26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pavel, Maryland 11.3.2008 5:51

die Realpolitik

Mily pane Ulci, rad ctu vase prispevky, vazim si vas osobne, ale tentokrat s Vami musim nesouhlasit. Ano, Saudske kralovstvi je skutecne semenistem vseho zla, ktere popisujete. Je take dodavatelem 7% ropy... to neni malo, to je strasne moc. Dale je Saudska Arabie v podstate jedinym statem, ktery ma volnou tezebni kapacitu, ktera muze zastoupit kratkodoby vypadek dodavek ropy na svetovem trhu. Bez ni by akce par zoufalcu v Nigerii mohla vyhnat ceny ropy treba na $ 300 za barel. To je take odpoved na Vasi otazku. Proto U.S. povazuji Saudy za "spojence", nic jineho nam totiz nezbyva...leider das ist die Realpolitik. Vychodiska? Kratkodobe nevim, dlouhodobe snizit nasi zavislost na rope. Navrhoval bych "Project Manhattan" zamereny na nove technologie (slunce, rizena fuze atd.). Zkratka, jsme v peknem maleru. Jinak preju hodne zdravi a tesim se na Vase dalsi komentare!!   Pavel

P.M. 6.3.2008 22:59

Re: Re: Re: Ten Radar

I kdyz je strejc sebevetsi, nikoho nechce mit zavrtaneho v zadku. Existuji vsak partnerstvi. Vezme to vsak cas, (specielne u tech mensich a slabsich) nez si svym pocinanim svoji kredibilitu u svych partneru ziskaji. Placani se jako hadr ve vetru pak takoveho cekatele na respekt odsoudi k mistu Vami popsanem a Vami vyrceny "smradek ale teploucko" je pro takoveho jedinou alternativou.

Komnetare 6.3.2008 22:21

Není nad dobrého diktátora

Ota Ulč má vážné podezření, že se USA kamarádí s diktátorským režimem v Saudské Arabii z cynických přízemních důvodů.  To v Americe o tom žádné pochyby nemají. Ochrana US zájmů je primární, bez ohledu na demokratické vysvědčení skupin a vlád, se kterými se kamarádí. Přáteli demokratické Ameriky bylo mnoho represivních diktátorů světa. Tyrani, mučitelé, zkorumpovaní loutkoví prezidenti byli dobře odměňováni za loyalitu k americkým zájmům. Seznam takových diktátorů viz např. zde.  Americký čtenář tvrdí, že USA prý svrhávají demokracie a podporují diktátory od 1952 kdy zvolený íránský  vůdce navrhl znárodnění ropného průmyslu, což v zájmu Spojených států určitě nebylo. Pravda, podpora  tyranů, diktátorů, pučistů činí potíže těm, kteří by rádi uvěřili řečem o šíření demokracie.

Sám prezident Bush se možná bude muset obětovat v případě nějakého strašného nebezpečí pro Ameriku. Podle „The National Security and Homeland Security Presidential Directive“ z května 2007 bude nucen v takovém případě chopit se diktátorských pravomocí. O hrozícím nebezpečí rozhodne on sám, takže se třeba příštích amerických prezidentských voleb ani nedočkáme.

Sledoven [tm] 6.3.2008 21:07

Friedman je haupt-zid a neo-konzervativista.

Friedman je haupt-zid a neo-konzervativista. To, co tady mele, je idealisticka naivita doufani; a v doufani. Hadam, ze zase nejaky think-tank vypustil svoji bohulibou zaludnost ku oklamani bezduche verejnosti. Gaza je v riti. Irak se stal loutkou v dlouhodlouhych proxy-nitich vedoucich z Izraele a tudiz vicemene z vule vsech svetovych haredim Zidovstvich. To proc se serou vsichni muslimove (opomijim islamiste) proti vlivu Zidy-ovladane Ameriky. USA Zidi = 2% populace, kontroluji pres 85% vysledku USA vlady.

A. 6.3.2008 21:02

Re: Re: Ten Radar

Opravdu si myslíte, že tento národ nemůže žít jinak než hluboko zavrtán v pozadí nějakého velikého strejce? Že by ten pocit "Smrádek ale teploučko" byl pro naši existenci tak klíčový? Velikostí národa to nebude. Jsou národy mnohem menší a přesto žijí svobodně a na čerstvém vzduchu.

JacobH 6.3.2008 20:57

hnus

To co se právě stalo ve škole v Jeruzálemě je hnus první třídy, vhudáci dětiRvRvRvRvRvRvRvRvRv

VladaPing 6.3.2008 20:08

Re: Dotaz ....

Ivane, kdy konečně začnou v (Vámi nenáviděných) USA střílet takové kretény, jako jste Vy na prvním rohu ?

