7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

SVĚT: Přibývání zlověstných mraků na slovanském nebi

Navazuji na svůj předchozí text s názvem Putinovo oprávněné zmenšování začínající podivem západních komentátorů, vesměs uchvácených přesvědčením o Putinově zasloužené reputaci velmistra stratéga, brilantně manipulujícího globální události.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 1.1.2015 15:43

Proč Ukrajina "nenakupuje" uhlí v Polsku,

je zřejmé - Poláci už zjistili, že Ukrajina hodlá "nakupovat" na sekeru - ovšem nikdy nesplatnou. Od JAR dostala dva lodní náklady, než na to Jihoafričani přišli taky a přestali dodávat.

Takže nakonec muselo Ukrajinu jako obvykle zachraňovat Rusko, které začalo dodávat uhlí a elektřinu i bez předběžného zaplacení - k čemuž není ochoten už ani Donbas, kde se o ukrajinském způsobu obchodování rovněž ví své...

J. Kanioková 1.1.2015 18:16

Ano, to je realita..

J. Olšanský 1.1.2015 13:55

Americký rektoalpinista Ulč

nechápe, že IS není pro Rusko a USA společným nepřítelem. IS je produktem americké politiky, vytvořeným a udržovaným pro eliminaci ruského vlivu s oblasti. I podivná "válka" kterou USA s  IS vedou, to jen potvrzuje. Není to válka ruská.

M. Prokop 1.1.2015 16:38

Re: Americký rektoalpinista Ulč

To vám nakukal Putin, ruský rektoalpinisto?

V. Vlach 1.1.2015 17:09

Re: Americký rektoalpinista Ulč

Ale no tak. Proš se vždy ježíte když někdo "prozradí" holou pravdu? Uvolněte se, dejte si zelený čaj a meditujte. S rukou na srdci.

Mám dojem, že obhájci a advokáti současného Systému brání tyhle lotry jenom proto, že by zhroucením Systému přišli jednoduše o dobrý pelech.

M. Prokop 1.1.2015 17:34

Re: Americký rektoalpinista Ulč

Můžete tomu říkat "ježení", je to moje už pár desetiletí stará reakce na hlupáky a agitátory, případně hlupáky agitátory.

Uvolňovat se nijak nemusím.

Lepší Systém zatím nikdo nevynalezl, takže dokud se to někomu nepodaří, držím se tohoto, nejméně špatného.

J. Kanioková 1.1.2015 18:15

Ano..

původně proti Asadovi a eliminaci ruského vlivu v oblasti..

V. Novák 1.1.2015 18:18

IS sice JE výsledkem americké politiky

na Středním východě a konkrétně v Sýrii JE i výsledkem snahy zbavit Rusko syrské námořní základny a tedy vyhnat je ze Středozemního moře - ale je to výsledek nechtěný. Důsledek americké neschopnosti dohlédnout důsledky svých činů. Bez ohledu na (těžko rozpoznatelný) odstín zabarvení konkrétní americké administrativy.

IS JE společným nepřítelem pro USA i Rusko - a taky pro Írán a Saudskou Arábii (která k jeho vytvoření taky nemálo přispěla).

Prostě nepřítel mého nepřítele nemusí být mým přítelem - IS je nepřítelem všech.

K. Drobková 3.1.2015 10:40

Re: IS sice JE výsledkem americké politiky

https://www.facebook.com/video.php?v=291912814311374&fref=nf

J. Matuška 1.1.2015 13:36

Co to je conundrum?

Glosa autora mě nenadchla, ale zaujalo mě Ulčovo povídání o tom slově, které jsem do této chvíle neznal. Zkoušel jsem se dozvědět něco na WIKI, ale předem jsem už tušil, že tudy cesta nepovede. Řadu odkazů jsem našel na Googlu, dokonce i s audio výslovností. Anglická WIKI to té české opět nandala, v meteorologickém žargonu určitě. Třeba prof. Ulč udělá něco pro "naši" osvětu a zpracuje pro českou WIKI heslo CONUNDRUM.

V hesle kanál D-O-L jsme ale nepřekonatelní, rozsah informací musí uspokojit každého, mno...

S. Rehulka 1.1.2015 13:54

Re: Co to je conundrum?

Už můj syn, který žije v Praze, mě varoval - proč táto chodíš na českou formu Wikipedie, tu "obhospodařují" a cenzůrují mladí komunisté ! To přžeci nemáš zapotřebí....

J. Jurax 1.1.2015 20:25

Re: Co to je conundrum?

Jojo, a často tam s bolševickou úskočností doslovně překládají Wiki anglickou ...

