26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SVĚT: Stručná historie Antify

Americký generální prokurátor William Barr obvinil Antifu - militantní „antifašistické“ hnutí - z násilností a rabování, které propukly po celých Spojených státech během protestních akcí vyvolaných smrtí George Floyda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Staronový 10.7.2020 22:55

Slušný člověk společným jmenovatelem.

P. Staronový 10.7.2020 22:54

Jako vtip dobré. Reálně ovšem pitomost.

V. Pavelka 10.7.2020 22:03

Je to banda zpovykanejch hajzlíků, kteří připravují neštěstí občanům a v důsledku i sobě. A je jedno jak se nazývají ! Protože tady v Evropě máme dostatek zkušeností s revolučním idealismem který sežral nevinné a nakopal do hader i revolucionářům ,nehledě na obrovské materiální a kulturní ztráty ,nechtějte převychovávat lidi je to proti lidské přirozenosti . DNA lidí nepředěláte !!!

V. Pavelka 10.7.2020 21:38

p.Lenc R^

V. Pavelka 10.7.2020 21:21

Je to vzpoura deprivantů ,vrátit zpět vojenský výcvik i dívek a brigády studentů ! To mnohé hlavičky napraví a budou si vážit víc práce, pravidel a taky sebe...I medvědice zpohlavkuje medvídě když neposlouchá!

R. Oswald 10.7.2020 21:02

Přesně tak, snaží se využívat strukturu stávajících institucí k jejich destrukci

R. Oswald 10.7.2020 20:59

Souhlas, protože amébová struktura je základním znakem teroristických organizací....

M. Mařák 10.7.2020 19:38

Antifa je vlastně úplně stejná jako naši národovci. Je totiž proti globálnímu kapitalismu a liberální demokracii, jak jsem vyčetl z gatestone kolovrátku.

To je dobré, co?

:-)

M. Mařák 10.7.2020 19:03

Však jo, to jen Klaus a jemu podobní vedou jakési omluvné řeči ve stylu, že komouš již v dnešní době netvoří žádné nebezpečí a že nemá cenu vést minulé války.

J. Anděl 10.7.2020 18:56

A to se viditelně daří. No, jen tak dál.

J. Anděl 10.7.2020 18:54

Já se zase bojím, že to odnese slušný pohodlný člověk, tedy i já.

:-)

J. Anděl 10.7.2020 18:51

Dobré.

Ovšem poslouchal jsem teď na youtubu jednoho marxistu a oni se opravdu nutností (historickou nevyhnutelností) revolučně svrhnout kapitalismus nijak netají.

M. Mařák 10.7.2020 18:48

Když někdo plácá nesmysly, trocha osvěty je více než nutná.

M. Sedláček 10.7.2020 14:53

Je úplně jedno, jak lejno pojmenujete. Smrdět bude pořád stejně. Tyhle disputace jsou dobré tak pro politology nebo odklánění diskuze. Dělící čarou hodnou diskuze je pouze postoj k individuální svobodě, kde si fašismus i socialismus mohou podat ruce.

P. Krasny 10.7.2020 13:46

Antifa je Sturmabteilung amerických Demokratů.

K. Křivan 10.7.2020 13:45

S Antifáči se nebavit, ale střílet je. Jsou to zločinci.

J. Jurax 10.7.2020 13:27

Jistě, drobné odlišnosti lze nalézt. Kupříkladu originální SA měly hnědé košile, kdežto Antifa dává přednost černé barvě anarchie a taky SS.

J. Nový 10.7.2020 13:07

Koukám, že dnes přidělili službu Mařákovi. V kolik vám končí směna? A kdo má službu po vás?

M. Mařák 10.7.2020 12:43

S tím by se dalo souhlasit, zejména s tím, že mezi nimi nedáváte rovnítko a použil jste "jako". Je však decentralizovaná a není založena na fuhrer principu.

P. Janoušek 10.7.2020 12:39

No, kdysi jsem to tu četl: že je fašismus a nacismus pravicový je nejzdařilejší lží komunistů. A žije pořád. Mohlo by mě vlastně těšit, že se ultralevičáci pěkně mydlí mezi sebou, ale tak nějak se bojím, že to opět odnese slušný pracivitý člověk. Tedy i já.

B. Hamal 10.7.2020 12:24

Není třeba aby si západní kapitalismus vymýšlel zavylé (vyjící na kapitalismus) nepřátele, usilující o jeho likvidaci. Zvládá to dobře sám. Možná mu nakonec nezbude než se sebezapřením pokusit se ten komunismus si nějak pořídit a přizpůsobit svým potřebám. Po vzoru komunistické Číny, která na to jde opačně. A s předstihem.

