16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

SVĚT: Konec ruské pohádky

Málokdy jsou američtí komentátoři tak jednotní ve svém názoru na dění na východě Ukrajiny jako nyní. Spektrum jejich názorů se dá redukovat na jeden všeobjímající závěr: Putin zahnal sám sebe do kouta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Mach 24.7.2014 18:36

Tak přemýšlivý člověk by především neměl

zapomínat na to, že "bestiální shazování bomb" je z prstu vycucaná hovadina. Přemýšlivý člověk by neměl zapomínat na to, že Ukrajinská vláda s akcí proti ruskem vyzbrojeným a vycvičeným banditům přecházejí hranice z ruska na Ukrajinu a tam přepadávající představitele ukrajinských úřadů a přebírající vládu na východě Ukrajiny velmi dlouho vyčkávala a snažila se vyjednávat. Když už nebylo zbytí a Ukrajina zahájila protiteroristickou operaci tak se opět snažila vyjednávat a dohodnout příměří, opět s nulovou odezvou druhé strany. Je jasné že veškeré kroky Ukrajiny jsou nanejvýš oprávněný zvlášť když ukrajinské civilisty zpoza hranic bombarduje ruská armáda. http://www.defence24.pl/news_rosyjscy-zolnierze-chwala-sie-bombardowaniem-ukrainy

I. Teren 24.7.2014 18:25

Nezalezi, kto ktorej pohadke veri.

Ale Europania by sa mali predzasobit teplym pradlom na zimu. Kym je cas.)

P. Mach 24.7.2014 18:02

Tak mimo jako ty bIbečku

nebudou američtí novináři ani v okamžiku kdy se do jednoho předávkují lysohlávkami.

P. Mach 24.7.2014 17:57

Tuhle dementí kravinu snad nemůžete myslet

vážně? Proč za rusáckého poskoka janukovyče byl klid? No protože putin neviděl důvod Ukrajinu rozesrat, když tam vládl rusákcý poskok.

P. Mach 24.7.2014 17:52

Fištejn narozdíl od vás ví o čem píše.

Krutou válku nevyvolala Kyjevská vláda ale putin, pomocí žoldáků z ruska. Mezi takzvanými separatisty je rusů s ukrajinským občanstvím asi 30%. Zbytek tvoří bývalí účastníci různých dalších rusáckých gangsterských akcí z posledních let(Gruzie, Čečensko, Podněstří) a bývalí nebo i současní armádní důstojníci a členové FSB. Co se týče bombardování tak takto vypadá realita: http://www.defence24.pl/news_rosyjscy-zolnierze-chwala-sie-bombardowaniem-ukrainy

J. Klepal 24.7.2014 17:49

co je čeho přímý důsledek

Vytváření podmínek pro tragédie různého druhu má své příčinné souvislosti a prostá logická úvaha musí každého přemýšlivého člověka vést k závěru, že dodávka obranných prostředků jedné bojující straně stojí až někde uprostřed událostí. Ta byla vynucena tím, že ukrajinské vládní síly nasadily proti rebelům těžkou vojenskou techniku a začaly na ně bestiálním způsobem shazovat bomby. Vzpomeňme, že před použitím armády, natož těžké vojenské techniky a letectva proti vlastním lidem, varovali evropští politikové již předchozího ukrajinského prezidenta Janukoviče, nechápu proto, proč se nyní s tímto varováním již nepracuje a konflikt se ponechal eskalovat do současné podoby. Jediné, co mně napadá, že se tak stalo v souladu s radami amerických poradců ze CIA bez předchozí konzultace se zainteresovanými stranami, za současného mlčení oněch dřívějších vyhrožovatelů, kteří na své názory "chytře zapomněli". Výsledek se pak dal dobře očekávat, zvláště, když poradci ve svých pochybných radách opomenuli přirozené právo rebelů na přiměřenou sebeobranu. Proto i nešťastné sestřelení malajského letadla je nutno považovat za očekávanou vedlejší ztrátu, za kterou nesou odpovědnost v první řadě ti, kteří vojenský konflikt tohoto rozsahu vyvolali svými útoky a nasazením těžké vojenské techniky.