Ivan 6.3.2008 19:25

Mohu vysvětlit.

Rodina Ladinů dodala Bushovi vhodný tip na teroristu schopného provést teroristický útok v USA.  Bush něco takového potřeboval, aby nějak odůvodnil zbrojení a válku jako poslední možnost oživit USA hospodářství (nezapomeňte na to, že před 11. zářím akcie na burze v New Yorku už padaly volným pádem a náznaky problémů byly o měsíce dříve). Ladinové dodali Usamu bin Ladina a další vhodné adepty, mezi fanatiky v Saudské Arabii je jich dost. Bushova administrativa se už postarala o to, aby teroristé nebyli v USA ve svých snahách rušeni. Oživení dlouho nevydrželo, jen se zvětšilo astronomické zadlužení USA, ten dluh se bude muset splácet. Zatím USA financují svá dobrodružství nekontrolovatelným tištěním dolarů (už rok nesdělují hodnotu indexu M3). Ropa kradená Iráku na zaplacení války nestačí a teď není jasné, jak dál. Saudská Arabie je náboženskou diktaturou, Bush evidentně touží po nějaké podobné náboženské diktatuře v USA. Místy se mu daří, například zavírání lidí v USA za nošení tzv. bokovek a ukázání holého pupíku je úžasným výdobytkem americké demokracie.

DJing cheb pako 6.3.2008 18:13

Pane Borku

S tim bombardovanim pockame az se machometska armada vylodi v Long Beach, ju? Treba uz v te dobe bude LA branit korporatni armada firmy Cosco a vyridi to za nas, ne;-P

Kdy naposledy byly v USA lynch mobs na velkem meritku?

Vaclav Solc + Dr.Tove Jakobsen(o 6.3.2008 17:51

Svata pravda , pane profesore

I zde v Dansku panuje tento kretenismus ...

S pozdravem

VS

Sowfiw 6.3.2008 16:20

Re: Re: mnozstvi diskusi se markantne zuzuje

Jo vidis ,na kopypejst Janecka jsem zapomnel. Ostatne tomu to zde taky usekli, i kdyz on byl jen ten treti idiot vzadu a Ouchylovi s Vachou pouze z povzdali pritakaval.

Woe#terim 6.3.2008 16:12

Re: Ovládanie Mekky a Ríma

Ropa – nesprávne. Keby to tak bolo, naväčší záujem by bol o iné krajiny a nielen tie arabsko-islamské.

Ja hovorím hlavne Mekka. Mekka je duchovno-politické centrum moslimov, niečo ako Rím u katolíkov. Keď moslim navštívi Mekku zanechá tam istý obnos peňazí. Podobne u katolíkov: bežný katolík ani Rím nemusí navštíviť a predsa pravidelne Rímu-Vatikánu zanecháva nejaký obnos peňazí. Toľko o tej finančnej stránke, ktorá rozhodne nie je zanedbateľná.

Teraz o tej duchovnej. V stredoveku platilo: kto ovládal pápeža mal najväčšie šance dosiahnuť v kresťanskom svete svoje politické ciele. Podobne: kto ovládal Mekku mohol si uplatniť rozsiahle nároky na pozície v islamskom svete. Preto vždy boli suniti na tom lepšie ako šiíti – šiíti sa Mekky zmocnili myslím 2× aj to na krátky čas – v 10. stor. šiítska karmatská sekta z Bahrajnu a zač. 11.stor. šiítski Fátimovci z Egypta. Práve v 11. stor. bol pomer medzi sunnitmi a šiítmi 60:40 v celom islamskom svete. Dnes je šiítov asi 10-15% a sunnitov takmer 90% percent v rámci celého islamu. Bez mekkovská stáročná hladovka teda šiítom rozhodne neprospela...

Pozrite sa napríklad na wahábbistické hnutie: je to len sekta, ale vlastní Mekku a jej slová sú v islamskom svete najvplyvnejšie. Wahábisti podporujú boj Čečencov (na „žiadosť“ USA), poslúchli aj boj v Bosne (v Novom Pazare v Srbsku majú dokonca svoje madrasy, v Kosove tiež). Pohlavári mudžahedínov (teda finanční „zabezpečovatelia“ „svätej vojny“) v Afganistane v 80-tych r.  grupovali takmer výlučne z ich radov.

Za ovládaním Mekky (alebo držaním na uzde) sa teda zo strany Američanov (predtým Angličanov, čiastočne Nemcov cez 1.sv. voj.) skrýva predovšetkým vývoz islamského terorizmu tým „správnym“ smerom – do Ruska, na Balkán, či do Thajska a Filipín: teda do krajín ktorých kultúra (pravoslávie, katolicizmus, budhizmus) či organizácie štátu nie sú pre Američanov až tak vítané.

