2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

SVĚT: Pohrávání se sociálním kreditem

Ve studii německého ministerstva školství a vědy se rozebírají různé scénáře možné budoucnosti. Jedna z nich hovoří o sociálním kreditu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Sedlář 7.7.2021 17:46

Nevadí. Miloš mu nedal, dala mu Zuzanka.:-)

P. Kubáč 7.7.2021 10:00

Pan Kechlibar je správně znepokojen, ale jistou formu "sociálního kreditu" a jeho manipulace máme už nyní.

Například celá agenda "sociálního státu" byla míněna jako pomoc hendikepovaným ale po letech se změnila na "generátor hendikepovaných" kteří mají "nárok" na dávku XYZ.

J. Janotová 7.7.2021 7:52

"Kafemlejnek" tady byl. Jenže honit počet publikací za každou cenu se ukázal spíše jako škůdce než pomocník k rozvoji vědy.

L. Vykoupil 7.7.2021 4:12

Až na to, že "číselné hodnocení kvality práce vědců" už dávno máme a peníze se podle něj jednotlivým pracovištím přidělují nejméně 20 let. .

P. Milan 6.7.2021 23:17

Moc smajlíků, málo faktů. A to Rychetského fakt nemám rád.

V. Klepetko 6.7.2021 22:32

V množném čísle?

"Posedlí řízením"?

"Osobnosti, akcentované obsesí řízení"?

V. Pavelka 6.7.2021 22:00

Jak se tenhle socialismus ze západu ? !EU dá bojkotovat !!!

V. Pavelka 6.7.2021 21:58

Existuje seznam lidí kteří tohle vyrábí , EU!Proti nim je Putin ,výsostný demokrat?!8-o

V. Pavelka 6.7.2021 21:52

Co dělá vrchní demokrat Rychetský!nna Ústavním soudu !EU??EUEU[>-]!Vadí mu to,nebo má výmluvu!!?!EU

P. Szirotný 6.7.2021 20:43

Už jen přemýšlení v rovině "co kdyby" je natolik šílené, že by podobné choré myšlenky měl už v tomto zárodku stopnou Ústavní soud. Protože implementace tohoto nápadu i v té nejmenší míře by znamenala konec demokracie. Jsem hodně zvědavý jak na to zareagují tuzemští eurohujeři, kteří se tak zabývají porušování demokracie v Číně. Čína je komunistický stát, který si na demokracii ani nehraje. Ale i tam jde především o to, aby obyvatelé "drželi hubu a krok".

V. Šedivý 6.7.2021 18:19

Vzhledem k tomu, že za nákup budete platit kartou a Vaše spotřeba tedy bude snadno zjistitelná, dostanete za nepravdivě vyplněné hlášení "o potravinách s významnou uhlíkovou stopou" další trestné body. :-/

J. Janotová 6.7.2021 17:55

Jistě, ale musím v takovém podniku setrvávat? Ne ,rychle pryč (samozřejmě, že v kraji, kde je široko daleko jeden zaměstnavatel, je utéct složitější, to dokážu pochopit).

J. Jurax 6.7.2021 16:52

Přesně.

J. Jurax 6.7.2021 16:48

Jakou četbu Kechlibara? Člověk s jeho názory bude v zářné eurobudoucnosti přinejmenším v převýchovném táboře, a tam si moc nezapublikuje. EU si přece nemůžeme nechat rozvracet!

J. Jurax 6.7.2021 16:45

Ano, pan Kelichbar i přemýšlí, což je dnes vzácné. Ovšem i potencionálně nebezpečné. Bylo dřív, je furt a jak to tak vypadá, ještě víc bude.

J. Jurax 6.7.2021 16:40

Boj, boj ... furt se musí bojovat. Dřív to bylo o zrno, o splnění plánu, pětiletky, závěrů sjezdu ... no a teď máme cíle nové ... a jako tradičně je formálně splníme, aby byly prémie a vrchnost neřvala, kdežto ve skutečnosti na ně budeme zvysoka ... i když vždy - i dnes - se najdou stachanovci toužící po rudé vlaječce na soustruhu a benefitech z ní plynoucích ...

J. Jurax 6.7.2021 16:30

No, byli by vesměs v nule, případně obsahovala-li by škála i záporná čísla, pak v mínus nekonečníku.

