1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

SVĚT: Evropa má pořád problém a my s ní

Před několika týdny jsem v rychlosti a s pocitem, že je to ještě strašně daleko a že je dost času, navrhl název svého dnešního vystoupení ve znění „Evropa má pořád problém a my s ní“. Teď bych dodal „my i kvůli ní“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 3.1.2018 13:41

Souhlas

PRO vstup do EU ve skutečnosti hlasovalo 3 446 758 voličů = 32,826% občanů ČR. PROTI vstupu, bohužel jen 1,010.448 voličů - 22,67 %

A. Pakosta 3.1.2018 16:22

Re: Souhlas

Je obdivuhodné, jak tu máváte "absolutně přesnými" čísly z Wikipedie - ale naprosto nesmyslně. Já jsem uvedl, že účast byla kolem 55 procent a hlasů PRO 77 procent - z toho je tedy PRO přes 42 procent oprávněných voličů. Vy ovšem operujete procentem hlasů PRO vztaženým na celkový počet občanů, zatímco procento PROTI vztahujete k volební účasti. Tomu se říká ukázková manipulace! Těch vašich "22,67% proti" bylo POUZE 12,22 procent oprávněných voličů, a pokud by se to vztáhlo k počtu občanů, jak jste to udělala u hlasů "pro", bylo by to ještě méně - pouhých 9,9 procenta!

KDEPAK - jak říkal kdysi pan Winston Churchill blahé paměti - NEVĚŘÍM ŽÁDNÉ STATISTICE, KTEROU JSEM SI SÁM NEZFALŠOVAL - že?

P. Horak 3.1.2018 18:18

Zopakovat si pocty ze ctvrte tridy obecne...

... by Vam neuskodilo, pani Kaniokova.

Omluva, mozna ze z pate obecne, tam uz se jiste zlomky probiraji.

Takze, jestli A=3 446 758 volicu je C=32,825%, a B=1 010 448 je B deleno A = kolik, pani Kaniokova? Napovim, je to neco mene nez 10%.

Nejak stale precenujeme inteligenci volicstva Klause a Zemana - i kdyz ten druhy nas na tuto smutnou uroven inteligence a vzdelani v nasem narode uz davno upozornil. Je tragedii demokracije, ze hlas blba vazi stejne jako nositele Nobelovy ceny.

M. Prokop 3.1.2018 11:09

Re: Jenomže, pane Klausi, byl jste to Vy,

Nemusel ON, ale zabránit tomu neštěstí nemohl. Osobně dělal vše, co se dalo.

A. Alda 3.1.2018 11:18

Tehdy ještě ne.

Naopak - tehdy patřil k nadšeným eurohujerům. Teprve mnohem později trochu zmoudřel.

Kdyby to už tehdy oddalova, mohlo referendum dopadnout jinak, protože by přišlo později.

P. Lenc 3.1.2018 11:25

Re: Tehdy ještě ne.

No pane Aldo, myslím si, že jste co se týče Klausova "eurohujerství" mimo mísu.Nebo trpíte selektivní strátou paměti.

A. Alda 3.1.2018 14:13

Naopak si to dobře pamatuji.

Klaus se postavil velmi váhavě proti směřování EU teprve pár měsíců před referendem. Ale opravdu velice, velice váhavě a opatrně.

M. Mařák 3.1.2018 11:32

Re: Tehdy ještě ne.

Přesně tak, dokonce se jako snaživý eurohujer vecpal k podpisu Přístupové smlouvy, přestože se sním dle protokolu nepočítalo.

J. Kanioková 3.1.2018 13:19

"snaživý eurohujer".... vy jste pako

J. Kanioková 3.1.2018 13:14

Nemáte pravdu, pane Aldo !

Klaus NIKDY nebyl "nadšeným eurohujerem" !!! N I K D Y !

Rozhovor -Jaké jsou ale ty konkrétní nevýhody? Co se vstupem do EU dá ztratit?

