19.6.2024 | Svátek má Leoš


Diskuse k článku

SVĚT: Kdo odchází bojovat za islámský stát?

Před deseti lety jsem v článku „Tři domy“ předpověděl, že nastane doba, kdy se pro islám nadchnou Evropané vyrůstající v sekulárním prostředí. Nebyl to nějaký můj odhad; bylo to prorocké slovo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 1.1.2015 17:55

Re: Pan Drápal dobře popisuje to,

Pan Drápal fantazíruje.

Vy ostatně také.

Řád a sounáležitost sice může být na náboženském základě, ale nemusí.

M. Prokop 1.1.2015 17:52

Konec konců, lepší sekularizovaná Evropa,

než kdyby zde byl Islámský stát v křesťanské modifikaci.

:-P

J. Schwarz 1.1.2015 17:47

Re: Pan Drápal dobře popisuje to,

Každá násilně vynucovaná "sounáležitost" je zvrhlá, pane Podracký, na druhé straně sebezuřivější individualista nemá ambice družnost ostatním zakazovat. A protože dobrovolný kolektivismus zakazován není, nutně se musím domnívat že ti, kteří tklivě lkají  o ztracených hodnotách úcty, sounáležitosti, věrnosti a "funkční společnosti" by rádi tyto hodnoty druhým vnutili. Mám samozřejmě úctu k lidem, kterých si vážím. Mám si snad povinně vážit všech? Čím se to bude lišit od stavu, kdy si nevážím nikoho? Proč bych měl cítit "sounáležitost"  s lidmi, kteří mu lezou krkem - jako že jich tu ale je! A věrnost? Taky ke všem těm hoštaplerům, co si kupují hlasy za třicet korun a slibují rozhazobvat z cizího? Lituji, ale než v pochybné společnosti lépe jest člověku samotnému.

J. Kanioková 1.1.2015 16:58

ANO !

J. Kanioková 1.1.2015 16:56

Mimo poslední odstavec - naprostý souhlas,

a ten poslední odstavec - možná jen jinak vyjadřujete základní podstatu - že každý sám je svého štěstí tvůrce, že z 99 % si za svůj osud zodpovídáme my sami. Což beru..

Sám sobě si, ale s přihlédnutím k oprávněným potřebám "mého společenství". Tj. rodina, blízké okolí, moje vlast.

J. Kanioková 1.1.2015 16:41

Přiznám se, že pro oponenturu k tomuto tvrzení -

""že islám si bude získávat stoupence především ze sekulárního prostředí""... mi chybí skutečná fakta. Ani tento článek k těm svým číselným údajm neposkytuje podklady, neuvádí zdroje. A nechce se mi tomu věřit.

Čtu denně moc článků, hlavně zahraničních. A k tomuto tématu jsem zatím "potkala" informace výhradně jen takové, že k islamistům odchází z Evropy v absolutní většině muslimové.

Zrovna před pár dny jsem narazila na informaci o aktivní muslimce ve V.B., která se tam obrovsky angažuje mezi muslimkami v získávání "nevěst" pro islamisty..

V. Podracký 1.1.2015 14:41

Re: Pan Drápal dobře popisuje to,

Nacismus a komunismus byly zvrhlé kolektivistické ideologie. To neznamená, že každá sociální idea je zvrhlá. Pokud bychom to připustili nemůže existovat žádná úcta, žádná sounáležitost, žádná věrnost a vůbec žádná funkční společnost.

P. Mach 1.1.2015 13:25

Zajímalo by mě odkud drápal bere ty čísla?

Prozatím bylo v médiích slyšet tak akorát o "dívkách pocházejících z rodiny muslimských přistěhovalců z bosny a hercegoviny". A jestli ta rodina deklaruje, že je ateistická tak tomu věřit můžeme a nemusíme.

Spíš to vypadá tak, že odcházejí děcka z přistěhovaleckých rodin a odcházejí z důvodů stejných jako kdykoli předtím, tj. hormony narušují logické myšlení, a vrchu nabývá touha vybít se. Bohužel vše je umocněno o dogmaty současných západních levičáckých ideologů, na jejichž bláboly mlaďoši často slyší, tj. na všechno máto právo, a stát vám to musí obstarat. Když dojde na střet s realitou, tedy, že stát jim fakt neobstará nevyčerpatelné konto, luxusní byt a luxusní kočku do postele, tak je zle.

To je ale něco co je v rozporu s Drápalovou vírou, tady s tou vírou socialistickou, tudíž to hází na ateismus.

Mimochodem, kdyby skutečně příčinou propadnutí militantnímu islámu byla ateistický výchova, tak nejvíce oveček získá ISIL právě v ČR.

