26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

SVĚT: Dvé svatých knih

Ve jménu Boha milosrdného, slitovného! A odměnou těch, kteří vedli válku proti Bohu a Jeho poslu a šířili na zemi pohoršení, bude věru to, že budou zabiti anebo ukřižováni či budou jim useknuty jejich pravé ruce a levé nohy anebo budou ze země vyhnáni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Seidl 17.8.2015 16:39

Re: Nevím, proč by měl pan F. někomu otevírat oči.

Myslím že příchod uprchlíků lidem v Evropě určitým způsobem otevře oči. Mohou se vžít do pocitu lidí v Palestině, když po válce z Evropy prchali židé a oni museli opustit některá území. To snad zatím u nás nehrozí.

H. Lukešová 17.8.2015 17:43

Re: Nevím, proč by měl pan F. někomu otevírat oči.

Zajímavé, Židy odsuzujete, že se navrátili do své země a na druhé straně schvalujete muslimské výboje v Africe a v Asii a nyní masovou muslimskou imigraci do Evropy. Svatá země nebyla původně islámská, muslimští vojáci ji dobyli, vládlo zde spoustu říší a spoustu panovníků, takže mluvit o nějakém "palestinském nároku" je mimo mísu. Navíc Židé neopouštěli Svatou zemi dobrovolně, byli násilně vyhnáni Římany, takže návrat Židů na Sion byl obnovení historické spravedlnosti. Navíc tato země byla před novodobým příchodem Židů pustou zemí, prokletou, kde nic nebylo, nic nerostlo, pouze nepořádek a vyprahlá poušť. To Židé učinili z Izraele moderní zemi, zúrodnili poušť, vysušili bažiny, zavedli moderní zavlažovací systémy. Zastánce palestinských teroristů nechápu.

S. Netzer 17.8.2015 17:52

Re: Nevím, proč by měl pan F. někomu otevírat oči.

Už zase podsouváte někomu něco, co neřekl, lhářko?

Kde se "zastává palestinských teroristů"?

H. Lukešová 17.8.2015 18:01

Re: Nevím, proč by měl pan F. někomu otevírat oči.

Co si to dovolujete? Pan Seidl je antisemita, zastává se palestinských Arabů a mnozí z nich jsou teroristé. To lhaní si nechte pro sebe. Že nemáte ráda Židy a obdivujete muslimy je zde známou věcí.

S. Netzer 17.8.2015 18:07

Re: Nevím, proč by měl pan F. někomu otevírat oči.

Vy jste ještě pitomější než jsme si myslela.

J. Jurax 17.8.2015 19:45

Re: Nevím, proč by měl pan F. někomu otevírat oči.

Že by plurál majesticus? I nevědomé překlepnutí mnohé prozradí ... :-)

H. Lukešová 17.8.2015 18:08

Re: Mark Twain o Palestině

Americký spisovatel Mark Twain napsal roku 1867 cestopisnou knížku "The Innocents Abroad" o svých zážitcích v Evropě a Palestině. S ním cestovalo několik dalších amerických svědků. O stavu tehdejší Palestiny napsal: "V údolí Jeezrel a Galileji není jediná vesnička. V okruhu 30km oběma směry jsme nepotkali živou bytost. Nazaret je pustý, Jericho je zřícenina, Betlém i Betania liduprázdné, všude jen pustota a plevel. Strom nebo keř jen tu a tam, dokonce ani odolný olivovník nebo kaktus není k vidění. Palestina je v dezolátním stavu".

Kvůli pravdivému popisu země obviňovali arabští vůdcové Marka Twaina z rasismu. Twainovo svědectví potvrdili i jiní svědkové. "Palestina je v desolátním stavu", napsal v 18. století francouzský historik Francois Volney. "Země je opuštěná, neviděli jsme žádné zvíře, jen pár ptáčků" napsal roku 1844 William Thackeray v cestopise "From Jaffa To Jerusalem".

Velkou důležitost má zpráva Britské královské komise z roku 1913: "Země je poloprázdná, ekonomika stagnovala až do příjezdu prvních sionistů roku 1880. Silnice z Gazy na sever byla sjízdná pro přepravu jen v létě. Domky byly z bláta, bez oken, pluhy ze dřeva, hygienické podmínky hrozné, školy žádné, vesničky řídce obydleny, všude samé ruiny.

