4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

SVĚT: Proč říkám NE masové migraci

Migrační krize na jihu Evropy je dnes ústředním tématem debaty v EU. Bruselská centrála navrhuje povinné rozdělení migrantů do jednotlivých zemí EU, řada členských zemí však na to nechce přistoupit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Donát 18.5.2015 18:24

Re: Naopak, pani Netzer

Ano, přesně tak. Čím dřív se Evropa probere, tím lépe. Tyhle fotky tomu mohou aspoň maličko napomoci.

P. Vaňura 18.5.2015 18:24

V takovém případě je špatné uveřejňovat fotky

z Osvětimi a Buchenwaldu. Hitler by z Vás měl radost...

O. Roldán 18.5.2015 18:13

Naopak, pani Netzer

odporna je cenzura, o kterou se tady Vy pokousite.

Pokud podobny odkaz otevre oci par lidem ohledne islamu a jeho absolutni neprijatelnosti v demokratickem statu, tak fotografie te nestastne zeny udelaji neocenitelnou sluzbu tem zivym, ktere jeste znasilneny byt mohou.

S. Donát 18.5.2015 18:06

Re: Jste nechutná

Je dobré názorně vidět, kam takové správné multikulti míří, jaké to bere konce. A že zrovna Vy budete někomu nadávat do dobytků, to mě upřímně pobavilo.

S. Netzer 18.5.2015 17:56

Jste nechutná

Je mi nepochopitelné, jak může žena dát odkaz obsahující policejní fotky zavražděné Elin Krantz .

Ten, kdo zveřejnil fotky té ubohé ženy je dobytek, a ten kdo je šíří pomocí odkazů jako vy, rovněž.

Tímto způsobem se stává obětí znásilnění podruhé, po smrti, když už se nemůže bránit.

S. Netzer 18.5.2015 16:58

Re: Láska ?

O strachu dnes nic?

R. Brzák 18.5.2015 16:53

Re: Láska ?

Pane Křivane, stačí láska k životu - a to především svému vlastnímu. Z ní totiž pak vyplyne i láska k bližnímu svému JAKO SOBĚ SAMÉMU - neb člověk nejvíce prosperuje ve společenství lidí, nikoliv ve vzájemném ničení. Ale z lásky k životu plyne i odpovědnost za život - a to nejprve svůj vlastní. Proto také nejenom mohu, ale přímo musím, ve smyslu lásky ke svému životu i lásky k bližnímu svému, být připraven i život bližního svého ukončit - když mi nedá jinou možnost svým jednáním...

S. Netzer 18.5.2015 16:41

Re: Láska ?

Láska k vlastní rase?

To může opravdu napsat jen decerebrovaný (gehirnamputiert) jedinec.

M. Koutný 18.5.2015 16:38

Re: Nikoliv, ALE nejsem se ochoten

A podle vás tedy kdo?

L. Křivan 18.5.2015 16:32

Re: Jsem rasista, xenofob, fašista a

Asi jste měl napsat: "Nosím nálepku "rasista, xenofob, fašista", kterou mi nalepila fašolevičácká verbež, a je mě to úplně jedno."   Pak by nemohla fašolevičanda Netzerka blbě kecat.

Vítejte v klubu !

L. Křivan 18.5.2015 16:22

Re: Láska ?

Láska ano. Láska k vlastní rodině, vlastnímu národu, vlastní rase.  Jenže v patnáctkrát přelidněním světě, ve světě kde platí buď oni nebo my,  to znamená žádnou lásku k cizím národům a rasám.

J. Kanioková 18.5.2015 15:56

....

Muslimští imigranti rozbili a močili na sochu Panny Marie v Itálii - http://jdem.cz/bsafd4

Švédská propaganda rasového míšení a její konce - http://jdem.cz/bsaff7

Švédské dítě - za to, že má modré oči - http://jdem.cz/bsafe2

Islamisté v Indii uvězněni za useknutí ruky učiteli, protože urazil proroka Mohameda - http://jdem.cz/bsafa7

R. Brzák 18.5.2015 15:51

nesouhlasím s panem autorem v jeho oddělování racionální

úvahy od citů - tím souzní s kritiky racionálnějších pohledů na řešení imigračního problému.