Probůh, kde na takovou hovadinu Váš synek přišel?

S. Rehulka 3.1.2015 14:44

Re: Co to je conundrum?

Umí anglicky a některé ty soudruhy zná !

J. Štrobl 1.1.2015 17:40

Re: Co to je conundrum?

Conundrum je v angličtině termín pro zapeklitý problém s překvapivým řešením.

J. Heincl 1.1.2015 13:11

S většinou článků

pana Ulče souhlasím. S tímto však nemohu. Ukrajina je zde vydávána za oběť Ruska, ale je obětí hlavně svých zlodějských politiků. Jak Ukrajinu znám (a že ji z osobní zkušenosti znám dobře), tak ji považuji za totálně zkorumpovanou a násilnickou zemi, která se musí vyhrabat ze současného marastu svými silami. Žádný vnější export demokraciejí  nepomůže. Jsem přesvědčený, že politika "Nepřítel mého nepřítele je můj přítel." ve vztahu EU a USA k Ukrajině a Rusku k ničemu dobrému nepovede. Poučení z historie je nepřeberně. Uvedu například Taliban v Afganistánu, nebo dřívější snahu využít nacistického Německa proti bolševickému SSSR na jedné straně, nebo proti západní Evropě na straně druhé. Doplatily na to strašlivým způsobem jak západoevropské demokracie, tak komunistický SSSR.

M. Prokop 1.1.2015 16:45

Re: S většinou článků

Ukrajina je pochopitelně obé, obětí svých zlodějských politiků i Ruska, které ji už za cara spravovalo po svém (ne)způsobu. Takže se tamním zvyklostem, umocněným hladomorem za bolševíků, těžko divit. Že se musí vyhrabat vlastními silami, to platí pro každou zemi.

Ta "snaha využít nacistické Německo proti bolševickému SSSR" je oblíbená teze bolševíků, praktické projevy nebyly pozorovány.

Fakt ale je, že oba státy čile a ochotně spolupracovaly, až do momentu napadení.

J. Heincl 1.1.2015 19:28

Re: S většinou článků

Řekl bych, že politika Velké Británie často směřovala k tomu, aby státy Continentu spolu válčily, vzájemně se oslabily a tak ji nemohly ohrožovat. Rovněž arabské státy, které vznikly po rozpadu britského impéria, jako např. Irák a Sýrie, jsou jasným příkladem hesla "Divide et impera." Jejich hranice absolutně nerespektují území sunitů a šíitů. Jsou to státy nestabilní, které se samozřejmě dají lehce ovládat ze zahraničí.

Co se týče Ukrajiny, tak její západní části Halič a Bukovina nebyly součástí carského Ruska, ale Rakousko-Uherska a po roce 1918 Polska a Rumunska. Poláci mezi dvěma světovými válkami své ukrajinské spoluobčany dosti bezohledně polonizovali, a ukrajinská UPA jim to vrátila i s úroky v době nacistické německé okupace. Výsledkem etnických čistek bylo asi  80 - 100 tis. mrtvých Poláků (převážně žen a dětí) a několik set tisíc vyhnaných. Jedná se údaje současných polských historiků, tedy nikoli komunistických.

Ta nenávist vůči všemu neukrajinskému na západě stále přetrvává. V listopadu jsem se na Ukrajině kvůli volyňským Čechům zle pohádal se svými ukrajinskými přáteli, jinak vůči mně velmi přátelskými lidmi. Chvíli jsme spolu nemluvili a pak jsme se shodli, že o politice už nebudeme diskutovat.

M. Prokop 1.1.2015 21:03

Re: S většinou článků

Oni ti Britové byli dost pragmatici. Evropské státy k válčení nijak nebylo třeba postrkovat.

Fakt je, že Britové obvykle podporovali slabšího, aby se silnější nestal příliš silným, celkem moudrá politika.

Němci (Prusové i jiní) byli jejich dost tradiční spojenci, takže když se jim zdařilo námořní politikou donutit Brity ke spojenectví se svými tradičními soupeři, Francií a Ruskem, tak to byl skutečně zářný příklad německé hlouposti.

Irák a Sýrie nevznikly po rozpadu britského impéria, nýbrž po porážce a rozpadu Vysoké porty, jako kompromis mezi tužbami Británie a Francie.

Hlavní vliv na Ukrajině byl převážně ruský. Ne vždy, ne všude, ale převážně.

