8.7.2024 | Svátek má Nora


Diskuse k článku

SVĚT: Proč Američané volí Trumpa a Evropané nechtějí EU

Zdaleka ne všichni republikáni volí v primárkách Donalda Trumpa a ještě není vůbec jisté, zda Trump získá nominaci, natož že vyhraje podzimní prezidentské volby. A rovněž je nepřípustná generalizace, že Evropané nechtějí EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Tichý 10.3.2016 21:56

Myslim,ze je na case prestat naduzivat slov jako intelektual (nahrazka ual je vystizna), elita.

Zejmena pouzivani "elita" ve spojeni s politickou vrchnosti je dost osidne. Napr. Sobotka krome lesteni klik a toceni podle vetru nic nedokazal.

I. Fencl 10.3.2016 21:32

víte

Víte, pane Drápal, mistr ať ministruje, to je byrokrat. President už tu moc let nebuide, tak ať je jedním z mála, kdo říká nekorektně pravdu. Tu si připustit neumíte anu Vy, ale jednou Vám to docvakne. Vy skutečnou realitu vnímáte skrz nějaké síto, které Zeman nemá.

J. Jurax 10.3.2016 19:34

Proč Američané volí Trumpa a Evropané nechtějí EU

protože už nechtějí být nadále za blbce ...

J. Kanioková 10.3.2016 22:18

:)))))))))))))))))))))))))))))

P. Horak 10.3.2016 18:20

Trump & druzi.

Sdilim pochybnosti o panu Trumpovi; bohuzel, ostatni republikansti kandidati kteri prichazeji v uvahu jsou podle meho nazoru radove horsi. Pokud bude pan Trump zvolen, je snad mozne ze zavaznost uradu povede k zodpovednemu vedeni zeme. Viz. Beckett.

P. Čech 10.3.2016 16:42

Migranti nikomu neubližují????

Nelegální migranti u nás ještě nikomu neublížili? Není to však nějak podobné tomu, co se dělo v ČSR od roku 1933 do roku 1937? Tehdy také Němci nikomu neubližovali ani u nás, ani jinde v Evropě. Politici obecně situaci zlehčovali, stejně jako dnes a jak to nakonec dopadlo? Nevstoupíš dvakrát do stejné řeky. Tím bychom se měli řídit. Ona totiž muslimská invaze ohrožuje i nás a je jen otázkou času, kdy na tom budeme stejně jako v Německu. Pokud ovšem tato invaze nebude razantně utnuta a to za použití opravdu v š e c h možných prostředků.

P. Čech 10.3.2016 16:34

Nadpis není přehnaný, ani nepravdivý!

Proč Američané volí Trumpa a evropané nechtějí EU? Na to je jednoduchá odpověď. Občané ve své naprosté většině nechtějí socialismus v různých formách, který představuje Evropská unie a Demokratická strana v USA. Proto!

M. Čihák 10.3.2016 16:29

zajímavě popsáno,

problém soc. sítí je, že člověk si vytvoří jakousi bublinu známých s kterými sdílí a vyměňuje si své pojhledy na věc. právě proto že jsou to jeho známý a většinou tedy přátelé, názory v této bublině jsou víceméně totožné. Pokud se ve vaší bublině náhodou octně někdo se zásadně jiným pohledem, málokdy si to troufne, po přečtení souhlasných komentářů, dát najevo. svůj odlišný pohled na věc, max. se jen nezapojí do diskuze. Vzniká tak pro jednotlivce dojem, že většina smýšlí tak či onak, ale je to klam. Většina možná používáý jiné bubliny, nebo soc. sítě nepoužívá vůbec.

J. Hanzlík 10.3.2016 16:28

Žádná záhada, jen nouzová brzda

Autor nás seznamuje s více než výstižným článkem Peggy Noonan: Trump and the Rise of the Unprotected, vyšlým nedávno ve Wall Street Journalu. Citované pasáže dokonale “sedí” na americkou náladu “nechráněných” (neprotěžovaných) občanů USA. Jejich naštvanost na “chráněné” (a neproduktivní) spoluobčany, ale i na ty “úspěšné” (protěžované) a dosavad politicky mocné, kteří se o tuto asymetričnost tak vehementně zasloužili.

