2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

SVĚT: Dlouhodobá absence státnického myšlení

Středeční teroristický čin v Paříži je dalším potvrzením faktu, že se nevyplácí ignorování problémů s akcelerující imigrací lidí z jiného kulturního prostředí, a že se nevyplácí politika vývozu demokracie (přestože lidskoprávní intervence mohou býti pouhou slupkou pro mocenské a ekonomické zájmy).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Brodský 12.1.2015 23:15

V Německu již 400 tisíc podpisů protestující proti Drážďan

rážďanské Pegidě. Angela Merkelová, která se dosud vyjadřovala dvojznačně, dnes poprvé jasně prohlásila, že islám je nedílnou součástí současné Německé kultury.

J. Jurax 12.1.2015 23:52

Re: V Německu již 400 tisíc podpisů protestující proti Drážďan

No, především německé se píše s malým n.

A jinak - Bůh ochraňuj Německo, jestliže tohle řekne jeho kancléřka, aniž by neprodleně nemusela abdikovat.

P. Brodský 12.1.2015 23:59

Re: V Německu již 400 tisíc podpisů protestující proti Drážďan

Kuš Jurax.

J. Jurax 13.1.2015 1:51

Re: V Německu již 400 tisíc podpisů protestující proti Drážďan

Ale já nemůžu za to, že Vy neovládáte pravopis, vzdělanče ... :-)

P. Brodský 12.1.2015 22:58

Huntigtonisté a Kaniokovci představují euroamerickou

analogii monokulturalistických fanatikú z al Kaidy a Isilu.

B. Rybák 13.1.2015 0:47

Re: Huntigtonisté a Kaniokovci představují euroamerickou

Monokulturalistickým fanatikem byl F. Fukuyama, jehož "Konec dějin..." sloužil k ospravedlnění násilného vývozu demokracie, protože ta je tak jako tak konečným výsledkem dějin a ti, kteří se její západní formě nepodřídí, jsou nepřáteli vlastního lidu!

Jeho protipólem byl S. Huntington, který ve svém "Střetu civilizací" nezvratně dokazuje, že základní civilizační okruhy jsou téměř neměnné a že jejich vzájemná soutěž je trvalým "motorem" dějin. A proto ten, kdo nerespektuje tyto civilizační rozdíly vyvolá nikdy nekončící zničující války. Jednotlivé civilizace si musí své přednosti předávat dobrovolně, v rámci mezinárodního práva (agresor musí být potrestán)!

S tím "Huntingtonem" jste tedy úplně mimo, stejně jako se svým přirovnáním obhájců demokracie v západní civilizaci k bojovníkům za muslimský teokratický stát! Nijak jinak, než se svou (mono)kulturou nemůže žádná civilizace přežít!!! multikultura znamená zánik civilizace!

J. Kanioková 12.1.2015 19:48

Multikulti je nesmysl,

tak jako všechny umělé konstrukty. Zvláště, jsou-li prosazovány intelektuály s pokryteckou maskou humanity.

Ideologové multikulti nikdy neměli odvahu o své ideologii vést tvrdou debatu. Nejsou zas tak hloupí, aby nevěděli, že ve všem je nutno respektovat Optimální Míru.

Většině normálních lidí tohle ideologické lhaní, přehánění a do krajnosti vypjaté moralizování se celé tohle téma i s jeho ideology zhnusilo. Díky nim naše civilizace zapomněla na pud sebezáchovy.

Měli by chodit kanálama !

M. Krátký 12.1.2015 20:35

Re: Multikulti je nesmysl,

Souhlasím a doplňuji a opravuji : multikulti je zločin, na který vykrvácíme.

P. Brodský 12.1.2015 23:06

Monokulturalismus je ideologie která má dvě hlavní

varianty.Náboženský a nacionální fanatismus.

J. Jurax 12.1.2015 23:55

Re: Monokulturalismus je ideologie která má dvě hlavní

Omyl, jako ostatně takměř vždy, když něco napíšete.

Bezbřehé multikulti je zase sebevražda. Asistovaná za asistence internacionálních hlupců. Nejen národní, ale v případě islámu i kulturní, technická a ekonomická.

M. Josovič 12.1.2015 15:10

vědecké poznatky

jakým prosím zdrojem vědeckých poznatků je za posledních 200 let muslimská civilizace pane Koutný. Mohl byste prosím uvést jeden příklad. Já si bohužel nedovedu nějak vzpomenout.