Podobná svědectví dokládají cestovatelé Alphonse de Lamartine, Sir George Gawler, Sir George Adam Smith, Siebald Rieter, priest Michael Nuad, Martin Kabátník, Arnold Van Harff, Johann Tucker, Felix Fabri, Edward Robinson a jiní. V roce 985 si stěžoval arabský spisovatel Muqaddasi: "V Jeruzalémě mají Židé většinu a mešita je prázdná". Dokonce v etech 640-1099 tvořili většinu obyvatel asyrští a arménští křesťané a Židé". http://www.imninalu.net/myths-pals.htm

Takže si svůj antisemitismus spolu palestinskou propagandou s panem Seidlem nechte na doma.

S. Netzer 17.8.2015 18:17

Re: Mark Twain o Palestině

:-)))))

S. Netzer 17.8.2015 16:59

Re: Nevím, proč by měl pan F. někomu otevírat oči.

Why the Muslim 'No-Go-Zone' Myth Won't Die http://www.theatlantic.com/international/archive/2015/01/paris-mayor-to-sue-fox-over-no-go-zone-comments/384656/

Ale beztak je to marné.

J. Fialová 17.8.2015 15:54

Re: Nevím, proč by měl pan F. někomu otevírat oči.

Ad reportáž - kdyby Vám stačila z ČT24 - vedle je odkaz:

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1559340-europoslanec-objel-uprchlicke-tabory-neutikaji-pred-valkou-rika

J. Svoboda 17.8.2015 17:26

Re: A já dobe vím, pane Stirský

Právě vy, pane Stirský jste objektem, který dokládá, že je mu neprodleně a bez náznaku politické korektnosti otevírat důrazně oči a pokud možno demokratickým způsobem a ze všech sil. Stavíte se na stranu naivků, jako byl pan Havel. Naivků, kteří ve své naivitě způsobí průšvih a k vyřešení ho velkoryse přenechají někomu jinému. Jsou nepoučitelní a svoje chyby neustále dokolečka opakují. Lidí, jako jsou např. pan Frýbort, nebo pan Robejšek, se nám zoufale nedostává. Potřebovali bychom jich o stovky procent více, díky tomu, že lidé jako Vy nás sice možná s přivřenýma očima a přesto táhnou do propasti.

Kdybyste otevřel oči dokořán, možná byste uzřel, jak se běženci chovali a chovají v táboře ve Vyšních Lhotách, jak si ve Ftrancii na řidičích kamionů vynucují dopravu do Anglie. Jak se už dávno chovají na předměstích francouzských měst. Velmi mi to připomíná Vaši kritiku pana Frýborta, že píše o něčem co neviděl. Je z toho podle mého názoru jasně vidět, že tím, kdo nutně potřebuje otevřít oči, jste především Vy. Voláte po objektivní reportáži, to je hrůza hrůzoucí. Podle mne to bude tím, že reportáž, která Vám nepasuje pod nos, označíte za neobjektivní a jede se dál.

J. Kulheim 17.8.2015 17:32

Re: Nevím, proč by měl pan F. někomu otevírat oči.

Pane D. Stirský, nejlépe je ukázat, že pro vás nejsou běženci lovnou zvěří, ale vítanými hosty. Církev poskytne pomoc křesťanům ze Sírie. Ukažte nevědoucím a nevěřícím, že pomáhat je normální a postarejte se o muslimské přistěhovalce. Potom napište objektivní reportáž.

S. Rehulka 17.8.2015 15:04

Paní Netzer,

prosím, můžete nesouhlasit s názory anebo politickou morálkou jiných přispěvatelů na N.Psu, svými někdy pravdivými, jindy nafoukanými poznámkami, ale znovu Vás prosím, neobvinujte pana Ludka Frýborta z něčeho nečestného. Kdybyste znala jeho díla, nejenom toto poslední, možná, že by by Vás to přesvědčilo o jeho čistotě a cti !

Zdravím ! SFR

S. Netzer 17.8.2015 16:32

Re: Paní Netzer,

Jsem daleka toho, obvinovat autora z něčeho nečestného.

Má poznámka se týká pouze jeho článků, zveřejněných zde na Psu, a ne jeho osoby.

