29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

SVĚT: Když ze západu mizí Západ

Češi se odklánějí od západu, zato jim tolik nevadí Rusko. Zjistila to agentura STEM. Přičítá to vlivu Donalda Trumpa, Emanuela Macrona a brexitu. Myslím, že je to složitější. Češi totiž nejspíš vidí, že ze západu Západ mizí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 21.8.2019 14:09

Re: Vetsinu lze podepsat.

Pohled to radostný není, v tom s vámi naprosto souhlasím. Otázka zní, jestli by Baťa, kdyby fabriku dostal zpátky on, dopadl jinak. Tedy že by se nepodíval do Číny a Bangladéše a TAKY urychleně neprodal, co se dá. Asi bych namítal proti slovu rozkradení, ale oba víme, co tím myslíte a nevidím důvod hrát si na právníka a odvádět pozornost od podstaty.

My toho Baťu vnímáme idylicky, ale není všechno zlato... Tím chci říct:

A/ onehdy jsem byl v Ostravě, a tam ve Vítkovicích(?) dělali Rottschildové zhruba totéž; nemyslím si tedy, že by Baťa byl jediný "lidumil" na celém světě, který přišel na to, že když pracovníky netrápí hlady a dá jim poctivou naději na maršálskou hůl, tak budou dělat - bez ironie - lépe a radostněji.

B/ Ještě v dobách socialistických, zřejmě přelom 70.-80. let, jsem byl přímo ve Zlíně na exkurzi. Povím vám - žádná příjemná práce. Pochybuju, že za Bati tam bylo líp.

Připomínám: kapitalismus má i svou sluneční stranu: věcí je dostatek a jsou tak levné, jak jen mohou být. POKUD někdo nezačne tvrdit, že si neumím vybrat a že jsem povinen si vybrat jedině certifikované zboží. Všimněte se, kolik stojí řekněme povinné školení za účelem škrtání trestných bodů u řidičů. Nebo projekt na dotované zateplení domu.

R. Stary 21.8.2019 2:13

Re: Vetsinu lze podepsat.

Co se stalo s nasim hospodarstvim v privatizaci, je mi smutno u srdce. Obvzlate jak byla rozkradena fa. Bata, nebo Ceska pojistovna.

Z. Lapil 19.8.2019 18:37

Re: Vetsinu lze podepsat.

I to je pravda. Leda snad že s Chorvatskem bych si začal raději než s Ruskem. Možná nejsou lepší, ale rozhodně jsou přijatelnější váhová kategorie. A o tržní ekonomice vědí přinejmenším to, že turisté sice jsou ovečky k ostříhání, ale když se o ně nebudou starat, ovečky vyrazí jinam.

Ad Investice se rozkradly, fabriky byly zavřeny. Tak to dopadá, když není možné fabriku koupit (postavit) a sakumprásk ji vlastnit, protože stát nebo někdo místní musí mít nějakou variantu zlaté akcie. Škodovka má jednoznačného majitele a ten je i šéfem (já vím, je to a.s.; hodně zjednodušuju), prosperuje(!) a že by ji někdo zrovna tuneloval... Snad kromě odborářů, ti chtějí na místní poměry(!!!) až nehorázné platy, ale chtít můžou - jak už to tak chodí, nakonec bude vyjednána smlouva přijatelná pro obě strany.

Doufám, že jsem nikde netvrdil nic jako V Česku jsme geniální, ať se spojíme s kýmkoliv, bude nám hej.

R. Stary 19.8.2019 17:42

Re: Vetsinu lze podepsat.

Co se tyce Rakouska,to si nenecha stat nami rozlozit. Kdyby to Rakusane chteli, zajiste by to bylo realizovano. S Balkanem bych si nic nezacinal.Z tama jsem mel radu studentu. Ti me vysvetlili jak to tam chodi. Svycari tam investovali na zkousku nekolik milionu. Vse bylo rozkradeno a fabriky se zavrely. Nase zprivatizovane fabriky potrebuji know how a kvalitni vedeni. Budme si uprimni. My toho moc neumime. Jedine na Skodovce je videt vlyv nemecke kultury vyroby. Jak jsem cetl, podnikatele v Cesku jsou jednou nohou v kriminale. Nase hospodartsvi vedou privatizacni zbohatlici. Pise se o nich jako o miliardarich. O jejich dluzich se nepise.Svycarsko muze stat ve svete samostatne. Ma vynikajici vysoke skoly a vyzkumne ustavy. To nam taky chybi. Tepve nyni pocitujeme zlociny, ktere u nas komuniste napachali. Byli jsme jednou bohatsi nez Svycarsko. To je liga kam bychom meli patrit.

J. Anděl 19.8.2019 12:09

Takhle by mi to taky vyhovovalo, kdyby se neúčast rovnala vyjádření "ne". Ovšem to by bylo ještě složitější něco prosadit a kdokoliv o referendum usiluje, by byl asi proti .

