1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

SVĚT: Genderová bitva v CERNu

Italský fyzik Alessandro Strumia prohlásil, že současný svět akademické fyziky je diskriminační vůči mužům – a spustil vřavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Fridrich 4.10.2018 7:34

Velmi důležité upozornění, že dementní současné třeštění v

Velmi důležité upozornění, že dementní současné třeštění v oblasti genderu, rasy, menšin, Me Too zasahuje i mezi špičkové vědce - a v CERNu by měli být - a jistě i jsou.. Děkuji panu Kechlibarovi za toto přiblížení - i když je velmi ZNEPOKOJIVÉ, kam se dnešní vývoj Západní společnosti ubírá..

A. Alda 4.10.2018 9:01

Je to takové znamení doby.

Jako když komunisté z důvodu třídního původu vyakčňovali špičkové odborníky a nahrazovali je dělnickými kádry.

D. Šimáček 4.10.2018 6:54

hmm a ze stejného důvodu

bych v USA byv zraněn či nemocen , požadoval býti ošetřen bílým či šikmookým doktorem, černo...afroafri.. afroameričana či hispánoameričana bych odmítl z důvodu výrazně nižší požadované kvality dostatečné pro absolvování studií.

J. Vintr 4.10.2018 1:49

Je naivní představa

že vědou se živí sami lidé s invenci posouvat hranice lidského poznání. Ve skutečnosti je tam takových lidí zanedbatelná menšina. Zbytek jsou nádeníci, kteří nikdy nic nového nevymyslí a "vědeckou" činnost jen předstírají. A v takovém případě je celkem lhostejné, kdo tuto činnost předstírá.

R. Langer 4.10.2018 6:15

Re: Je naivní představa

Hm, ale o tom ten článek není, že?

J. Vintr 4.10.2018 8:17

Re: Je naivní představa

Ten článek o tom sice není, ale z výše uvedeného vyplývá, že to genderové blbnutí v podstatě "vědě" nemůže ublížit, protože většinou není čemu ublížit. Těch pár skutečných vědců si s tím nějak poradí.

J. Anděl 4.10.2018 8:56

Re: Je naivní představa

Ano, vědě ublížit nemůže. Jen lidem.

F. Houžňák 4.10.2018 6:30

To možná u vás v Tramtárii, u nás v Německu tomu tak,

z nejrůznějších důvodů, není, a v USA, jak jsem informován, taky ne. Asi z vás mluví nějaký oprávněný komplex méněcennosti.

J. Vintr 4.10.2018 8:13

Re: To možná u vás v Tramtárii, u nás v Německu tomu tak,

Je to tak všude na světě, kde se za "vědu" platí. To spolehlivě přiláká různé vyžírky, kteří by se jinde tak dobře neuživili.

F. Houžňák 4.10.2018 8:27

Vy jste jeden z těch vyžírků, jak pěkně pravíte,

co se živí vědou? Nebo jste aktivní, hojně citovaný vědec-nevyžírka? Pokud ani to jedno, z čeho soudíte, že váš názor je správný a odpovídající realitě třeba v Německu a USA? Odpovídá váš názor realitě v ČR? Z čeho tak soudíte? Můžete uvést příklady?

J. Vintr 4.10.2018 9:10

Re: Vy jste jeden z těch vyžírků, jak pěkně pravíte,

Ano, uvedu příklad. Je hojně publikováno, kolik procent vědců podporuje tu zcela neprokázanou hypotézu o vlivu obsahu oxidu uhličitého na neprokázané oteplování naší planety. Proč myslíte že to ti "vědci" dělají? Z odborné erudice, nebo pro peníze?

F. Houžňák 4.10.2018 9:43

No ale to nejsou vědci, ti si jenom tak

říkají, a používají taktiky lísání se k mocným. O tom ale ve vašem původním příspěvku řeč nebyla, tak neodbočujte.

