28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

SVĚT: Rok ve znamení krysy

Tradiční čínský kalendář přisuzuje každému roku jedno z dvanácti zvířat. Znakem roku 2020 v čínském zvěrokruhu je krysa. V naší tradici je toto zvíře symbolem zrádnosti a je spojeno se šířením moru a tyfu, ale v jejich tradici jde o symbol píle a vytrvalé práce. Jiná země – jiný mrav.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Pakosta 5.1.2021 8:58

No, to je právě problém diktatury, že se vás ani nezeptá....

J. Poláček 4.1.2021 9:26

Vážený pane, prosím bez urážky, asi jsem naivní, ale pokaždé žasnu nad reakcemi tohoto typu. Nevím čím to je ale je mi naprosto cizí si vybírat mezi zlým a jěště horším, když to "zatím" není nutné. Moje odpověď je ani to a ani to druhé. Obojí je špatně. Naprosto chápu, že pohled na dněšní svět nahrává podobným úvahám. Kdy to ale tak nebylo ? Nakonec jsme to vždy my co si to necháme líbit a co se tomu podvolíme. Pak se ptejme zda si zasloužíme suverénní stát ? Je to naše mentalita nevolníků, která nás vede do pekla. Ano pohodlný život na dluh, žádná potřeba se aktivně starat o svoje bezpečí, nechuť k plození a výchově potomstva ..... No asi to musíme změnit tady u nás a ne si nechat radit od jiných ..... :-) jinak je s náma amen. Můžeme třeba začít sloganem ...... this is Sparta !

A. Pakosta 5.1.2021 9:11

Ale no tak, pane Poláčku, rovněž bez urážky, buďte nohama na zemi, anglicky pronášené slogany nepomohou. Ano, obojí je zrůdné, s tím souhlasím. Ale životní zkušenost mi praví, že volba mezi dvěma špatnými řešeními bývá často to jediné, co nám život poskytne. Vaše odpověď je sice rázná, ale celkem na vohno. Když vám kat dá na výběr mezi dvěma druhy popravy, je mu docela fuk, že se vám nelíbí ani jeden. Můžete o tom polemizovat, můžete s tím i nesouhlasit, ale to je tak vše, co lze proti tomu udělat. A vezměte si dějiny českého národa a najděte tam, kdy naposledy se náš národ hrdě a tvrdě postavil proti agresi. Zvonění klíčema se ovšem nepočítá.

J. Ptáček 4.1.2021 9:29

Máte bezesporu pravdu, ale je to jako volba mezi zastřelením a oběšením. Bolševický režim nedával ani tuto možnost, způsob usmrcení nevinných (i viníků) prostě nařídil. Pro mě jsou oba režimy zrůdné, stejně jako třeba nacizmus. Já nechci ani jeden a i ve svých osmdesáti udělám všechno pro to, aby tady nebyl. V mém případě klidně podstatné snížení mého důchodu. Prostě všechno.

A. Pakosta 5.1.2021 9:23

Pane Ptáčku, Vaše vůle k odporu Vás ctí. Bohužel, bojím se, že i vzdání se celého důchodu, Vašeho, mého, i všech ostatních penzistů nám nebude nic platné, pokud opravdu jednou dojde na lámání chleba a budeme si moci vybrat pouze mezi zastřelením a oběšením. Vaší i mou nadějí je hlavně to, že se toho bohdá nedožijeme. Naše děti (u mne čtyři) a vnuci (sedm, zatím) však, obávám se, tolik štěstí mít nebudou. Četl jste knihu Podvolení od Michela Houllebecqa?

R. Vacek 4.1.2021 5:21

Čína nemůže za to, že je západ neschopný. Stačí se podívat na zmiňované patenty:

https://en.wikipedia.org/wiki/World_Intellectual_Property_Indicators

Není vinou Číny, že západ ztratil kompetence v těch nejdůležitějších oblastech. Západ už nedovede vyrobit jadernou elektrárnu, protože jádro je fuj - namísto toho dovedeme smontovat čínské fotovoltaické panely. Západ likviduje dobrovolně svůj automobilový průmysl aby ho nahradil něčím s čínskými bateriemi. Západ dobrovolně omezuje biotechnologie, protože genetika je fuj a nikdo takto získané potraviny nepotřebuje.

A odliv mozků? No pokud chodili ti nejchytřejší na západ a zůstávali tam, tak to nikomu nevadilo. Teď, když se ti nejchytřejší vracejí do Číny, protože tam mají lepší podmínky, tak to začíná vadit.

J. Svoboda 4.1.2021 8:43

Všiml jste si, že podstatný počet těch patentů je na tvar nebo barvu nějakého "tlačítka"?

Pěkný den.

R. Vacek 4.1.2021 9:08

Nevšiml. Kde to je?

V. Novák 4.1.2021 9:18

Zatímco západní patenty jsou na co?

Pěkný den a slunce ve vaší mladé a neomylné duši...

R. Langer 4.1.2021 11:19

Aha, tak tohle okopírovali od Apple, Hnusný dne... ;-D

T. Vodvářka 4.1.2021 3:49

Čínský "transplantační program" byl opakovaně a nezpochybnitelně popsán tak, jak píše autor. Pokud nikomu "z vyspělé společnosti" nevadí ta zrůdnost, s níž je na požadavek "klienta" usmrcen vhodný dárce, pak tato společnost dospěla na samotné etické dno a čeká ji to, o čem autor píše v závěru.

M. Šejna 4.1.2021 9:07

Ano,

stejně tak byl dopodrobna popsán irácký program zbraní hromadneho ničení.

