6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

SVĚT: Střet civilizací a Huntington

Letos uplyne 10 let od úmrtí Samuela Huntingtona, autora slavné knihy Střet civilizací, v níž již v polovině 90.let předpověděl střet mezi naší a islámskou civilizací. Je již Huntington a jeho pojetí zastaralé?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Cervenka 27.4.2018 23:06

problem

problem jsou dobri - hodni muslimove, ne par silence terroristu ! Treba v Cechach 10,000 a vic. Prestanou byt dobri - hodni v ten moment kdy jejich spoluverci nakazou co ma spravny muslim udelat. Jsou na to jasne instrukce i v koranu. Kdo neposlechne tak ma vyrizeno - i jeho rodina.

Z. Lapil 27.4.2018 23:05

Re: Souhlas

Ti, které to napadne (aby nedošlo k omylu - mluvím o ženské obřízce), jsou podle vašich měřítek nepochybně slušní lidé: zdraví kolemjdoucí, nekradou, hlučí jen na akcích k tomu určených a odpadky odhazují do koše. Přesto považují za správné něco, co já považuju za naprosto nehorázné a pokud to budu tolerovat, tak jedině skrze neschopnost (ne-li rovnou zbabělost) se tomu postavit. Děje-li se to někde uprostřed Afriky, dokážu se přesvědčit, že mi do toho nic není. Děje-li se to ve státě se zákony, na nichž jsem se skrze volby a své předky podílel, přinejmenším mi to kazí spaní.

Vepřové bych sem netahal, naopak - v téhle souvislosti jsem dost tolerantní na to, abych před někým nejedl věci, které jemu nedělají dobře. Jsem-li pozván na oběd k vegetariánům, obvykle požádám, aby se vyhnuli pohance a sladké rýži, ale na guláši opravdu netrvám.

Shrnutí: to, že někdo chodí pěkně oblékaný a neříká "vole" neznamená, že jsem schopen a ochoten tolerovat jeho - řekněme - podstatné chování. Nemusíme ani k nevěřícím, stačí třeba to, že někdo mlátí svoji manželku.

K. Janyška 27.4.2018 21:00

Re: Bude se Evropa bránit?

Termín Evropa se bude bránit je nonsens. Je to jen šutr.

Budujete všichni s velkou pílí a zanícením IV. říši německou, ani to nevíte... Dzp.

P. Portwyn 27.4.2018 20:51

Re: Příčina a důsledek

Hitler taky nařídil jezdit vpravo, nechal stavět dálnice a prosazoval ochranu zvířat.

P. Portwyn 27.4.2018 20:48

Re: Pokud

Vycházíte z názoru, že občané mají autonomii. Obávám se, že ta jim je krok po kroku odebírána.

Pokud postavíte skutečnou opozici téměř na hranu zákona, resp. ji vykreslíte jako zločince/hlupáky, mnoho lidí podlehne, protože prostě důvěřují elitám. Naše zkušenost s totalitou je v tomto případě výhodou.

P. Portwyn 27.4.2018 20:44

Dostali Vás :o)

Přesně jak chtěli, naočkovali Vám, že Evropa = staré členské země EU.

"Východní" země EU, resp. Maďaři, Poláci a my, přece jen jeví vyšší míru rezistence. Vyjádřit nechuť k imigrační politice Anděly je u nás stále legální. Souhlasím s Vámi, že je to díky tomu, že nejsme tak tučná dojná kráva.

Je možné, že pod tlakem migrace dojde k přestrukturování spojeneckých vztahů. Možná proto ten tlak na vytvoření nepřátelských bloků, aby nás odstředivé tendence od euromuslimské bruselofederace nepokoušely se dohodnout s nástupcem Putina.

V. Braun 27.4.2018 18:04

Re: Souhlas

Mluvil jsem například s řadovými lidmi v Teheránu. Například s cca 25ti letou ženou, která nás jeden den provázela. Na dotaz, kdy byla v Íránu islámská revoluce se musela poradit s googlem, z hlavy to nevěděla. Po prohlídce Páhlavího sídla pronesla mimo jiné větu "lidé ho svrhli a mysleli si, že přijde někdo lepší a místo toho přišlo TOHLE". Takže, z tohoto pohledu se mi to jeví podobně jako třeba tady za komunistů - režim dost hrozný a většina lidí docela normálních.

Doplním, že jsme jeden den byli na večeři v restauraci, kde jak jsme se pak dozvěděli probíhala rodinná oslava narozenin. Byli jsme pozváni ať si se slavící rodinou dáme zákusek - byli jsme skupina šesti bělochů a jedné černošky evidentně z "nepřátelského západu", nikdo s tím neměl problém.

J. Jurax 27.4.2018 17:51

Re: Souhlas

S těmi slušnými lidmi to máte těžké. I Hitler byl slušný člověk, nepil, nekouřil, měl rád pejsky a byl galantní k ženám ...