S autorem, panem Drápalem, nesouhlasím v hodnocení uchazeče o kandidaturu na prezidenta Spojených státu, Mr. Donalda Trumpa. Americké reálie nelze ani zdaleka srovnávat s našimi! Okázalý tlučhuba se může přes noc změnit ve velice pragmatickou autoritu, jednající v dimenzi korekcí socialistických tanečků na tradiční swing. Srovnávat ho s naším Babišem? Dovedete si představit jak si Trump přesunuje státní dotace na svoje miliardová konta? Já tedy ne!

M. Valenta 10.3.2016 15:25

Souhlas,

nějúsměvnější je, jak se na Trumpa těší naši proruští exponenti, když zaslechli, jak si rozumí s Putinem. Praxe bude ale zcela jiná.

J. Jurax 10.3.2016 19:40

Re: Souhlas,

No, on Reagan taky rozuměl moskevským gerontům a potom Gorbačovovi - a světu to hodně pomohlo ...

C. Hulka 10.3.2016 15:03

Trump, pokud bude zvolen

bude daleko lepší president než se nás snaží media přesvědčit. Zpravodajství v USA je dokonale vyvážené, polovina podporuje Husajna Obamu a ta druhá půlka je ostře vyhraněná proti republikánům.

Tak i Obama je daleko horší člověk a president, než jak ho media malují. Je to v podstatě línej golfovej povaleč, který v životě nikdy nic nedělal.

J. Schwarz 10.3.2016 13:41

Argument, že tu migranti

nikomu neublížili a že tu vlastně žádní nejsou mně už začíná vytáčet tak, že budu volit Konvičku. Žádní tu nejsou, protože jsme je sem nepustili, přičemž snahou těch, co argumentují že jde o plané strachy protože tu nikdo není je právě docílit, aby tu migranti BYLI! Ať dají "vítači" záruky, že to tu nedopadne jako ve Švédsku, Německu nebo i Rakousku. Stačí zaručit, že pokud se něco "stane" vítači se seberou a vypadnou na "vyspělý západ" kde si budou užívat pestrosti.

J. Kanioková 10.3.2016 22:20

:)))))))))))

L. Florner 10.3.2016 13:36

Souhlas...

...až na tu iracionalitu strachu. Není pravda, že strach je iracionální, pokud se nezakládá na vlastních zkušenostech. Je kupříkladu mnoho dobrých důvodů bát se ohně, pokud jsem majitelem seníku. A vůbec není potřeba, abych měl s ohněm v seníku osobní zkušenosti už proto, že potom nejspíš nadále nebudu majitelem seníku. Abych od svého hospodářského stavení hnal vidlemi každého bezohledného kuřáka, či pyromana, by mi měla bohatě stačit vědomost o tom, co se stane, když se rozpálený oharek uloží k poklidnému dýmání do vyhřátého lůžka ze suché trávy. A pokud mi přitom hnaní budou ostatní nadávat do fašistů a arsonfobů, bude mi to jedno. V opačném případě bych byl buď blázen, nebo uťáplý majitel spáleniště.

P. Janos 10.3.2016 20:41

Re: Souhlas...

Hlas zdravého selského rozumu. Ten je však intelektuálům zcela cizí. A Dan Drápal si na intelektuála minimálně hraje.

D. Polanský 10.3.2016 13:29

Osobně se nedomnívejte,

život si již poradí i bez vás. Jsou jenom fakta.

J. Kučera 10.3.2016 11:11

Před pádem do náruče Ruska

nás nechrání EU. Ta je ve všech směrech zcela impotentní. Před Ruskem nás chrání NATO. Jsem pro vystoupení z EU nikoliv pro vystoupení z NATO.