A ještě podrobněji byly popsány československé zločiny na nevinném německém obyvatelstvu v Sudetech.

J. Hruška 4.1.2021 10:04

Šejna je adept na transplantaci mozku. Očkování nezabere.

J. Jurax 4.1.2021 12:35

Nevinném ... hm ... Rv

V. Novák 4.1.2021 12:58

Tedy, že zrovna vy přehlédnete sarkasmus...

J. Jurax 4.1.2021 17:28

Byl-li to sarkasmus ...

V. Novák 4.1.2021 19:02

Ve spojení s "iráckým programem zbraní hromadného ničení" to nemlže být nic jiného...

V. Novák 4.1.2021 9:17

"Opakovaně a nezpochybnitelně" bylo popsáno tolik hovadin, že si dovolím žádat nějaké důkazy.

S vědomím, že se jich samozřejmě nedočkám...

T. Vodvářka 4.1.2021 9:28

https://video.aktualne.cz/dvtv/obchod-s-organy-v-cine-podoba-se-to-holokaustu-nedokazal-byc/r~cc67c614761d11e8aa580cc47ab5f122/

Jinak se zeptejte rabbiho Googla - třeba čínské transplantace. Ale ten odkaz na rozhovor s člověkem, který se tomu věnuje léta, stačí. Hezký den. pane Nováku.

M. Šejna 4.1.2021 9:43

Zbraně hromadného ničení v Iráku:

https://www.youtube.com/watch?v=JjZQFdSV6eQ

https://www.youtube.com/watch?v=PZD1HAumfMY

Jinak se zeptejte rabbiho Googla, jak to bylo s těmi ZHN. Hezký den pane Vodvářko.

V. Novák 4.1.2021 10:51

A nějaký důkaz by nebyl? Protože toto je jen dokazování kruhem - jeden presstitut si něco vymyslí, druhý to okopíruje, třetí už má "dva zdroje" - a první může jásat, že i jiní potvrzují jeho tezi...

T. Vodvářka 4.1.2021 10:53

Ok, omlouvám se, že jsem reagoval. Vás by nejspíše nepřesvědčilo vůbec nic. Mnoho radosti v novém roce.

V. Novák 4.1.2021 13:00

Ale ano - jenže ne to, co předkládáte.

A. Burian 4.1.2021 10:14

Otázka zní: Cui bono? Nezdá se mi, že by čínský režim byl nucen "transplantačním programem" zajišťovat prostředky do rozpočtu, jako tomu bylo u Tačiho Kosovké osvobozenecké armády. Ani že by trpěl takovou starostí o kvalitu života upracovaných izraelských důchodců. A tak si myslím, že iniciátora takového programu bude třeba hledat někde jinde, nejspíš na straně poptávky. Takže bych se prvně ptal těch izraelských zprostředkovatelů a klientů, zda jim nevadilo, že kvůli jejich transplantaci musel zemřít čínský vězeň nebo kosovský Srb.

Ale, jak píše pan Šejna, v případě čínské transplantačního programu ve své panem Vodvářkou podané podobě jde spíš o takový "jen maličko přibarvený" goebellsovsko-rumsfeldovský narativ.

T. Vodvářka 4.1.2021 10:20

Pominu zbytečný výpad v posledním odstavci, pane Buriane. Pokládáte otázku "cui bono" a současně ve stejné větě vylučujete prazákladní motiv každého zločinu. Oni ti "lékaři" v centrech to neprovádějí zadarmo a vzhledem k počtu provedených výkonů každý rok (bližší v uvedeném videu), jde o značné sumy. Takže nic jiného, než značné množství peněz v tom nehledejte.

Pokud jde o stát Israel, tak ten to svým občanům zakázal, pokud jste četl pozorně, již před mnoha lety. To se bohužel neděje jinde ve světě, Evropu nevyjímaje. Proto má poznámka, že pokud kdokoli podstoupí transplantaci s vědomím, že kvůli ní musí zemřít člověk, jde o katastrofální etický kolaps společnosti. To je vše, co jsem k tomu chtěl říct.

A. Burian 4.1.2021 11:26

Právě z toho vycházím, pane Vodvářka, že nejde o nic jiného než o značné množství peněz. Právě proto, že čínský režim se utápí v penězích, které do Číny plynou díky její roli "dílny světa", tak je nepravděpodobné, že by si musel vydělávat vražděním vězňů na orgány. Potřebu hromadit peníze mají jiné subjekty, zvláště ty, které žijí v liberálním ideologickém rámci, ve kterém jsou peníze tou základní hodnotou. Jinak souhlas.

F. Žůrek 4.1.2021 2:28

M.S. Gorbačov nastavil komunismu zrcadlo a to stačilo. Komunismus je založen na krádežích a nepravdě, je postaven proti pravdě. Nenávidí křesťanství, u nás třeba také TGM. A podobné to možná bude i s tou Čínou; vidíme tady také různé prvky. Zdař Bůh!

A. Burian 4.1.2021 11:40

A proto je třeba definitivně zlikvidovat ten komunistický TGM projekt Československa, který rozbil to pravdivé a křesťanské K.undK. impérium, ve kterém se nevděční Češi a Slováci měli jako v bavlnce a Jára Cimrman přišel na všechny své geniální vynálezy. Vzhůru zpět do sladkého feudalismu.

F. Žůrek 4.1.2021 1:51

Díky, autore, je tomu tak.

J. Uher 4.1.2021 1:30

Zní to jak zaplacená propagnda.