Dědek 6.3.2008 15:04

V naftě to asi nebude.

Stačí kouknout do atlasu.Saudi ovládají prakticky veškeré přístupy na Střední východ zejména z Indického oceánu.

P.M. 6.3.2008 13:46

Re: Ten Radar

Ne, ja "v obraze" nejsem. O radarech nevim nic. V eventuelni instalaci vidim jen zalepeni diry, ktera v Evrope vznikla po odsunu Rusu. Jako laik jsem si tehdy pral, aby Cechoslovaci hned tehdy nabidli Americanum, aby si vzali mosnovske letiste. Nemocnice, o ktere mluvite Vy (a jiste mate pro tento plan hlubsi duvody ) je pro me stejne dobra. Snazim se tady rict, ze kdyby na ceskem uzemi byla jakakoliv americka instalace, nikdy by si bolsevici, take vsak Nemci, na nejaky Drank nach Osten, ci davaj, davaj! ani nepomysleli. To jsme ale trochu odbocili od mohamedanu, ale at! 

M. Zima 6.3.2008 13:17

Ten Radar

do tak hustě obydlené oblasti nepatří, protože je nebezpečný a vojensky nesmyslný. Něco jiného je jeho význam, jako náhrada za zavřený Brocken v Harz. Nehledě na to, povinností vlády, kdyby v ní byl i někdo jakž takž inteligentní, by bylo to Amikům vymluvit, tak jako jim německé vlády vymluvily podobná dobrodružství. a nabídnout jim např. základnu s nemocnicí na jižní Moravě. Jestli jste trochu v obraze ohledně Landstuhl tak je Vám jasné, že by to mohlo zachránit životy vojáků. Ale čeští experti Čertík, Pojar, Vondra, Kolář, Parkanová, která garantuje neškodnost radaru vlastní počestností, a ty ostatní nafouknuté nuly , jsou bez vyjímky tací debilové, že ani nezafixovali americkou nabídku o nezapínání v míru. Že by někdo z nich chápal např. tvorbu laloků vyzařovací charakteristiky a jejich měření je absolutně vyloučeno. 

MaR 6.3.2008 13:07

Re: Proč Washington pokládá Saúdskou Arábii za svého spojence ?

Přesně. Myslí, že postoj Američanů je hned jasný pokud si otázku otočíte - co udělat pro to, aby se SA stala moderním státem? Obsadit vojensky? Nemožné. Podporovat umírněné síly? To by destabilizovalo monarchii - opet valka...

P.M. 6.3.2008 12:50

Re: I ja jsem skepticky.

Vyvoz demokracie k islamistum je sysifofsky udel. Lec, kdo by si pomyslel, ze z tak svou fanatickou virou kdysi posedli Japonci se po poradnem vyprasku zmeni na dynamickou, perfektne pracujici moderni spolecnost? Kdo by si pomyslel, ze zfanatisovani Germani po stejnem vyprasku uz sedmdesat roku nikomu nesli vnucovat svou nadrazenou kulturu? Nebude to taky tim, ze se tam na par mistech poflakuje par americkych vojacku, kteri svou pritomnosti pripominaji zmineny vyprask? Ten ironicky zmineny radar (nebo jakakoliv vojenska instalace) mel stat kdekoliv v Ceskoslovensku hned potom, kdyz Americane vyhrali Studenou valku a Chorosi se vystehovali zpatky do stepi. No, nevadi - pozde, ale prece! Je to smula, ze Ceska kotlina lezi mezi dvema velmocemi, kterym Amerika vyprasila kozich. Imperialisticke Rusko by ted chtelo sve ztracene drzavy zpet, tak vyhrozuje a strasi Cechy. Nemci se drzi pri zdi, (porad si pamatuji na tu rakosku) tak jen aspon Cechy proti Americanum popichuji. No a ti mohamedani? Bojim se, ze to zbude na te evropskymi intelektualy tolik kritisovane Americe, aby s nimi nejak nalozila, az zase zacne byt stara Evropa v maleru.

Schumacher 6.3.2008 12:14

Proč Washington pokládá Saúdskou Arábii za svého spojence ?

Ropa. A zájem tamních vládců udržet se u moci,  obchodovat, mít se dobře a ne válčit jako ti blbci kolem.

lucina (pes) 6.3.2008 11:55

Re: Re: DJing cheb pako

Doufám, že se ty věci budou dít jim, tam u nich, a že už je kdekdo přestane sebevražedně uplácet a podporovat.

brána 6.3.2008 10:52

Takže jak pan Ulč uvádí

úskalí procesu globalizace  sice odmítáme rozpoznávat, protože nám schází trpělivost pro rozumná promyšlená řešení. Zato ale oplýváme trpělivosí a moudrostí po pros.. křížovém tažení,  vnímámém středověkou válečnou optikou.