Naše země tím ztrácí rozhodování o sobě sama, svou suverenitu, a to je věc se záporným znaménkem. Vzhledem k naší slabé ekonomické síle - oboustranné nevinné otevření se, tedy z naší strany nevinné, bude něčím, na čem my vydělávat rozhodně vydělávat nebudeme. Ten efekt pro nás nebude z tohoto hlediska plusový. Všechny debaty o tom, jak k nám budou z EU putovat peníze jsou přehnané. Je otázkou zda budou putovat, kolik jich bude a kdy budou. A hlavní otázka je, jestli tyto peníze budou nevýhody z otevření se EU dorovnávat, vyrovnávat či převyšovat. V tomto ohledu jsem skeptický a tady si lidé u nás špatně uvědomují různé souvislosti.

Jsou vaše vztahy s prezidentem před volbami napjatější, jste víc ve střehu?

Mé vztahy s prezidentem republiky jsou nulové. Doby, kdy jsem ho jako předseda vlády navštěvoval jednou týdně, abych ho informoval, co se děje ve vládě jsou dávno pryč. On tyto schůzky jednostranně přerušil. Naše vztahy jsou zmrtveny tak, že jsem s ním nemluvil tři čtvrtě roku, což je absurdita, která v moderním demokratickém systému nemá ve světě obdoby.

J. Fridrich 3.1.2018 13:35

Re: Nemáte pravdu, pane Aldo !

Tady to vypadá jak na besídce zvláštní školy ( Šimek-Grossmann ). Nějak všichni diskutující zapomínají, že před cca 20ti léty byla EU a hlavní Evropské země vedena zcela jinými - a normálními vůdci.. K tomu šílenému multi-kulti experimentu bylo ještě daleko.

Tak asi tak.

J. Kanioková 3.1.2018 13:48

Ale on to byl průšvih i bez toho multikulti,

hlasovala jsem proti, i když jsem tušila, že to tak nebude. Lidi vesměs nesundali růžové brýle..

A. Alda 3.1.2018 14:11

To není pravda!

I před dvacety lety bylo jasné a zcela zjevné, kam ta EU směřuje. Už na konci ES bylo jasné, kam to vše směřuje.

A. Hrbek 3.1.2018 9:20

Vážený pane Klausi,

to jste zase na něco světoborného přišel!

Úpadek Evropy začal první světovou válkou, která snížila podíl Evropy na světové ekonomice z cca 46% na cca 40%. Kupodivu druhá světová válka neměla tak katastrofální vliv, protože během ní neobyčejně vzrostl evropský průmysl. Takže 40% se udrželo až do roku 1950. Pak ale nastal díky rozvoji v ostatních zemích světa prudký sešup dolů přes 33% v roce 2004, 25% v roce 2017 na současných 22%.

Trend směrem dolů nabrala i americká ekonomika a samozřejmě také ekonomika česká. Její podíl poklesl v letech 1990-2015 o 18%. A na tom máte zásadní podíl.

O poklesu evropské ekonomiky i evropské kultury byly napsány, počínaje Oswaldem Spenglerem stovky knih. Smiřme se s tím, že skončilo cca třistaleté období dominance evropské ekonomiky a nastal věk dominance ekonomiky americké a že po něm nastane věk dominance jiné ekonomiky. Patrně čínské.

Evropské země učinily zoufalý pokus udržet se na špici vytvořením EU. Jenomže tento pokus díky politické i ekonomické zaslepenosti zastánců "národních států" (ke kterým patříte především Vy) nevyšel. V současné době je ČR ekonomickým vazalem Německa. Má ještě tyto možnosti: stát se ekonomickým (a tím i politickým) vazalem USA nebo ekonomickým vazalem rusko-čínského bloku. Co navrhujete Vy?

P. Vaňura 3.1.2018 10:22

Nejde o zastánce národních států ale o neomarxistické

idioty jak v Bruselu, tak v západních zemích. Pokud tito nezaujmou své místo někde u lopaty, bude to pořád HORŠÍ. Máme tu nejhorší možnou evropskou politickou garnituru, jakou si lze vůbec představit!

M. Prokop 3.1.2018 11:14

Re: Vážený pane Klausi,

Ano, na tom, že podíl české ekonomiky pokles jen o 18% má pan expresident zásadní podíl a budiž mu za to čest a sláva. S jinými, vesměs jurodivými politiky by to bylo horší.

EUnijní pokus nevychází hlavně kvůli snaze učunit stát z něčeho, čemu chybí politický národ a navíc to trpí zeleným byrokratickým socialismem. A teď to dorazí 3i připrchlíci.

