7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

SVĚT: Trump trestá Merkelovou

Po druhé světové válce bylo v Německu 300 000 amerických vojáků. Dnes je jich 36 tisíc a Donald Trump chce jejich počet snížit na 24 tisíc. Němečtí politici se urazili. Typická byla reakce premiéra Bavorska Södera, který mluvil o „poškození německo-amerických vztahů“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Černý 13.8.2020 12:03

Rusko se chystá napadnout Polsko.a Německo? Polsko si jen živí svůj velkopolský sen,kdy mělo.hranice až pod Moskvou..A naivně si myslí,že USA budou bojovat za jeho.pochybme zájmy.

Nesmíme zapomínat , že Polsko.nas napadlo v letech 1919,1938,1939. V letech 1968 museli. Kdyby Němcům někdo vymýval mozek vinou za II. světovou válku, tak by dávno zaplatilo reparace a neměli by blbě kecy odsunu.

A sjednocení Německa byla obrovská chyba, jak USA tak SSSR.

M. Krátký 13.8.2020 11:37

Na pana Robejška někdo nalil kýbl živé vody - konečně bez obalu píše bez strachu, že mu to někdo zakáže - a děkuji R^R^R^

J. Černý 13.8.2020 11:29

Pompeo přijel , zkontroloval poskoky,oznámil , že dostavbu Dukovan a Temelína provedou Američané, sítě 5 G budou z USA pod dohledem NSA, dal nám za vzor Maďary, kteří kupují od Američanů protiletadlové střely v přepočtu za 22miliard korun !! Nakázal , abychom.se moc nebavilo s Rusy a na Číňany abychom raději zapomneli.Dal si plzeňské pivo, pochválil třesoucího se Vystrčila a odplul v dál .

Z. Lapil 13.8.2020 11:17

Nechci rovnou tvrdit, že nemáte pravdu, ale ona ta přítomnost USA v Německu je jeden z těch "nepodstatnych" kamínků: je to spojenec tady a teď, nikoliv možná a někde za oceánem.

Vzpomeňte na Sudety, na Krym... Strategie "Musime vás obsadit, protože ublizujete našim lidem", je nepochybně jednou z prvních věcí, která se v diplomacii vyučuje.

I. Schlägel 13.8.2020 11:07

Pěkná blbost, ale proč Vám to vyvracet, když z těch svých blbostí směřujete k vlastní řízené demenci.

J. Nevrkla 13.8.2020 10:59

Možná jste to nepostřehl, ale já tady žádný socialismus neobhajuji, vždy se zvrhne v nesvobodne diktatury lišící se jen formou vlastnictví. Ten německý nacionální ovšem plánoval pro Čechy ponemceni, odsun nebo likvidaci, ten tzv. ruský nikoliv. A v tom vidím zásadní rozdíl, v neprospěch toho německého. Vy ne?

P. Krešňák 13.8.2020 10:55

Pane Brich, jen jsem vyjádřil názor, že jsme si vývoj po roce 48 nezavinili sami. Rusové na tom měli obří zásluhu a já na to nikdy nezapomenu a svým potomkům to budu tlouct do hlavy dokud budu živ. Krešňák

J. Nevrkla 13.8.2020 10:52

Jsem rád, že se nakonec na něčem názorově shodneme.

P. Brich 13.8.2020 10:51

Nebyl to náhodou nejvýznamnější prezident v dějinách USA Barack Hussein, Alláhu akbar?

P. Krešňák 13.8.2020 10:50

Asi máte pravdu, v tomto detailu se neshodneme. V Rusku sice není socialismus ale režim je možná horší. Velmocenské plány z hlavy Rusům také nikdo nevyhnal. A to, ža v EU je socialismus jak poleno o tom žádný spor. Mám z toho stejnou obavu jako Vy a troch Britům závidím odvahu kopnout současnou EU do zadku. Krešňák

P. Lenc 13.8.2020 10:48

Pane Nevrklo, co kdyby jste šel vrkat do Ruska a po dvou tří letech popsal ruskou reálii? Jenom vám napíši, že těm milionům zavražděných národním socialismem a desítkám milionů zavražděných a okradených internacionálním socialismem pod vedením hodného Ruska bylo jedno, který socialismus je zavraždil.A jako odpověď můžete zase něco zablábolit.

P. Brich 13.8.2020 10:46

Se soc. dem., matkou a nyní B-týmem komunistické strany většinu měli.

A propos, získala tu kdy nějaká strana více jak 50%? Kromě komunistů po "Vítězném únoru".

P. Lenc 13.8.2020 10:41

A vy jste ...tečka.;-D

J. Nevrkla 13.8.2020 10:38

Ok, názor vám neberu, pravda je, že nacismus tu daleko více připravoval lidi o život než majetek, tedy Židy o obojí, socialismus daleko více o majetek. Otázka vkusu každého, co považuje za důležitější. Ale nevinme z to pořád jenom Rusy, to bouřlivé vítání Brežněva brzy po roce 68 si dobře vybavuji. Nicméně v Rusku už socialismus není a ani se ho tam neobavam. Jestli se někde obávám sociistickych revolučních změn, pak více v USA a západní Evropě.