J. Heincl 1.1.2015 21:57

Re: S většinou článků

Děkuji za upřesnění vzniku Iráku a Sýrie. Po rozpadu otomanského impéria se nově vzniklé státy Irák a Sýrie staly britským resp. francouzským protektorátem. Nicméně ani Britové ani Francouzi, kteří měli rozhodující vliv na hranice nových států, neudělali nic pro jejich stabilitu. Spíše naopak.

J. Jurax 1.1.2015 20:28

Re: S většinou článků

Ta "snaha využít nacistické Německo proti bolševickému SSSR" je oblíbená teze bolševíků, praktické projevy nebyly pozorovány.

Mýlíte se. Byly.

M. Prokop 1.1.2015 21:04

Re: S většinou článků

Nic významnějšího. Rozhodně ne tak významné, co z toho sověti udělali.

J. Schwarz 1.1.2015 17:22

Re: S většinou článků

jenom drobný doplněk - jde o to, co na tento stav říkají sousedi Ukrajiny - některým docela vyhovuje, jiným zase ne. Rusko je tím sousedem, kterému tamní marasmus vyhovuje a v tom to je! Majdan byl zoufalým pokusem tento stav změnit poté, co jej Janukovičovo odmítnutí spolupráce s EU hrozilo na "věčné časy" zakonzervovat... Rusko mělo na Ukrajině vliv celých 20 let od rozpadu SSSR a na změnu poměrů nijak netlačilo - na rozdíl od EU, která minimálně podmiňuje pomoc změnami v politickém i hospodářském fungování země. To neznamená, že se Ukrajinci nezklamou, že se jim to povede. Ostatně, u nás se taky  prostřednictvím "humanity a tolerance", hesel "nejsme jako oni" a "dát příležitost nepostradatelným odborníkům" etablovalo u moci  mnoho příslušníků bývalých "kádrových rezerv", STBáků, pracovníků PZO a pod. , přičemž jejich soudruzi z levicových stran, kteří si ještě dost nenahrabali  štvou lidi proti současnému stavu, který nazývají čert ví proč kapitalismem.

J. Kanioková 1.1.2015 18:18

Velký souhlas..

J. Kostelanský 1.1.2015 9:16

Neviem čo je horšie

Keď tak čítam príspevky pána Ulča, tak neviem, čo je horšie - či ruská nezrelá demokracia alebo americká prezretá demokracia, na viacerých miestach s príznakom začínajúcej hniloby... U tej ruskej je stále šanca na postupné zretie, u tej americkej už by som taký optimistický nebol.

Mimochodom, čo bráni Ukrajine, aby diverzifikovala svoje energetické zdroje a zvýšila tak svoju ekonomickú nezávislosť na Rusku? To, že majú elektrárne špecializované práve na ruské fosilé palivá? Tak nech si ich namiesto vojny zmodernizujú a nakupujú "výhodne" uhlie, ropu a zemný plyn zo Západu...

J. Kulheim 1.1.2015 12:15

Re: Neviem čo je horšie

Já už nevěřím nikomu. To, že by někomu v Západní Evropě, ležel na srdci blahobyt Ukrajinců nevěřím. Západ má v současnosti v čele politiky okresní úrovně. Nejsou schopni pochopit, že vývoz té jejich demokracie, je příčinou zvyšování násilí, vzestup moci různých teroristických skupin, které ohrožují samotný západoevropskou civilizaci. Jaký je výsledek jejich politiky např. vůči Líbii, Sírii, Egyptu, Afganistánu, Ukrajině? Tisíce mrtvých a nešťastných lidí. Přes Líbii proudí do Evropy tisíce nešťastníků, které nikdo nechce, kteří nic neumí, jsou závislí na sociálních dávkách, atd. Tisíce obyvatel na východní Ukrajině nemá kde přečkat zimu, mají hlad. Co s tím tito "politici" udělají? Myslím, že nic. Oni jsou daleko.

Putin není také Matka Tereza, ale na Majdanu nebyl Putin, ale politici ze západní Evropy a USA. Tam to všechno začalo. Putin neposlal Ukrajinskou armádu proti Ukrajincům na Východ Ukrajiny.

Vývoz demokracie nefunguje. Tam kde nejsou demokrati nemůže se udržet demokracie. Demokracie má zakódovanou jednu chybu. Je lehce zneužitelná. Demokracie je po tyranii nejhorší forma vládnutí. Socialismus západoevropský není o nic lepší než východoevropský. Je jenom fikanější. Každý den nám někdo něco přikazuje nebo zakazuje. Svoboda jednotlivce je neustále umenšována.

Rusko, tak jako všechny velmoci má svoje zájmy a ty si bude prosazovat tak, jak to bude situace vyžadovat. USA to dělá stejně, Německo a Francie demokraticky, přes EP.

