26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

SVĚT: Problém nemá Izrael, nýbrž Evropa

Týdeník Respekt zveřejnil v posledním čísle článek přeložený z britského The Economist, jehož podtitul hlásá, že „ostřelování Gazy připravilo Izrael o sympatie… a Izraelci teď zvažují, jak reagovat“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Pokorný 7.8.2014 12:39

Re: Naprosto žvaníte

Pane Vaňuro, každá diskuze má posloupnost. Pokud chcete diskutovat a hledat řešení (alespoň mezi slušnými lidmi) tak jsem položil otázku já. A místo ní odpopvídáte zase o zabíjení. Souhlasím, ale nejdříve definujte, jak to v Gaze funguje. Náznak jsem dal nahoře.

Děkuji předem.

H. Lukešová 7.8.2014 12:37

Re: Je vrah dětí a miminek hrdina?

Ano, Palestinci vyhrožují Izraeli zničením Izraeli. Chce zavraždit jednoho každého Izraelce. Ale s Vámi je to jak cokoliv říkat do dubu, dub stejně nikdy nic nepochopí.

P. Pokorný 7.8.2014 12:36

Re: Remeš, Kazil, Kain...

Lukešová, pokud jste střízlivá, tak Gaza není Izrael. Ať si hlídá Izrael Izrael, ale neokupuje jiná území, jasné?

P. Vaňura 7.8.2014 12:36

Naprosto žvaníte

Když jste tak chytrý, zabraňte tomu, aby byly z pásma Gazy stříleny rakety na Izrael. Pak nebude izraelský armáda podnikat protiakce. Pokud toho nejste schopen, laskavě DRŽTE HUBU!

NIKDO není povinen nechat se zabít jen proto, aby byly ušetřeny životy nepřátelských civilistů. A během WW2 byl jen zřídka kdy brán ohled dokonce i na vlastní civilisty.

A, mimochodem, málokterá armáda napáchala tolik zločinů, jako většina muslimských armád. A to dokonce během WW2 na straně Spojenců...

P. Pokorný 7.8.2014 12:35

Re: Francouze vyhnali tak, že jim dali

Židé? Ti chtějí vyhnat nás. Alespoň fanatičtí, místní, ze Psa.

H. Lukešová 7.8.2014 12:34

Re: Remeš, Kazil, Kain...

Kdyby Izrael neměl vojenskou sílu, tak ho Arabové zničí. Jó to byste musel i totálně odzbrojit všechny muslimské země, aby neměli sílu i chuť Izrael zničit. Izrael se chová ohleduplně, kdyby ne, tak by obětí bylo neskonale více. V Gaze jsou hamasníci, kteří vymyli mozek Gazanům a ti se ve svých školách učí, jak je nutné Židy zničit. Máte silně proarabské názory, Vaše věc, ale nevnucujte své názory jiným lidem, ponechte si svůj názor a nenadávejte jiným lidem kvůli tomu, že mají jiné názory nežli Vy. Izraelská armáda brání svůj stát, je hrdinná.

F. Lesniak 7.8.2014 12:33

Re: Francouze vyhnali tak, že jim dali

A Turci v Německu a  Vietnamci u nás? A co židé?

P. Vaňura 7.8.2014 12:29

Je NAPROSTO JISTÉ, že je

lepší žít pod vládou Putina, než pod vládou islámu.

P. Vaňura 7.8.2014 12:27

Francouze vyhnali tak, že jim dali

na vybranou "domů nebo v rakvi." STEJNÝ postup by dnes měli Francouzi zvolit vůči Arabům, usazeným ve Francii!" Dokonce si to myslí někteří Arabové, "Alžířané nemají ve Francii co pohledávat"...

P. Pokorný 7.8.2014 12:21

Mě třeba fascinuje, jak jsou ohleduplní (rok 2010)

Po třech letech úplné hospodářské blokády povolily izraelské úřady dovážet do pásma Gazy oblečení a obuv. No ti jsou tak hodní. Co na to Lukešová? Takže trenýrky zabíjejí izraelce, že byly zakázány? Nemám rád, když si ze mě někdo dělá legraci!

P. Pokorný 7.8.2014 12:19

Re: Remeš, Kazil, Kain...

Co se stalo v Tunisku, když vyhnali Francouze?

J. Cimbálník 7.8.2014 11:58

Re: Remeš, Kazil, Kain...

Kdyz odzbrojite Izrael, budete mit obratem 9 milionu mrtvych. To vam nevadi, lidumile?

P. Pokorný 7.8.2014 11:42

Remeš, Kazil, Kain...

Zbaběle otočíte otázku jinam. Víte, že mám jednoznačně pravdu, tak napíšetet kecy. Nejsem arab, mě jsou ukradení. Ale zdejší snůšku zabijáků (slovních), kteří každého, kdo protestují proti zabíjení dětí a maminek strašně irituje, že vám to někdo vždy vpálí do očí.

Děti zabíjí pouze zrůdy. Několik lidí z Gazy a izraelská armáda celá. Je třeba Izrael odzbrojit a bude klid.

