2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ja 11.12.2008 9:58

Re: Muslimové a Židi

Souhlasím, já taky jsem rád, že se Židi berou dostatečně vážně. Mě jen mrzí, že Evropa si sama sobě zakazuje brát se vážně.

Sunny 11.12.2008 10:10

Re: Muslimové a Židi

V tomto ohledu jsme na tom bídně. Nemyslíte, že to může trochu souviset s euroglobalizací? Jako že sami sebe začínáme vnímat jako euroobčany - ne už jako Čechy, Němce, Slováky, Angličany...Jakoby nebylo na co navázat, co bránit. Když dnes čtu některé diskuze, začínám mít pocit, že vlastenectví nebo národ jsou sprostá slova. Žid je Židem, ať je kdekoliv na světě a je na to hrdý. Bez problémů dokáže žít všude a umí se přizpůsobit, ale prostě zůstává příslušníkem svého národa. Myslím, že to nám dnes dost chybí.

milburg 11.12.2008 11:38

Re: Muslimové a Židi

A proto přežili všechno co jim svět od středověku přichystal - vznik státu Izrael a první válka s musulmany jen dokázala sílu tohoto národa a od té doby již mnohokrát.

Posleda 11.12.2008 12:16

Re: Muslimové a Židi

Vyvrhel, 2. a 4. pád vyvrhele (vzor "muž") ; podobně blbec, blbce (ne blbca). Ovšem blb, bez blba atd. je správně.

A.S. Pergill 11.12.2008 8:46

Důležité je,

aby přednes těch veršů Koránu, které vyzývají k vyvražďování "nevěřících" byl opravdu a důsledně a jednoznačně posuzován jako trestný čin nabádání k vraždě a podle příslušných paragrafů také "oceněn".

Bylo by také vhodné islámskou propagandu (lži o postavení nemuslimů v islámských zemích, lži o rozkvětu Pyrenejského a Balkánského poloostrova pod nadvládou muslimů, lži o "islámské vědě" atd.) postavit na roveň popírání holokaustu a rovněž s odpovídajícími trestněprávními dopady.

Sunny 11.12.2008 9:56

Re: Důležité je,

To by ovšem chtělo jistou odvahu a vůli to prosadit. Zdá se mi, že v našich končinách obojí chybí.

Ivan 11.12.2008 11:24

Re: Důležité je,

Jakou propagandu máte na mysli? Nebýt překladů antických děl do arabštiny, nevěděli bychom o řecké a římské filosofii a medicině takřka nic.  Není náhodou, že většina hvězd na severní obloze má arabská jména a i slovo algebra je arabského původu, stejně jako používání arabských číslic a nuly jako označení desítkového řádu.  Latinské označeni Avicena je také jen zkomolené jméno Ibn Sina. Arabský islámský svět přebral pochodeň poznání od antických Řeků a Římanů. To, že zdegeneroval, je už jiná věc. Ale města jako Samarkand, Buchara, Chiva, Bagdád byly městy astronomů a lékařů, básníků a filosofů.  Pyrenejský poloostrov byl pro islámský svět vzdálenou periferií a o válkách na něm, tak podstatných pro Španěly, se bagdádský vrchní chálíf asi ani nedověděl, tak byly nepodstatné.

vita 11.12.2008 12:00

Tím spíš by se ale měli muslimové zamyslet

nad tím, proč kdysi byli vedoucí vědeckou populací ve světě a dnes nejsou. Kdysi vedli prakticky ve všech vědách, některé dokonce založili (kryptologie) - a teď ne.

Pravda je, že jim zisk "medaile" hodně usnadnili křesťanští "chudí duchem", kteří antickou vědu cílevědomě a úspěšně potírali.