Z. Lapil 19.8.2019 11:58

Re: Souhlas

Mně se pořád líbí představa referenda, kde kritériem pro změnu je poměr hlasů ke VŠEM oprávněným voličům. Neboli čím menší účast, tím víc lidí musí být pro, aby přehlasovali nepřítomné. Je-li kritérium "50% pro", pak ani stoprocentní nadšení při 49% účasti nic neznamená.

A má to tu úžasnou vlastnost, že změna může zvítězit jen skrze podstatnou většinu (žádné 51:49 při 50,001% účasti). Ta změna se stane stávajícím stavem a následné antireferendum není třeba omezovat, neboť opět potřebuje SVOJI podstatnou většinu.

Z. Lapil 19.8.2019 11:47

Re: Vetsinu lze podepsat.

Další alternativa je V4, ideálně s Rakouskem. Riskantněji s Ukrajinou, to je velká a potenciálně silná země a je TAKY v "hraničním pásmu" mezi Ruskem a Německem. A pět dalších, víceméně pochybných, hlavně směr Balkán; Slovinsko&Chorvatsko, případně Bulharsko&Rumonsko. Neboli nějaká středo/východoevropská koalice. Klidně uvnitř EU, pokud ta musí být.

Protože, koukneme-li se na mapu Evropy, česko-německá státní (i jazyková a kulturní) hranice je a vždycky byla velmi ostrá, zatímco ve směru jihovýchodním (zhruba slovanským) jde o přechod víceméně plynulý; i s těmi Rakušany a Maďary jsme stovky let byli na jedné lodi a slušně to fungovalo.

Taky si nemyslím, že bychom mohli efektivně existovat mimo nějakou větší strukturu, ale "mít silného partnera" mi asociuje "být ve vleku", ať je tím partnerem Rusko, Německo nebo EU; i Polsko je na můj vkus pro "dvojkoalici" dost masivní. Možná USA, ale ty jsou daleko a o několik kategorií mohutnější, že pro ně vždycky budeme jedněmi z mnoha čili obětovatelní, nemluvě o tom, že u nás existuje tolik vyhraněných antiamerikanistů, že je to nápad "na občanskou válku".

R. Stary 19.8.2019 11:05

Re: Vetsinu lze podepsat.

Jina alternativa je priklonit se k Rusku. Nemyslim, ze bychom bez silneho partnera byli schopni samostatne existovat.

E. Derat 18.8.2019 20:17

Re: Souhlas

Tak ani v roce 46 nebo 48 jsem nebyl na světě. Akorát si myslím, že volba komunistů řadě lidí vyhovovala. I to zavlečení pod kuratelu SSSR. A vám a další řadě lidí zase vyhovuje referendum z roku 2003, a zavlečení ČR pod kuratelu EU. Na rozdíl od vás nechci žít pod žádnou kuratelou, ani berlínskou, ani kremelskou a ani bruselskou. Vy jste napsal, že referendum dopadlo správně. Každé volby dopadnou správně jenom pro někoho, takže i volby Babiše, Zemana atd. Já zase považuji za správný výsledek referenda v UK, tedy brexit.

J. Sova 18.8.2019 19:56

Re: Nebo Norsko a odebírání dětí

Taky se to dělo ve Španělsku za Franca:

https://archiv.ihned.cz/c1-66186070-ukradene-deti-chteji-spravedlnost-frankisticky-rezim-sebral-biologickym-rodicum-z-rad-opozice-mozna-az-30-tisic-novorozencu

D. Mach 18.8.2019 19:48

Re: Souhlas

No ale výsledek voleb v roce 1948 vám přece vyhovuje. Jen nevím, jestli náhodou nemluvíte o volbách v roce 1946. V roce 1948 už nebylo z čeho vybírat.

D. Mach 18.8.2019 19:44

Re: Paní Lhotská

Docela by mě zajímalo, jestli jste Lisabonskou smlouvu četl, nebo si jen "udělal názor" na základě diskusí podobných této. A jen připomínám realitu - lidé cestují za prací či na dovolenou na západ nebo na jih. Na východ to jsou jen výjimky.

M. Prokop 18.8.2019 17:36

Re: Nebo Norsko a odebírání dětí

Jo, to je ta kontrola. Teoreticky by je měl kontrolovat soud, ale ten trvá dlouho a mám dojem, že i pak jde Barnevernetu na ruku.

Jediná účinná forma kontroly by bylo tvrdé trestání "přehmatů".

J. Kulheim 18.8.2019 16:02

Re: Paní Lhotská

Nebo. Lepší doma chleba půl, než v cizině celý vůl.

M. Pivoda 18.8.2019 15:33

Mně se jako roboti jeví odpovědi českých důchodců, kteří se nedokáží oprostit od malých českých problémů a nedokáží dohlédnout na větší světovou scénu. A pak jde o tu technologickou zakrnělost. Takže máme (nutně) rozdílný úhel pohledu.

