5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

SVĚT: Poučení z evropské zkušenosti

Před dvaceti čtyřmi lety, jen několik měsíců po pádu komunismu, jsem se prvně zúčastnil světového setkání Montpelerinské společnosti. Někteří z Vás si možná připomenou, že se konalo v Mnichově.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Matuška 7.9.2014 21:39

POZOR!

Současná politologie operuje s pojmem NÁRODNÍ STÁT i v případě, kdy administrativní /státní/ HRANICE PLNĚ NESPLÝVAJÍ s hranicemi výskytu dané etnické skupiny. WIKI

M. Prokop 7.9.2014 22:13

Re: POZOR!

Takových "gumových" pojmů je spousta.

Naprosto neznamenají, že by měly být nepřátelské k menšinám.

P. Vítek 7.9.2014 21:06

Je to slepenec idiotu,neschopnych vydelat penize

takze nemaji jinou moznost nez vyzirat spolecnou pokladnu.Zrusme jim ji.Nedavejme tam prachy.Neni to jednoduche?

B. Rybák 7.9.2014 20:24

Výborný članek

Ano!!! Likvidaci demokratického kapitalizmu (demokracie), který vznikl a neustále se obnovuje z křesťanských kulturních hodnot zahájila "nová" levice tažením proti nim "Gramsciho "pochodem institucemi"). Záměrně proto ovládla školství a pomocí jeho absolventů postupně i většinu masmédií, (policko-korektní) soudy, multikulturní, sociální a svůj vlastní parazitismus prosazující úřady, dotované "podnikatelské" parazity...

Nelidský, proti blahobytu většiny lidstva bojující, (ekologistickými bojůvkami prosazovaný) enviromentalismus svým samozvaným nadnárodním spasitelstvím, expertním elitářtvím, nenávistí k občanským svobodám (svobodě podnikání je dalším, nebezpečným pokusem a ateistické náboženství (marxismus, nacismus, maoismus, Pol-Potův genocidní návrat k "půdě"...

P. Vítek 7.9.2014 20:59

Re: Výborný članek

Napsal jste to nasr.ne ,ale hezky.Konecne se debaty na Psu zacinaji ubirat spravnym smerem a neni odvadena Ukrajinou.Je to bohuzel rakovina rozjeta skupinou sobeckych,nenazranych bunek,ktere poveceri i sveho hostitele.Ten padne a z jeho popela vyroste neco noveho.A Baldova se toho dozije.

B. Rybák 7.9.2014 23:32

Re: Výborný članek

Děkuji Vám pane Vítek. Napsal jsem to, jak to opravdu cítím.

S. Donát 8.9.2014 8:27

Re: Výborný članek

Doufám, že se toho dožiju i já. Když vidím, jak se ten zrůdný neosocialismus rozrůstá a bují, říkám si, že všechno zlé je k něčemu dobré - tedy že čím hůře, tím dříve dojde k tomu fatálnímu prů.seru a tím spíše se té obrody dočkáme :).

P. Skřivan 7.9.2014 14:07

Podle mne má národní stát,

plný korupce a agentů cizích vlád ve vrcholných funkcích stejný význam, jako rozdělení komunistické strany na KSČ a KSS.

Pac a pusu panu Putinovi ... . :-)

M. Prokop 7.9.2014 18:12

Re: Podle mne má národní stát,

Ale pořád je víc na dosah, než korupce a agenti v Bruseli, přemnožení, přeplacení, nedotknutelní, škodliví.

P. Vítek 7.9.2014 21:02

Re: Podle mne má národní stát,

Panacku na mensim prostoru si to snad uhlidame ne?Tak proc se stale znovu nechavate oblbnout!?Proc nezvolite nekoho dokonaleho,cestneho.....treba Svobodne?!Prizdisracu

J. Urban 6.9.2014 22:49

Jak se touto optikou měří třeba

Mnichov 1938? Mohli jsme si za něj asi sami, neboť ČSR nebyla národním státem. Masaryk byl asi úplný hlupák. Zajímavé ovšem je, jak uznává i jedna německá publikace (která Čechům právě nestraní), že Československo si až do Mnichova uchovalo demokratický charakter. Zatímco v okolních "národních" státech jako Německo, Polsko, Maďarsko, Rakousko už vládly totality. Národní stát je k h.vnu. Když dodržujete občanské principy, klidně je unese i multinárodní stát, důkazy najdete v Evropě i mimo ni. Klausovi jde patrně o něco jiného. Když apelujete na "národní principy", klidně tím omluvíte absenci demokracie.

