16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

SVĚT: Po brexitu a s Trumpem

Mnozí komentátoři a politologové nyní řeší, proč se průzkumy veřejného mínění opět šeredně spletly; ve skutečnosti ale o žádné velké překvapení nejde. Psal jsem o tom na jaře v článku Proč Američané volí Trumpa (Neviditelný pes, 10. března 2016).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Alda 14.11.2016 9:33

Souhlas.

Pokud by bylo pravdou, že se Američané při výzkumech voličských preferencí bojí odpovídat, bylo by to velmi alarmující. Vždyť toho se nebojí ani oposice v Rusku.

P. Götze 14.11.2016 9:37

Re: Souhlas.

Nemyslim si ze by se bali. Jen si to proste nechaj pro sebe, to je cele. A tomu bych i veril. Koneckoncu kdyz jsem sledoval celou noc prezidentske volby na CNBC, kdyz bylo temer jasne, ze Trump vyhral, sama moderatorka uvolnene rekla, ze se ptala (az ten den voleb sic!) svych kolegu v redakci a vsichni volili Trumpa. To rekla v primem prenosu. Aler do toho vecera to proste nikdo nepriznal. A takovych zrejme byly mraky.

A. Alda 14.11.2016 9:41

Tož novináři si potřebují

udělat u nového vládce dobré oko. Ani slovo jim nevěřím.

P. Götze 14.11.2016 10:39

Re: Tož novináři si potřebují

No vidite, pokud jim neverite ani slovo, pak nemuzete tvrdit, ze se neceho boji.

F. Houžňák 14.11.2016 11:38

Vaše logika je zvláštní a nám, prosťáčkům,

uniká. Mohl byste to prosím rozvést? Ale nějak jednoduše, to víte, příznivci Trumpa ...

J. Kryst 14.11.2016 19:24

Re: Nespletly, jsou vždy cinknuté. Záleží na politických

JJ. Tak to bylo. Prostě součást propagandy proti Trumpovi.

F. Houžňák 14.11.2016 8:52

Trump vyjádřil jenom starou pravdu,

kdo si neváží sám sebe, nezaslouží si, aby si ho vážili jiní. V jiné formulaci, kdo se nesnaží sám sebe bránit, nazaslouží si, aby ho bránili jiní. A ještě jinak, přičiň se a Pánbůh ti pomůže.

A. Alda 14.11.2016 9:35

Souhlas.

Není přece možno požadovat ochranu a dělat si, co chci. Buď tedy chci ochranu bez vlastního přičinění, a pak musím poslouchat, neboť taková ochrana se nazývá protektorát. Nebo chci společný obranný projekt, a pak se musím spoluúčastnit.

T. Hraj 14.11.2016 10:53

Re: Trump vyjádřil jenom starou pravdu,

Trump je rostořeký primitie a buran, který nepochopil historickou roli USA, komplexnost zahraničně politických vztahů, globálních souvislostí, ... a vůbec, jak si to sakra představuje říkat elementární pravdy a ještě k tomu v krátkých, polopatických větách! Ještě to někdo uslyší!!!

F. Houžňák 14.11.2016 11:36

To už jsem si všiml hned na začátku

v primárkách, že Trump hovoří v poměrně jednoduchých větách a myšlenku často několikrát opakuje, aby ji upevnil. Na rozdíl třeba od Carsona, který se ve větách ztrácel (i když to je jinak velmi sympatický pán), nebo od toho strašlivého koženého Cruze. Holt kdo umí, umí, a herecká příprava je velmi cenná věc.

Š. Osif 14.11.2016 8:45

Seznam možných vládních úředníků

pana prezidenta Trumpa

svobodneslovocz.cz/node/2155

tady jsou všichni kandidáti, převzato z NYT

R. Brzák 14.11.2016 8:26

zvýšení výdajů na armádu? - prosté!

Stačí zavést tříměsíční "povinnou" vojenskou službu (kde by se branec naučil základy se zbraní). To bude stát peněz dosti - a z nich se pak bude snadno rekrutovat - bude mezi nimi dost dobrovolníků na pokračování coby profesionál. Dále pak zavést model armády, jakou má Švýcarsko - zbraně doma.

J. Jelínek 14.11.2016 9:27

Re: zvýšení výdajů na armádu? - prosté!

No jo,

zbraně by se už nějak našly, ale kde vezmete ty Švýcary?

A. Alda 14.11.2016 9:37

Souhlas.

Znovuzavedení základní (vstupní) vojenské služby by stálo sice velice mnoho peněz, ale současně by pomohlo stavbařům (nejsou kasárna) i spotřebnímu průmyslu.