D. Nowodny 24.7.2014 17:35

Re: KAŽDÝ ČECH A SLOVÁK,

Zase jste se probudil až dnes, co vám trychtýř s vodkou přetekl ?

D. Nowodny 24.7.2014 17:32

Re: Panu Fištejnovi při tomto tématu nevěřím,

BLBE KOVÉ JSTE BYLI A TAKÉ ZŮSTANETE !

J. Urban 24.7.2014 17:03

Re: KAŽDÝ ČECH A SLOVÁK,

Situace je dnes velmi, ale velmi podobná, človíčku....

J. Urban 24.7.2014 17:00

Re: Je srandovní,

Levičák zůstane levičákem, ať už si říká jakkoliv.

J. Urban 24.7.2014 16:59

Civilizovaný svět měl vůči rusákům a hlavně

putlerovi už dávno vystupovat jinak, než dosud, mj. např. odvoláním velvyslanců, když už ne přímo přerušením diplomatických styků, nevydáváním víz občanům Ruska apod. Namísto toho "konzervativkyně" Genossin Merkel a stejně tak musulman massa Obama si s putlerem klábosí po telefonu :-(

J. Rechnovský 24.7.2014 16:57

naprostý souhlas!

Lépe bych to nenapsal...

V. Heidlerová 24.7.2014 16:48

Re: Zloděj křičí "Chyťte zloděje"

Křesťanka opustila Súdán, který ji chtěl poslat na smrt. Z Říma míří do USAZdroj: http://www.lidovky.cz/sudanka-ktere-zrusili-trest-smrti-je-pry-na-ceste-do-italie-pou-/zpravy-svet.aspx?c=A140724_130818_ln_zahranici_msl#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=ln_lidovky&utm_co

ntent=main

Vysvětlete mi, proč všichni lezou do USA a ne do RUSKA?

J. Holič 24.7.2014 16:00

Re: Panu Fištejnovi při tomto tématu nevěřím,

1.) Separatisté se sami přiznali, že jsou z Ruska.

2.) Separatisté sami přiznávají, že mají výzbroj a zásoby z Ruska

3.) Seperatisté sami prohlásili, že se zdržují ve městech, protože doufají, že tam na ně nebude chtít armáda zaútočit, tedy sami přiznávají, že berou lidi jako žívé štíty. Prokazatelně pouštěli lidi z měst jen za nemalou úplatu.

4.) Separatisti svým ozbrojeným bojem sami znemožnili konání řádných parlamentních voleb, které se ještě před touto válkou plánovaly na jaře. Současná vláda je vedena jako dočasná, prezident vzešel z voleb, jejichž svobodnou realizaci opět znemožnili separatisté.

Takže pro vás je zkrátka důvěryhodnější ten, co šířy stejné nesmysly, jako vy a pro jistotu o tom nepřemýšlí, ne?

J. Holič 24.7.2014 15:53

Re: Smutná fáze historie

Ty jmenované země se především chtějí dostat do bezpečí před Ruskem, které se vůči svým sousedům chová tak brutálně, jako to vidíme u Ukrajiny, nebo Gruzie, nebo v minulém století u spousty dalších zemí. Rusko je samo pohonem vlastního obklíčení. Navíc Ruské obavy z ohrožení ze strany NATO jsou nesmyslné. Válečný konflikt Ruska s aliancí by nikdo z účastníků nevyhrál a neměl by vůbec smysl. To jen Rusku vadí, že jeho vazalové už mu nejsou podřízení. Putin sám prohlásil, že rozpat SSSR (tedy svazu, kde všechny ostatní země svazu podléhaly příkazům Moskvy) považuje za největší geopolitickou katastrofu. "Lidé, kteří neznají fakta nejsou s to svou vládu kontrolovat." - Autor sám však pro jistotu žádná fakta neuvádí. "Vláda v tajné dohodě s médii nám vymývá mozky abychom věřili, že se dovídáme pravdu." a ta dohoda je tak tajná, že nikdo nemůže dokázat, že existuje, takže stejně tak může být jen výplodem choré mysli pana autora.

