15.11.2019 | Svátek má Leopold



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


SVĚT: Signál zkázy



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 65, poslední: 25.12.2018 13:59, přehled diskusí

Já to ještě vypointuji:
Autor: M. Prokop Datum: 24.12.2018 23:50

Podstatou demokracie je vůle lidu. Ta může a nemusí být liberální (dost často není).

Podstatou liberalismu je svoboda. Tu může a nemusí poskytovat demokracie, mnohdy ji i dost tvrdě a zbytečně omezuje.

Vše probíhá už dlouho a leckde. Matlat to dohromady nemá cenu.

Svobodu může poskytnout i nedemokratický vládce (nepříliš častý případ, ale možný, viz Lichtenstein), demokracie svobodná být nemusí nebo může její svoboda mít podstatné vady, viz třeba EU.

právní stít :
Autor: M. Kolář 067 Datum: 24.12.2018 18:06

Obskurní klausovská ideologie nyní reprezentovaná IVK především ignoruje a popírá význam práva pro fungování demokracie, přesněji řečeno liberální demokracie- jediné známé formy demokracie..

Re: právní stít :
Autor: R. Chodovsky Datum: 24.12.2018 19:05

Liberální demokracie je jediná známá forma demokracie?

A ve které zemi, dle vás, to je?

Je Francie liberálně demokratická země? Norsko? Švédsko?

Re: právní stít :
Autor: M. Kolář 067 Datum: 24.12.2018 20:37

Včechny dnešní demokracie jsou liberálně demokratické..

Re: právní stít :
Autor: R. Chodovsky Datum: 24.12.2018 23:02

Takže: demokracie je liberální demokracie. Liberální demokracie rovná se demokracie. Tedy demokratická demokracie.

Také si myslím, že je lepší obilná pšenice než pšenice. A není nad volnou svobodu.

Re: právní stít :
Autor: M. Prokop Datum: 24.12.2018 19:31

Jak jste na to přišel, že popírá?

Máte pravdu, že je známa jen jedna forma demokracie. Totiž demokracie.

Lidová, socialistická, liberální, neliberální a kdovíjaká ještě je prostě podfuck, něco jako tuzemský rum.

Re: právní stít :
Autor: M. Kolář 067 Datum: 24.12.2018 20:36

Nesouhlasím.. Žádný jiný myšlenkový systém než liberální filosofie dosud k demokracii nevedl.. Proto je dnešní demokracie liberální, zkráceně demokracie .

Re: právní stít :
Autor: M. Prokop Datum: 24.12.2018 21:09

Tak třeba o těch fereronech leckdo tvrdí, že jsou demokracií neliberální. Osobně si to sice nemyslím, ale je takových dost.

Pokud by byly všechny dnešní demokracie liberální, je zbytečné to podotýkat.

Podle mne ty dva pojmy nemají tak moc společného. Demokracie je forma vlády, která nutně nemusí být liberální. Může být konzervativní, může být demokraticky přijata nějaká levicová úchylka.

Liberální je hlavně myšlení, to vědomí svobody spojené s odpovědností. To můžete paradoxně mít i v jiném systému, než v demokracii.

V dnešní době se z pojmu liberální demokracie stává klacek na ty, kdo mají jinou představu, než zeleně a byrokraticky socialistickou.

Re: právní stít :
Autor: M. Kolář 067 Datum: 24.12.2018 21:55

Já to normálně nepodotýkám. Nyní je však třeba tyto atributy zdůrazňovat, neboť se touto cestou na demokracii útočí .. Takže já budu nyní stále zdůrazňovat všechny hlavní prvky/pilíře moderní demokracie.. Jsou to konstitucionalismus , liberalismus a demokracie .. Socialismus je socialismus, to přece lze snadno odlišit. Pokud jde o ochranu přírody , ta v té dobré formě je nutná, je to spíše konzervativní hodnota než levicová .. Destrukci přírody bývalým levičáckým režimem mám v živé paměti ..

Kdo jsou fereroni ?

Re: právní stít :
Autor: M. Prokop Datum: 24.12.2018 23:40

Ono SE útočí (na demokracii)? Kdo a proč? Možná Číňani nebo Rusáci, ale o těch nebyla řeč.

Jde-li o Západ, tak tam se neútočí na demokracii, ale v jedné části je celkem demokraticky provozován zelený socialismus, nepříliš liberální, protože neposkytuje svobodu jedinci, ale blbne se skupinovými (nad)právy, v druhé části zase svobodu chtějí potlačovat konzervativci náboženští či nacionální.

Svoboda jedince, jediná důležitá, dostává na prdel tam i tam, zcela demokraticky. Proto jsem trochu citlivý na kecy o liberální demokracii. Mají je většinou ti, kdo chtějí svobodu jen pro lidi svého názoru, ne pro všechny.

Socialismus (pro mne) jsou všechny snahy nadřadit zájmy společnosti (ovšem formulované agresivní menšinou) svobodě jedince.

Re: právní stít :
Autor: M. Prokop Datum: 24.12.2018 23:40

Jo a feferoni jsou Maďaři.

Re: právní stít :
Autor: M. Kolář 067 Datum: 24.12.2018 21:59

Může být demokracie více konzervativní, to jistě, nebo více levicová, to také ... Ale to jsou pouze pohyby v rámci prostoru liberálního politického systému,jehož hlavním atributem je otevřenost. Pokud tyto posuny jsou vratné, je to stále liberální demokracie. Pokud jsou nevratné, je to omezování demokracie..

Re: právní stít :
Autor: M. Prokop Datum: 24.12.2018 23:42

Hlavním atributem liberálního systému je svoboda. I svoboda uzavřenosti, třeba.