Onen citovaný autor má pravdu - vzdělání. Vzdělání, vzdělání a vzdělání. Pokrok, ne "návrat ke kořenům", hlásaný současnými islámskými tmáři. Jenže pro návrat ke kořenům není třeba prakticky nic dělat... Vzdělávat se - to taky může vygenerovat pokrokáře a kampak s nějakými pokrokáři v Saudské Arábii, že...

badaxe 11.12.2008 13:06

Re: Důležité je,

Obávám se že jste opět mimo, Evropa čerpala antickou vzdělanost Mnohem více z Konstantinopole, než od arabů. To že se heretici jak je tehdy církev viděla nehodili do krámu je věc jiná. Ostatně ani s tou úrovní vzdělání to ve vámi jmenovaných místech nebylo až tak horké. Navíc Samarkand a Buchara byli v době své slávy nikoli arabské, ale patřili turkickým kmenům.

vita 11.12.2008 13:17

Re: Důležité je,

Asi proto, že latiníci čerpali od Řeků, jsou názvy hvězd, astronomické termíny, matematické termíny a pod. dodnes arabské a ne řecké... Z Byzance vědu moc čerpat nemohli, protože antická věda v Byzanci upadla podobně jako v každé křesťanské zemi. Znalost přírodních věd byla v Byzanci tak zanedbatelná, že se v knihách o byzantské kultuře taky zanedbává.

Mluví se o arabské a islámské kultuře podobně, jako byla středověká evropská kultura latinská a křesťanská. Je to arabština jako jednotící jazyk mnoha etnik a společné (byť mnohem různorodější) náboženství, co ji definuje. Jistěže Chórezmí, zakladatel algebry a algoritmické matematiky jistě nebyl Arab. Když byl z Chórézmu... Ale psal arabsky a přes arabštinu se jeho díla dostala do Evropy. Ulugh Bek taky těžko mohl být Arab, když byl Tímurovec - ale přes arabštinu se jeho tabulky dostaly do Evropy. A překonal je teprve Tycho Brahe.

Aristotela a galéna poznala Evropa z arabských překladů - včetně zakonzervovaných chyb a nepochopení.

vita 11.12.2008 11:49

Nepohodlné?

Zakázat!!!

Jakeši jeden...

Marek Staněk 11.12.2008 8:11

Ovšem doktor zapomněl taky uvést, ...

... že držení muslimů v nevzdělanosti je cílené a záměrné. Protože v momentě, kdy se začnou vzdělávat, budou nuceni začít přemýšlet. A nevyhnutelně dojdou k závěru, že islám je snůška psychedelických blábolů věčně ožralého pedofila a své současné fýrery nahází krokodýlům.

Sunny 11.12.2008 10:01

Re: Ovšem doktor zapomněl taky uvést, ...

Doufám, že máte pravdu. Nezapomeňte však, že například pánové, kteří odpálili bomby v lonýnském metru, byli prakticky všichni již rodilí Angličané (byť muslimského původu) a dostalo se jim dobrého vzdělání. Nejspíš to bude trvat několik generací. A výsledek je nejistý. Co to na ně zkusit přes ženský? :-)Vyvézt jim tam feminismus, rovnoprávnost, módu, všechny ty kosmetické tretky a tak... Třeba by to zabralo. Funguje to na nás všechny, tak proč ne na muslimky?;-)

Doktor.bota 11.12.2008 14:53

Re: Ovšem doktor zapomněl taky uvést, ...

jo kosmetický tretky do afghánistánu. teď ještě sehnat nějaký hrdinný feministky, který to prubnou bez toho, aby dostali vod prvního kabrňáka přes držku.;-D

Ivan 11.12.2008 11:28

Re: Ovšem doktor zapomněl taky uvést, ...

A co takhle terorismus katolické IRA?  Ti teroristé, s finančním zázemím v irských emigrantech do USA,  nezabíjeli svými bombami civilisty?  A nejen nenáviděné Angličany. A co baskičtí separatiské, ti islám určitě nevyznávají. Ten svět je přece jen složitější, než primitivní pravicové myšlení chápe.

kasparek 11.12.2008 12:18

Re: Ovšem doktor zapomněl taky uvést, ...

co s tim ma co spolecneho pravice? Rozhodne, kdyz uz, je pravice zodpovedna za mnohem mene nasili  nez levice (SSSR, Kambodza, Jizni amerika). Nicmene muslimove se svym fanatickym upnutim na stredoveke texty, s alergii na jakykoliv projeveny nesouhlas, hraji v dnesni dobe naprosty prim.

badaxe 11.12.2008 13:15

Re: Ovšem doktor zapomněl taky uvést, ...

zapoměl jste na německé nacisty kteří jsou riovněž levicí (viz program zestátnění, jednotné odbory vzívání lidu jako zdroje vší moci) po pravdě tyhle totality mají na svědomí sakra hodně (včetně Ivana)

vita 11.12.2008 13:22

Re: Ovšem doktor zapomněl taky uvést, ...

