26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SVĚT: O klubu G7 bez iluzí

Kdysi sedánky klubu samozvaných vyspělých národů G7 sloužily k tomu, aby vydávaly upokojivé zvuky, že se máme dobře a že bude ještě líp. To bylo před tím, než se na nich objevil Donald Trump.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Krynický 28.8.2019 16:37

Re: Asi jiná statistika.

"Ty relace jsou pořád prakticky stejné ..." a jak to souvisí s výsledkem seřazení států podle čísel z různých let?

Já bych rád viděl seznam, ze kterého pan Vítek vycházel a pokud možno i vysvětlení metodiky výpočtu těch čísel. Ovšem bez jeho reakce a poskytnutí příslušného odkazu tady můžeme tak akorát plácat.

P.S.: Slovo bolševický je také užíváno tak často a v tak nesmyslných souvislostech, že už ztratilo jakýkoli význam. Ale pokud vás to nálepkování baví, tak si hrajte.

J. Krynický 28.8.2019 16:33

Re: S. Vítek opět nezklamal, píše - " Kdysi sedánky klubu

Čekal jsem, kdy nějaký šmudla vytáhne takovouhle pitomost. "duchovní opory". Tak určitě.

Rozdíly se zvyšují a proto podíl Západu na světové ekonomice už desítky let klesá. Čísla skutečně nelžou. Lžete vy. A ještě se ze mě snažíte dělat cizího agenta a vůbec vám to nejde.

J. Krynický 28.8.2019 16:30

Re: G7 má význam, ne že né.

Ano, bylo by dobré zachovat tento formát demokratických ekonomik otevřených volnému obchodu. Primárně by to ovšem chtělo zachovat ty státy jako demokratické a otevřené volnému obchodu.

Promiňte. Ne zachovat. Vrátit do toho stavu!

D. Mach 28.8.2019 16:23

Re: o čom sa nepíše

Jaký problém máte s Grónskem? Dánská premiérka snad jasně řekla, že se nic nenabízí, není tedy co prodávat.

D. Mach 28.8.2019 16:21

G7 má význam, ne že né.

Skupina G7 nemusí být skupinou těch nejsilnějších, jak to bylo původně myšleno, ale bylo by dobré zachovat tento formát demokratických ekonomik otevřených volnému obchodu. Tomu se Čína, Indie a částečně i Brazílie brání. No a experiment s Ruskem prostě nevyšel. Rusové si musí sami rozhodnout, jestli chtějí být členem světového demokratického společenství, nebo chtějí obnovit sovětské impérium za každou (=nedemokratickou) cenu. Obojí nejde. A to, že toto stanovisko G7 většinově drží, je určitě dobře.

I. Mertl 28.8.2019 15:20

Re: Asi jiná statistika.

Učte se číst a přemýšlet. "Ty relace jsou pořád prakticky stejné, před pěti lety jako loni". Sežeňte si ta čísla a pohrajte si a zkuste tomu porozumět. A raději ne, pardon, berte s. Vítka, tam to máte sice špatně, ale bolševicky ortodoxně přežvýkané. Žijte blaze, pane.

I. Mertl 28.8.2019 15:15

Re:

Inu, taková je propaganda.

I. Mertl 28.8.2019 15:14

Re: S. Vítek opět nezklamal, píše - " Kdysi sedánky klubu

Breptáte bokem, pane, Západ zůstává stále nejsilnější. Vaše duchovní (?) opory jsou rovněž třeba mohutné, ale stále relativně slabší, ať mají či nemají mocné zbraně. Rozdíly se obecně absolutně vzato nesnižují, spíš zvětšují, snad až na náhodné a úzké specializace. Tak kdy tedy konečně zvítězíte, pane Krynický, v normálním ekonomickém souboji? Víte, víra nestačí. A čísla, skutečná čísla, nelžou.