S. Netzer 1.1.2015 13:23

Re: Pan Drápal dobře popisuje to,

Neužili jste si toho "kolektivního štěstí" za bolševika do sytosti? To Vám nestačilo?

Asi ne, když pokládáte lidská práva za "takzvaná" a dáváte toto slovní spojení do uvozovek.

R. Brzák 1.1.2015 13:19

Re: Ateismus je nevira v nadprirozeneho boha

Více méně dokáži souhlasit s většinou Vámi zde psaného. Jen s jednou výhradou - není bohem jen "on sám", ale on s dalšími lidmi. Společenství, provázané vztahy, neustále se svou interakcí dobírající k hodnotám dobra - to je života, jak píšete - je pak tou mocí, která je všemocná, vševědoucí, schopná všeho - i odpouštění, i nutného trestání či spíše tlaku k nápravě svých chybujících součástí - schopná toho všeho s láskou k životu se všemi jeho příjemnými i obtížnými stránkami.

Sám člověk býti bohem nemůže - ano, je jistě i tak jeho součástí, ale čím větší jej jeho izolace, tím menší jsou jeho "božské" atributy (řekněme jeho přínos k "všemocnosti" či "vševědoucnosti"), či tím se od svého zapojení do "božského" vzdaluje. Naprosto izolovaný člověk - ale ne nutně fyzicky, například psychopatická bytost - je možná bohem, ale spíše Bohem - jen sám pro sebe.

Takto lze hodnotit z omezeného pohledu lidského. Možná lze ale nahlédnout, že součástí tohoto "společenství božího" jsou i všechny danosti kolem nás, jichž jsme součástí my sami, na nichž jsme závislí a přestože jejich božskost nevnímáme, neboť jako například kámen na cestě je jeho vliv pro nás nepatrný, je stejně tak od všeho, co představujeme my se svým rozumem, neoddělitelný.

Pro mne je tedy bohem VŠECHNO. My lidé jsme jeho součástí "více", než židle, na níž sedím, ale "méně", než fyzikální zákony, například...

R. Brzák 1.1.2015 12:59

Re: Ateismus je nevira v nadprirozeneho boha

Já si pane Fleisznere myslím, že pan Václavík přinejmenším zajímavě argumentuje (byť se nad některými jeho vývody musím zamyslet, zda jsou v souladu s mým náhledem). U Vás zatím ani nevím, zda s řečeným souhlasíte, nebo ne. Podle jednoduchého pravidla - mlčím, tedy souhlasím - jste s panem Václavíkem v souladu, ne-li?

V. Podracký 1.1.2015 12:27

Pan Drápal dobře popisuje to,

co se samozřejmě dalo čekat. Tady nejenom, že se ztratila víra v neviditelného Boha, ale ztratila se i víra ve všechna božstva sekulárních sociálních ideologií (marxismu, liberalismu, nacionalismu). Není nic vyžadujícího obětování a sounáležitost. Podle pana Tomského panuje náboženství vyznávající lidského jedince jako modlu a tzv. "lidská práva" jsou základním kodexem tohoto náboženství. Toto nové náboženství ovšem společnost rozkládá, nevyžaduje oběti, iniciativu, sounáležitost, věrnost a všechny kolektivní ctnosti jsou zbytečné a člověk stojí jen sám a usiluje pouze o své štěstí. Ale člověk je společenský tvor a nutně potřebuje jednak řád a sounáležitost lidského společenství. V islámu to momentálně nachází nejlépe.

F. Matousek 1.1.2015 10:59

tak 22 z miliónu ?!

pokud nekoho toto císlo znepokojuje, tak me nikoliv. Jedná se o zlomek promile. Tito rekrúti jsou zrejmí úchylové, kterych je v kazdé spolecnosti mnohem víc. Ale nastestí ne kazdy je takovym imbecilem, aby naletel islámské propagande.

Pokud tito odjízdejí nekam do tramtárie bojovat, je to to nejlepsí, co muze spolecnost potkat.

Pokud padnou v boji, prijdou do ráje a mají harém pannen - jak sami verí. Tak jim to prejme

Pokud se chtejí vrátit,  jsem na rozpacích. Asi bych pro ne profylakticky zrídil nejakou speciájní  psychiatrickou lécebnu. Jsou dle mého názoru nemocní a nesvéprávní.

Pokud by se prokázalo ze je nekdo z nich preci jenom psychicky zdráv, mel by projít nekolikaletou karanténou prevychovného pracovního tábora. Zní to drasticky ? Ale preci jenom se jedná o vrahy ?!

K. Janyška 1.1.2015 10:35

Už ten název. Taková pitomost.