P. Pokorný 7.8.2014 11:39

Re: M. Frank: tu drzost si vyprošuji!

Takže když to dělá, je zrůdná, když to nedělá, je zrůdná, že to nedělá jako židovská... Ufff to je argument.

R. Langer 7.8.2014 11:20

Re: M. Frank: tu drzost si vyprošuji!

Ano, i těhotné Izraelské ženy jsou ochotné bránit své nenarozené děti, když k nim správné muslimské matky vyšlou svého desetiletého sebevražedného atentátníka, na kterého jsou samozřejmě patřičně hrdy. Jak správně sám uvádíte, bránit své děti, to muslimská komunita opravdu nedělá. Takže souhlas, máte pravdu.

H. Lukešová 7.8.2014 11:18

Re: Pane Vaňuro, zdá se mi, že vy byste chtěl hledat řešení

Podívejte zmíním Vám jiný případ. Jedné palestinské ženě se narodila čtyřčata. Normální člověk by se radoval, slavil, protože narození tolik dětí je dar, leč palestinský lékař prohlásil, "máme další čtyři vojáky". Pane Pokorný, chcete se "dobrat řešení", ale Vy ho nenabízíte, Vy líčíte pouze jednostrannou proarabskou propagandu, démonizujete systematicky Židy a Izrael. Smrt Židů Vás příliš nebere. K Židům nemáte žádný soucit. No a teď mě budete jistě urážet.

R. Langer 7.8.2014 11:14

Re: Je vrah dětí a miminek hrdina?

Ano, Palestinští teroristé, vrazi dětí a miminek jsou hrdinové. Alespoň je tak všichni takoví jako vy tak oslavují. Doufám že Izraelci budou mířit přesně.

A. Richter 7.8.2014 10:52

Re: zahalování muslimských mužů

Nešahejte mi na moji "palestinu".

Jsem pro vyhlazení "palestinců" z povrchu zemského, blízkého i vzdáleného okolí, ale jako šál je v zimě eňo něňo. No Made in PRC.

.... *8-D

V. Kain 7.8.2014 10:39

Re: docela chápu, že se Židi nechtějí nechat

Ještě neotočili ani jedinou bárku s imigranty aby mazala odkud vyplula,ale naopak je ještě zachraňují aby se nám náhodou nějaký muslimský černoušek neutopil.Cecile Malmströmová volá po ještě větším počtu imigrantů v Evropě.Co je to za bábu která v podstatě chce likvidaci Evropy.Kdyby si ti frustrovaní muslimští mladí zmetci dovolili v Moskvě to, co si dovolili v Paříži tak by dostali takový mlatec,že by je podobné choutky navždy přešli a většina z nich by si museli zpakovat svůj ranec a táhnout odkud přitáhli.Je to strašné,ale lepší je snad žít pod vládou takového Putina než aby tady vládl Islám.

D. Kazil 7.8.2014 10:13

docela chápu, že se Židi nechtějí nechat

dobrovolně vyhladit. Vše ostatní už je jen takový mediální humbuk. Jediná rada je bojovat a nečíst noviny. Až budou mít arabové dostatek sil, tak jim zakrouti krky. A to, jestli bude nějaký Izrael závisí jen na síle židovského státu. Nikdo jiný s tím nic neudělá. Samozřejmě čím více bude v Evropě muslimů, tím více bude slyšet kritické hlasy vůči Izraeli.

L. David 7.8.2014 10:12

Částečná spravedlnost nastává v tom,

že země s nejsilnějšími projevy antisemitismu od svých politiků a médií jsou následně trestány největším přílivem muslimských imigrantů.

Bůh chraň naši zemi před antisemitismem a před muslimskou pakáží!

Z. Švrček 7.8.2014 10:03

Denně se modlím

Aby Izrael vydržel. protože kdyby nedej Bože púadl, pak to bude pro islamisty takové vítězství a stak vysokou motivční mírou, že pak budeme na řadě my i s tou naší politicky korektní předpos*aností. Ne nadamo se říká na valašsku: "jak narostů svini rohy, je z ní najhorší hovado".

P. Remeš 7.8.2014 9:42

Re: Pane Vaňuro, zdá se mi, že vy byste chtěl hledat řešení

Okupanta? Někdo okupuje Gazu???

Na území Gazy není v současné chvíli jediný izraelský voják a jedinou vojenskou mocí nadanou zbraňovými systémy je v Gaze Hamas. Souhlasím samozřejmě, že míra nesvobody v Gaze musí být děsivá, že tamní lidé nesmějí nic. Stačí si připomenout veřejná lynčování a popravy (o čemž by mohli vyprávět nejen lidé obvinění z kolaborace s Izraelem, ale i představitelé Fatahu), stačí si připomenout, že nejen Izrael má hrůzu z Hamasu, ale i Egypt, obě tyto země se snaží Hamas izolovat. O to je ale děsivější, že obyvatelé Gazy si Hamas zvolili sami ve svobodných volbách.