Saša 6.3.2008 9:38

Pane Ulči, prosba a námět

Drahý pane Ulči, nejen já bych byl velmi potěšen, kdybyste napsal o panu JUDr. Juraji Slávikovi.

U nás o něm skoro už nikdo neví, přitom šlo o jednoho z nejvýznamnějších Čechoslováků. Doma, v Londýně i v USA.

M. Zima 6.3.2008 9:23

Pane Ulč,

ta "umně využívaná a uplatňovaná strategie generála Petraeuse", tedy, že si přes sebe přetáhne noční košili, omotá si hlavu ubrusem, sedne si na zem a loví společně s domorodými lokálními veličinami prsty v hrnci kousky skopového, mu přinese leda tu výhodu, že už nikdy nebude potřebovat projímadlo, ale nemění nic na skutečnosti, že je to jednoduše prohrané. BTW: Vaše volání po toleranci, potom, co se masivní prosazení demokracie zhroutilo je v inkriminovaných kruzích a lokalitách považováno za slabost a za právě zmíněnou prohru. Tu toleranci byste měl zapomenout a místo toho se připojit ke křižáku a misionáři Neffovi s jeho Radarem a raketami.

Borek@exil 6.3.2008 7:21

Re: Citát z Koránu..ohledně té tolerantnosti:

STŮL - 5:51 - Věřící, neberte si ani Židy ani Křesťany za přátele. Oni se přátelí mezi sebou. Kdokoli z vás vyjledá jejich přátelství, stane se jedním z jejich množství. Bůh neukazuje cestu zlo konajícím.

Borek@exil 6.3.2008 7:15

Re: Re: no jo

Milý George, nějak mi ušlo, že by Muki napadal pana Ulče a nadával mu do blbů a nevzdělanců. Tudíž Muki nemusí pana Ulče nahrazovat svou vlastní genialitou. To se spíš očekává od oněch křklounů, kteří Ulčovi nesahají ani po kotníky, capis?

Paul Sulc 6.3.2008 7:14

tolerance v SA

Myslim, pane Ulci, ze je nesmysl nejakou toleranci ocekavat. Zatim se pomer mezo nasi kulturou a islamskou zhorsuje. Tlaci na nas vlevo vpravo, jako malej kluk, kterej doma zkousi co si muze dovolit nez dostane par facek. A jak urcite sam vidite, Evropa stale ustupuje, ted dokonce si zaritolezil i papez, bude delat v listopadu mosleminum nejakou merendu. Z Husem na hranici, ale moslemin je kamarad. Vsak i arcibiskup v Canterbury se vidi v islamskym pravu, alespon chce delat ustupky. Takze: kdo koho k te "toleranci" dotlaci ??????

Borek@exil 6.3.2008 7:12

Re: DJing cheb pako

Já vím, že moje dožadování se nukleace Mekky a Mediny vypadá dost prostomyslně. Jenže, DJingu, co když Evropa skape pod náporem islámských přivandrovalců a nezvládnutelné infekce multi kulti moru? Co když dojde k vyostření už dlouho probíhající války Islámu proti naší civilizaci? Co když machometáni začnou vyvádět takové zhůvěřilosti a v takovém měřítku, že Americe opravdu nezbude, než začít potírat Islám jako takový a třeba ho začít oslabovat likvidací jeho symbolů? Zavírání a ničení mešit...........deportace muslimů.......lynch mobs útočící na muslimské enklávy....nakopávání vystrčených zadků...?????  V momentě, kdy dojde k odstavení od nafty díky nějaké nové technologii (masově použitelné za přijatelnou cenu), budou se dít věci.

Borek@exil 6.3.2008 7:01

Re: NUKE MEKKA bude volat pan Borek

Ano, už jsem tady s tím pokřikem. Jenže nesnáším polovičatost, tudíž dodávám: NUKE MEDINA!

Tx 6.3.2008 6:57

Zásadní omyl USA,

je ten, který vyjádřil Bush jednou větou: "každý člověk touží po demokracii". To není pravda. Čínský venkovan se chce najíst a o demokracii nemá páru. Muslim nechce demokracii, chce být "dobrý muslim" a jak toho dosáhnout, to mu řekne imám a doloží koránem. Tam totiž najdete jak to, že máte být k jiným, Židům i křesťanům, tolerantní, tak to, že je máte zabíjet. Jde o to, co si imám vybere.

TL 6.3.2008 6:14

Zajimavy clanek

Ke komentarum bych jen dodal-kazdy dela co umi,kdo nic neumi,ten kritizuje

George 6.3.2008 5:35

Re: no jo

No vidis, ja bych si treba rad neco od tebe precet. Prehled mas, chytrej ses taky, tak na co cekas?;-)