B. Rybák 7.9.2014 19:12

Re: Jak se touto optikou měří třeba

TGM se pokoušel posílit charakter "národního státu" pomocí čechoslovakismu. Tento stát ztroskotal, protože měl silnou německou menšinu! Totalita v Německu, Rakousku, a fašismus v Itálii a fašizující režim v Maďarsku byly důsledkem prohrané války, jejímž bylo vytvoření (udržení) nadnárodních říší. V Polsku nebyla totalita, ale autoritativní stát.

Drtivá většina všech válek v Evropě souvisela s tvorbou nadnárodních říší (především německých a francouzských) nebo vzpourou národů proti nim (30-letá válka).

Nikdo netvrdí, že národní stát je bez chyby (některé jsou posedlé touhou ovládat jiné národy). Je ale logické, že (životní) zájmy národa nejlépe zabezpečí jeho národní stát.

Multinárodní stát, bez existence silně většinového politického národa, nepřežije "léta ekonomicky hubená", protože jeho občané nejsou dostatečně solidární ani s ostatními občany, ani s "jejich" státem! Svobodný obchod (soutěž) mezi svobodnými národními státy je

nejlepším řešením lidských politických problémů!

M. Prokop 6.9.2014 21:32

Baldová, Tolman ......

Tolman, Baldová ....

Posedlost.

:-P

P. Brodský 7.9.2014 12:15

Autentický liberáíl Prokop.....

Vy si pravděpodobně nedovedete představit, že budoucí národní stát s centrem v Praze bude Romský národní stát. A vy, liberální Prokop se budete jazykově a kulturně přizpůsobovat.Podpojmem národní stát si představujete zřejmě stát Vašeho národa.

M. Prokop 7.9.2014 18:13

Re: Autentický liberáíl Prokop.....

Já si dovedu představit ledacos, jen vás ne, a to už jsem různých trotlů viděl celkem dost.

B. Rybák 7.9.2014 19:15

Re: Autentický liberáíl Prokop.....

Pokud někdo předvídá existenci a úspěch "cikánského státu", je opravdu trotl!

P. Brodský 7.9.2014 20:29

Re: Autentický liberáíl Prokop.....

když pokládáte za účelné místo diskuze nadávat, není divu,že si nedovedete představit národní stát, v němž roli vládnoucího národa nehraje Váš národ. Je pak pochopitelné že se shodujete s Klausem.

J. Schwarz 7.9.2014 22:02

Re: Autentický liberáíl Prokop.....

Cikánům snad již byl několikrát "jejich vlastní stát" nabízen, zatím vždy odmítli protože mají kopřivku už jen z představy  že by se museli živit sami a po vyřknutí kouzelné formulky "diškriminácia  a rasízmus" by nezacinkaly žluťoučké zla´táky, ale rozhostilo by se hluboké TICHO!!!

M. Prokop 7.9.2014 22:10

Re: Autentický liberáíl Prokop.....

On bude pan (soudruh, eurosoudruh?) Brodský nějaký uvědomělý. :-P

S. Donát 8.9.2014 8:30

Re: Autentický liberáíl Prokop.....

Jsem velmi šťasten za každého jedince, který se shoduje s Klausem a ne s lidmi s Vaším smýšlením...

Z. Baldova 8.9.2014 11:39

Re: Autentický liberáíl Prokop.....

Tak to budete v zivote hodne malo stasten,protoze tech lidi co fandi nejvetsimu podvodniku Klausovi je na jeho  strane moc malo

Z. Baldova 7.9.2014 17:23

Re: Baldová, Tolman ......

