27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

SVĚT: Politická korektnost není obyčejná slušnost

Politická korektnost je fenomén, který prorůstá Spojenými státy i západní Evropou. U nás zatím nenabývá tak obludných rozměrů, přesto má mnoho zastánců. Její obhajobu přitom vedou stejně jako na Západě - politická korektnost je vlastně jen obyčejná slušnost. Jenže není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Klíma 3.8.2017 18:54

Re: nepřítel

Zato vy jste se nezmohl na nic lepšího, než tisíckrát použitý úskok neomarxistů: jakéhokoliv názorového oponenta smést jako nácka nebo "kryptonácka", abyste se nemusel namáhat s jeho argumenty.

J. Kanioková 30.7.2017 22:32

A z vás čpí typická Intelektuální nadutost a faleš...

Holt, další člen JFPN..

M. Prokop 30.7.2017 21:54

Re: Velmi dobře a fundovaně popsáno.

Nic jiného bohužel není.

M. Prokop 30.7.2017 21:53

Re: nepřítel

Máte v tom jednu chybu: Za liberála se dnes vydává kdejaký socan, oranžový, zelený, jen ti rudí snad ještě ne.

Takže pro liberály (bába Netzer by ještě napsala pro "echt" liberály) jsou nakonec největší nepřátelé socani, za liberály se vydávavší.

Žádné liberální instituce nejsou (jedině snad Liberální institut, ale ten jste asi neměl na mysli). EUnijní i naše instituce jsou socialistické, ani náhodou ne liberální.

J. Jurax 30.7.2017 21:20

Re:

Mýlíte se. O pravdivosti teze "historickou západní tradicí je naopak zemská identita bez ohledu na jazyk." by se dalo s úspěchem pochybovat. A ano, Švýcarsko je výjimka.

Kupříkladu na konci 19. století byly ve Francii v Bretonsku žáci ve školách fyzicky trestáni za používání bretonštiny či vlastnění knih v bretonštině. A po roce 1945 Francie masově potlačovala bretonštinu ve školách, úřadech a veřejném životě odvetou za kolaboraci bretonských politiků s Němci (Němci slíbovali Bretonsku nezávislost).

J. Jurax 30.7.2017 20:57

Prostě

je malá lež, velká lež, ještě větší lež, olbřímí lež a pak už jen politicky korektní vyjádření.

M. Kolář 30.7.2017 19:38

nepřítel

Zakomplexovaná postkomunistická společnost zase jednou zatoužila po nějakém tom kolektivně vnímaném nepříteli. A vypadá to, že nachází. Liberály ! Tak se nám ta naše národní autentická pravice zřejmě začíná poněkud, při čtení např. produkce IVK a p. pokladnic národního moudra nikoliv překvapivě , přibližovat i českým komunistům. Nic tak elegantně neprolomí ledy jako nalezený průnik v portfoliu malé národní nenávisti. Trapné blábolení o náhle znovuobjeveném křesťanství, oslava rodiny .... To zní opravdu věrohodně a upřímně ... Chvála liberálním institucím ..

Š. Hašek 30.7.2017 17:41

Re: Skvělý článek

Asi tak. Než něco vyslovím, zavolám ministerstvo .........

Bude možno zítra v tramvaji říci "jest nádherný den" (29. 7. léto), nebo budeme opakovat žvásty z Ústředního zpravodajského terminálu: zoufalý Afričan zavraždil Francouze (na území Francie), teploty kolem Karlštejna/Špilberku šplhají až na Mt. Everest (no, jest hic, na léto v pohodě, jdem se koupat), nevycházejte z domu, protože se Slunc e zbláznilo ........ .

Když řeknu manželce, že ji pomohu s holením chloupků (jen na lýtkách a stehýnkách) ........ . jsem vrah/machista/znásilňovač/nebruselák/má žena volat Šabatovku????? Jeden dneska neví. Možná mlčet, dobře, ale s nabitou kulovnicí, papíry ovšem v cajku. Jako za Masaryka-

Frau Netzer ví. Bóže můj, ta ví všechno.

J. Kanioková 30.7.2017 14:42

:))))))))))))))

J. Kanioková 30.7.2017 14:41

......

Prof. psychologie objasňuje nové balení komunismu - http://www.epochtimes.de/politik/welt/woher-kommen-die-denkverbote-psychologie-prof-erklaert-die-neue-verpackung-des-kommunismus-a2174771.html

J. Kanioková 30.7.2017 13:19

Brilantně vystiženo..

P. Aron 30.7.2017 12:24

Skvělý článek

Pn Duhan to popsal velmi přesně, jen spoustu lidí stále nechápe co se to děje, a že to není jen obyčejná hloupost a neschopnost.

