16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

SVĚT: NATO, Střední východ a východní Evropa

V průběhu minulého týdne se američtí představitelé zúčastnili zasedání NATO a Mnichovské konference o bezpečnosti. Tématem byla budoucnost NATO. USA opět vyžadovaly, aby Evropané dodržovali svou povinnost udržovat efektivní vojenské síly, aby byly platnou součástí vojenské aliance NATO.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 1.3.2017 20:58

"A taky je mi těžko pochopitelné ..."

Jo, to pozoruji už delší dobu, že cokoliv, kromě ruského či srbského imperialismu (Velké Srbsko), je vám nepochopitelné, ač mnohokrát vysvětleno.

M. Prokop 1.3.2017 20:55

Re: Novým tématem pro NATO

Pro ty jednoduché, ano.

M. Prokop 1.3.2017 20:55

Re: Budeme se odstrašovat do posledního...

Až na zemi nebudou lidé (nebo Rusáci).

M. Prokop 1.3.2017 20:54

Re: Kluci v NATO si hrajou na vojáčky a provokujou Rusko,

Sakra, vás to vzalo ... Třeba by se ten Sovětský svaz ani nerozpadl, kdyby "věrolomní atd ..." :-P

Co to hulíte?

Nebo že by jen propaganda?

S. Ševeček 1.3.2017 20:35

Re: Novým tématem pro NATO

Ano, je to takhle jednoduché.

L. David 1.3.2017 18:40

Kluci v NATO si hrajou na vojáčky a provokujou Rusko,

jen aby dokázali, že vůbec k něčemu jsou. Což už dávno nejsou!

Jakkoliv pro historii neexistuje "kdyby", přesto si neodpustím poznámku: Kdyby ti trvale věrolomní západní politici dodrželi slib daný v roce 1991 Gorbačovi, mohli jsme už dávno mít místo NATO plně funkční evropskou armádu i s účastí Ruska, která by si hravě poradila s jakýmikoliv výboji muslimské svoloče. A o islámu by se napořád mluvilo jen v těch zaprděných arabských zemích.

Marast, ve kterém se nyní západní Evropa nachází, není ničím jiným než trestem za soustavnou proradnost západních politiků (ke kterým se tak velice lísal nějaký Havel).

Vztahy Evropy s Ruskem jsou nadlouho rozvráceny a my se můžeme jenom modlit, aby se vlna muslimské imigrace nepřelila také do východní Evropy.

Poněvadž pro ubohost bruselských i našich domácích politiků proti ní nemáme žádnou sofistikovanou obranu, než občanské války, které jsou už za dveřmi.

M. Prokop 1.3.2017 18:29

Re: NATO přece má být obrannou aliancí

Po admirálu Rybílkovi maršál Varadinková. :-P

Prd víte, na co je kdo cvičen či co je pro koho hrozba.

M. Prokop 1.3.2017 18:26

Re: Novým tématem pro NATO

Po admirálu Rybílkovi maršál Varadinková. :-P

J. Mrázek 1.3.2017 18:02

Oni musí lhát pořád...

...jinak by "ztratili tvář" a byli za pitomce .... takže jsou za větší !

J. Mrázek 1.3.2017 18:00

Na tohle přišli všichni už dávno

Nebuďte překvapen. Něco tak stupidně zakopané v imaginárních a fantasmagorických představách nemůže být nikdy bráno jako svéprávná bytost ...

J. Mrázek 1.3.2017 17:57

Budeme se odstrašovat do posledního...

...živého člověka na planetě Zemi .... kdy tahle šílenost skončí ???

V. Novák 1.3.2017 17:40

Re: Záleží na tom, co považujete za "doklady".

Zatímco NATO od imperiální agresivity nikdy neupustilo...

V. Novák 1.3.2017 17:33

Re: Promiňte, ale vykládáte nesmysly.

A z vámi odsouhlaseného vyplývá, že NATO JE převodová páka USA v jejich rozšiřování vlivu a politická rozhodnutí mají navrch nad vojenskými a obrannými. V konkrétním případě Pobaltí rošíření NATO zapůsobilo právě jako to škrtidlo a žádný jiný význam než škrtidlo a rozšíení amerického vlivu tato akce neměla.

V. Novák 1.3.2017 17:28

Re: NATO přece má být obrannou aliancí

Jistě! - to Putin přece vybral majdancům "Yatse", žádná Viktorka FakíjůFakíjů...