Lidská bytost není schopna oddělit své pocity od své analýzy rozumem Ale je zásadně nutné ptát se - co je více láskyplné? "Dar", který dáván bez hlubokého vzájemného poznání darujícího a obdarovaného nemůže být jiným, než darem danajským? Nebo tvrdě nastavená hranice, se kterou seznamuji případného příchozího se všemi podmínkami, za jakých je možné se vzájemně poznávat a stávat se bližními, hranice, která znemožní pašerákům ždímat z jejich obětí jejich poslední peníz pod příslibem nereálného budoucího ráje? Je to právě láska k bližnímu svému jako sobě samému, která mi dává možnost nahlédnout, že dokud nevybojuji svůj vlastní boj v zemi, která mne zrodila, nezískám svobodu, naopak svou nesvobodou, kterou si nesu ve svých kořenech, rozvrátím to, co bude jinde slabé. A tak nemohu pro sebe chtít, aby mne někdo přijal do konejšivé náruče, a tak nemohu ani svému bližnímu nabízet onu konejšivou náruč. Namísto toho mohu pomoci svému bližnímu svou zkušeností, znalostmi, možná i krátkodobým zázemím - pro jeho boj s jeho vlastními překážkami (v případě emigranta v jeho vlastní zemi). To vše mi umožní láska - nahlédnout co nejširší úhel pohledu na situaci emigranta. Uvidím-li jej topícího se v moři - pak je slabý a já mu dokáži pomoci tím, že jej vytáhnu do svého člunu. Ale jakmile je pak na mé palubě, je to (obvykle) silný mladý muž - který nepotřebuje ode mne jinou pomoc, než vysazení na jeho vlastním břehu a povzbuzení - "spoj se s dalšími, jako jsi ty a zaveď u sebe doma to, po čem toužíš u nás".

Tvrdím, že jiný postup není diktován láskou (a z ní vyplývající odpovědností) ale strachem. Strachem, že budu viněn a sám sebe budu vinit, že koho nepřijmu do své náruče, ten zhyne. A tak z přemíry obavy si vytvořím na sobě závislého, aniž by to byl můj syn nebo bratr v mé rodině.

Je to právě láska, která generuje racionální řešení - protože neumožní strachu převzít moc nad naším rozumem.

J. Kyselková 18.5.2015 15:47

Re: Oponoval bych jedno tvrzení

Drobná oznámka - mírumilovní a pracovití Vietnamci nedělají potíže, dobře se asimilovali - jenom tiše  zlikvidovali náš český textilní průmysl.

R. Brzák 18.5.2015 15:09

Re: Oponoval bych jedno tvrzení

Ano, souhlas. Samozřejmě se totéž dá vztáhnout na vlny emigrací ze zem české - jakýpak asi byla pro naši zemi přínosem? Jistě, emigrant přestane "dělat potíže" státu ve své zemi - takže pro mocného je po nějakou dobu lepší, když emigranty (lidi odvážnější a obecně se státem nespokojené) vytlačí "mimo". Ale země na to doplácí, společnost na to doplácí. Stát a země zdaleka nemusí mít jeden a tentýž prospěch...

S. Netzer 18.5.2015 14:54

Re: Nikoliv, ALE nejsem se ochoten

Pokud si myslíte, že tripartitu "vynalezl" Mussolini, pak byste si měl spíš Vy něco o tom nastudovat.

J. Jurax 18.5.2015 14:47

Re: Kdo by měl nabídnout pomoc?

Ale znají korán, jenže potřebují na práci šikovné a pracovité lidi, co jsou schopni požadovanou práci vykonat a neusadí se jejich rájích napořád.

J. Jurax 18.5.2015 14:45

Re: Černoši z Jihoafrické republiky

Ano, účinné, leč v Evropě nepoužitelné. Evropa salónním humanismem trpí - přesněji její politická reprezentace a všelicí pošukové jím trpí, samozřejmě za cizí peníze.

J. Jurax 18.5.2015 14:42

Re: Jsem rasista, xenofob, fašista a

Hm ... jenže dále píše, že ti, kteří jej takto nazývají, jsou buďto darebáci, nebo idioti, případně obojí zároveň. Takže Vy jej tak samozřejmě nenazýváte, není-liž pravda? Přece nejste taky "darebák, nebo idiot, případně obojí zároveň"?

J. Jurax 18.5.2015 14:39

Re: Nikoliv, ALE nejsem se ochoten

Není to nesmysl :-)

J. Jurax 18.5.2015 14:37

Re: Stejně jsou zajímavá ta dvojí měřítka

No, dlužno podotknout, že Angličané se tehdy obávali destabilizace Palestiny, protože soužití muslimských Arabů a Židů tam diplomaticky řečeno nebylo bezproblémové. A s příchodem masy převážně vzdělaných a pracovitých Židů by problémy jen narostly. Přitom moslemínů tam bylo mnohem víc a Angličané s nimi udržovali již od dob Lawrence z Arábie dobré vztahy.

Jenže současná Evropa - přinejmenším její politická věrchuška najmě z EU, ale i jednotlivých států není schopna bránit stabilitu svých zemí - nebo si to z různých důvodů (politická korektnost, multikulti přesvědčení, špatně pojatý humanismus, politický kalkul s muslimskými menšinami či přílivem voličů pro jejich zpravidla levicové strany nebo prostě hloupost projevující se třeba přesvědčením, že migranti nějak pomůžou Evropě) nedokáže uvědomit v celé vážnosti. Což Angličané tehdy dokázali a dokázali i jednat. U EU to arciť nehrozí.