J. Fridrich 28.8.2019 15:09

S. Vitek je nakazen virem zvanym MILOS ZEMAN a to v nemoci zvane " Cina je uzasna zeme ".... On asi netusi, jak zije ta vice nez miliarda Cinanku mimo velka mesta - a v tech vekych mestech se neda DYCHAT.

Meli by to s. Vitkovi PROZRADIT. O nesvobodnem a agresivnim Rusku je skoda slov.....

J. Krynický 28.8.2019 13:51

Re: Asi jiná statistika.

Mohl byste svou reakci reformulovat? Nechápu, co se pokoušíte sdělit.

J. Krynický 28.8.2019 13:50

Re: S. Vítek opět nezklamal, píše - " Kdysi sedánky klubu

Sorry. V současné době už žádné prohlášení není dost šílené, aby nemohlo být míněno vážně.

J. Krynický 28.8.2019 13:49

Re: S. Vítek opět nezklamal, píše - " Kdysi sedánky klubu

Stále nejsilnější.

Zaprvné už ne zdaleka a za druhé se ten rozdíl neustále snižuje a i kvůli klimakteriálnímu šílenství a nákladům na podplácení neintegrovatelných se dále snižovat bude.

Tím, že vůbec zmiňujete Rusko, stát ekonomicky nevýkonný a nijak znatelně se nerozvíjející, jen ukazujete, že jste se stále zapomněl ve světě, jaký byl tak před čtyřiceti lety a jaký už dávno neexistuje.

Jediné, co ještě Rusko drží ve velké politice je vlastnictví jaderných zbraní a (na rozdíl od Západu) ochota nechat umírat vlastní vojáky. Ekonomika to rozhodně není.

M. Weingart 28.8.2019 13:45

Chyba v článku Emanuel Macron

Máte tam chybu

"I když ho zprvu podpořil francouzský president Eduard Macron". Macron není Eduard ale Emanuel. Opravte si to.

J. Krynický 28.8.2019 13:43

Re:

Ta hádanka obsahuje dvě otázky s různými odpověďmi, z nichž hlavně ta druhá je podstatně komplexnější a zahrnuje zdaleka nejen HDP a produktivitu.

J. Jurax 28.8.2019 13:08

Ehm ... mně přišlo, že to myslíte vážně. A nejsem si jist, že tohle myslím ironicky ...

R. Vacek 28.8.2019 12:38

Re: Asi jiná statistika.

Z uváděných statistik ppp jsme ve všech 3 zdrojích (IMF, WB, CIA) hluboko za Norskem, tak nevím, kde jsme ho předstihli.

T. Neumann 28.8.2019 11:59

Ach ta matematika.

Běžné statistiky HDP uz jsou přepočítány na spotřební koš, tedy dolar v Americe není dolar v Indii.

I po přepočítání vychází srovnatelné HDP v třísetmilionových USA, jednaceléčtyři miliardové Číně a stodvacetimilionovém Japonsku.

Hádanka pro žaka čtvrté třídy: která ekonomika má vyšší produktivitu, tedy kde mají občané větší šanci na vyšší životní úroveň?

Kdepak je ve statistice pana Vítka chyba a kde se tam asi tak vzala?

;)))

J. Uzel 28.8.2019 11:29

Johnson dobře dělá

"...kdy se stane hospodářským přívěskem Spojených států" a hlavně přestane být přívěškem EU.

I. Mertl 28.8.2019 11:29

Re: Asi jiná statistika.

No jo, jistě, pro pány Vítka a Krynického! Před pěti lety jakoby loňské relace okopíroval.

J. Fridrich 28.8.2019 11:17

Re: S. Vítek opět nezklamal, píše -

A jaké to bylo Harabasko, když vám to řekli kdysi dávno poprvé - a poté již mnohokrát ?

P. Harabaska 28.8.2019 11:14

Re: S. Vítek opět nezklamal, píše -

Bedřichu, už vám někdo řekl, že jste opravdu, ale opravdu vůl?