Ano - je pro mě nepochopitelné, když se někdo vydává za demokrata - a upírá více než 80% obyvatel nějakého území právo rozhodnout o svém osudu (a osudu toho území) sami. Když schvaluje násilné odtržení Kosova s následnou etnickou čistkou (pochopitelně bez referenda) - a odmítá mírové odtržení Krymu od Ukrajiny referendem. Když se u Falkland zaštiťuje vůlí místních obyvatel - ale jiným vyjádření jejich vůle upírá.

A taky je mi těžko pochopitelné, když se údajní demokraté a antikomunisté bijí do roztrhání těla - nebo aspoň klábosnice - za stalinsko-chruščovovské uspořádání.

J. Lancik 1.3.2017 16:35

Re: NATO přece má být obrannou aliancí

Soudruzce Varadinkove unika, ze je li komunizmus mrtev zdaleka neznamena, ze je mrtev i rusky imperializmus a ruske kolinialni panstvi. Unika ji, ze je to prave Rusko kdo je posledni kolonialni imperium teto planety a ze vsecky zapadoevropske zeme se vzdaly (dobrovolne i nedobrovolne viz Vietnam, Alzir atd.) svych kolonii uz v letech sedesatych, jako posledni z nich Portugalsko v sedmdesatych, zbyva vychodoevropske Rusko, viz krvava kolonialni valka v Cecne.

M. Varadinková 1.3.2017 16:34

Re: NATO přece má být obrannou aliancí

Takže když nás nějaká armáda bude chtít obsadit, stačí, když se převlékne do civilu, že?

NATO má být vycvičeno na stávající reálné hrozby a ne si vymýšlet (či dokonce provokovat a vyvolávat) ty neexistující!

M. Varadinková 1.3.2017 16:32

Re: Novým tématem pro NATO

Armády mají být vybavovány a cvičeny na budoucí válku, ne na tu minulou! A budoucí válka, to je boj s terorismem.

Každá armáda má být nasazena primárně na teritoriální obranu svého území a za tím účelem má být vybavena a cvičena!!!! A ne že z hranic bude průchoďák pro nepřátelskou invazi!

M. Varadinková 1.3.2017 16:26

Re: NATO přece má být obrannou aliancí

Agresor je ten, kdo upírá jiným právo o sobě rozhodovat a za pokus o uplatnění tohoto práva je schopen je vojensky napadnout. To platí obecně, ne selektivně jen na jednu stranu, jak to uplatňují soudruzi jako Vy.

V dobách komunismu to dělal Sovětský svaz (nedovolil, abychom sami o sobě rozhodovali my nebo Maďaři), dnes ale totéž dělá Ukrajina vůči obyvatelům Krymu i Donbasu, a to za podpory Západu, jakož i hloupých soudruhů Vašeho typu.

M. Prokop 1.3.2017 15:47

Re: Záleží na tom, co považujete za "doklady".

Ono i to Rusko (tehdy ještě SSSR) na nějakou dobu upustilo od imperiální agresivity. Pak se dá slíbit ledacos.

M. Prokop 1.3.2017 15:45

Re: Promiňte, ale vykládáte nesmysly.

1.Ano, ovšem.

2.Muselo odsouhlasit, nemohlo ovšem jménem NATO Rusku cokoliv slibovat.

3.Jistěže. A protože NATO je organizace pro vzájemnou obranu a ne nějaká převodová páka či škrtidlo, tak skoro všichni sousedé Ruska usilují o členství a vědí dobře proč. Zkušenosti jim to (kromě Arménie) velí. Organizace pro vzájemnou obranu se z vojenského hlediska ptá, co jí noví členové přinesou, ovšem její členové politicky rozhodují, zda má být ochrana jen pro původní členy nebo i pro další. Politické rozhodnutí bylo a je, že i pro další, v rámci reálných možností, třeba Gruzie by pomoc potřebovala, ale není v silách či ochotě stávajících členů ji poskytnout.

Pobaltí bylo přijato z politických důvodů, zaslouží si to a je v silách NATO mu v případě potřeby pomoci, ač by to třeba mohlo trvat déle.

M. Prokop 1.3.2017 15:38

Re: NATO přece má být obrannou aliancí

V praxi o tom nerozhoduje Viktorka, ale Putin, což vám se zřejmě líbí, mně ne.

Vlastní zájmy zajisté mohou mít všichni včetně azbuků, jde čistě jen, zda a jak si je prosazují, zda doma nebo za hranicemi, zda sami, nebo pod velením a s pomocí imperiálně lačného souseda.