J. Kombercová 18.8.2019 14:15

Re: Nebo Norsko a odebírání dětí

Barnevernet je stát ve státě a tak se i chová.

M. Prokop 18.8.2019 14:11

Re: Nebo Norsko a odebírání dětí

Tenhle případ (i případ paní Michalákové) už teď nemá dobré řešení, bylo by jen možno potrestat viníky a ani k tomu nedojde.

Ale svinstvo je to neskutečné.

Takhle dopadne každý dobroserný nápad, pokud není podroben tvrdé kontrole (nebo pokud možno vůbec neaplikován).

F. Žůrek 18.8.2019 13:40

Re: Paní Lhotská

Text článku odpovídá situaci s EU i Západu. Připomenu takové pořekadlo: "Lepší chéb o dvou kůrkách ve svobodě než koláč v nesvobodě".

P. Aron 18.8.2019 13:27

Re: Nebo Norsko a odebírání dětí

To co předvádí Norsko je totéž co dělali Němci v akci Lebensborn. Je to vrcholně odporné a ještě více to jak to hájí.

P. Aron 18.8.2019 13:18

Nebo Norsko a odebírání dětí

Co se tam děje je šílené.

Dávat odebrané děti k adopci a zpřetrhat vazbu mezi biologickou rodinou je politickým rozhodnutím Norska opřeným o výzkumy a demokratickou debatu."

„Matka není v postavení, aby před tímto Soudem reprezentovala nejlepší zájem dítěte. Hájí pozici matky, ne zájem dítěte,“ říká zástupce Norska.

https://www.ceska-justice.cz/2018/10/norsko-ve-strasburku-odebirani-deti-k-adopci-politicke-rozhodnuti-dava-sanci/?fbclid=IwAR2BeeILlyZZiRnnYQcMvoQCuXrDBTsfCk7M8iK-HJNhBXoV72vOUzfPEtw

P. Aron 18.8.2019 13:02

Re: Vetsinu lze podepsat.

Pane Jášku, v mnohém s vámi souhlasím ale nejste moc realista. Pokud Západ opouští hodnoty, na kterých vznikl proč bych se měl k tomuto Západu hlásit ?

P. Aron 18.8.2019 12:55

Re: Souhlas

...autorky, pardon.

P. Aron 18.8.2019 12:54

Re:

Ahaáá, tak vy jste robot :-) Že mě to hned nenapadlo.

P. Aron 18.8.2019 12:53

Re: Souhlas

No ale tím spíše potvrzujete slova autory :-)

P. Aron 18.8.2019 12:51

a další

Sexuoložka Hanka Fifková: Už se zakazují pohádky, prý jsou sexistické

https://www.novinky.cz/diskuze/40293493

P. Aron 18.8.2019 12:51

Tak ty příklady

Anglickou studentku vyhodili od obdoby maturitní zkoušky, protože do testu napsala, že jsou jí praktiky halal porážky odporné.

Zkoušející to označili za "obscénně rasistický komentář."

U odvolání uspěla s obranou, že nešlo o projev zlé islamofobie ale dobrého vegetariánství.

https://www.telegraph.co.uk/news/2019/08/17/gcse-student-disqualified-zealous-examiner-mistook-vegetarianism/?fbclid=IwAR31GI838BhrbDE8XJx3w0KgPkCmAFjZ5w8AZk-sLZyugTMuDI9V4luyIXw

P. Aron 18.8.2019 12:50

Paní Lhotská

Díky za tento článek. Napsala jste to naprosto přesně a já říkám už dlouho totéž. U mě procitnutí nastalo právě tou zmiňovanou Lisabonskou smlouvou.

Je to smutné ale nezbývá nám než se politicky od Západu odtrhnout než nás strhne do propasti. Že to stále vypadá, jakoby to byl bohatší Západ a chudší Česko ? Tak za prvé, když půjde do tuhého tak raději trochu chudší ale svobodný a hlavně on se ten Západ může velmi rychle propadnout, protože už opustil vše na čem jeho bohatství vzniklo. Příkladů jste uvedla hodně a já v diskusi ještě přidám další. Jde o to, aby to pochopilo co nejvíce lidí a spadly jim klapky z očí.

E. Derat 18.8.2019 12:39

Re: Souhlas

Ano, stejně správně jako volby v roce 1948.

D. Mach 18.8.2019 12:36

Re: Souhlas

Ono referendum o vstupu do EU u nás dopadlo správně napoprvé, takže proč o tom diskutovat?

D. Mach 18.8.2019 10:01

Re: Matoucí srovnání, ale za vše stejně může EU

To není moje interpretace a už vůbec nešířím informace od východních neofašistů. Ale vy jim asi stále věříte, takže je to vaše smůla.