Pokud jde o ostatní myšlenky článku, souhlasím. Zbavíme našich "dojičů" hned, jak budeme opravdu chtít. Bez rasantního projevu vůle (viz listopad 1969) to nepůjde a k tomu se zatím ani neschyluje.

L. Florner 10.3.2016 13:47

Re: Před pádem do náruče Ruska

Mám pocit, že EU už v náruči Ruska je. Jen se tak zaškubala, když Rusko anektovalo Krym a de facto napadlo Ukrajinu. Ale fakticky velký dopad to zaškubání nemělo, tedy mimo pobaveného úsměvu na tváři jistého Vladimira P. V případě Ruského angažmá v Sýrii se už ani nezaškubala, z čehož by se dalo vyvozovat, že s plynutím času je v té náruči zakotvená stále hlouběji a pevněji. Nakonec, výmysly z Bruselu, pardon, z Berlína, už nemají daleko k legendárním výmyslům z Moskvy za časů slávy SSSR. Byť to byla celé jen navoněná bída.

Ale nemá to ta EU, možná v budoucnu NEU coby Německá Evropská Unie, jednoduché. Na jedné straně Moskva, na druhé Washington. Co asi může dělat nesebevědomá a zakompexovaná holka sdílející životní prostor se dvěma alfasamci, co ji chtějí do pelíšku? Leda se nabídout oběna najednou. A v tom je EU mimořádně dobrá...a přesto má stále čas na sebe a svou posedlost zdravým životním stylem (fundamentální zelená ekonomika) a představou, že by se všichni lidé na planetě měli mít rádi a pokud se rádi nemají, mělo by se jim to nějak nařídit.

J. Jurax 10.3.2016 19:57

Re: Před pádem do náruče Ruska

No, a co mohla vojensky i politicky impotentní EU asi tak udělat než se akorát popuzeně zaškubat?

A druhý odstavec - EU původně aspirovala na pozici třetího alfasamce - dalo si přece kdysi dávno po chruščovovsku za cíl dohnat a předehnat (a mimochodem jako ten Chruščov s tím taky dopadlo) - jenže na to je potřeba víc než početné obyvatelstvo. Na to je potřeba vskutku jednotná EU s centrální vládou a armádou a se schopnými politiky v čele. Jenže občané ani státy EU další centralizaci odmítají, jsouce přesvědčeni, že je jí už i tak přespříliš, a politické vedení EU je zelenorudé či rudozelené, neschopné a politicky impotentní, neschopné řešit problémy podstatnější než kvóty na počet žen ve správních radách.

A svěřit těm pitrysům z brusele ještě nějakou armádu by byl průser víc než evropského formátu. Nehledě na to, že taková mnohonárodní armáda by za brusel bojovala asi tak nadšeně jak Češi za Rakousko-Uhersko.

M. Valenta 10.3.2016 15:27

Re: Před pádem do náruče Ruska

To si opravdu myslíte, že až se rozpadne EU, tak NATO zůstane v této podobě?

Ś. Svobodová 10.3.2016 15:59

Re: Před pádem do náruče Ruska

Já si myslím, že nejenže NATO by zůstalo, ale naopak by ještě mnohonásobně posílilo. Uvědomte si, že NATO je největší americký zbraňový projekt na světě. Rozpad EU by byla nádherná příležitost, jak všechny vyděšené NATO státy motivovat k dalším a dalším investicím do zbrojení. Takovou příležitost by si nenechal ujít nikdo.

J. Jurax 10.3.2016 19:43

Re: Před pádem do náruče Ruska

Zůstane a ještě posílí. Protože i ti, kdož se mylně domnívali, že EU je jakkoliv ochrání, budou muset doufat v NATO a tudíž jej podporovat.

EU ostatně bylo a je bezpečnostně naprosto impotentní. Jako ostatně jeho komisaři ...