M. Koutný 12.1.2015 20:37

Re: vědecké poznatky

Asi jste můj příspěvek nedočetl do konce.

M. Koutný 12.1.2015 10:47

Není pravda,

že multikulturalismus selhal. Naopak, funguje naprosto perfektně; ovšem jen tam, kde původní kultura žádná neexistovala, byla velmi primitivní nebo naopak v troskách. pokud bylo takové území osidlováno různými proudy, není jiné cesty než z nich umixovat jednu, novou kulturu. Typické jsou v tom Spojené státy, donedávna ten legendární "tavicí kotel" národů a kultur. I pro takové kultury je ovšem dobře, když je jeden z jejich kořenů tím nejsilnějším, nosným. V Americe to bylo protestantské křesťanství. Bohužel takovéto skutečně multikulturní Americe zakroutilo krkem paradoxně právě "multikulti" s jeho podporou kdejakých marginálních, často destruktivních myšlenkových směrů.

V Evropě skutečný multikulturalismus možný není, neboť židovsko-křesťanský civilizační základ je tu nepřekonatelně dominantní a není ho možné změnit, jedině zničit (o což se užiteční idioti usilovně snaží). I tak mohou být jiné kultury skutečným obohacením té naší - jako zdroj inspirace, myšlenek, vědeckých poznatků... Ale vždy jen přes filtr našeho civilizačního okruhu, nikoli otrocky, nekriticky přijaté. A právě islám, obávám se, dvakrát obohacující není, takže nevidím důvod, proč ho tu trpět, nebo mu dokonce poklonkovat.

V. Kain 12.1.2015 12:11

Re: Není pravda,

Pokud by se jim nevytvářeli podmínky,tak by se sem nehrnuli.Občané toho už začínají mít dost proto spontání demostrace proti teroru i islámu.Politici kteří mají na současné situaci lví podíl nám předvedli pokrytectví v plné parádě.Vůbec nebudou mít zájem cokoliv podniknout aby omezili přistěhovalectví,to co předvádějí je jenom šaškárna,kde si natřasají svoje zbabělá peříčka jako náš Sobotka.Premiér který přesně plní befely z Bruselu.Který z těch politiků co se v Paříži předváděli bouchnul do stolu a řekl "dost bylo imigrantů" ani jeden.A kdyby se občané nedali dokupy,tak politici by žádné demonstrace proti islámu neorganizovali.Takovým politikům by to občané měli spočítat u voleb.

P. Vaňura 12.1.2015 15:27

Myslím, že hlavním důvodem

včerejší manifestace bzla obava y toho, že Front National stoupnou preference!

P. Brodský 12.1.2015 12:34

Tavící kotel není multikulturalismus,

nýbrž odrůda asimilátorského nacionalismu. K multikulturalismu se hlásí Kanada, nikoli USA.

P. Vaňura 12.1.2015 15:33

Vítáme Němce a Iry, kteří

se chtějí stát Američany. Nemáme zájem o Němce a Iry, kteří chtějí zůstat tím, čím jsou. Nejenže musí mít americkou vlajku na prvním místě, ale nesmí mít žádnou další vlajku ani jako druhou.

(c) Theodore Roosevelt, president USA, 1901-1908. Už někdy od počátku dvacátého století až do poloviny 60 let měli Američané pro jednotlivé národnosti přistěhovalecké kvóty, které byly odvozeny od procentického zastoupení jejich bývalých krajanů v americké populaci. Od té doby, co od toho upustili to jde s nimi pomalu z kopce.

J. Jurax 13.1.2015 0:04

Re: Tavící kotel není multikulturalismus,

Jenže i tu Kanadu to pomalu přestává bavit.

A bez tavicího kotlíku nevytvoříte národ a bez něj nevytvoříte soudržný stát. Vždy musí být nějaký jednotící prvek - jazyk, případně víra, kultura, písmo (to v Číně) a všeobecně přijímaná idea.

Proto (mimo jíného samozřejmě) jsou USA (zatím) soudržné, kdežto Rakousko-Uhersko nebo SSSR se při nárazu nebo povolení otěží rozpadly.

M. Prokop 12.1.2015 10:47

Vcelku souhlas,

jen "ale vedl i k rozpadu do té doby fungujících a poměrně sekularizvaných států " - sekularizované ty státy jakž takž byly, ale rozpadly se, protože měly ekonomické i politické problémy.

