podporil t.zv. vladu narodni fronty, coz byl kryci nazev pro prevzeti moci komunisty, na jejiz stranu se postavila SNB a Lidove Milice, misto projevu podpory armadou, dostavil se na Hrad s tankovym plukem. Jiz v prvnich hodinach boju se zastrelil K. Gottwald se slovy: Umiram, aby svoboda a demokracie zily!.V dalsich dnech bylo zatceno a internovano na Srahovskem stadionu nekolik tisicovek komunistu a desitky jich bez soudu zastreleni. Armada ustanovila radu generalu, v jejimz cele stanul Svoboda. Pronasledovani komunistu trvalo jeste nekolik let. Cetnymi prehmaty a veznenim komunistu jako Kopeckeho, Slinga, Novotneho, Zapotockeho a dalsich byla pobourena mezinarodni verejnost. Vlnu odporu vyvolala vrazda tajemnika KSC a predsedy exilove vlady Slanskeho, zijiciho v emigraci. Byl zastrelen na ulici v Moskve, pravdepodobne agenty Svobodova prazskeho rezimu. V nasledujicich letech tvrdost Svobodovy vlady povolila. Byla povolena existence tech politickych stran, ktere nebyly ve spojeni s Moskvou. Do zeme byli povolani zahranicni odbornici na ekonomii, bylo zruseno znarodneni a podporovana soukroma iniciativa. Soubezne doslo k t.zv. ceskemu hospodarskemu zazraku a Ceskoslovenska republika mela nejvyssi zivotni uroven v regionu. Spocastne s uvolnovanim polirickym, Svoboda ustupoval do pozadi a nakonec starnouci marsal abdikoval a podepsal zakony o svobode, ale pohrozil, ze se vrati, pokud by zacala znova hrozba komunismu. Mezitim se Ceskoslovenska republika stala zakladajicim clenem Evropske unie a NATO. Svoboda nakonec byl jmenovan dozivotnim senatorem, zarucena beztrestnost a odesel do ustrani. Nyni generalovo hodnoceni po smrti, obcany rozdelilo. Nekteri v cele se starymi soudruhy, vyjadruji nadeji, ze konecne muze dojit k potrestani Svobodovych zlocinu a k objasneni strahovskych zverstev.

J. Babička 29.11.2016 5:15

Re: Fantasie kdyby

Jini tvrdi, ze Svoboda privedl stat ke svobode a hospodarskemu rozkvetu. Zabranil pry podle nich hrozici komunisticke hruzovlade mozna sovetske okupaci a let celonarodni devastace na jehoz konci by ceskoslovensko skoncilo jako chudy stat. Tyto prehnane vyklady, vetsinou ze strany pravice, nezni prilis verohodne a spise prevlada nazor pokrokovych lidi a bojovniku za lidska prava, ze chybil a komuniste by se rozhodne nedopustili takovych prehmatu, jako on. Zejmena ta cast mladeze, zhnusena kapitalistickym systemem. I spotrebni spolecnosti a chapajici vysvetlovani clenu komunisticke strany, ze byli pripraveni o moznost zit v socialismu a budovat komunismus a stastnou spolecnost, je rozhorcena.

J. Babička 29.11.2016 4:59

poznámka

Jako mlad9, kdysi jsme oslavovali Fidela a jeho partu. Komunisté u nás a v SSSR byli zkostnatělí staří dědci, nesnášeli když se mládež moderně oblékala , moderní hudbu, účesy, tance a podobně, člověk si snadno mohl zkazit kádrový posudek jen tím jak se oblékal. A tak jsme mysleli, že mladí kubánští revolucionáři vnesou do toho komunismu trochu svěžesti a i tolerance. Nakonec noslili plnovous, který se tenkráte málokdo odvážil. Jenže pak se zlikvidovali mezi sebou u moci zůstal Fidel a jeho přisluhovači a ukázalo se ,že je to jen další nudná latinskoamerická junta. A jde mu jen a jen o to aby se udržel u moci i kdyby polovina národa měla třeba chcípnout. Navíc, aby se udržel u moci, musel zaprodat duši sovětům, které, jak já se domnívám, moc rád neměl. Ale sloužil věrně a jako jednen s prvních i schválil okupaci československa, jako bratrskou pomoc. Za pomoc od sovětů, musel platit krví svých vojáků, kteří bojovali za sovětské zájmy po celé Africe. S pádem SSSR ho držel nad vodou Chavez s Venezuely, ale když socialiosmus nefungoval ani tam, nezbylo než se usmířit s USA a hledět s toho vyrazit co se dá.A tak revoluce do které jsme kdysi vkládali naděje, skončila jako fražka.