J. Holič 24.7.2014 15:45

Re: Smutná fáze historie

Tak pan Timothy Gatto je podle toho co napsal zcela mimo mísu, takže mě zaráží, když chcete svůj postoj obhajovat zrovna jeho textem. Pan Gatto se asi domnívá, že když při přestřelce zločince s policistou zločinec zastřelí kolemjdoucího, tak že se nesmí svalovat vina na toho zločince, ale že vina leží na tom, kdo policii povolal, případně na tom, kdo postup policie podporoval. Navíc nikdo v USA prokazatelně nepodpořil násilí na Majdanu a dodnes není vyřešeno, kdo vlastně násilí rozpoutal. Navíc současná vláda je od počátku brána jako dočasná a nebýt bojů se separatisty, už dávno mohly být volby, které byly původně předpokládané na květen. Separatisti však asi volby na Ukrajině nechtějí. Další důležitý nesmysl z vaší citace je to, že nějaká změna režimu může za to, že separatisté sestřelili letadlo. Majdan a celá režimní změna na Ukrajině je Ukrajinská záležitost, ale separatisté jsou z Ruska.Takže změna vlády v Kyjevě byla možná záminkou, nikoliv však příčinou "občanské války".A dávat vinu za mrtvé civilisty tomu, jehož chování bylo použito pouze jako záminka a naopak tvrdit že vinu nenese agresor,který tu záminku použil, je ubohé."Rusko ten konflikt nezačalo" - kde bere tu jistotu?Minulý prezident byl Putinova loutka, Rusko neustále tlačilo na Ukrajinu, aby se nesnažila sbližovat se západem a navíc to byli Rusové,kdo porušil memorandum o zachovávání územní celistvosti Ukrajiny. Slepota autora je zarážející."usilují dostat Ukrajinu do područí Západu" -takže poskytnutí půjček, za podmínek které by jiná země nedostala, je vlastně hanebná věc, zvláště když znamená útěk z područí Ruska, v němž si mnoho politiků ukrajinu či její části stále nárokuje?A ať už by bylo područí EU jakékoliv, rozhodně by nezašlo tak daleko, aby si z Ukrajiny udělala EU trhací kalendář, tak jako Rusko. Navíc pokud nebude Ukrajina stát o půjčky, nikdo jí je nevnutí. "Cílem je Rusko obklíčit a podřídit Západu" - zeptejte se v Lotyšsku, proč chtěli do NATO, zeptejte se v Gruzii, proč chce do NATO.

J. Holič 24.7.2014 14:50

Re: Hlavně že to mají amíci s EU společně na koho svádět !

Máte to dost pomotané - Saddámův jaderný program nebyl nikdy dokončen díky izraelskému náletu na zařízení ve kterém probíhal (to je jednoduše ověřitelný fakt). USA neobhajovaly svůj vstup do Iráku Iráckou atomovou zbraní, ale podezřením z držení chemických a biologických zbraní, které do té doby Saddám měl a i podle slov lidí z OSN nedoložil, že všechny zlikvidoval (to je také ověřitelný fakt) - ta podezření se ukázala jako lichá. USA vyzbrojili místní Avghánské bojovníky proti ruským okupantům, kteří se rozhodli silou Avghanistán obsadit. Taliban a Al-Kaida vznikly až po této válce a z velké části už není tvořena jen Avghánci. Od té doby provádí ozbrojené útoky po celém světě a od vlády USA nedostali za poslední desetiletí ani ň. Takže byste se raději neměl ztrapňovat kritikou novinářů jen proto, že zrovna nepodporují Rusko, které kromě rozpadu SSSR neprokázalo ani jednou elementární základy slušného chování na mezinárodním poli i u sebe doma.

V. P 24.7.2014 14:40

Re: Bude tato lekce stačit ?

Neexistuje žádný důkaz, že Rusko dostalo záruky o nerozšiřování NATO. Kolují o tom jenom jakési nedokazatelné zvěsti v ruském tisku a mezi užitečnými idioty Kremlu. Jinak země bývalého sovětského bloku se pro vstup do NATO samy rozhodly, a to z dobrých historických důvodů, které tu snad nemusím uvádět. A do jejich rozhodnutí jim nemá Rusko co mluvit, stejně jako například my do vojenských smluv Rusku. Nejsme už, chvála Bohu vazaly Ruska, i když se to mnozí snaží změnit. A nejde bohužel jenom o komunisty. Dejme si na ně pozor.

