6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

SVĚT: Evropa, její problémy a Rusko ve 21. století

Člověk, který přijíždí do Ruska z malé středoevropské země, tzn. z Evropy, z tohoto poněkud problematického regionu, který se nenachází v příliš růžové situaci, nemá pocit, že má komukoli na světě, včetně Ruska, dávat jakékoliv rady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kusý 29.4.2013 21:26

Situaci v Rusku, viděnu ze schůdků letadla,

červeného koberce, či kremelské kanceláře, popsal V.K. dobře.Jen mám takový nejasný pocit, že to je trochu jiné Rusko, nežli to 20 km od moskevské "dálnice" někde za Minskem, umývárna v petrochemickém závodě v Mogilevu,dopravní policejní strážnice před Jaroslavlí a podobně.Uvidíme, kde se tvoří politika a kdo ji tvoří, občas to bývá na nečekaných místech a lidmi, o nichž škoda mluvit.

M. Stuchlik 29.4.2013 23:39

Re: Situaci v Rusku, viděnu ze schůdků letadla,

Přesně

V. Novák 29.4.2013 12:58

Mě by zajímalo, čemu říká VK "autentická politická strana"...

IMHO je jich v Rusku víc než dost a není vinou systému, že většina z nich má sympatizantů jak do mariáše.

Zrovna tak není vinou systému, ale výsledků jejich vládnutí, že se lidé s nechutí odvracejí od těch vůdců politických stran, kteří se dokázali "zviditelnit" (a totálně odkopat) za jelcinštiny. O oligarchických zlodějích nemluvě.

V. Skalová 29.4.2013 16:21

Re: Odpověď máte hned v první větě svého komentáře

Tak vy evidentně stejně jako Aston, musíte najít za každou cenu, co zlotřilý Klaus napsal, či udělal špatně, že, byť si na otázku v nadpisu odpovídáte sám v komentáři. Můj názor je, že je tento článek k Rusku mimořádně férový a ani nezastírá, že problematická země to je.

V. Novák 29.4.2013 16:34

Ale vůbec ne, drahá paní.

V celém článku jsem našel v podstatě jedinou věc, která mi není zřejmá a s níž nemohu až tak souhlasit. Ano - článek je mimořádně vyrovnaný a férový, jak ostatně u Klausových úvah o Rusku bývá.

Pokud jsem si odpověděl, tak o tom nevím.

V. Novák 29.4.2013 16:40

Mmch - u nás je takových srandapartiček taky něurekom.

A děje se něco? Znevěrohodňuje to snad ty vělké? Znepokojuje je to? Ani náhodou...

V. Skalová 29.4.2013 10:54

BRIC

Hlupáci, co tu piští o Putinovi, asi článek nečetli. Měli by si dát pár facek a pozorně nastudovat, co znamená zkratka BRIC. Upozorňuji, že většina významných západních firem hodně stojí o to jít do Ruska, mnohé už tam jsou a tyto jejich pobočky jsou jedny z mála, které se mohutně rozvíjejí a nabírají lidi. Merkelová, Holland ani Cameron, by si nedovolili tak plivat na Rusko, jako to dělá třeba náš ministr zahraničí. A jak nás reprezentuje, například minulý týden v Bratislavě viz zde: http://jangaso.gulas.sme.sk/44992/globsec-v-bratislave-2013-a-zasa-spi.html

V. Novák 29.4.2013 13:09

Bždyť i minulý velvyslanec ČR v Rusku odešel totálně zhnusen

"politikou" naší vlády vůči Rusku a radši se dal do služeb Kellnera a jeho nadnárodního konglomerátu.

Anž by ministr v zahraničí, který jeví takovou dojemnou starost o to, kdo bude sedět v Bratislavě, projevil sebemenší snahu ho nahradit. Troufnu si říci, že ambassador v Rusku je přece jen důležitější než na Slovensku.

O. Uživatel 29.4.2013 10:16

Uživatel požádal o vymazání
A. Bocek 29.4.2013 9:04

Souhlas s jednou výhradou.

Budu klidněji spát, když mi za barákem bude chodit opilý americký voják, než kdyby to byl opilý ruský voják,

M. Prokop 29.4.2013 9:44

Re: Souhlas s jednou výhradou.

Ano, pokud bych si musel vybírat.

O. Uživatel 29.4.2013 10:17

Uživatel požádal o vymazání
A. Bocek 29.4.2013 10:27

Re: Souhlas s jednou výhradou.

