3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

SVĚT: EU zaměňuje zákonnost s nezákonností

Zestátnění 400 hektarů pozemků v oblasti sídliště Guš Ecion ve východním Jeruzalémě vyvolalo opět prudké reakce v USA i EU. Přivlastnil si stát Izrael ilegálně cizí území?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Hrbek 5.9.2014 18:24

Poznámky

1. Máte pravdu v tom, že například v Jeruzalému bylo něco málo přes 50% židů (28 tis. z 46 tis.). Ale argumentovat složením obyvatelstva měst v Palestině je totéž, jako soudit ze složení obyvatelstva Prahy na celou českou republiku. Tedy chybné.

2. V roce 1918 bylo na území Palestiny cca 570 tis. Arabů a cca 66 Židů, v roce 1931 to bylo cca 961 tis. a cca 275 tis a v roce 1936 cca 955 tis. a 370 tis. Takže i přes rozsáhlou imigraci byli židé ve výrazné menšině. Židé přitom vlastnili jen cca 8 % půdy.

3. V okamžiku rozdělení Palestiny podle rezoluce OSN č. 181 bylo v židovském státu cca 498 tis. Židů a cca 325 tis. nežidů, v arabském státu cca 807 tis. Arabů a cca 10 tis. Židů. V současné době po hromadné imigraci žije v Izraeli cca 5,3 mil Židů a cca 1,7 mil nežidů (z toho cca 1,3 mil Arabů.

4. Nějak jsem si nevšiml, že by za osvobození Palestiny za první světové války od osmanské nadvlády bojovali židé. Arabové v hojné míře a stále je to dost životů.

M. Koutný 5.9.2014 18:40

Re: Poznámky

Zdroj?

A. Hrbek 5.9.2014 20:30

Re: Poznámky

Kdo hledá, najde, jenom se nesmíte spoléhat na české prameny.

F. Pavlis 5.9.2014 20:51

Re: Poznámky

Zejména nesmíme naslouchat panu Hrbkovi. Je jistě ne/zaujatý.

A. Hrbek 5.9.2014 21:00

Re: Poznámky

Tak uveďte místo keců fakta.

J. Lepka 5.9.2014 21:06

Re: Poznámky

To je prosté. Pokud uvádíte přesná data, musí být odněkud převzata, v tom případě musíte být schopen zdroj uvést, jinak se vystavujete podezření, že jste si je vycucal z prstu.

A. Hrbek 5.9.2014 21:26

Re: Poznámky

Nebývá to na psu zvykem, ale zkuste třeba http://www.hagalil.com/israel/geschichte/palaestina-4.htm

http://www.bpb.de/internationales/asien/israel/44991/gesellschaft-palaestinas?p=all

http://cs.wikipedia.org/wiki/Pl%C3%A1n_OSN_na_rozd%C4%9Blen%C3%AD_Palestiny

http://cs.wikipedia.org/wiki/Emir%C3%A1t_Transjord%C3%A1nsko

afi.org/JewishAgency/English/Jewish+Education/German/Israel+und+Zionismus/Konzepte/Britisches+Mandat/Britisches+Mandat.htm

J. Lepka 5.9.2014 22:01

Re: Poznámky

Díky. Ty odkazy jsou sice k ničemu, kódování wikipedie si nerozumí s kódováním Lidovek, ale snaha se cení. Samozřejmě zůstává otázka, jak sečist kočovné pastevce a to v hranicích státu, který teprve vznikne, ale statistika je statistika, prostě přesná věda o nepřesných údajích. Přesto zůstává pachuť selektivního vnímání historie ze strany EU.

L. Křivan 5.9.2014 18:47

Re: Poznámky

ad 4.  Arabové bojovali za osvobození od Turecka. Šlo o území od Suezského průplavu po Irák. Britský mandát Palestina obsahoval dnešní Jordánsko, Syrii, Libanon, Israel,. .měl být rozdělen mezi Židy a Araby. Arabové z něj dostali  81,5 %.  Problém je v tom, že oni chtějí 100 % . Nejméně. :-))

A. Hrbek 5.9.2014 21:12

Re: Poznámky

Poněkud se mýlíte. Britský mandat se skládal ze dvou částí Palestiny včetně Cisjordanie a Transjordanie. V roce 1921 na území transjordanie vzniklo hašovská monarchie pod bitským protektorátem a mandátním územím zbyla jen Palestina s Cisjordanií. Ty se dělily až po druhé světové válce na základě resoluce OSN č. 181

R. Brzák 5.9.2014 21:33

Re: Poznámky

Pane Hrbek, Vaše údaje jsou zhruba podobné, jaké jsem našel i já. Pak Vám asi neuniklo, že se jedná o údaje o britském mandátu Palestina, který zahrnoval celou oblast, na jejichž téměř 80% vzniklo Jordánsko, část Sýrie a Libanonu. V případě Arabské populace šlo převážně o kočující kmeny, Izraelité naopak trvale usazeni. Po vzniku Izraele měla Arabská populace ještě možnost mít další stát na těch cca 20% rozlohy po vzniku Jordánska - jak to dopadlo, jistě víte. Izrael pak ve svém území dostal Negevskou poušť- 60% rozlohy...

Poté, ale nejenom poté, co Izrael vznikl, nastalo (další) urputné vyhánění Izraelitů z celého Arabského světa - šlo o 800 000 lidí, kteří utekli do Izraele před násilím a zanechali ve svých po staletí domovech majetek, pozemky, jejichž rozloha je s Izraelem srovnatelná...

Argument s bojem proti osmanům Vám neobstojí. Britský mandát zaujal vůči Izraelitům ostrý postoj - podporoval Araby i v jejich násilnostech vůči nim - a přesto, že v počátku měli Židé snahu bojovat proti Osmanské říši (a částečně také bojovali), při jednáních s Brity vyšlo najevo, že jejich podporu budou mít Arabové přednostně. Ostatně, Osmanská říše v podstatě nechávala Židy více méně na pokoji - zato Arabové, kteří kočovali přes Palestinu, tak jak je to u kočovníků běžné, loupili a ničili - nehledě, čí majetek, ale židovský přednostně - ostatně jim v tom Alláh napomáhá...

R. Brzák 5.9.2014 21:41

Re: Poznámky

Ještě k tomu boji - Jeruzalém byl osvobozen společně Brity a Izraelci, Židovská legie se proslavila v bojích přímo na Tureckém území - takže jste si prostě nevšiml...

A. Hrbek 5.9.2014 22:04

Re: Poznámky

Židovskou legii jsem nepřehlédl. Ta byla ovšem součástí britské armády a z počátku se skládala z Židů z celého světa (ti pomáhali osvobodit Jerusalem) a teprve ke konci války, kdy již bylo jasné jak válka dopadne, se připojili i někteří palestinští Židé.

Celkový počet příslušníků Židovské legie byl okolo tisice, celkové ztráty byly 90 mrtvých.

Celkový počet beduínských bojovníků byl přes 10.000, ztráty byly odhadovány na několik tisíc mrtvých.

S pozdravem

K. Křivan 5.9.2014 22:37

Re: Co se ztrát týče,

inteligentní voják se nenechá jen tak zabít. Nežene se fanaticky vpřed do palby nepřítele, ale využívá krytí a je tím pádem užitečnější, efektivnější.

Židi jsou holt inteligentnější než arabové.