5.6.2024 | Svátek má Dobroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
doktor 15.5.2007 14:14

Re: Re: Re: Zavedl bych pravidlo

Stalo se před pár měsíci. Údajně je nepotřebuji.

Harpyje 15.5.2007 16:09

Re: Re: Re: Re: Zavedl bych pravidlo

V tom případě Vám jistě neušlo, že Vás nikdo nevyzmizíkoval.

janoryna 15.5.2007 15:37

Re: Zavedl bych pravidlo

naprostý souhlas. jako vakciovce: kdo má větší podíl, více rozhoduje.

Charlie 15.5.2007 15:44

Re: Zavedl bych pravidlo

Kdo platí kapelu, určuje co se bude hrát.

Teta Kateřina 15.5.2007 15:51

Re: Re: Zavedl bych pravidlo

Jenže také: každá akce vyvolává reakci nebo: jak se do lesa volá, tak se z něho ozývá, či: žádná moc neroste do nebe

Von 15.5.2007 16:10

Re: Re: Zavedl bych pravidlo

Bohužel se u nás ukázalo a STÁLE ukazuje, že ti, co tovří "kapelu" nejsou ani příliš moudří, ani přiliš morální, protože zřejmě TOTÉŽ platí i o těch, kteří si tu "kapelu" platí!!

Pepan 15.5.2007 11:44

Uz

by tu demokracii mel nekdo zrusit. Driv policiste kazdeho zlocince na miste zlikvidovali. Dnes nas ty bestie beztrestne vrazdi a olupuji, nebot se jich vsichni boji, a kdyz ne, tak pomuze nejaky ten milionek

Honza 15.5.2007 11:28

Nahodny diktator

V mé oblíbené knížce Napoleon z Notting Hillu od G.K Chestertona je nový diktátor volen losem ** Honza

F.VÍZEK 15.5.2007 10:59

Bez svobodných médií není demokracie !

Média nemohou být o mnoho kvalitnější než je parlament, vláda, než  jsou zastupitelstva obcí, měst a krajů, než je úroveň naší společnosti - řečeno obecně, ale jeden vážný úkol, ve kterém je nikdo nemůže zastoupit, mají:  Dennodenně dávat všem na srozuměnou, že demokracie není (jenom) vláda většiny, ale  právo menšiny uplatnit se, aby neztratila šanci se případně většinou stát.  Dennodenně mají připomínat, že opozice je nezbytná, že mocní se u moci musí střídat, aby z moci neonemocněli.  Tolerance k názorovým odpůrcům je základem demokracie, netolerance plodí totalitu! Každý i nenápadný útok na média a na novináře je skrytým pokusem o jejich ovládnutí. To je nebezpečné !   Novinářská obec se musí lépe učit, jak ze svého středu vytěsnit  profesně slabé žurnalisty, kteří zaprvé neumětelství nahrazují snahou vlichotit se do přízně vždy novým mocným a  kteří si zadruhé pletou informace s komentáři, protože k pochopení abecedy i etiky práce novináře nedorostli či už "přerostli".     Ať tak či onak,  než novinářskou uniformitu a "vojenský krok"- to raději pestrost včetně všech pochybení...   Nedovolme, aby se z novinářů stala pimprlata na drátkách politiků!  Totalitní systém by v jiném zabarvením znovu ťukal na dveře.  Bez svobodných médií není demokracie!

vik 15.5.2007 11:33

Re: Bez svobodných médií není demokracie !

 Dennodenně zdělovat, co měl Pitt k obědu. .......

 O drtivé většině žurnalistů se dá říct: Vidíš, kdyby jsi se lepší učil/a/, mohl/a/ jsi dělat něco počestnějšího - třeba popeláře nebo pasáka.

Jarda 15.5.2007 9:53

Aristoteles

hodnotil demokracii jako druhe nejhorsi statni usporadani. Hned po tyranii.