To už tu bylo mockrát, ale zřejmě je to pro vás nepochopitelné.

M. Prokop 1.3.2017 15:34

Re: Novým tématem pro NATO

Armády jsou vybaveny a cvičeny na boj proti jiným armádám, řekněme že ještě také proti partyzánům a podobným nepravidelným ozbrojeným jednotkám.

Pokud jsou připrchlíci převážně neozbrojení a sem tam nějaká žena či dítě, je třeba posílit policii a nasadit ji.

Problém je v tom, že to prostě některé státy udělat nechtějí, což by nasazení armády neřešilo.

Občasné výmluvy třeba na délku řeckého pobřeží etc. neberu. Připrchlík vyleze na ostrově nebo na pevnině na břeh, dokumenty nemá, vypadá jako připrchlík, hledá dopravu. Zkontrolovat, nemá-li potřebné papíry, posadit do detence a tam ať čeká, zda se ho někdo ujme, nabídne mu asyl. Hraničním státům na tohle přispět. Pokud tomu nějaké úmluvy z dob zcela jiných brání, změnit úmluvy.

Pokud už by byla někde nasazena armáda, tak v zemi původu připrchlíků, to by ovšem znamenalo tu zemi natvrdo kolonizovat a na to nikdo nemá koule.

D. Habina 1.3.2017 15:25

NATO ještě bude sakra třeba !

Právě jsem shlédl toto:

https://www.youtube.com/watch?v=Om-g07pNPdg

Není co dodat. Víme to, jen zde je to shrnuto tak, aby tomu rozuměl každý. Hlavně je důležité uvědomit si zde pronesenou pravdu podpořenou skutečností a to je, "KTERÉ ČÁSTI SLOVA ZABÍT NEROZUMÍTE ?"

V. Novák 1.3.2017 15:10

Re: NATO přece má být obrannou aliancí

Kdepak - ti azbuci nesmějí mít vlastní názor, natož aby měli vlastní zájmy - a když se jimi řídí, no to je už vůbec soudružská zlotřilost!

O tom, co je nejlepší pro Krymany nebo Donbasany přece rozhoduje Viktorka Nulandojc a nikdo jiný! Zejména pak ne oni sami!!

Z. Čábelka 1.3.2017 15:07

Re: Novým tématem pro NATO

A jakým jiným způsobem proti nezákonnému a násilnému jednání se v tomto množství chcete bránit?

M. Prokop 1.3.2017 14:55

Re: NATO přece má být obrannou aliancí

Nechce vědět.

Neřeším, zda z blbosti nebo za peníze.

M. Prokop 1.3.2017 14:54

Re: NATO přece má být obrannou aliancí

NATO je vojenská organizace, vybavená a vycvičená k boji s armádami. Proti civilům neefektivní.

Mně stačí, že v ruské prdeli jste až po uši vy.

M. Prokop 1.3.2017 14:52

Re: Novým tématem pro NATO

Vojensky?

J. Fridrich 1.3.2017 14:43

Re: NATO přece má být obrannou aliancí

Vy nevíte - milá soudružko Varadinková, kdo v Evropě po II. světové válce byl agresor ? Vy nevíte kdo utopil v krvi Mad'arskou touhu po svobodě a odchod z koloniální závislosti na Rusku-SSSR ? A naši stejnou touhu po řešení svých problémů našim způsobem v roce 1968 ? A " podpalování " tak zvaných revolucí v celém rozvojovém světě ? A okupace o anexe Krymu svému zatím ještě suverénímu sousedovi a slovanskému příteli Ukrajině ? A odtrhávání celé východní části Ukrajiny a znemožnění normální zprávy jejího výsostného území ?

Tak asi tak, ale s vámi o vývoji světa ani v posledních cca 100 létech diskuze asi není možná, že ??

M. Varadinková 1.3.2017 14:32

Re: NATO přece má být obrannou aliancí

Islamistům jako "vojenské kapacity" bohatě stačí všehoschopní hrdlořezové, sebevrazi opásání výbušninou nebo i prachobyčejný náklaďák. Plus dokořán otevřené hranice, které nikdo nehlídá. Proti jejich vpádu do Evropy NATO vůbec nic nedělá!

Rusko si nacpěte někam do svého zadku, když jste jím tak posedlý. Rusko se stane nebezpečným, jedině když se podaří ho dostatečně vyprovokovat (na čemž ovšem NATO usilovně pracuje).