Pane Prokop napred jste napsal ze jsem trotl a ted zase posedlost  No asi si myslite ze s Klausem nesouhlasim jen ja sama s panem Tolmanem Skarede se mylite jsou nas v CR miliony co s Klausem nesouhlasi U vas me udivuje ze brojite proti Rusum a zastavate se Ukrajiny coz s Vami souhlasim,ale Klaus dela vse aby Rusaky ocistil a leze jim do zadku Me by zajimalo jakej mate Vy osobne na to nazor Tu nadavku ze jsem trotl vam v duchu odpoustim:):)

M. Mařák 6.9.2014 20:04

"Bez silného národního státu demokracie nemůže existovat."

Švýcarsko je federací třech majoritních národů, Kanada je zase federací deseti provincií a tří spolkových teorií, jedná se o multinárodní a multietnický stát, USA je... atd atd... Dokonce i ČR, která není federací, je multinárodním a multietnickým státem.

Nemám pocit, že by se tvrzení Václava Klause mohlo považovat za axiom.

B. Rybák 7.9.2014 19:31

Re: "Bez silného národního státu demokracie nemůže existovat."

Pan profesor V.K. netvrdí, že multinárodní stát nemůže a nesmí existovat. Tvrdí, že národní stát není a nejspíš nikdy nebude (reakčním) přežitkem.

Při hospodářských potížích multinárodním státům hrozí rozpad (V. Británie, Španělsko, Itálie, Belgie,) V dobách prezidenta de Gaulle byla Kanada na pokraji rozpadu (a to ta skutečná krize teprve přichází)!

USA přece mají (donedávna měly) drtivě většinový politický národ!

Z. Baldova 8.9.2014 11:43

Re: "Bez silného národního státu demokracie nemůže existovat."

Zajimave tvrzeni Klause   Za jeho vlady v CR vsechno slo  spatne  a co udelal ten pan profesor/ Nic!!!!  Jen snad osvobodil zlodeje asi ke kterym patri on sam a nadelal spousty hanby CR jak doma tak ve svete

V. Čermák 6.9.2014 17:30

Tichá, plíživá globalizace je faktem,

ona určuje, kam tiše a plíživě odtéká spoustu peněz z ČR a nejen z ní, možná do staré EU a možná až do USA. Mohl-li by tomu národní stát zabránit, jsem pro, ale myslím, že tomu nezabrání, je spoutaný pravidly a smlouvami. Jedině revoluce v ekonomicko-finanční sféře může ta koryta pryč tekoucích peněz totálně přeorat.  Ta revoluce příjde zvenčí.  Není to hlavní příčina "války" USA - Rusko? Války mezi starým, zuby-nechty se držícím systémem, který nám už moc nevyhovuje a novým nastupujícím, o kterém nevíme jaký bude, ale víme že bude jiný?

V. Ondys 6.9.2014 20:04

:))))))))) Revoluce zásadně vždy sežere nejhorlivější

a nastolí větší hrůzy, předešlé se pak jenom cudně rdí v prolité krvi.

M. Prokop 6.9.2014 21:24

Re: Tichá, plíživá globalizace je faktem,

Nemohl. Pokud by se pokusil, živořil by, nebo krachoval.

Peníze odtékají proto, že zničené socialismem si nás koupil každý, komu se zachtělo. Zabránit se tomu dá jen tak, že si našetřímw a koupíme zpět.

Národní stát by jen měl být kontrolovatelnější, než socialistický a byrokratický Moloch EU.

P. Vítek 7.9.2014 7:45

Re: Tichá, plíživá globalizace je faktem,

Nejvetsi sranda je,ze komunisticti kolaborantsti bastardi,diky nimz tohle vsechno vubec nastalo,si tady na diskusich jeste otviraji ty sve nevymachane mordy.Chucpe prvni kategorie

Z. Baldova 7.9.2014 17:25

Re: Tichá, plíživá globalizace je faktem,

P. Vítek souhlas