B. Rameš 10.3.2016 10:29

Něco na tom je,

na druhou stranu, protestní a různě okrajové strany tu byly vždy (vzpomínáte na Sládkovce?) a vždy byly voleny, protože prostě vždy existuje určitý segment, který je volí a volit bude. Změna oproti minulosti mně nyní připadá v tom, že do segmentu zklamaných a frustrovaných se začíná přidávat čím dál více lidí ze střední třídy, protože jsou jednoduše tou dojnou krávou, na kterou stát navěšuje svoje pumpy na peníze. Když to personifikuji: dokud mi společenství (stát) poskytovalo určitou míru bezpečí, ochrany a, dejme tomu, možnost hrdosti či alespoň identifikace se svou zemí a jejími elitami, tak to šlo. V okamžiku, kdy toto neposkytuje, pak pochopitelně přestávám být ochoten poskytovat svoje pracně vytvořené mléko a ohlížím se po jiném kravíně či po změně stájního managementu. Vždy mně přišlo divné, že u nás, ale, zdá se mi, ani jinde, neexistují silné strany, které by vyloženě hájily zájmy střední třídy - a do té počítám jak tu, řekněme, solidnější polovinu zaměstnanců, tak různé živnostníky, samostatně se živící osoby a šéfy malých firem. Patrně proto, že kdyby se krávy přestaly dojit, stát by jednoduše zkrachoval. Takže to někdy v budoucnu dopadne tak, že dožrané krávy zboří kravín. Což není nejlepší, bez kravína nemáte moc ochrany, ale lepší, než se každodenně nechat vydojit do krve a ještě být mlácen po hřbetě.

J. Jurax 10.3.2016 20:02

Re: Něco na tom je,

Střední třídy není dost, aby to politiky vyneslo ke korytům. Takže proč by se za ni brali ...

Orientovati jest se třeba na masu - tu si u nás koupíte za tři pětky a koblihu, je jí hodně a spíš naletí na sliby ...

K. Janyška 10.3.2016 10:20

Jestli Trumpa to se teprve uvidí, ale EU nechtějí prostě

proto, že je silou anticivilzační, což sice identifikovat neumějí, a protismyslnou, což je jasné každému i jednoduchému. Západoevropský socialistický SSSR nemá žádnou šanci na budoucnost bez násilí. EU bude buďto stát na negativní, tedy zákazové, smlouvě nebo prostě nebude... Dzp.

M. Malovec 10.3.2016 9:45

Vaše věta

"Děs z migrantů je do značné míry iracionální". Je iracionální. Při dostupných informacích není tento děs, ani děs, jak kdosi pořád opakuje "z neznámého" iracionální. Jednak je vše již známé a je čeho se bát.

D. Drápal 10.3.2016 13:28

Re: Vaše věta

Vážený pane, povšimněte si prosím slov "do značné míry". Ano, strach z islamistů je racionální. Strach z iráckých křesťanů, kteří k nám před nimi prchají, je iracionální.

B. Graf 10.3.2016 9:24

Chcete-li připravit omeletu...

...musíte napřed rozbít vejce.

Donald sice omeletu nepřipraví, ale o rozbití vajec politicky korektního pokrytectví, sociálně inženýrského páchání dobra a omezování svobody občanů se postará dobře.

A smát se mu a ponižovat ho sluníčka mohou, jak chtějí. Ronaldovi také pořád předhazovali jeho filmovou scénu s opicí - ale presidentem se stal i tak.

I. Schlägel 10.3.2016 10:01

Re: Chcete-li připravit omeletu...

Ano, je to otázka, jak se Donald ve funkci, pokud ji získá, vybarví. Pouze se obávám, že je příliš poznamenán stylem života těch "chráněných" (tím nemyslím jeho úspěch v obchodu, v Americe panuje v mnoha oblastech stále tvrdá konkurence). Česky se tomu říká "odtržení od reality". To samozřejmě není a nebude problém pouze Trumpa.