I. Mertl 28.8.2019 11:11

Re: S. Vítek opět nezklamal, píše - " Kdysi sedánky klubu

Klídek, pane Krynický, kopr vypadá jinak. Západní společenství je stále ekonomicky zdaleka nejsilnější. A tak hned nepřestane. Koukněte se třeba na čísla HDP na hlavu, což je jistá míra bohatsví občana. A spočtěte si, jste-li toho mocen, kdy Čína dožene USA. Rusko totéž. Pak si dáte obklad.

S. Pavuk 28.8.2019 11:06

o čom sa nepíše

Nikde sa nespomína Nord Stream 2. Pritom ide o stret záujmov Nemecka a USA. Blokovanie dokončeniu tohto projektu bráni Dánsko. Zaujímavé že problém s Grónskom (voľná súčasť Dánska) sa objavil tesne pred stretnutím 7-mičky.

J. Krynický 28.8.2019 11:06

Re: Asi jiná statistika.

A kterou z těch statistik na oné stránce máte na mysli vy?

Ovšem autor měl uvést odkaz na to statistiku, kterou měl na mysli on, to je pravda.

Vzhledem k tomu, že v PPP je spousta odhadů a různě počítaných průměrů, tak se pořadí v různých statistikách dost mění.

J. Fridrich 28.8.2019 11:02

Re: S. Vítek opět nezklamal, píše - " Kdysi sedánky klubu

Ironie vážený - nic vám to neříká ?

J. Krynický 28.8.2019 11:00

Re: S. Vítek opět nezklamal, píše - " Kdysi sedánky klubu

Jednalo.

Společenské uspořádání i hospodářství jde do kopru.

A s tím Trumpem si budete musel vymyslet vy a prestituti něco nového. Ne furt vytahovat ten nesmysl s ruským agentem nebo tři roky staré fake news o atomovkách proti hurikánům. A nebo vlastně radši ne. Bude lepší, když mu pomůžete ke znovuzvolení. Svět ještě jedno volební období nutně potřebuje.

K. Salajka 28.8.2019 11:00

Zdá se

že na jednání byli muslimové zastoupeni /stojí vedle Angely na fotce/. Chybí mi tam Bibi.

Není divu, že je G 7 jakýsi dinosaurus 30 let po založení. Horší je sešup, jakým prošlo OSN. Pákistanci řídili hlasování o tom, že Izrael se nechová k ženám s dostatečnými ohledy. Zapomněli přitom odsoudit způsob, jakým se v jednom státě vypořádali s nebezpečnou křesťankou, která chtěla pít ze stejné misky jako pravověrní. Ovšemže je lynčování po zprošťujícím rozsudku zákonný proces. Německo už připravuje implantaci do zaostalého evropského práva.

B. Rameš 28.8.2019 10:40

Zde se dá použít

okřídlené rčení "věřím jen té statistice, kterou si sám zfalšuji" (nebo "nevěřím žádné statistice, kterou jsem sám nezfalšoval"), vypuštěný jako fake dr. Goebbelsem na konto W. Churchilla (hle, i bez twitru a facebooku lze vést propagandistickou válku).

V. Novák 28.8.2019 10:35

Putin řekl už na tiskovce před jednáním s Macronem, že

se Rusko nebude do G8 vracet, že G8 je mrtvá a že podstatnější je G20. Pokud budou členové G7 Rusko chtít v něčem jako byla G8, nechť přijdou s nabídkou, Rusko ji posoudí.

Na ruských webech probíhá anketa, zda má Rusko o takový "návrat" usilovat - a dopadá silně v neprospěch "návratu".

V. Novák 28.8.2019 10:31

Ano, asi jiná statistika.

V uvedeném článku se porovnávají čísla z různých let, nejnovější jsou z r. 2017 a různě se započítávají státy a území (př. Grónsko je jednou uvedeno samostatně, jindy v rámci Dánska).

Škoda, že autor neuvedl odkaz.