Co to je, nevratné? Nezměnitelná směrnice?

znakem liberalismu je: :
Autor: V. Šedivý Datum: 25.12.2018 13:59

Aha, a ten LIBERALISMUS údajné liberální demokracie se projevuje zejména tím, že sama sebe prohlašuje za jedinou přípustnou demokracii a kohokoli s jiným názorem z příslušnosti k demokracii zcela svobodně vylučuje.

1***, díky pane autore,:
Autor: J. Kanioková Datum: 24.12.2018 17:33

Liberální demokracie = pravdoláskovní ptydepe. To je neštěstí současnosti. Liberální demokracie se stala ideologií a už jí nejde o svobodu. Postupně mizí hlavní předpoklad demokracie – vazba mezi rozhodováním a souhlasem většiny.

:
Autor: K. Jakubec Datum: 24.12.2018 16:02

Soros je maďarský žid . Přitom jak v Maďarsku , tak v Izraeli je to nežádoucí osoba . V zemích , kde o něm vědí nejvíc...

Kdo víte víc.....:
Autor: S. Rehulka Datum: 24.12.2018 14:17

....prosím, sdělte mi to, jestli to je pravda, nebo ne ! Za 2.světové války vládl v Madarsku Admirál Horthy, spojenec Hitlerova Německa, ale sám, ani jeho vláda nepostupovala tvrdě, proti madarským Židům.

Mladý madarský Žid, měl sjednáno s fašistickou madarskou organisací- ŠÍPOVÝCH KŘÍŽŮ, že jim pomůže hledat Židy, kteří se skrývají před zatčením a odsunem. Z jejich zabaveného majetku tehdy mladý Soros dostával určitý díl. To prý se stalo základem jeho majetku. Jestli je na tomto aspon kousek pravdy, tvrdím, že George Soros byl špatný Madar, špatný a zrádný Žid a je špatný a nebezpečný Američan !

Re: Kdo víte víc.....:
Autor: J. Svoboda 169 Datum: 24.12.2018 15:54

Soros je ročník 1930, takže v roce 1944, kdy v Maďarsku řádila strana Šípové kříže, mu bylo 14 let.

Podlehl jste nějaké dezinformaci a je zarážející, že jste si ani nezjistil věk toho za WW2 adolescenta.

Pěkný den.

Re: Kdo víte víc.....:
Autor: M. Jandáková Datum: 24.12.2018 18:53

GS k tomu říká:

https://youtu.be/TxESvNFl9lg?t=357

Zajímalo by mne, jak přišel k těm penězům,:
Autor: J. Chaloupka Datum: 24.12.2018 12:34

co od 90. let tak rozhazuje? Tedy kromě ovlivnění libry.

Tak ono to "osobnost roku":
Autor: R. Vacek Datum: 24.12.2018 11:12

neznamení "kladná osobnost roku", ale osobnost, která výrazně v daném roce ovlivnila společnost. Což se Sorosovi asi daří. Není na to sám, ale jejich ideologie vede celkem úspěšně k rozvratu Evropy.

No comment :
Autor: I. Hendrych Datum: 24.12.2018 11:08

Vědátoři ze slavného institutu...ufff.

Vzpominam si,:
Autor: M. Mikulec Datum: 24.12.2018 11:07

Jak v roce 2008 spekulant Soros sestrelil britskou libru. Tenhle gauner si jiny privlastek nez “spekulant” nezaslouzi. Je to mimochodem ta nepoliticka politika v praxi.

Sorose nijak v oblibě nemám:
Autor: M. Prokop Datum: 24.12.2018 9:41

a souhlasím s ukradením pojmů liberální i demokracie.

Ovšem, to házení barevných revolucí i revolucionářů do jednoho pytle je blbost.

Ve většině případů, zvláště pak na územích bývalého SSSR, mají dost dobré místní důvody. Bez těch nelze ani se Sorosovými lidmi a penězi spustit prakticky nic.

Včera jsem se asi podesáté koukal na film:
Autor: M. Krátký Datum: 24.12.2018 9:38

"Někdo to rád horké" - a v jeho úplném závěru jsem se tradičně těšil na poslední větu toho milionáře, který obvykle nakonec prohlásí větu : "když je láska opravdová na pohlaví nezáleží" a ejhle už zase funguje cenzúra -ČT tu poslední větu předabovala na "nikdo není dokonalý" to je mazec, magoři nám vládnou.Merkelbaba s úchylem Macronem a dalšími bezdětnými vládci Evropy nás vedou na popravu

Re: Včera jsem se asi podesáté koukal na film:
Autor: J. Kombercová Datum: 24.12.2018 11:36

Na tom filmu jsem byla několikrát, když k nám přišel, s titulky (např. nese se jak rosol na pérách si pamatuji, předabované je to jinak), ale to, co píšete, tam rozhodně nebylo, jen to kouzelné: Nikdo není dokonalý. Tak nevim...

Re: Včera jsem se asi podesáté koukal na film:
Autor: P. Dvořák Datum: 24.12.2018 11:38

Přesně.

Re: Včera jsem se asi podesáté koukal na film:
Autor: E. Nichtburger Datum: 24.12.2018 15:07

A tak je to taky v originálu: Nobody`s perfect.

Re: Včera jsem se asi podesáté koukal na film:
Autor: M. Krátký Datum: 24.12.2018 16:47

Omlouvám se - prostě jsem to měl přes 55 let takto v paměti - asi se to tam dostalo nějakou sugescí. Hezké vánoce všem

Re: Včera jsem se asi podesáté koukal na film:
Autor: E. Nichtburger Datum: 24.12.2018 22:20

Omluvy netřeba, nobody`s perfect. :-)