S. Netzer 17.8.2015 14:37

Lidé jako tento autor

nesou též část zodpovědnosti za to, že česká společnost vnímá uprchlíky jako "škodnou zvěř či parazity valící se do naší vlasti, aby vysávali sociální systém nebo rovnou vraždili a znásilňovali. Cizinci žijící v Evropě jsou vykreslováni jako pátá kolona, podvodníci a zločinci. Muslimové jsou házeni do jednoho pytle s teroristy, bez ohledu na jejich skutečné názory či nepřebernou rozmanitost náboženských směrů".  http://zpravy.idnes.cz/vedci-varuji-pred-xenofobii-k-uprchlikum-fpi-/domaci.aspx?c=A150817_130032_domaci_cen

M. slavík 17.8.2015 14:54

Re: Lidé jako tento autor

Ano tito lidé nesou zásluhu v tom, že otevírají oči těm několika z sta, kteří ještě neprohlédli tu falešnou hru na uprchlíky, vnucenou nám EU a zde plně podporovanou klikou vlastizrádců.

J. Vintr 17.8.2015 15:06

Re: Lidé jako tento autor

My můžeme s lidmi, kteří utíkají do Evropy, lidsky soucítit a chápat jejich pohnutky. To ovšem neznamená, že je za jejich počínání budeme chválit. Jejich počínání je nerozumné a bezohledné. V množství, v jakém přicházejí, není ani v případě, že by se chovali naprosto civilizovaně, Evropa zajistit jim slušnou existenci. A když jim ji nezajistí, nezbude jim, pokud se nebudou chtít dobrovolně vrátit, než tady přežívat za cenu porušování našich zákonů a pravděpodobně se budou dopouštět i kriminálních činů. Takže dříve nebo později na ně začnou pohlížet jako na škodnou i ti dobráci, kteří je dnes obhajují. Jsem humanista a docela nerad bych se dožil doby, kdy se tohle bude masově řešit za pomocí střelných zbraní. Obávám se ale, že pokud sem budou i nadále přicházet ve stávajícím nebo i větším množství a nenajde se nenásilná metoda, jak je posílat pryč, tak na ty zbraně dříve nebo později stejně dojde. Jestli už ale v té době nebude pozdě.

Z. Frys 17.8.2015 15:33

Re: Lidé jako tento autor

myslíte si, že muslim, tedy živočich s koránem místo mysli, je člověk? Nevyvinul se náhodou muslim deevolucí z člověka v jiný živočišný druh? Jen se tak ptám...

J. Kulheim 17.8.2015 17:21

Re: Lidé jako tento autor

Islám je fajn, jenom někteří lidé, kteří vyznávají toto náboženství jsou špatní a v celém světě vyvolávají strach. Jsou schopni zabíjet bezbranné lidi a podřezávat jinověrce jako podsvinčata.Zatím se ukazuje, že lovnou zvěří stávají křesťané žijící ve státech ve kterých je muslimská většina. Všichni muslimové nejsou násilníci a hrdlořezové. Odhaduje se, že radikálních muslimů je 15-20%. Pokud je to pravda, tak na světě žije 320 milionů radikálních muslimů.

Muslimové přicházejí do jiného kulturního a náboženského prostředí, které má jiné tradice, zvyky, nepsané zákony. Oni nechtějí přizpůsobit své chování, naopak, chtějí, aby se toto prostředí přizpůsobilo jejich zvykům, zákonům a tradicím v hostitelské zemi.

Myšlení ve společnosti vyrůstá dlouhodobě z tradic. Tradice většinou vyrůstají z náboženství. Proto je jiný přístup k životu u hinduistů, židů, Evropanů. Muslimové se přizpůsobili životu v jiných životních podmínkách. Lidé, kteří přicházejí do jiného kulturního prostředí, nejsou schopni vypořádat s novými podmínkami života. Žili v jiném kulturním a náboženském prostředí. Prostředí ve kterém vyrůstáme má zásadní vliv na naše chování a vnímání skutečností.

Kdo chce přežít musí si ochránit svůj životní prostor. Vymezit teritorium a to si za každou cenu chránit. Kdo to neumí, ten nemůže přežít. Přírodní výběr je neúprosný. Altruismus není to, co nás ochrání před lidmi, kteří se neštítí zabít člověka jenom proto, že má jiný žebříček hodnot.