Bo v krátké naši historii s námi bylo již několikráte vy....... . Navíc praotec Čech udělal jednu velkou hloupost , že vlezl mezi Rusa a Němca .

V. Novák 29.4.2013 12:53

Jan Masaryk tomu říkal "mezi Rusem a Prusem"...

...

E. Dadák 29.4.2013 8:46

Děkuji - naprostý souhlas !

P. Lenc 29.4.2013 8:26

Když čtu

příspěvky, tak mne udivuje, (vlastně by ani udivovat nemělo), kam zaslepená nenávist vůči VK vede.Můžete vážení, pokud jste článek opravdu četli, někde najít jakoukoliv "příchylnost" k Putinovi nebo stávajícímu režimu v Rusku?A pokud vás názory VK tak iritují, tak je jednoduchá rada.Nečíst je.

P. Schuster 29.4.2013 8:52

Re: Když čtu

Taky nechápu tu zaslepenou nenávist proti Klausovi, ale bohužel virtuální skutečnost je trochu jiná. "Nezávislé" media permanentně napadají Klause, pravděpodobně je to i tím, že Klaus působí arogantně a nepřipravení novináři (a těch je většina) dostávají od něho kapky.

Ovlivnitelných lidí je pořád ještě většina a tak tu mám Klausovce, Antiklausovce, Havlovce, Antihavlovce, mezi nimi se pohybují pravičáci, levičáci, pravostřed, levostřed a media mezi tím bruslí a dovedou "stádové" typy lidi elegantně rozeštvat.

M. Prokop 29.4.2013 9:48

Re: Když čtu

Když on Klaus rád dává hlupákům najevo, že jsou hlupáci. A ti pak zákonitě reagují.

Byl by lepším politikem (během celé jeho kariéry), kdyby to dokázal nedělat.

Ale i tak jsme měli "kliku", že se po "plyšáku" objevil a prosadil zrovna on.

M. Trhlík 29.4.2013 13:22

Re: Když čtu

Já si zase myslím, že přívrženci Klause budou souhlasit se vším co řekne, stejně tak jak souhlasili se vším co kdy pronesl, když ještě něco znamenal..Dnes můžete pořád zdůrazňovat, jak dává Klaus najevo všem hlupákům, že jsou hlupáci. Já si spíš myslím, že svými výroky potvrzuje jen svoji možná o něco menší hloupost, protože ví, že je pořád dost těch, kteří mu jeho "moudrosti" nemohou zapomenout.

J. Vyhnalík 29.4.2013 15:07

Re: Když čtu

Dokážete pochopit, že lze s někým v něčem souhlasit a v něčem nesouhlasit? Že lidé nejsou rozděleni do fanklubů, ale mají i své vlastní názory?

V. Kolman 29.4.2013 17:36

Re: Když čtu

Klepl jste pane Vyhnalíku hřebíček na hlavičku - vidím to stejně.

       Bohužel, spousta jednodušších lidí má názor typu: "Kdo neskáče, není Čech! Hop-hop-hop......"

P.S.-Mám k panu Klausovi různé výhrady, ale tento jeho článek považuji za zajímavý a odpovídající dané skutečnosti.

M. Trhlík 29.4.2013 20:03

Re: Když čtu

Pane Vyhnalíku, samozřejmě, že to dokáži pochopit, ale vysvětlete to těm jiným, kteří, když to napíše Klaus, je to pravda, ale kdyby to napsal Zaorálek, tak ho za stejný názor rozcupují.

J. Vyhnalík 29.4.2013 20:37

Re: Když čtu

Možná jste si nevšiml těch, kteří to mají obráceně.

M. Pechr 29.4.2013 20:42

Re: Když čtu

...velmi dobře...

B. Rybák 1.5.2013 0:29

Re: Když čtu

S nenávistnou, na lžích nebo lepším případě z kontextu vytržených polopravdách založenou kritikou V.K. nemůže souhlasit žádný slušný a rozumný člověk. Problém je v tom, že "naše" masmédia jsou bohužel placená za zničení EU-realistického Klause a proto jinou než "podpásovou" kritiku V.K. neprovádějí.

Z toho samozřejmě vůbec nevyplývá, že bych chválil všechno co kdy řekl nebo udělal. Např. to, že pravděpodobně uvěřil např. pasovským "rytířům", že tu budou dělat poctivou novinařinu, byl omyl (i on se musel politické řemeslo učit).