Pepé 15.5.2007 10:20

Re: Aristoteles

No a Platón zase tvrdil, že každá demokracie beztak vrcholí tyranidou. :-/

qwe 15.5.2007 13:57

Re: Aristoteles

No nevím, pokud mě je známo, tak pro Řeky jako nejhorší byla anarchie

doktor 15.5.2007 9:13

Moderní demokracie

je umělý výtvor, který neodpovídá lidské přirozenosti,rozrůzněné kultuře národů světa ani racionalitě. Měla smysl jen v určitých dějinných situacích. Aby mohla alespoň formálně fungovat, musela se vždy prolhávat konkretními problémy, a to i v tak poměrně demokratické zemi, jakou byla první Československá republika.

Barry Goldwater 15.5.2007 9:11

Půvab demokracie II

Život v demokracii je v podstatě stejný jako život kdekoli jinde. Pro demokracii jsou rozhodující  pouze tři věci:

1. Svobodné volby.

2. Přístup občanů ke svobdným infomacím, aby mohli volit uvážlivě.

3. Aktivní občané  demokratického státu.

Barry Goldwater 15.5.2007 9:09

Půvab demokracie

Demokracie se nerozšířila díky svému půvabu a ne všechny tzv. demokratické státy vůbec vědí, co je to demokracie.

1. Demokracie vyřešila problém, se kterým si dosud nikdo jiný neporadil - klidnou změnu vlády.

2. V průběhu historie se ukázalo, že pokud se v některé zemi rozvinula demokracie (zavést se dá velmi obtížně), tato země časem konsolidovala hospodářství, byla spolehlivým partnerem a nebezpečným protivníkem. Klíčovým měřením sil byla první světová válka, kdy demoratičtejší země prokázaly obdivuhodnou stabilitu pro dlohodobé vedení války. I ve starověku Řekové a Římané své největší úspěchy slavili v době, kdy to zkoušeli s demokracií. 

Právě tyto úspěchy demokratických zemí v průběhu času a neúspěchy zemí s vládou pevné ruky vedly k postupné snaze dalších zemí zavést sistém podobný demokracii. Problém je ten, že ve skutečných demkraciích tuto demokraii nikdo nezavedl, ona se vyvinula na zákldě působení aktivních a (vnitřně) svobodných lidí.

brok 15.5.2007 9:31

Re: Půvab demokracie

Jsou i ekonomicky velmi úspěšné diktatury (Pinochet, Franco). Jejich úspěch je umožněn tím, že diktátor může dělat nepopulární reformy, protože nemusí brát ohledy na volby. Demokracie by mohla jistě dosáhnout podobných výsledků, pokud by volební období bylo tak dlouhé, aby se positiva i těch nejnepopulárnějších opatření mohla na konci volebního období projevit. Problém je také v tom, že to, co je dostatečná doba např. pro positivní projevy v oblasti pracovního práva, je málo pro daňovou reformu a velmi krátká doba pro školskou reformu. Osvícená diktatura je nejlepší, ale jak předem zjistit, že diktátor opravdu něco umí?

i.h. 15.5.2007 9:50

Re: Re: Půvab demokracie

Akorat ze u Pinocheta a Franca to byly houby diktatury. Kdyz mi znama Spanelka Hortensie vyklada, jak museli "trpet" za Franca, muzu se uchechtat. Ale voni tomu verej, jak museli strasne "trpet".

Barry Goldwater 15.5.2007 9:56

Re: Re: Půvab demokracie

Souhlasím, že osvícená diktatura - i osvícená aristkracie - by byla nejlepší. Ale tato forma vlády je postavena pouze na jediné osobnosti a pokud ona v průběhu let zcvokne (což se často stává) nebo prostě umře, nastává problém. Nástupci této ovícené osbnosti dokážou všechno zničit. A kde a jak nalézt takovou novou osobnost.Obvykle až za několi generací.

brok 15.5.2007 11:10

Re: Re: Re: Půvab demokracie

Ano, máte pravdu. Krásnými příklady jsou poslední přemyslovští králové. Všichni začínali velmi pěkně, ale v průběhu vládnutí najednou (ne tak docela najednou) se zbláznili a začali prakticky popírat své původní zásady.