Konflikt Hamasu s Izraelem je děsivě asymetrický. Nikoliv nesouměrností ztrát (to lze dobře mediálně kašulírovat) ani asymentrií zbrańových systémů. Je děsivě asymetrický mírou agresivity, která tyto zbraňové systémy užívá - agresivita Izraele skončí v okamžiku, kdy Hamas ukončí své nepřátelské aktivity proti němu. Agresivita Hamasu ale skončí (podle jeho vlastních slov) pouze a až v tom okamžiku, kdy stát Izrael přestane existovat(!).  Ohledně morality stávajícího konfliktu jako takového není mravně, co dalšího řešit ... :o(

P. Remeš 7.8.2014 9:31

Re: Je vrah dětí a miminek hrdina?

Tady trochu pan Pokorný lže: Izrael neříká, že se musí bránit proti potenciálním budoucím zabijákům. Jeho obrana je nasměrována na zabijáky zcela aktuální a zcela současné. Hamas prohlašuje zela aktuálně a zde-a-nyní, že jeho cílem je zničení Izraele a že teprve zničení Izraele je schopné ukončit jeho agresivní jednání.

P. Pokorný 7.8.2014 9:28

Pane Vaňuro, zdá se mi, že vy byste chtěl hledat řešení

já také. A zrůdy jsou na obou stranách, dokonce všude na světě. V tomto případě ale je na straně Izraele. Důvod? Umím věcně psát s těmi, kteří se pokuší dobrat řešení. Ti ostatní...

Nejdříve se zeptám, také jste měl tento pocit v roce 1989? Teď když tvá ztracená vláda věcí tvých zpět se k tobě navrátí...

Můžete popsat Gazu, systém a jak lidé sami sobě mohou dávat naděje? Buď prosím odpovězte věcně, seriozně, nebo vůbec. Něco vím, přesto se od nenávistných lidí k arabům nedozvím nic. Jak ale mohu posuzovat, když nevím? Právě proto zde nyní často reáguji na nenávistné a jednostranné texty proti gaze, aniž je kdokoliv ochoten uveřejnit skutečný stav svobody v Gaze. Já (ale z druhé ruky) vím, že tam nesmějí nic. Mislíte, že okupanta mohou milovat? Měli jsme milovat Rusáky po roce 1989? Takže - jak to skutečně funguje v Gaze je můj velký otazník. A teprve pak můžeme psát o nějaké "spravedlnosti". Alespoň všeobecně.

P. Vaňura 7.8.2014 9:14

Miminka a matky vraždí programově palestinští ARABOVÉ

Je tomu cca dva roky, kdy s jásotem uvítali "hrdinu," jehož jedinou "zásluhou" bylo umlácení čtyřleté židovské holčičky pažbou samopalu!!!!

Pokud jde o oběti ostřelování, Hamas ostřeluje Izrael neselektivně a že nezabil více lidí, je jen tím, že se Židé dokáží bránit.

Izrael se snaží mířit selektivně na teroristy a jejich zřízení, ALE tito teroristé tam PROGRAMOVĚ umisťují ženy a děti, aby byly mezi obětmi odvetných útoků a oni to pak mohli využít k propagandě.

A Evropané, věřící svým degenerovaným "elitám" jim to částečně žerou.

Znovu, po sté, opakuji. JEDINÁ na Izrael vystřelená raketa je causus beli. Izrael má po útocích na své území PLNÉ PRÁVO vyhlásit Hamasu válku a trvat na BEZPODMÍNEČNÉ KAPITULACI. V rámci této války má plné právo použít na pásmo Gazy KOBERCOVÉ BOMBARDOVÁNÍ. Má právo použít vše, co bylo za WW2 používáno proti miláčkovi Palestinců Adolfu Hitlerovi!

B. Tyrnerová 7.8.2014 9:05

Re: To bude jinak

Pane Ondero, jisté ale uznáte, že vyhánět člověka z rodné země jen za názor je ubohé. Tak ať si tu někteří diskutující nehrají na inteligentní, když za jiný názor jsou schopni svinstva kromě vraždy největšího.

P. Moravčík 7.8.2014 9:05

Re: Je vrah dětí a miminek hrdina?

Myslím si, že ľudí chcete buď pobaviť na môj vkus veľmi čiernym humorom alebo ste obyčajný troll provokatér. Inú možnosť nevidím - podobné myslenie totiž môže mať len imbecil, a ten by sa nedokázal naučiť písať. Tak sa dohodneme na prvej, aj keď nevkusnej možnosti?

J. Ondera 7.8.2014 8:58

Re: To bude jinak

Asi jste na pana Pokoru ještě nenarazil :-) Pak vězte, že tyhle vodopády zblitků jsou pro jeho projev typické a nemá cenu na ně reagovat.

P. Pokorný 7.8.2014 8:57

Re: Je vrah dětí a miminek hrdina?

P.S. O těch dětičkách informovala jakási Lukešová - zde a stejně debilní jako vy - čtyřčata a že prý maminka se těší, jak budou zabíjet. K čertu, jedna strana může beztrestně vyhrožovat druhé?