J. Vintr 4.10.2018 9:54

Re: No ale to nejsou vědci, ti si jenom tak

Skutečná věda přece není o lísání se k mocným.

F. Houžňák 4.10.2018 9:45

Aha, takže vy "ve vědě" nepracujete,

to jsem si mohl myslet. A usuzujete podle toho, že jste čtl něco, co nějaký novinář napsal. Hm.

A. Alda 4.10.2018 9:04

U nás se za vědu zrovna moc neplatí.

Pokladní v Penny je tam tom příjmově skoro stejně jako mladý vědec u nás - a rozpočetl-li by se příjem na skutečně odpracovanou dobu, je na tom ta pokladní nezanedbatelně lépe.

Proto můžeme mít oprávněnou naději, že u nás vědu dělají jen ti, kteří pro ni skutečně žijí.

J. Vintr 4.10.2018 9:14

Re: U nás se za vědu zrovna moc neplatí.

Víte, jak se pokladní v Peny za ty peníze nadře? K tomu byste většinu těch absolventů různých vysokých škol nikdy nedonutil.

A. Alda 4.10.2018 9:46

Každá práce je lehká,

když se na ni člověk dívá.

J. Vintr 4.10.2018 10:09

Re: Každá práce je lehká,

Jo, a ještě jsem zapomněl uvést, že ta pokladní má, na rozdíl od těch "vědců", také zodpovědnost za to co dělá.

R. Gramblička 4.10.2018 6:51

Re: Je naivní představa

nepovídejte, na to jste přišel jak? A co tam ti nádeníci dělají, nosí doktorandům kafe?

J. Vintr 4.10.2018 8:10

Re: Je naivní představa

Ne, zkoumají hovadiny a píšou o tom zbytečné publikace. Četl jsem někde, že si někdo z těch "vě"dců" udělal srandu. Nechal na počítači sestavit zcela nesmyslný text z různých "odborných" výrazů a frází a tento text nechal publikovat v "prestižním odborném časopise". A nejenže si toho nesmyslu nikdo nevšiml, ale byl dokonce citován v jiných "vědeckých" pracích.

F. Houžňák 4.10.2018 8:28

Aha, vy jste čtl, no tak to musí

být pravda. Jasný.

R. Gramblička 4.10.2018 9:02

Re: Aha, vy jste čtl, no tak to musí

no počkejte, v tomhle má pan Vintr recht, tenhle problém je reálny, svého času jsme ho řešili i tady na psu a je způsoben nastavením grantového systému, který klade důraz na počet publikovaných článků a citací. Takový systém nutně vede k velké produkci balastu.

Já jako vystudovaný geolog se zaměřením na minerály můžu potvrdit, že v tomhle oboru má značná část publikací formu nálezové správy, kde se vyskytuje jaký minerál či hornina, jaké mají minerál či hornina složení, vzorec, vlastnosti či paragenezi. Praktický přínos těchto publikací je ale zanedbatelný

F. Houžňák 4.10.2018 9:38

Chápu, ale to je přece něco jiného,

nejde o publikace - těch je v popisných vědách spousta jenom s údaji o tom, kolik a jakých má brouk nožiček nebo v té geologii, u nás sedí mineralogové a to je nemlich to samé - ale o výrok "vědou se živí .. většinou nádeníci", a to není "věda", tedy v tom smyslu, jak se pojmu "věda" běžně rozumí, tedy něco užitečného vymyslet, co tu ještě nebylo. Nálezová zpráva jsou data do databáze, na druhé straně, bez těchhle dat by ti "vymýšlející" geologové byli namydlení, že ano. Vy se společně s panem Vintrem domníváte, že tihle lidé, píšící nálezové zprávy, svoji práci jednom předstírají a ta data si vymýšlejí nebo jak? To samé je u analytiků v chemii, třeba. Já naopak těmhle lidem říkám poctiví dělníci vědy, protože bez nich by byli tihleti nobelisti z naprosté většiny namydlení. A opakuji, o publikace tady přece nejde.