J. Babička 29.11.2016 5:07

Re: poznámka

Když jsem byl na vojně v Brně, tak jsem sloužil s kubánskými vojáky. Bylo to velmi výhodné, protože my sloužili jenom za čest a tak kdo si nenašetřil peníze před vojnou, nebo mu neposílali rodiče, tak měl nouzi. Kubánci byli velmi dobře placeni. A tak se stačilo zkamarádit s několika a ti za nás útratu v hospodě zatáhli. Protože Castro musel platit za pomoc Moskvy krví svých vojáků, tak je pak poslali do Afriky, kde bojovali, kdekoliv to rusové potřebovali.Po létech v dalším zákrutu života, jsem se setkal v americe s kubáci, kterým se podařilo s Kuby zdrhnout a ti mi řekli, že jich tam dost padlo.

R. Tesařík 29.11.2016 8:23

Re: poznámka

Byl jste na Akademii? myslím VAAZ.

S. Kalužík 29.11.2016 3:57

To je snad neuvěřitelné a stalo se mi to snad poprvé

na NP - asi všichni levičáci spí, já souhlasím se všemi příspěvky přede mnou :)

J. Kanioková 29.11.2016 2:35

Hmm, pane autore..

"Ano, mám problém se zahraniční politikou Bruselu." .. Jen se zahraniční ?

Politická korektnost - lži, překrucování, fráze - manipulace a alibismus.

"Lidská práva" - (V. Vondruška - Hovořím o nejhroznější zbrani hromadného ničení, i když to zní možná paradoxně, tou strašnou zbraní jsou "lidská práva".)

Sociální inženýrství - http://jdem.cz/cptvm7

George Orwell - Významným nepřítelem čistého jazyka je neupřímnost... Na světě je pár takových věcí, že jenom intelektuálové jsou tak šílení, aby jim uvěřili.

J. Kovaříček 29.11.2016 1:11

Kdyby jen hloupé řeči!

Výroky zmíněných politiků toliko svědčí o jejich omezenosti, ba přímo blbosti. To by nebylo to nejhorší, malér jest v tom, že tito lidé stojí v čele demokratických společností a byli nějalkým způsobem zvolení! Je to tedy neklamným příznakem rozpadu západních demokracií. Inu občanům se dostane po zásluze když své svobody nejsou ochotni bránit. Asi normální běh světa, úpadek z rozpasenosti. Pinochet zachránil demokracii ve své zemi. A ti Kanaďané, co si zvolili onoho blbečka, se m ohou těšit na důsledky.

Proč se označení pravičák stalo nadávkou? Inu pomatenost novinářů a "pokrokářů." Největššími škudci lidstav byli levičáci - Lenin, Stalin, Hitler, Mao, Pol Pot, Castro atd. Spočítejte si kolik milionů obětí tito slibovatelé dobra zapříčinili. Považujme slovo "levičák" za nejhrubší možnou nadávku!

P. Sulc 29.11.2016 0:22

tOHLE MUZETE PSAT

NALEVO napravo, levicaky tim nezmenite. Vyrustaji na vysokych skolach jako houby po desti, levicactvi je jako HIV, treba se skryva, neni hned videt, ale vylecit se neda. Ona ta idea o prerozdelovani majetku je snad uz i v genech: lopeznictvi je starodavna profese a je-li dnes zahaleno nejakymi socialnimi zakony, je i beztrestne. Obavam se, ze vyvratit levicactvi uz asi nepujde, znicit jej jako nestovice ci mor je pouhy sen.

J. Vintr 29.11.2016 0:36

Re: tOHLE MUZETE PSAT

Všimněte si, že i dnes, víc jak čtvrtstoletí po "revoluci", je například pro drtivou většinu novinářů synonymem pro špatné označení pravicové. A to se spousta z nich s "totáčem" v dospělejším věku nepotkala. Tahle nablblost je snad dědičná...

P. Sulc 29.11.2016 2:36

Re: tOHLE MUZETE PSAT

No, a na americkych universitach levicactvi kvete bohatymi kvety, pise o tom dosti Ota Ulc. A proc to tak je, buh vi.Ti mladi byli vzdycky trochu blbosi, ale v takoveto mire? Treba ty protesty proti Trumpovy: to byli prevazne mladi lide, hodne cernochu mezi nimi. Zrejme i Amerika ma svoje Haliky a Diensbiery. A Clintonky. Zrejme uz 70 let nebyla zadna poradna valka, kdy se lide musi starat, aby meli alespon trochu co do huby, to je potom to levicactvi rychle prejde.