J. Jurax 6.7.2021 16:27

Jenže prémie za "chování" - za podkuřování zaměstnavateli nebo přímo donášení - nejsou v praxi tak úplně neběžné. Ovšem zdůvodňují se mimořádnými pracovními výsledky a obětavou prací ku prospěchu firmy.

J. Jurax 6.7.2021 16:23

... jestli známka oceňuje schopnost biflovat, přemýšlet nebo dokonce používat taháky.

No, v praxi jsou užitečné všechny tyto dovednosti, zdůrazňuji všechny ve vzájemné kombinaci a na správném místě užité; jenom jedna, lhostejno která, je málo.

A při vlastnoruční tvorbě taháků musíte dost přemýšlet, aby tam bylo to podstatné, musíte to napsat, obvykle drobnopisně, takže se to přitom mimoděk nabiflujete.

Já být pedagog, tak před písemkou vyžaduji tvorbu taháků, tyto si před písemnou prací nechám předložit, zkontroluji a ohodnotím známkou jejich faktickou správnost i nápaditost. Při písemce je pak povolím používat, ovšem tak, abych to neviděl; koho chytnu, dostane kuli za neobratnost. Výsledná známka pak bude aritmetickým průměrem známky z taháku, z vlastní práce a z případné kule za přistižení použití taháku. Kdo před písemkou tahák nepředložil, avšak bude přichycen při jeho použití, dostane z písemky kuli za podvádění.

J. Jurax 6.7.2021 16:04

Přesněji cesta do prdele.

V. Klepetko 6.7.2021 15:47

Souhlasím!

V. Klepetko 6.7.2021 15:45

Už delší dobu se na ty Zapomenuté příběhy chystám!

A bude to i hezký dárek k přečtení pro dcery...

P. Král 6.7.2021 15:09

Kolik bodů mínus bude za četbu Kechlibara nebo, nedejbože, za příspěvek do diskuse na NP?!

PL už pochopitelně nebudou existovat, nebo jen jako mucholapka pro nepouč(/ž)itelné.

I. Schlägel 6.7.2021 14:16

Další střípek v mozaice s názvem "Evropa - cesta do bezvýznamnosti".

J. Brunner 6.7.2021 14:00

R^R^R^

D. Bowman 6.7.2021 13:34

Boj proti pedofilii je na ústupu, jak se pomalu rozšiřuje to plus za LGBTQ. Už mají vlastní vlajku a eufeministické označení Minor Attracted Person viz výzkumy jůtjůberky ShoeonHead - víc po tom radši nepátrám, abych se nenas....

D. Bowman 6.7.2021 13:26

Ví někdo, jak do češtiny přeložit výraz 'Control freaks' ?

Z. Lapil 6.7.2021 13:08

Jsme zvyklí... Člověk zvykne i na šibenici.

Přesná mi přijde tato charakteristika klasické školy (není definována jen a pouze skutečností známek): Chci z tebe vychovat samostatného kreativního člověka. Takže si tady sedni a dělej, co ti řeknu.

Což vlastně platí jak pro školu, tak pro sociální skóre: schůzí se zúčastňuje, vlajky vyvěšuje. Viz též Havel: Moc bezmocných.

J. Janotová 6.7.2021 12:56

Žáčkovi mimo školu určují jeho míru "volnosti" rodiče, do určitého věku... V práci jsou prémie za výkon. To je celkem v pořádku. Pokud byly prémie za "chování" (za podkuřování zaměstnavateli nebo přímo donášení), byla moje reakce "pryč odtud a co nejrychleji". Takto si lze zachovat dost velkou míru svobody.

Myslím, že v určitém smyslu máme v současném režimu daleko menší míru "volnosti" než za totáče (tím vůbec neříkám, že toužím po jeho návratu).

"Prostě mám jenom práva a žádné povinnosti " jaká a kdo a kde???

J. Janotová 6.7.2021 12:09

No, ono stačilo, aby někdo neměl "bezúhonnou pověst" a měl "šlus" i za poměrně demokratické první republiky, že? Možná na tom záleželo i daleko víc než dnes, nedovedu posoudit. Aby bylo jasno, špiclování se mi nelíbí nikdy a nikde. Jenže to, co dávám na FB, tam dávám vědomě. A čínská varianta hodlá sledovat i to, co na síť dáváme jaxsi v rámci "nutného provozu" (nákupy v e-shopu, el. bankovnictví, nákupy jízdenek, komu volám a odkud....). A tady cítím jistý, nebezpečný rozdíl.