D. Stirský 17.8.2015 14:31

I křesťané občas

argumentují Starým zákonem. V sobotu bylo možné na Prague Pride vidět záběry na muže třímajícího transparent s citací ze SZ. Ostatně i Ježíš kdesi říká, že nepřišel zákon zrušit.... A sv. Pavel se vyjádřil zhruba takto: "Muž je hlavou ženy a ona je odleskem jeho slávy. Žena má v církvi mlčet, modlit se jen se zakrytou hlavou a je spasena rozením dětí. Pro muže je lépe, když žije bez ženy." To není zrovna moc láskyplné.

J. Hruška 17.8.2015 16:31

Re: I křesťané občas

To jste si vycucal z čího prstu?? Ježíš miloval Marii tak, že vzkřísil jejího bratra Lazara k životu. Marie Magdalská tak milovala Ježíše, že mu omývala nohy svými slzami o utírala je svými vlasy. To není zrovna moc láskyplné?? vytrhávat jednotlivé verše z celku a používat je jako bezduché fráze. Čůůůs. stalin Josef.

J. Jurax 17.8.2015 20:05

Re: I křesťané občas

No jo, čtěte bibli, tam to všechno je ... ale neřiďte se jí, neboť je to kniha vzniknuvší v prostředí palestinských pastevců.

Bible je - pokud si já bezvěrec pamatuji - neměnná cca od 4. století našeho letopočtu. Poněkud zastaralé učení, není-liž pravda?

K. Janyška 17.8.2015 14:19

Ano, vypadá to, že člověk stvořil Boha, ne Bůh člověka.

Tak 50 na 50. Bohů je nějak podezřele moc.... Dzp.

Z. Frys 17.8.2015 11:51

Trocha srandy (snad) nikoho nezabije

Opravte mě, jestli se mýlím, ale křesťané věří, že vesmírná židovská zombie, která byla svým vlastním otcem, může nechat člověka žít věčně, pokud budeme jíst symbolicky její maso a telepaticky jí řekneme, že ji přijímáme za svého pána, čímž nás ona oprostí od zla, které je v podstatě lidstva schované proto, že jakousi ženu, která vznikla z žebra, přemluvil mluvící had, aby snědla jablko z magického stromu.

K. Janyška 17.8.2015 12:08

Re: Trocha srandy (snad) nikoho nezabije

O náboženské víře se nediskutuje. Nemá to cenu. Je nutné před ní varovat nové generace, tedy přinést skutečné a prokazatelné vědění o tom, jak to je ve skutečnosti. Ovšem do doby, než bude prokázáno něco jiného, je nutno stále počítat 50 na 50, i když vy to máte spočítáno jinak, že něco nebo někdo jako Bůh existuje.  Nemám rád nepodložená tvrzení... Dzp.

V. Dostál 17.8.2015 12:23

Re: Trocha srandy (snad) nikoho nezabije

Miý pane, chybí Vám, při vší úctě logka..Stejně jak není prokázáno, že Bůh existuje, není prokázáno, že neexistuje. A navíc, Bůh má tři atributy, je všemocný, vševědoucí a všepřítomný. Z všemosnosti může vyplynout, že ani důkaz neexistence, neznamená, že není

J. Sova 17.8.2015 12:32

Re: Trocha srandy (snad) nikoho nezabije

Pokud máte na mysli Boha biblického, tak ten všemocný není.

Soudců 1,19 "Hospodin byl s Judou. Podrobil si pohoří, avšak nebyl s to podrobit si obyvatele doliny, protože měli železné vozy."

A vševědoucí už není vůbec, to se dočteme na více místech v Bibli. Měl byste se do té knihy podívat.

M. slavík 17.8.2015 15:00

Re: Trocha srandy (snad) nikoho nezabije

Stejně nelze dokázat, že můj bůh je puntikovaný trpaslík, žijící u nás na zahradě pod kamenem. A ten toho vašeho, zcela jistě strčí do kapsy.....

Z. Frys 17.8.2015 14:34

Re: Trocha srandy (snad) nikoho nezabije

Mám odhad pravděpodobnosti existence Boha, který aktivně zasahuje v našem vesmíru (tedy i boha Abrahámovského). Pravděpodobnost existence takového Boha je menší než 10E-10 (10 na mínus desátou), možná i menší. Tedy, pokud by existoval, hrál by v našem vesmíru naprosto bezvýznamnou roli.

M. slavík 17.8.2015 14:57

Re: Trocha srandy (snad) nikoho nezabije

Ano, je třeba naše děti vychovávat tak, aby nesmysly nebyli jejich vládcem. Aby myslely vlastní hlavou a ne hlavou nějakého papežence.