J. Jurax 18.5.2015 14:24

Oponoval bych jedno tvrzení

a sice "Určitý zisk však migrace představuje i pro zdrojové země. Eritrea, Somálsko, Ghana atd. se rády zbaví části přebytečné populace, pro kterou není dostatek zdrojů."

Myslím, že přesto migrace tohoto typu představuje vždy ztrátu - odcházejí převážně ti mladší, zdraví, podnikavější, odvážnější, inteligentnější, průbojnější a relativně vzdělanější ... navíc tento typ migrace odsává z ekonomik velké částky vyplácené kriminálním strukturám ...

M. Koutný 18.5.2015 14:12

Re: Nikoliv, ALE nejsem se ochoten

Tak si o tom prvně něco nastudujte. Tripartitu, která dodnes funguje i v našem politicko- ekonomickém systému, "vynalezl" Mussolini. A není to rozhodně jediný přežitek fašismu do dnešní doby.

E. Vašátko 18.5.2015 13:57

Stejně jsou zajímavá ta dvojí měřítka

Během a po II.světové Angličani bránili židům, kteří utíkali do Palestiny před Hitlerem jak mohli i vojenskou silou a žádná humanitární hlediska neplatila. A většina ostatních států jim to schvalovala. A to byli židé pro tu zanedbanou zemi přínosem a beduinů tam bylo málo. Tady se nekvalifikovaní lidé z různých kontinentů cpou do Evropy, aniž by měli ponětí o tom, co tady budou dělat a jak se uživí a myslí si, že tu létají pečení holubi do huby. No a když holub nepřiletí a oni budou mít hlad, začnou si brát silou. A pak se budeme všichni divit a hledat co s tím.

J. Kanioková 18.5.2015 13:53

Miroslav Macek:

Na Facebooku si prý všiml komentáře k uprchlíkům mířícím do Evropy, který ho zaujal. Je to odpověď lidem, kteří mají za to, že by imigranti mohli zachránit zmírající Evropu. „Odliv mozků nelze nahradit přílivem holých prdelí… Je to, jako když sousedovi hoří les a vy to chcete vyřešit tím, že si každý vezme domů hořící strom.“ - http://jdem.cz/bsaeu7

S. Netzer 18.5.2015 13:44

Re: Nikoliv, ALE nejsem se ochoten

To není paradox, to je nesmysl.

E. Vašátko 18.5.2015 13:41

Re: S Římem to začalo jít s kopce, když

Jak správně uvádíte, historie se stále opakuje, protože lidi jsou nepoučitelní. Bohužel, vstupujeme do stejného kolotoče, který vedl k zániku říše římské a blbců, kteří to podporují pod prapory humanity jako když naseje.

P. Vaňura 18.5.2015 13:34

Nikoliv, ALE nejsem se ochoten

vyjadřovat "korektně" ze strachu, že bych mohl být kýmkoliv takto označován.

V podstatě též dávám najevo, že uvedená označení, zejména "fašista" už nemají žádný konkrétní význam a slouží (jak napsal např. Solženicyn) jako pouhá nálepka.

Paradoxem je, že tzv. "občanská společnost" je ve skutečnosti fašistická v původním smyslu tohoto slova. Mussoliniho Itálie byla korporativistickým státem, stejně, jako EU!

P. Vaňura 18.5.2015 13:27

S Římem to začalo jít s kopce, když

na svém území připustil usazování barbarů. Nakonec je začal brát i do žoldnéřské armády a to byl jeho konec!

Původně Řím odrážel takovéto útoky s většími či menšímy ztrátami, ale usazení nepřátel na svém území nikdy nepřipustil. Bývalí nepřátelé - sousedé se ovšem  mohli stát časem spojenci Říma, byli romanizováni a zpravidla jako odměnu mohli získat římské občanství.

S útočícími barbary to bylo něco jiného. Zápisky o válce Galské začínají tím, že se nějaký kmen Galů začal domnívat, že se do svého území nevejde a chtěl se usadit na území Římské říše. Caesar jich 60% pobil a ten zbytek se tam už vešel. Nakonec Caesar Galii dobyl sám a Galové se postupně během několika generací romanizovali.

Caesarův strýc Gaius Marius se proslavil porážkou Kimbrů a Teutotonů, kteří se pokoušeli získat římské území a předtím Římany vícekrát porazili a zabili jim 200000 vojáků (to byl celkový počet bojovníků Kimbrů a Teutonú). Marius je nakonec porazil a jejich bojovníky ve dvou bitvách téměř vybil. Snaha usadit se na římském území tím byla zmařena.

M. Malovec 18.5.2015 13:25

Re: Migranti

Řečeno expresívně, necitlivě, ve slušné společnosti nepřijatelně, nicméně po úpravě do slušné formy pravdivě.