Barry Goldwater 15.5.2007 11:58

Re: Re: Re: Re: Půvab demokracie

Takových příkladů by se v dějinách nalezlo několik přehršlí, ale podle mého názoru nic nemůže lépe ilustrovat převahu demokracie než seriál Pohřby, vysílaný sovětskou televizí v osmdesátých letech minulého století. Už jenom proto je demokracie lepší (i když uznávám, taky nic moc).

Plivník 15.5.2007 13:26

Re: Půvab demokracie

No v dějinách byl nejúspěšnější Džigischán a ten fakt demokracii nepropagoval.

Plivník 15.5.2007 13:27

Re: Re: Půvab demokracie

 oprava -  Džingischán, chybička se vloudí

MF 15.5.2007 13:31

Re: Půvab demokracie

No, moc bych se nad starými demokraciemi nerozplýval. Arhéňané v t. zv. zlatém věku své nejlepší vypovídali nebo popravovali a to na základě lidového hlasování. Příkladů je dost. V Římě to také velká sláva nebyla, od bratří Grakchů se vraždilo ostošet, o dřívějších dobách toho moc nevíme. V 1. válce vyhrála, a to jen taktak, podstatně větší lidská a surovinová základna. Nejlépe se opravdu vždycky osvědčila osvícená samovláda. Ale musela být opravdu osvícená.

Barry Goldwater 15.5.2007 14:26

Re: Re: Půvab demokracie

Domnívám se, že zde existuje jedena zakořeněná mylná představa, že demokracie = lidumilství. Demokracie je uspořádání, kdy platné zákony určuje nějaké zákonodárné shriomáždění, volené některou skupinou obyvatelstva a jí odpověné, a nikoli jeden vládce, často samozvaný. Nicméně zákony odhlasované demokraticky mohou být pěkně tvrdé (zacházení s japonci v WWII v USA, dnes Guantanamo), aniž by to ještě znamenalo konec demokracie.

PS. V žádném případě se nerozplývám nad demokracií  v  antice,  ale opravdu nejslavněší éry  (obrana Řecka proti Peršanům, Athénský spolek, Římská republika) byla období, kdy tyto státy jasně převyšovaly všechy okolní despocie.

Standa 15.5.2007 6:46

Konec.

Konečně!

sysoj 15.5.2007 6:44

tedy...

...nazvat Václava Havla velikánem, to chce hodně bujnou fantazii (ale je fakt, občas ho někdo označí dokonce i za intelektuála nebo humanistu... sranda musí být).

magnus rexxx 15.5.2007 10:51

Re: tedy...

Já mu tedy říkám humanitární bombardér.

chytrý horák 15.5.2007 2:55

Jsem pro diktaturu,

a nemusí být ani osvícená, aby pro mě byla přijatelnější než vláda lidu s průměrným stobodovým IQ. Jsem přesvědčen, že takoví íkváči by se mezi významnými panovníky těžko hledali. Srovnání volebního hlasu vědce (třeba objevitele léku proti rakovině), nebo podnikatele, který vytvoří třeba 1000 pracovních míst s hlasem ci...., pardon, živla permanentně zpitého za cizí peníz, který odhlasuje cokoli za velkého ruma je pro mě popřením veškerých hodnot, k nimž chovám úctu.

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 15.5.2007 3:44

Re: Jsem pro diktaturu,

Srovnání volebního hlasu vědce ...Jen abyste nebyl krute zklamany. Znam nekolik lidi, kteri jsou skutecne jednicky ve svem oboru (treba chirurgie), ale v beznem zivote jsou naprosto nepouzitelni. S nadsazkou by se dalo rici, ze vam treba zachrani mozek po vaznem urazu, ale neumi si zavazat tkanicky od bot. ;-P