V. Venc 29.4.2013 11:23

Re: Když čtu - raději nečtu

články, rádoby soupeřících myslitelů, Klausových kritiků, tak jejich autoři náleží do dvou základních skupin občanů:

(a) naivně intelektuální, stavějící na své představě o potřebě byrokratického, téměř božského “státního” asistenta (kontrolora, hlídače), který je schopen vyplnit jakoukoli mezeru v jejich osobní "politicko-ekonomické" teorii.

(b) intelektuálně hloupoučká, která si libuje ve vulgárnostech.

Druhá skupina je v převaze.

P. Hlosta 29.4.2013 7:37

Myslím si já!

"..... neboť každá země sice unikátní je, ale - i když si to často o sobě myslí - zcela unikátní není."

Tato část věty z celého článku mi přijde nejpodstatnější pro svůj skrytý obsah v jednom slově - MYSLÍ. Stát, země rozhodně nemyslí. Natož o sobě si nemyslí. Myslí v něm jedinci, případně se shodují v názorech a v demokracii je možné uplatňovat své myšlení. V diktatuře je to s uplatňováním osobních myšlenek podstatně těžší, až nemožné. Je to ode mně slovíčkaření? Rozhodně ne, protože jsem přesvědčen, že lidé typu V.Klause si skutečně myslí, jsou přesvědčeni, že národ, stát, země mají schopnost myšlenkové jednoty tak velké, že ta převálcuje malověrné i opozičníky, neb jejich "jediná pravda", těch Klausovi podobných, má onu jadrnou všeobjímající pravdu.

I proto je V.Klaus přívržencem Putinovského Ruska. Té podoby Ruska, která se blíží Rusku Carskému, kde je jeden vůdce, vůlí jednoty země, předurčen téměř Božsky k věčnému vládnutí na věčné časy a nikdy jinak. Pro tento způsob myšlení je Klaus postaven proti zásadním, ač ne neomylným, dějům v EU, potažmo v Česku. Je to tak rozdílné od myšlení V.Havla, že nutně dosáhl vytvoření opozice k demokratickému pojetí světa ve svém základě. V tom není nijak objevný. Už před ním byli tací v historii, co z demokracie vyšli a směle ji dotáhli do diktatury.

Neschopnost sebekritiky je daná mocenskou pozicí, patolízalstvím příznivců i slepotou vlastní úspěšnosti v zabezpečení hmotné existenci. Z takové pozice se velmi nezřetelně jeví problematika životů jiných. Taky oprávněných k vlastnímu názoru, empaticky charakteristického, tolerantního k názorům jiných. Jen jsou svým charakterem opoziční vůči sebekritiky neschopnému. Proto tlak od mocensky i materiálně úspěšného.

Diví se V. Klaus "hlouposti" našeho státu, naší země nebo i EU? Není divu. On je totiž přesvědčený o schopnosti myšlení imaginárního celku - státu, jakéhosi správního aparátu potřeb lidí. Že lidé v něm jsou ti, kteří "si myslí", třeba i o sobě, to V. Klaus neakceptuje.

J. Chodur 30.4.2013 23:32

Re: Myslím si já!

Zvlastni pane Hlosta, ze vas prispevek nevidite jako slovickareni. Protoze se ale, jak usuzuji, povazujete za ty charakterove opozicni vuci "sebekritiky neschopnym", mezi ktere radite Vaclava Klause (omlouvam se pokud se pletu a uvitam vase upresneni), tak jste jiz dospel ke stejneme nazoru jako ja a mrzi vas vas prispevek. To by jste se zaradil do stejne skupiny s nim a to by opravdu bolelo, takze radeji vezmete ten vas prispevek zpatky ve vasem dobrem zajmu. Nevim jestli jste si vsiml, nikde se tady nezastavam Vaclava Klause, pokud by vam to tak pripadalo, tak vidim vasi situaci opravdu spatne. Na vasem prispevku je sympaticky vas titulek a tak jsem ho proste prijal ve sve reakci za svuj, doufam ze mi to nezazlivate.

Preju pekny den.

R. Houška 29.4.2013 7:32

Děkujeme ti Václave, ale tos nemusel takhle natvrdo.

My už dávno víme, kam tě tvé srdce táhne. Tak už tam konečně táhni i ty. Kámoš Vovka se ti jistě postará nejen o bydlení.

O. Uživatel 29.4.2013 10:07

Uživatel požádal o vymazání