Situace je nebezpečná. Pokud by se, nedej Bože, dala ruská armáda do pohybu, tak ráno posnídají v Doněcku a povečeří ve Lvově a víkend budou trávit na jihu Španělska.

J. Matuška 1.1.2015 12:32

Re: Neviem čo je horšie

Pane Kulheime, napsal jste dobrý příspěvek, snad jako vždy. Zdravím Vás a přeji Vám všechno nejlepší v novém roce, hlavně zdraví.

S posledním odstavcem mám problém. Přeháníte. V dnešní době počty divizí už nejsou to nejdůležitější. Navíc, Rusové si uvědomili, že jsou lepší věci, než se pokusit o získání nadvlády nad celým světem, svého mají víc než dost. Kreml s Bílým domem si po pádu Říše zla vyměnily role...

J. Kulheim 1.1.2015 16:20

Re: Neviem čo je horšie

Děkuji za přání a také Vám přeji všechno dobré, hlavně zdraví a pohodu. Přehnal jsem to, ale myslím, že není dobré zahrávat si s ohněm. Mám ze současné politické situace obavy. Jsem rád, že jsem celý život prožil v míru a dočkal se pádu SSSR. Všechny socialismy jsou zločinné systémy, které nerespektují svobodu jednotlivce a nad ni nadřazují svoje zájmy. Je mi smutno z toho, že lidé jsou schopni za nějaké pofiderní výhody, svobody se zbavit. Nikdo nikdy svobodu nevrátil dobrovolně.

B. Rybák 1.1.2015 16:50

Re: Neviem čo je horšie

Souhlasím s Vámi a tedy i s panem Kulheimem a připojuji se k Vašemu přání jemu adresovanému!

Neefektivnost systému přímo ovládaných (a proto de facto nespolehlivých) satelitních států a tím spíše násilím dobytých území, v době permanentní hospodářské války nesené kybernetickou revolucí a masmediální války vedené o loajalitu vlastních obyvatel i obyvatel a vlád cizích zemí, pochopil už Gorbačov a Putin ho v tom bezpochyby následuje!

Ruská vojska by mohla dát do zničujícího a sebezničujícího pohybu jenom na povel "čingischána", který by vystřídal neúspěšného Putina. To, že současný (neolevicový) západ provádí vůči Rusku ponižující a loupeživou politiku, jakou prováděl vůči Německu po r. 1919 a vyvolal tím v něm přízrak nacionálního socialismu je projev politické idiocie.

Vaše věta: "Kreml s Bílým domem si po pádu Říše zla vyměnily role..." by se měla neustále opakovat ("tesat"), protože právě tu nepochopili ani mnozí velmi slušní lidé (smiřování se s jejím obsahem je nejbolestnější poznávací proces mého života). Demokracii přece nemůže šířit stát, v němž se nenávistná "zelená" morálně relativistická (sociálně parazitická) politická "korektnost" stala státním náboženstvím!

J. Kanioková 1.1.2015 18:26

Pánové přede mnou

k příspěvku pana Kostelnského (včetně něho), díky, jste moje krevní skupina..

Hodně štěstí do tohoto roku, kéž by konečně dostal přednost zdravý rozum..

P. Mach 1.1.2015 12:34

To je zase snůška hovadin.

Jestli výsledek něčí politiky můžeme sledovat na Ukrajině a v Sýrii tak je to výsledek ruské politiky. ruskem zablokovaný zásah proti masovému vrahovi asadovi vedl k genocidě a milionové uprchlické vlně. Přičiny toho co se děje na Ukrajině jsou taky naprosto zřejmé - ruská agrese. Realita je taková, že žádný "vývoz demokracie" vůči Sýrii, Ukrajině ani Egyptu neexistoval. Červení magoři s palicema zaraženýma v putinově řiti však budou neustále a dokola jako kafemlýnky opakovat svoje z prstu vycucané pohádky, přesto, že jim byl stokrát prokázán opak. Libye měla to štěstí, že tam západ zasáhl jinak by kadáfí rovněž jako asad neváhal nasadit těžké a chemické zbraně proti povstalcům a výsledek by byl stejný jako v Sýrii - statisíce mrtvých a milion uprchlíků u Evropských břehů.

Putin okupuje krymm a rozpoutal agresi vůči východní Ukrajině. Vypustit z držky nebo klávesnice tvrzení, že k tomu měl právo protože "Majdan" může jen naprosté a dementní hovado.

Nepochybuji, že bys je poskoku přivítal v hlubokém předklonu, a to jak přes den tak i v noci. Asi si máš chuť zopakovat rok 1968.