A. Hrbek 3.1.2018 12:40

Re: Vážený pane Klausi,

Jenomže ve stejném období se podíl Rakouska zvětšil o 3% a Německa dokonce o 10,3%. To jsme pane "tygry"! A jak rychle je doháníme. Pokud si pamatuji, tak to podle pana Klause mělo být nejpozději v roce 2000.

M. Prokop 3.1.2018 14:29

Re: Vážený pane Klausi,

Rakousko a Německo muselo řešit privatizaci a překopání celého ekonomického, právního, školního, zdravotního systému? I vy žertéři ...

J. Zima 3.1.2018 14:31

Re: Vážený pane Klausi,

Ten pokles o 18% je hloupost. Jednak v roce 1990 existovalo Československo, takže brát číslo z té doby je nesmysl a za druhé skutečná výše HPD se dá u centrálně řízené ekonomiky těžko vyčíslit, protože část produkce je nevyužitelná (jiná produkce naopak chybí) a hlavně ceny nejsou tržní.

J. Kanioková 3.1.2018 18:06

Jste normální ?

M. Prokop 3.1.2018 8:58

Trochu bych zapochyboval

o "- odolávání tlaku na rozpoutání válečného stavu s Ruskem."

Jistěže takový tlak existuje, ale IMHO velmi mírný, až zanedbatelný.

Jinak to celkem sedí.

P. Rajman 3.1.2018 8:27

Stát se rozděloval od vzniku

Zcela evidentně (de fakto už byl rozdělen a držel jen vlivem vlády jedné strany) od federace, která byla de fakto konfederací v roce 1968. Takové hloupé příměry (jako odchod GB z EU) si může dovolit jen hodně domýšlivý člověk, který považuje své čtenáře za blbce.

M. Prokop 3.1.2018 8:59

Re: Stát se rozděloval od vzniku

Naštěstí neví, že jste jeho čtenářem vy.

E. Erat 3.1.2018 8:09

Včera jsem viděl v TV jak k nám

přicházejí přes Alpy inženýři a doktoři, a vzpoměl jsem si na film Kokosy na sněhu. A pak se mi ještě vybavil film Zlaté opojení.

M. Krátký 3.1.2018 9:17

Re: Včera jsem viděl v TV jak k nám

Taky jsem to viděl a hlavně jak je na francouzské straně vítaly dívenky s úsměvem a daly jim papat a odváželi je další pitomci dovnitř Francie - aby je pak vrátili společně zpět do Itálie - hnus fialovej. A taky jsem viděl na ČT 2 s dokonalým komentářem Alfreda Strejčka film o Středozemním moři a sluníčkové vyprávění o nutnosti přijímat černé migranty do Evropy - taky hnus fialovej. A to si tu ČT MUSÍME ZE ZÁKONA PLATIT - POTŘETÍ HNUS HNUSŮ

S. Netzer 3.1.2018 7:29

EU realizuje

pochybný "projekt „replacement“, tedy nahrazování původních Evropanů migranty".

To je snad ten nejabsurdnější z jím vyjmenovaných "pochybných politických projektů".

Panu prezidentovi straší ve věži.

P. Dvořák 3.1.2018 8:06

Re: EU realizuje

Jsem rád, že aspoň vy jste tady normální.

Mám s tím trochu zkušenosti. Občas chodím služebně do psychiatrické léčebny a všichni pacienti sami sebe považují za normální a ti kolem nich by se přinejmenším měli léčit. Lepší by bylo je rovnou převychovat novým podmínkám, které by stanovili ti současní pacienti.

S. Netzer 3.1.2018 8:42

Re: EU realizuje

Pokud pokládáte onu zkazku o "nahrazování původních Evropanů migranty" za realitu, tak byste udělal dobře, kdybyste se nechal během vašich "služebních návštěv" psychiatrické léčebny vyšetřit.

P. Zinga 3.1.2018 9:16

Re: EU realizuje

Netzer si asi užila sexu s černým migrantem a teď je v rozmarínovém opojení.

Nebo to je jiná vůně, která stála na plakátech ve VB?

S. Netzer 3.1.2018 9:31

Re: EU realizuje

Dobytek.cz Zinga.