Mluvíte s těmi muslimy? Znáte jejich názory? Zkuste jim říct, že jste ateista a že náboženství je opium lidu a že pakliže si jejich děti nevezmou muslima či muslimku, pak jejich vnuci, děti těch dětí, by neměli být muslimové a že Vaši dobří přátelé jsou židé, případně naznačte, že i Vy byste mohl být žid ...

J. Jurax 27.4.2018 17:44

Re: S již přítomnými musulmany

Blbě zacílená ironie ... nicméně, co byste radil Vy při Vašem vzdělání?

J. Jurax 27.4.2018 17:41

Re: Z nemeckej tlače

Proč? Protože si svou zemi nechali zamuslimit. Jak prosté, my dear Watson ...

J. Jurax 27.4.2018 17:37

Bude se Evropa bránit?

Zatím se nebrání, ba své invazory a potenciální budoucí ničitele si přímo hýčká.

A pokud se něco hodně rychle nezmění, možná se jednou sice bude bránit - a bude to stát potoky krve - ale neubrání se. A to něco se nezmění, dokud budou EU (respektive Německu) vládnout zbabělí idioti jako dosud.

Relativně uchráněny jsou pouze byvší země socialistického tábora (s výjimkou Jugoslávie, resp. Kosova) - nenatahaly si kdysi moslemíny na práci, ti tu tudíž nevytvořili enklávy, v nichž by nově příchozí nalezli zázemí, a taky dnes nejsou dost bohaté, aby nově příchozím poskytly bezpracný život na patřičně vysokých dávkách; a taky je v nich málo blbů, co by invazory zvali a vítali.

R. Langer 27.4.2018 16:53

Re: Proč tomu říkáte "neomarxismus"?

Ha ha ha.

J. Kombercová 27.4.2018 16:15

Re: S již přítomnými musulmany

Zajímalo by mě, jestli chovatelé králíků či zahrádkáři dostávají dotace od státu či z nějakých "norských fondů". A jestli se snaží ovlivňovat politiku státu stran svého koníčku. A nebo jestli tihle lidé usilují o tu svou pravdu, cítíce se nadřazenými nad nechovateli králíků a nezahrádkáři.

V. Braun 27.4.2018 16:10

Re: Souhlas

No vidíte, a já si zase myslím, že zbraně mezi lidmi nemají co dělat.

V. Braun 27.4.2018 16:09

Re: Souhlas

A kolik muslimů podle vás napadne "že ženy by měl být kousek odříznut"? Jak říkám, většina muslimů, se kterými jsem se setkal, byli docela normální a slušní lidé, neměli problém zajít do restaurace a když i když si sami to vepřové nedali tak nikterak nekomentovali výběr ostatních a podobně. Takže mluvte o své konkrétní zkušenosti, pokud ji máte, a nepodsouvejte, že "slušní muslimové vás nejspíš nepodříznou, ale způsobí, že budete tolerovat věci, které udělat byste se styděl sám před sebou".

T. Hraj 27.4.2018 16:07

Re: Souhlas

Říkáte to správně. Nelze se pouze upínat na teoretický základ islámu (korán), ale je třeba se i podívat, jak vypadají režimy v muslimských zemích a život a názory běžných lidí v nich. A já k tomu ještě přidávám možná nejpodstatnější úhel pohledu. Tím je pohled na islámské autority (současné i historické), tj. jejich výroky a život jakožto příklad ostatním.

Ze všech těchto třech pohledů se islám jeví děsivě.

V. Novák 27.4.2018 14:34

Islám je podrobení SE Bohu. Ne podrobení někoho.

V Africe jste zapomněl na Etiopii.

Spory Turci-Arméni byly národnostní, v mnohem menší míře náboženské. Až do genocidy v 15. roce, jež byla ovšem, způsobena válkou, útoky dašnaků a neschopností centrální vlády, byly výrazně násilnější spory a vzájemné útoky různých křesťanských církví zejména v Istanbulu a Jeruzalému. Muslimští Turci na ně hleděli s údivem a pobavením. A obvykle je rychle potlačili, jakmile se dost pobavili.

Kosovo... Nebýt nesmyslného zásahu NATO, dokázala by si s UCK poradit srbská vláda a k etnické čistce Nealbánců nemuselo vůbec dojít. Kosovo je zlé svědomí Západu...

V. Novák 27.4.2018 14:24

Proč tomu říkáte "neomarxismus"?

Co má ten váš "neomarxismus" společného s Marxem a marxismem?

Můžete marxismus vyznávat, můžete ho nenávidět - ale těžko v něm najdete cokoli společného s módním multikulturalismem. Marxe - a ještě více Engelse - by dnešní multikulti označili za fašistu - vždyť používají takové pojmy jako primitivní, divošství, barbarství,...

K. Janyška 27.4.2018 13:58

Re: Žádná naše a islámská civilizace neexistuje, pošuci.

Civilizace, blábole, je procesem, ne skupinami lidí... Dzp.

M. Valenta 27.4.2018 13:49

Re: Pokud

Tou výměnou ale nemyslíte Babiše, Zemana, Okamůru a spol., že ne.