P. Aron 30.7.2017 12:23

Re: Třeskutě pravdivé - ale co je cílem? Přeci Čína.

Jo, jo souhlas s Vámi oběma.

P. Aron 30.7.2017 12:17

Re: A já moc a moc nesouhlasím s vaším argumentem !

Přesné :-)

P. Aron 30.7.2017 12:14

Re: Co na to

:-)))))

P. Aron 30.7.2017 12:13

Re: Velmi dobře a fundovaně popsáno.

Ty jsem podvakráte volil, ale vypadá to že se nedostanou do parlamentu, navíc jsou dost nevýrazní.

J. Kanioková 30.7.2017 11:52

1*

„Breitbart“: Útokem Trumpa na globalizaci skončí svět socialismu - http://www.epochtimes.de/politik/welt/breitbart-trumps-angriff-auf-die-globalisierung-wird-den-weltsozialismus-beenden-a1989954.html

V. Klepetko 30.7.2017 10:08

Re: Contra omnes.

Pravda. Díky!

S. Netzer 30.7.2017 10:04

Re: Contra omnis

Omnes, staly ... Dzp.

M. Vondráček 30.7.2017 9:53

Re: Co na to

Ta Vaše nevědomost, to je fakt síla :-)

V. Klepetko 30.7.2017 9:48

Contra omnis

Zajímavá diskuse nad skvělým článkem...

Uvědomil jsem si nedávno, že "politická korektnost" - to není jen útok na pravicově - konzervativní hodnoty. Současná evropská tradice má v sobě od Osvícenství pevně zabudované i některé ostře levicové prvky, které se ale postupem času času stali pevnou součástí "klasického liberalismu".

I Voltaire je otcem naší Svobody! Dnes už nemá cenu se interně dohadovat, zda Marat byl nebo nebyl zločincem a zda existuje nějaká "kolektivní identita" a co je a co není národ. PROTOŽE ČELÍME SPOLEČNÉMU NEPŘÍTELI : Nová levice a politická korektnost - to je útok na mnohem hlubší základy západní civilizace, pravicové i levicové! Snaží se nyní pozměnit samotné základy západního liberalismu a zejména rozdrtit sekularismus - což je třetí (a čistě levicový) nejdůležitější pilíř západní civilizace. Ty druhé dva jsou "pravicové ": židovsko/křesťansko/ římská tradice a absolutní primát svobody jednotlivce v kombinaci s nedotknutelnosti soukromého vlastnictví!

M. Jandáková 30.7.2017 1:31

J. X. Doležal: "Autocenzura už je jak za normalizace"

.

http://www.reflex.cz/clanek/komentare/80628/autocenzura-uz-je-jak-za-normalizace.html

Š. Šafránek 29.7.2017 23:58

Mýlíte se. Až rozvoj gramotnosti a písemnictví vedl k rozšíření kodifikované podoby jazyka - jako mají Němci "Hochdeutsch", i mezi předky dnešních Francouzů a Španělů převládla jedna podoba jazyka a umožnila sdílení kultury a vytvoření národního povědomí. Jak je třeba italský národ umělý, dokládá ostrá mentální i genetická hranice uprostřed Apeninského poloostrova. A Rusové? Co mají dnešní Rusové společného s kmenem, jenž kdysi čelil Mongolům a Vikingům?

P. Klíma 29.7.2017 22:54

Politická korektnost = Fašismus 21. století

Excelentní článek, díky !

M. Drašner 29.7.2017 21:34

Re: Vše, co je nutné vědět o Sorosovi...

Spíš agent GRU, případně KGB/FSB.

M. Prokop 29.7.2017 20:58

Re: Vše, co je nutné vědět o Sorosovi...

S nacisty.

S fašisti Balilla.

P. Han 29.7.2017 20:55

Re:

Český národ existoval, polský také. I třeba francouzský, španělský, ruský atd. Z toho, že německý národ je umělý politický konstrukt, nemůžete vyvozovat, že jsou takové všechny.

M. Prokop 29.7.2017 20:55

Re: Velmi dobře a fundovaně popsáno.

Svobodní.

P. Szirotný 29.7.2017 20:32

Velmi dobře a fundovaně popsáno.

Teď jen aby vznikla nějaká normální politická strana, která namísto nereálných slibů slíbí pouze to, že uvede zemi do stavu, kdy byla ještě v pořádku. Myslím, že při vhodném PR by taková strana měla šanci na nadpoloviční většinu.

Š. Šafránek 29.7.2017 18:20

Ano, a kde je tam tedy německý národ? Není, jelikož ve 14. stoleti nic takového neexistovalo: byli Sasové, Bavoři, Braniboři... A vězte, že německý hovořící student ze Žatce nepatřil ani k jednomu z nich...