J. Fridrich 10.7.2020 12:17

Perfektní popis kořenů Antify - jejich proměn za posledních cca 100 roků a hlavně jejich CÍLŮ.. Ty jsou přece jasné - boj proti pracovitým, schopným, slušným lidem kteří respektují zákony svých zemí a chtějí být svým zemím, rodinám, firmám PROSPĚŠNÍ... V pozadí je to pradávné ROVNOSTÁŘSTVÍ, tedy zdeformované podobě - " Bohatým brát a chudým dávat " - ale v praxi to znamená - " Pracovitým, schopným a slušným lidem brát a přerozdělit to těm, co pracovat NECHTĚJÍ a nechtějí se řídit ani zákony civilizované lidské společnosti ".. No a ti nyní řádí, rabují a ničí majetky těch svých slušných spoluobčanů, napadají policisty v městech Ameriky, Evropy a obecně Západu.. Přidali k tomu i útoky na velké osobnosti minulosti-ale i přítomnosti. Vadí jim pomníky velkých vynálezců, vědců, umělců-literátů, malířů, sochařů, hudebníků a dalších významných osobností, kteří zcela jasně přispěli k vývoji lidské společnosti...Rozumní lidé jsou znepokojeni kampaněmi Mee Too, Genderové rovnosti, zelený ekoterorismem-Grétička, obnovení imigračních toků k ozdravení naší západní populace, kácení soch bílých utlačovatelů - tedy podřízení se bílých černým, inkluze, boj za práva všech cca 73 lidských pohlaví atd. atd. atd.

M. Mařák 10.7.2020 12:16

Rád si přečtu relevantní argumenty, kterými vyvrátíte skutečnosti popisované v mých článcích zabývajících se fašismem. Pokud budou skutečně o věci, zamyslím se nad nimi a pokud mně dokážete, že se mýlím, uznám svou chybu.

M. Mařák 10.7.2020 12:12

Další Švik dohasil, množí se ti jak mravenci, nebo co... Nevím, čím jsem se odkopal, ale oproti většině rozumbradů vím, co je to fašismus. S antifou jsem měl na toto téma dlouhé diskuze o tom, proč se tak jmenují, když se u nás nevymezují třeba vůči tripartitě a podobně. Odpověď byla zhruba ve stylu, že to dobře zní a je to již zavedená značka.

Jinak jsem docela hrdý na to, že se mně je podařilo jednou přinutit k ústupu:

http://www.punk.cz/index.asp?menu=3&record=13229

J. Lambert 10.7.2020 12:01

Ano, timto prohlasenim jste se definitivne odkopal...

J. Lambert 10.7.2020 11:57

Ano, pane Maraku, kdo nenotuje tu Vasi je proste nedouk. Jste v zel tomhle ohledu na stejne lodi s vulgarini domovni duvernici Hajkovou a arogantni preziravou husickou Rybnickou.

M. Mařák 10.7.2020 11:47

Antifa je decentralizované hnutí anarchistických militantních buněk, které nemá s ideologií fašismu naprosto nic společného.

M. Mařák 10.7.2020 11:44

Váš pokus o postižení podstaty fašismu je natolik široký, že by se dal použít na jakoukoliv militantní bojůvku od komunistů přes fašisty až po cokoliv jiného.

Je naprosto o ničem.

M. Koutný 10.7.2020 11:14

Pane Mařáku, už jsme jednou o tomto diskutovali, což jste jistě rychle vytěsnil. Ano, ideologicky je fašismus jasně definovatelný jako součást nacionální levice, poměrně blízko středu, v podstatě korporátní socialismus, založený na dohodě státu, největších zaměstnavatelů a nejsilnějších odborových svazů.

Jenže mnohokrát se stane, že nějaké slovo nebo pojem se odtrhne od svého původního významu a získá nový, odchylný. V běžném diskursu je dnes jako fašismus označován způsob politického boje, založený na vytváření paralelních mocenských struktur, pronikání do těch stávajících a snaze o jejich ovládnutí, dehonestaci politických odpůrců a útocích na ně, verbálních a často i fyzických, celkově na vytváření atmosféry strachu. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme protestovat, ale to je vše, co s tím můžeme udělat. Nelze vydat žádný dekret, zakazující takto fašismus definovat. Mimochodem tato definice vznikla jako odkaz toho, že tyto metody zhusta používali "originální" italští fašisté

Pokud tedy připustíme takto upravený výklad pojmu fašismus, respektive pokud se smíříme s tím, že je takto používán, pak této definici Antifa na 100% vyhovuje, stejně jako BLM a další podobné organisace.

M. Mařák 10.7.2020 11:12

Primitivní nedouci Vašeho typu relevantní informaci nepoznají, nemají čím.