Cožpak Evropa je jednotně myslící a jednající osobou ? Do prdele, komentátoři, doučte se aspoň něco z teorie spontánního řádu lidské interakce. Aspoň podstatu... Dzp.

J. Fleiszner 1.1.2015 10:19

Re: Ateismus je nevira v nadprirozeneho boha

Tedy vy jste se tady vykecal :-)

P. Jášek 1.1.2015 10:15

Re: Spíš mám dojem,

Nechtěl bych být nějaký škarohlíd, ale je to trest, trest za zradu práce našich předků! Mám napsat boží?

A tak končí, neomarxisty vyhlášený, "dlouhý pochod institucemi! Finito, poslední zhasne!

Nebo:

POSLEDNÍ PROPADNE PEKLU!

S. Rehulka 1.1.2015 8:55

Povětšině.....

....to jsou blbci, věřící i ve spiknutí illuminates, svobodných zednářů, v nebezpečné chemtrails a často i věřící, že to má "v rukách strejda Rotschild" !

Z takových hnupů je pak lehké rekrutovat jihadisty !

V. Vaclavik 1.1.2015 8:36

Ateismus je nevira v nadprirozeneho boha

ale ateismus nevylucuje viru jako takovou - viru v sebe, viru ve vlastni mysl, rozum, viru ze clovek muze dosahnout stesti, zivotniho naplneni. Jde o viru sekularni (oproti vire v nejake nadprirozeno, tedy iracionalni mysticismus), viru v sebe sama, receno v terminech bozstvi - sekularni vira je vira v prirozeneho boha.

Sekularni verici clovek uctiva namisto nejakeho mystickeho boha svou mysl, ktera je jeho bohem. Tento buh, jako ten udajny krestansky, je vzdy pritomen a soudi kazde nase jednani, jako to vsevidouci oko krestanskeho boha. Neseme si ho totiz kazdy na svych ramenech. Je to buh v mnoha ohledech jako ten krestansky, take se mu musime zodpovidat za vsechno sve jednani - jedname-li nemoralne, je nas buh nestastny a dava nam to pocitit emocnimi pocity, a naopak, moralni jednani odmenuje pocity stesti.

Moralni je to jednani, ktere, siroce receno, je pro-zivot, nemoralni je to nase jednani, ktere jde proti zivotu cloveka. Mluvime tu predevsim o zivotu vlastnim a pote o zivotech nasich blizkych a dale pak zivotech ostatnich lidi, ktere vsechny jsou, na sestupne skale, pro nas sekularni ateisty, hodnotou.

Standardem moralky je zivot. Jeho zachovani, ktere je tou nejvyssi metou, tak sekularnimu ateistovi urcuje co je moralni a co nikoli. A protoze zivot zajisti jen jednani jisteho druhu, nikoli jakekoli jednani, nejsou hodnoty sekularniho ateisty nejak relativni, nebo arbitrarni (nahodne), ale musi byt jeho rozumem opatrne urcene. Rozum, vlastni rozum, je tak pro sekularniho ateistu nastrojem, pomoci nehoz preziva a dosahuje zivotniho stesti.

Skutecnost je takova, ze primitivni clovek se svou mysli v casnem vyvoji, pomylene pripisoval pocity, ktere mu jeho mysl zacinala posilat, jako odezvu na jeho jednani, externimu bozstvu, ktere je treba uctivat, uspokojovat svym chovanim... Ani dnesni clovek, technologicky ale nikoli jiz rozumove vyspele Zapadni civlizace, si jeste neuvedomuje, ze buh je on sam, ze bohem je jeho vlastni mysl, vedomi.

V. Halašta 1.1.2015 1:32

Křesťané by z nich byli těžko.

Většinou jde totiž o potomky přistěhovalců z muslimských zemí.

J. Schwarz 1.1.2015 0:21

Spíš mám dojem,

že za "Islámský stát" jdou bojovat mládenci a děvy ze sekulárního prostředí, kteří už mají plné zuby nasládlého pokrytectví západních společností, které, i když někoho prohlásí za nepřítele, pořád cítí nutkání ho omlouvat a  chápat přičemž po lidech, které proti nepříteli posílají bojovat vyžadují aby především dbali na to, aby se proboha nic nestalo tamním "nevinným civilistům" - i když civilistu není možné poznat, protože nepřátelští bojovníci jsou samozřejmě v civilu a k atentátům používají i dětí a žen. Islámský stát  je za důraznost v boji trestat opravdu nebude a místní populace je neodsoudí i když "neznabohovi" uřežou hlavu. Že by je tahali po vyšetřovacích komisích za pár facek nějakým vězňům je nemožné si i jenom představit.