R. Gramblička 4.10.2018 10:02

Re: Chápu, ale to je přece něco jiného,

tak samozřejmě, seriózní věda to je a souhlasím, že první Vintrům komentář je nesmyslný a tím druhým mně poněkud popletl

J. Vintr 4.10.2018 11:24

Re: Chápu, ale to je přece něco jiného,

Uznávám, že můj komentář používá do jisté míry nadsázku, ale trvám na tom, že je pravdivý. Jsem přesvědčen a ukazuje to mnoho příkladů kolem nás, že se "vědou" živí v převážné míře lidé, kteří nemají intelektuální schopnosti ani ambice objevit něco nového a stačí jim, že berou plat.

J. Uzel 4.10.2018 11:55

Re: Chápu, ale to je přece něco jiného,

Napřed bychom si měli ujasnit, co se dá považovat za vědu a co si na vědu jen hraje.

F. Houžňák 4.10.2018 9:42

Jo a ještě něco, kdyby tihle lidé neměli ambice

"posouvat vědu", tedy jejich velká část, šli by dělat něco jiného, co je za míň práce líp placené. Pan Vintr se prostě pohrdlivě vyjadřuje o lidech, které nezná, aby vypadal jako mudrc. To je to, co se mi nelíbí. Vám ano?

J. Vintr 4.10.2018 10:06

Re: Jo a ještě něco, kdyby tihle lidé neměli ambice

Já se o nikom nevyjadřuji pohrdlivě. Každý ať se živí, jak umí. Jenom je směšné když se takoví lidé povyšují nad jiné. Uvedu příklad jednoho "vědce", neůspěšného prezidentského kandidáta. Soudě podle jeho životopisu to byl hlavně úřada, který sbíral funkce a tituly a co se týče "vědy", tak se převážně chlubil cizím peřím. Přesto se z titulu své profese tváří jako intelektuální a morální autorita. To samé platí o těch ostatních "vědcích" co před časem spolu s ním sepsali tu známou výzvu, jak má naše společnost nadšeně vítat vetřelce z muslimských zemí.

F. Houžňák 4.10.2018 11:30

No, vyjadřoval jste se, ale to je jedno,

a vy pana Drahoše znáte osobně? Jako vědec nebyl zpočátku špatný a má řadu pěkných a citovaných publikací. Jen se podívejte na WoS nebo Scopus nebo nějaké jiné. Pak se dal na administrativu, z jakých pohnutek nevím, ale takových je hodně a je to to poslední, co bych mu zazlíval. Samozřejmě s vámi souhlasím, že jeho "morální" autorita a vůbec působení v politice se vyznačuje především pokrytectvím a prolhaností. Ale to je jeden, že ano. A ti ostatní podepisovači nemusí být šmahem špatní vědci a nemakačenkové, pohnutky můžou být různé, jediné, co zcela jistě nejsou, jsou morální autority nebo "slušní lidé", jak se sami označují. Nakonec i ten Heydrich byl houslovým skorovirtuosem, že ano. Vědecká a vůbec každá práce by se měla posuzovat podle výsledků v dotyčném oboru, ovšem úspěchy tam samozřejmě nic nevypovídají o tom, co je to za člověka, podobně jako když mně nějaký komediant chce vysvětlovat, co si mám myslet o něčem, co nesouvisí s komediantstvím - i když to může být jinak velmi dobrý komediant.

J. Vintr 4.10.2018 11:49

Re: No, vyjadřoval jste se, ale to je jedno,

Jenže co jsou to "výsledky v oboru"? To většinou kromě skutečných odborníků těžko někdo pozná, pokud to nenese zcela hmatatelné a prakticky využitelné výsledky. V tom ostatním se může schovávat cokoliv - a taky schovává. Vědci - nevědci si navzájem pochvalují a oceňují svoje práce, navzájem si citují ze svých publikací a tak na venek výtvářejí dojem své důležitosti. A politici pak solí peníze "na vědu". A o to jde.