6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

SVĚT: Megyn a Sarah

V souvislosti s izraelskými volbami přinesla média zprávu o tom, že jejich vítěz, dosavadní premiér a šéf Likudu Benjamin „Bibi“ Netanjahu, odmítá ustavení palestinského státu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Tejkl 23.3.2015 12:33

pro pana Klepala

Souhlasím s Vašim názorem že je zvláštní a absurdní veřejně vyhlašovat, že nějaký stát je určen pouze pro určitou etnickou či jazykovou skupinu. Proto by jste měl dát za pravdu Bibimu, když odmítá vznik palestinského státu, který sám sebe definuje v deklaraci nezávislosti Palestiny z roku 1988 takto: "The State of Palestine shall be an Arab State and shall be an integral part of the Arab nation, of its heritage and civilization and of its present endeavour for the achievement of the goals of liberation, development, democracy and unity."

Oproti tomu sporný izraelský zákon říká: "Israel is the homeland of the Jewish people in which the Jewish people fulfill their ambition to self-determination according to their cultural and historical legacy."

Oproti čistě etnicky definovanému palestinskému státu (Arab state)je Izrael definován pouze jako domov pro Židy - jako prostor, kde se naplňuje jejich touha po sebeurčení. Stát Izrael tedy není definován etnicky - formulace jewish state se v základním zákoně nikde nevyskytuje, na rozdíl od palestinské deklarace nezávisloti, která definuje budoucí pal. stát na čistě etnickém principu.

Co Vy na to? Čekám od Vás nějakou zapálenou filipiku proti těm ošklivým rasistickým Arabům...:-)))

J. Kavalír 23.3.2015 12:51

Re: pro pana Klepala

V případě Palestiny se de fakto bude vždy jednat o arabský stát. Pochybuji, že by se tam usazovali nějací nearabští (židovští) přistěhovalci. Naopak v Izraeli žije spousta palestinců a beduínů, takže definovat jej jako čistě židovský by znamenalo označit část občanů jako občany druhé kategorie.

J. Tejkl 23.3.2015 13:30

Re: pro pana Klepala

Židovští přistěhovalci tam už jsou. Na území, které si pro sebe nárokují tzv. Palestinci žije tři sta tisíc židovských osadníků.. Takže co? Budete spolu s panem Klepalem požadovat aby tzv. Palestinci definovali svůj stát na multietnickém principu? Předpokládám, že ano, pokud tedy ten samý prohřešek podsouváte Izraelcům, kteří navíc svůj stát nedefinují jako " Jewish state" - židovský stát což je ekvivalent palestinského "Arab state" ale jako homeland of the Jewish people, tedy v souladu s mezinárodně platnými úmluvami z konference ze San Rema, a předválečnými dohodami společnosti národů, které jsou právním základem izraelské státnosti.

J. Kavalír 23.3.2015 15:34

Re: pro pana Klepala

Vy si snad myslíte, že by na území palestinského státu židovské osady zůstaly? Jsou dvě řešení:

1. židovské osady by se vystěhovaly - tak tomu bylo v pásmu Gazy.

2. židovské osady by se staly součástí Izraele, což by, samozřejmě palestincům vadilo, protože toto území bylo půvosně přiděleno jim.

J. Tejkl 23.3.2015 16:03

Re: pro pana Klepala

kdy "původně"?

J. Tejkl 23.3.2015 16:44

Re: pro pana Klepala

Proč by se židovské osady měly stěhovat? Nebude snad palestinský stát multietnický a nábožensky tolerantní a nezaručí stejná práva všem obyvatelům bez rozdílu? :-)))

Skoro to vypadá jako by jste nevěřil, že ti svobodomyslní Palestinci (jak je dokola vykreslují různí angažovaní dokumentaristé) k takovému otevřenému, tolerantnímu a multietnickému státu přirozeně směřují... Pokud jim v tomto ohledu nevěříte, je to od Vás, nezlobte se, trochu rasistické.

Každý přece ví, že jen izraelská okupace a výstavba osad brání Palestincům v rozkvětu. Nebýt těch zlých sionistů palestinský stát už mohl existovat, a Palestinci by se už dávno přidružili k velké rodině bezpečných, demokratických, tolerantních a prosperujících arabských států jako jsou Egypt, Sýrie, Libanon, Libye, Irák nebo Jemen...

J. Tejkl 23.3.2015 14:15

ještě dovětek

jinými slovy: Palestinci mají právo definovat svůj stát na etnickém principu a židé toto právo nemají?

B. Rybák 23.3.2015 23:50

Re: ještě dovětek

A právě tento "dvojí metr" je současným politicko-korektním "západem" v přístupu k palestinsko-židovskému a obecně k arabsko-židovskému a muslimsko-židovskému

soužití realizován. A to navzdory tomu a bohužel dokonce spíš právě proto, že tento přístup nebezpečně ohrožuje existenci Izraele!

S Vašimi příspěvky do dnešní diskuze zcela souhlasím!