P. Brich 13.8.2020 10:38

"Němci dost dobře vědí, co by je to stálo a zatím se tomu spíš bránili." Ano, dělá drahoty jako panna lačnící po pomilování.

P. Brich 13.8.2020 10:34

R^

P. Brich 13.8.2020 10:33

Pod vedením Německa se EU propadá do bezvýznamnosti. Francie si uchovává namyšlenost, že je přinejmenším evropským hráčem. Reálně je ale v roli nahrávače v EU, kterému je dovoleno občas v něčem bezvýznamném zasmečovat.EU;-€

P. Han 13.8.2020 10:30

Tak to bychom jim mohli pronajmout Kocába, aby ty okupanty vyprovodil. Jen nechápu, proč si je tam tedy Merkelová chce udržet.

V. Novák 13.8.2020 10:27

Tedy cca 3/4 národa...

V. Novák 13.8.2020 10:27

Až na to, že tu "nejmodernější techniku", resp. její další bezvýsledkový vývoj, zastavil americký prezident.

P. Krešňák 13.8.2020 10:24

Pokud si pamatuji dobře pane Hraj, tak komunisti měli cca 30% to není většina a tedy asi jen 30% Čechů chtělo komunisty, to že začli vládnout byla mrtvými podložená lumpárna a vše se dělo na rozkaz Rusů. Jen pro Vaši informaci na hradě byl pan Hácha a to byl Čech jak poleno. Tímto jsem ale jen reagoval na pana Nevrklu když argumentoval a ospravedlňoval Rusy, že nebyli po roce 48 v Československé vládě. Krešňák

V. Novák 13.8.2020 10:23

On tam má základny ještě někdo jiný z vítězů?

P. Lenc 13.8.2020 10:15

Dovolím se připojit, dík!

T. Hraj 13.8.2020 10:12

Váš odpor proti Rusku je (historicky) pochopitelný. Při vší úctě ale říkáte nesmysly, resp. nepravdy.

Socialismus nebyl instalován "Rusy a jen Rusy". Ve svobodných volbách 1946 komunisté zvítězili (na Slovensku ne, ale v rámci ČSR jim to bylo houby platné, Češi to přebili).

"Žádný Němec" ve vedení protektorátu? Kdo že to vládl z pražského hradu? Nebyl to náhodou zastupující říšský protektor? Byl to snad Čech?

P. Krešňák 13.8.2020 10:12

Mému dědovi také komunisté ukradli majetek a ten to nepřežil. Němci mu nic neukradli. Můj děda považoval komunistický režim za zrůdnější než ten německý. Nevím tedy o jaké propagandě mluvíte. Myslím, že jsem schopen si fakta srovnat a posoudit i z vlastní zkušenosti v rodině. Nehledě k tomu, že jsem se narodil po válce a jediný kdo mně osobně uškodil byli Rusové a jejich přisluhovači. Žádná propaganda pane. Krešňák

J. Nevrkla 13.8.2020 10:05

Samozřejmě měl vítězný Sovetsky svaz rozhodující podíl na přechodu k socialismu u nás, ale nezapomeňme, že ve svobodných volbách komunisté zvítězili, frustrovani obyvatelé to kvůli osvobození komunistům hodili. Memu dědovi znarodnili majetek, otec po roce 68 přišel o práci, přesto nikdo z nich ani neporovnaval útrapy války a německou okupaci se socialismem, německý protektorát s normalizaci. Současná propaganda je s vymyvanim hlav dost úspěšná.

V. Pavelka 13.8.2020 10:01

Máte jasno pane Robejšek ,dík.:-):-(

P. Manda 13.8.2020 9:56

Já bych byl rád za americkou posádku v Brdech. Ale pamatuji Zaorálka jak řičel.

P. Krešňák 13.8.2020 9:50

S tou nulou jsem se překlepl, socialismus tady byl instalován rusy (Sovětským svazem) a jen rusy. Komunismus přišel z Moskvy a v rusech je stále. A že byli ve vládě češi a slováci to je opravdu úsměvné, za protektorátu jsme měli také českou protektorátní vládu a českého prezidenta. Žádný němec. Nabádal jste mě k objektivnosti ale ta chybí Vám. Krešňák

J. Nevrkla 13.8.2020 9:35

Hodně svevolny výklad reality. Těch mrtvých kvůli Němcům bylo 360 tisíc, nikoliv 36000, na nulach záleži. Zničený život je relativní pojem, usmrcení absolutní. Těch 20 let tu vládla KSČ, ve vládě a parlamentu byli pouze Češi a Slováci, žádný Rus. A pokud se obávate socialismu, já ano, tak ten k nám přichází a možná i dojde daleko pravdepodobneji ze západu než z východu.