V. P 24.7.2014 14:06

Je srandovní,

jak si naši soudruzi, kteří servilitu k Brežněvovi vyměnili za servilitu k Putinovi, teď pěkně notují s fašizujícími maloměšťáky ve svém protizápadním horlení.

M. Prokop 24.7.2014 13:59

Re: Tak jednotně "MIMO", je správně....

Dolarem se platí proto, že je to výhodné, ne proto, že by to bylo nařízeno.

Konec zelených papírků, budou bony BRICS !

Možná i Tuzex.

:-P

M. Prokop 24.7.2014 13:55

Re: Smutná fáze historie

"Americká liberální strana" - jsou tamní komunisté, nebo ještě něc o vlevo od nich?

M. Prokop 24.7.2014 13:54

Re: Hlavně že to mají amíci s EU společně na koho svádět !

Kam jste to z těch Halonovin zbloudil?

B. Rybák 24.7.2014 13:40

Re: Bude tato lekce stačit ?

Ta "naivita" znamenala v době sovětské totality podlézavost politiků a "zradu západních aktivistických intelektuálů. V době jelcynovského rozvratu se změnila na arogantní pohrdání Ruskem, pošlapání záruk, které dostalo (např. NATO se nerozšíří k hranicím Ruska) spojené s pokusem připravit (s pomocí oligarchů) Rusko o jeho přírodní bohatství (což se teď stalo na Ukrajině!).

To, že se s tím Rusko nikdy nesmíří bylo jisté. To, že realizátorem nápravy se stal realistický státník, jakým je Putin a ne nějaký fanatický šovinista (jakým se v podobné situaci stal Hitler) je skoro "zázrak" (který by v případě Putinova neúspěchu rychle skončil)!

V. Běhal 24.7.2014 13:38

Re: Díky, pane Fištejne!

Když nškdo nedokáže vyvrátit fakta, tak nadává.

V. P 24.7.2014 13:27

Re: Zloděj křičí "Chyťte zloděje"

Kdo rozpoutal revoluce v Libyi, Egyptě a Sýrii, nevím. Já jsem se ptal ale na to, z jakého zdroje pochází Vaše tvrzení, že USA poslaly žoldáky do Libye, Egypta a Sýrie. Nebo je to Váš výmysl? Nebo to máte z ruské propagandy a stydíte se to uvést?

Jestliže před osmi roky byl dolar po 28 rublech a dnes je po 35, pak jde do kopru spíš rubl než dolar, nemyslíte?

V. Čermák 24.7.2014 13:22

Re: Tak jednotně "MIMO", je správně....

Za minulého režimu byly obavy, aby ta chcípající kobyla kopající kolem sebe nezpůsobila nějakou velkou katastrofu. Tehdy jsem podezříval Sovětský svaz. Nyní mě občas napadne pomyslet na USA.

V. Podracký 24.7.2014 13:22

Re: KAŽDÝ ČECH A SLOVÁK,

Situace je dnes naprosto jiná. Je jiná scéna, osoby a obsazení. Metody propagandy jsou veřejnou záležitostí a používají je všichni stejně, pokud jim to protistrana dovolí.

J. Dvořák 24.7.2014 13:17

Re: Smutná fáze historie

Jasné jak facka !Opravdu si myslí ti votroubkové že my jsme tak blbí jako oni chytrý ?

M. Matura 24.7.2014 13:16

Re: Díky, pane Fištejne!

tedy logiku jsem v článku nenašel, ať jsem se čínil jakkoliv, jenom tupé opakování toho, co jedna paní a ještě po ní jiné paní povídaly

B. Rybák 24.7.2014 13:16

Re: Smutná fáze historie

Zcela s Vámi souhlasím. Američané se v případě ohrožení (v tomto případě zcela fiktivním) staví za svou vládu. Obama toho cynicky zneužívá! Největším nebezpečím pro demokracii v USA i ve světě je on (politicko-korektní, multikulturní, "zelená" "nová levice")!