S. Netzer 27.4.2018 12:27

Re: Příčina a důsledek

"Tvrdě se s traviči studní" vypořádal Adolf Hitler. Údajně "v zájmu přežití většiny".

Je neuvěřitelné, kolik idiotů si i dnes myslí, že "to platí i dnes, je třeba se tvrdě vypořádat s těmito zrádci".

Z. Lapil 27.4.2018 12:20

Re: Souhlas

To je přesně ono: muslimové (kromě hajzlů mezi nimi, ale správně píšete - každá společnost má své hajzly) jsou objektivně i subjektivně slušní lidé. Bojím se ale, že když se kouknete do podstaty naší i jejich slušnosti, objevíte naprosto neslučitelné věci.

My si s oblibou děláme legraci z feministek, ale koho z nás vůbec napadne, že žena má mít u soudu poloviční slovo nebo dokonce že by jí měl být kousek odříznut, aby si v životě pořádně nezašoustala? Že za to, že mládenec (spíš mládenci) neodolá a zavleče ji do křoví, by měla být potrestána ona? Jistě, mnozí řeknou "nemá se producírovat polonahá, tohle nebylo znásilnění, to bylo uposlechnutí výzvy" a možná budou mít i pravdu, ale to je přeci jenom jiný level.

Mezi námi - ono "vyhynutí" křesťanů kamkoliv noha muslimova vstoupí je sice zkušenost velmi zprostředkovaná, ale není o to méně skutečná. Oni vás ti slušní muslimové nejspíš nepodříznou, ale způsobí, že budete tolerovat věci, které udělat byste se styděl sám před sebou. Nic vážného, jen to, že po ulici jde muž a dva kroky za ním maskovaná žena s taškou, kočárkem a třemi dětmi.

L. Kubeš 27.4.2018 12:13

Re: Listina základních práv a svobod

Souhlas s panem Grigarem ! Žel bohu je podobně zmatených lidí jako pan Braun v Evropě dost a nevěstí to nic dobrého.

L. Kubeš 27.4.2018 12:06

Re: Žádná naše a islámská civilizace neexistuje, pošuci.

Další blábol autora příspěvku!

L. Kubeš 27.4.2018 12:03

Re: Pokud

Souhlas

Z. Lapil 27.4.2018 11:50

Re: Listina základních práv a svobod

Celkem souhlas s popisem. Tvrdím ale, že to není návrh řešení, ale jádro problému.

Včera jsem zformuloval, někam na Psa napsal a teď s tím budu nějaký čas otravovat: my křesťané (ano drasticky zjednodušené označení) od dob osvícenství "VÍME", čím jsme povinni králi (dnes spíše parlamentu) a čím Bohu. Absolutně nikoho z nás - od ateistů přes židy až po kteroukoliv(?) verzi křesťanů - nenapadne, že by stát měl řešit Otčenáš nebo že by se papež měl zajímat o DPH. Píšu "od osvícenství", ale příběh Pilátova umytí si rukou je o pěkných pár set let starší. Bible a Sbírka zákonů prostě není totéž a ať mi nikdo neargumentuje, že obojí říká Nezabiješ.

Naproti tomu Korán a z něho vycházející texty takovou sbírkou "2 v 1" jsou.

Neboli podle našeho pojetí každý může být dobrým člověkem (a občanem!) a zároveň nebýt křesťanem, Židem, buddhistou... a vlastně může a nemusí být ani muslimem. Naproti tomu pro muslima je to totéž: není-li muslimem, není ani dobrým člověkem.

Proto je řešení (ano, i moje) "dodržujte demokratické/křesťanské/etc. zákony a všechno bude ok" řešení jen a pouze silové a přestane fungovat ve chvíli, kdy nějak - teoreticky skrze demokratické volby, prakticky už teď skrze samozřejmou představu, že do náboženských zvyklostí státu nic není - dojde ke změně těch zákonů. Předpokládám, že v Listinách práv a svobod není nic o počtu ani věku manželek.

S. Donát 27.4.2018 11:27

Re: Souhlas

To je úplně jedno. Islám tu nemá co dělat.

V. Braun 27.4.2018 11:18

Re: Listina základních práv a svobod

No vida, už mám i vykladače svých názorů. Děkuji pane Dvořáku, ovšem měl byste zlepšit svoji činnost, moje názory vašim závěrům ne zrovna odpovídají.

P. Lenc 27.4.2018 10:34

Re: Pokud

Ano.

J. Fridrich 27.4.2018 9:48

Re: Pokud

Ano, souhlas. Řešení je nahradit co nejrychleji nynější hrobaře Evropy skutečnými politiky-vůdci, např. takovými, jako byl velký Ronald Reagan, Margaret Thatcherová, Charles de Gaulle a další politici ČINŮ a ne SLIBŮ a rozmělňování a relativizování skutečnosti. Dnes jich svět nemá mnoho, ale snad se příkladem zpoza Atlantiku volbou Donalda Trumpa presidentem karta začne obracet k návratu zdravého rozumu.