Kde máte v nacismu program zestátnění?

Asi proto, aby prosadili zestátnění, podpořili Hitlera takoví levičáci jako Krupp, ne?

A kde máte vzývání lidu jako zdroje veškeré moci? Kdybyste aspoň srovnal socialistickou degeneraci v SSSR - vzývání Báťušky Stalina - s vůdcovským principem... Ale odvolávat se v nacismu na lid - to znamená, že o něm víte prd. Tedy o nacismu.

Doktor.bota 11.12.2008 14:50

Re: Ovšem doktor zapomněl taky uvést, ...

tak si přečti některý z hitlerových ranných projevů a zjistíš, že každý třetí slovo je lid či národ

Hrad 11.12.2008 15:04

Re: Ovšem doktor zapomněl taky uvést, ...

Boóoóže blbe.... No, konzumace hovězího se nedá ututlat.  

Harpyje 11.12.2008 18:09

Re: Ovšem doktor zapomněl taky uvést, ...

Zřejmě vlastní zkušenost.

vita 11.12.2008 17:08

Mein Gott...

Člověče, přečtete si vůbec, co píšete?

Jistěže vzýval "národ" a "rasu" - a už vůbec to nebylo jen v raných projevech. Byl nacionalista a rasista, ne? Pěkně do konce.

Ale to přece neznamená, že neprosazoval vůdcovský princip a nebrojil proti demokracii (vládě lidu) - naopak, brojil proti ní od počátku. A zrovna tak nikdy neprosazoval zestátnění nebo zespolečenštění majetku. I když byl majetek arizován - tak pěkně do příslušných soukromých árijských (a zasloužilých) pracek. To byl podstatný rozdíl mezi socialisty a "národními socialisty", kteří se o žádný socialismus nikdy nepokoušeli. A proto taky byl Hitler košer pro německé průmyslníky a proto se o něj opřeli proti Thälmannovi. Protože dokázal zvládnout dělníky aniž by hrozilo znárodňování.

Celá ekonomická mašinerie Německa jako státu byla založena na kapitalistických zásadách, mírně modifikovaných třeba přídělovým hospodářstvím. Dokonce i využívání otrocké práce ve fabrikách přidružených ke koncentrákům bylo na nich založeno - fabriky platily SS za každého heftlinga.

realista 11.12.2008 17:06

Re: Ovšem doktor zapomněl taky uvést, ...

Mein lieber albeiten kammaraden ... tak začínal Hitler všechny své projevy

Německé dálnice byly oficielně nazývány stavby socialismu, stejně jako např. oberlínský olympijský stadion

realista 11.12.2008 17:08

Re: Ovšem doktor zapomněl taky uvést, ...

NSDAP = National Socialistische Deutze Arbeitspartai

vita 11.12.2008 17:13

Re: Ovšem doktor zapomněl taky uvést, ...

Jasně.

A protože se Žirinovského strana v Rusku jmenuje Liberálně demokratická, tak prosazuje liberalismus a demokracii, že? Bude stačit, aby se komunisti přejmenovali na Demokratickou Levicovou Stranu - a jsou vypraní dočista dočista, jak v Lanze bílé...

Dokonalý argument...

A když už, tak Arbeiter Partei, ve vašem podání by to byla strana práce.

Kanuk 11.12.2008 7:22

Co p. prof Ulč opomenul uvést

Kolik dětí má průměrná muslimská žena a kolik jich má nemuslimka, jmenovitě "bílá". A to je argument, převažující všechny ostatní.

j 11.12.2008 7:48

Re: Co p. prof Ulč opomenul uvést

A co jako 

A.S. Pergill 11.12.2008 8:41

Re: Co p. prof Ulč opomenul uvést

Potkanice jich mají ještě víc. Neřeší se to stimulací porodnosti u lidí, abychom je přečíslili, ale deratizací.

jc 11.12.2008 1:57

chran nas

...vod tech pablbu panbu...hlavne at to nevyvazej....

Borek@exil 11.12.2008 5:10

Re: hlavne at to nevyvazej....

Vyvážej´.   A to velmi třeskutě. Nuke Mecca!