Tříměsíční službu zvládne každý, vysokoškoláci dokonce o prázdninách.

A zavedl bych to i pro ženy.

V. Vaclavik 14.11.2016 12:44

Re: Souhlas.

Idea spatna, prakticke provedeni spatne, vcetne te motivace pomoci stavebnickemu prumyslu. Ale to lide jako vy nepochopi.

A. Alda 14.11.2016 13:52

Tak mně to zkuste vysvětlit.

Budu rád, když místo pohrdavého odsudku uveřejníte svůj názor a věcně vyvrátíte můj.

J. Jurax 14.11.2016 22:20

Re: Souhlas.

Mýlíte se. Idea to špatná není. Záleželo by ovšem na způsobu provedení.

Mimochodem - proč je podle Vás "Idea spatna, prakticke provedeni spatne"? Mohl byste své tvrzení rozvést trochu do šíře?

J. Anděl 14.11.2016 14:20

Re: zvýšení výdajů na armádu? - prosté!

Pane Brzáku, a jak to mají v tom Švýcarsku. Musíte tam mít tu zbraň doma povinně, nebo jenom když chcete?

Já doma zbraň nechci. Jsem bordelář, jsem rád, že uhlídám mobil a elektrickou cigaretu.

Samozřejmě bych se povinné zbrani nějak přizpůsobil, no, a kdyby ne, chápu, že nešikovné maso musí pryč. To se prostě nedá nic dělat. Ale tak abych věděl, jakým směrem uvažujete ;-).

A. Alda 14.11.2016 14:26

Nevím přesně.

Mám za to, že každý švýcarský voják je i v době mimo výkon služby povinen dostavit se ustrojen a vyzbrojen, dostane-li k tomu rozkaz. Což by implikovalo zbraně doma. Ovšem je také třeba vědět, že organizace jednotek je jiná, než bývala u nás - je důsledně teritoriální. Takže lidé ze stejné ulice a stejné vesnice slouží spolu a spolu také chodí na cvičení. Ne jako u nás, kdy občané Tachova rukovali do Michalovic a občané Prešova na Tachovsko.

J. Anděl 14.11.2016 14:50

Re: Nevím přesně.

...takže by třeba šlo mít zbrojnici ve společném prostoru v baráku :-).

To by snad šlo.

P. Vaňura 14.11.2016 15:45

Mimochodem, pokud švýcarský občan z nějakého

důvodu (např. "modrá knížka") na vojnu nemůže, musí namísto toho platit zvláštní daň na armádu.

P. Portwyn 14.11.2016 8:25

Co vlastně znamená

to "obětovat nás Putinovi"?

To si fakt někdo myslí, že se na ruských hranicích šikují tanky, aby nás zabraly?

Putin chce (celkem logicky) udržet vliv Ruska na Ukrajině a v Zakavkazsku. Zájem o střední Evropu pokud vím neprojevuje.

Z. Rychlý 14.11.2016 8:41

Re: Co vlastně znamená

Ha, ha.

M. Valenta 14.11.2016 8:42

Re: Co vlastně znamená

Ale projevuje. Stačí se podívat na přelidněnou ruskou ambasádu v Praze, na proruské postoje mnohých našich předních politiků, na hradní posádku s Putinem na displeji mobilů ....

V. Javora 14.11.2016 11:09

Re: Co vlastně znamená

A vy si to neumíte vysvětlit jinak, než dokonalejší ruskou propagandou?

P. Portwyn 14.11.2016 19:24

Re: Co vlastně znamená

To je pravda. Teď prý je důkazem putinismu-agentismu i to, že neprotestujete proti zvolenému presidentovi Spojených států.

To jsou věci, co?

F. Houžňák 14.11.2016 8:52

To víte, ruské tanky stojí už

u Popradu.

J. Jelínek 14.11.2016 9:28

Re: Co vlastně znamená

Svatá prostoto!

P. Boublíková 14.11.2016 9:31

Re: Co vlastně znamená

Myslí, myslí. I když přitom moc nemyslí.

A. Alda 14.11.2016 9:40

Také tomu nerozumím.

Nedovedu si vůbec představit, jak by Rusko dokázalo obnovit svůj vazalský systém ve střední Evropě. Rusko je výrazně menší a podstatně méně lidnaté než bývalý Sovětský svaz a nemá kapacity k trvalému vojenskému obsazení tohoto území a bez takového obsazení se jeho vazaly my, ani Poláci, ani Slováci, ani Maďaři, ani Litevci, ani Rumuni atd. nestaneme.