EU a USA pak měly na vybranou jen špatné možnosti, dělat něco, nedělat nic.

Dobrou, urychleně instalovat relativně umírněného (alespoň ze začátku) diktátora, mají zapovězenu.

V. Vlach 12.1.2015 21:24

Re: Vcelku souhlas,

Proč jakž takž ? - i za to jakž takž jsme mohli býti rádi. Ekonomické a politické problémy - jak lascivní! Za jejich "problémy" stojí politika západu,především USA. A to vcelku od začátku jejich existence.

A tato politika je, věřte nevěřte, dnes již odkopaná, usvědčená a drží se zuby nehty za každou cenu. Což je hanebné a zločinné. Proto, už jenom z principu, chcete-li vyššího, nemá budoucnost a je odsouzená k zániku. Nepřipouští alternativy - v tom prohrává. Zbývá jí jen vyvolávat konflikty, pletichařit a lhát skrze své vypečená média. Nikdo to však nežere.

P. Mach 12.1.2015 21:56

Žvaníš hovadiny.

Za to že rusáci rozesrali afghánistán, že saddám rozpoutal dvě války, stavěl si zlaté paláce, vyvražďoval oponenty a zruinoval iráckou ekonomiku, že kaddáfí dělal totéž v bledě modrém v Libyi snad může západ? Za to, asadova famílie udržovala v sýrii desetiletí výjímečný stav, a nikdy je a taky Írán nezajímalo nic jiného než jako se dostat na kobylku Izraeli, že takřka všechny arabské země jsou prolezlé korupcí může taky západ. Jestli se někdo odkopal, tak ty se svou psychopatickou a ničím nepodloženou nenávistí k západu.

J. Jurax 13.1.2015 0:36

Re: Vcelku souhlas,

"Za jejich "problémy" stojí politika západu,především USA. A to vcelku od začátku jejich existence". To račte myslet od začátku existence USA nebo těch států? A jinak ad ty problémy - historia magistra vitae, takže:

Libye osmanská provincie, pak kolonie italská, po 2. světové po nějakých peripetiích v roce 1951 království a od 1969 Kaddáfí a Velká libyjská arabská lidová socialistická džamáhíríje. No a pak arabské jaro, bombardování NATO a rozvrat.

Irák (po podřízení Mongolům a pak Turkům) byl mandátním územím britským, poté od roku 1932 království pod britským vlivem, pak republika (1958) a nakonec Husajn, jemuž zlomilo vaz přepadení Kuvajtu, byť mu bylo (pošetile) ponecháno desetiletí na zmoudření..

Sýrie po vymanění se z turecké nadvlády stala mandátním územím francouzským, od roku 1946 něco jako republika, silně nestabilní s četnými puči; z posledního vzešel Assád senior, po něm Assád junior a teď se to tam nepřehledně mele.

Írán v novověku kolonie nebyl, ovšem byl pod vlivem Velké Británie a Ruska, za druhé světové okupován Velkou Británíe a SSSR, neboť šáh vedl proněmeckou politiku, parlamentní monarchie, po znárodnění ropného průmyslu převrat (za pomoci CIA) a šáh diktátor no a od 1979 diktatura islamistických ajjatolláhů.

K. Janyška 12.1.2015 10:06

Politika instalace demokracie všude na světě je v pořádku.

I když momentálně používaný model demokracie obsahuje neuvěřitelnou chybu v tom, že většinové hlasování není institucionálně testováno místním soukromým právem. Avšak politika tzv.lidských práv vůbec v pořádku není. Právě v nich je největší problém současného světa. Jsou naivní politickou levičáckou deklarací, která má nahradit koncept místního práva pravého, tedy soukromého. A to nejde. Úplně vykoření místní obyvatelstvo z jejich kultury a zvyků a problém je na světě. Není ponecháno na místních, aby postupnými krůčky sami neosobně přebírali efektivnější pravidla chování, ale jsou jim přímo silou a vojensky vnucena tyto nesmyslné povídačky pod nesmyslným názvem lidská práva. Cožpak existují jiná ? Dzp.

D. Polanský 12.1.2015 7:45

Tohle je tak obecné a nic neříkající,

až je to o ničem.

K. Janyška 12.1.2015 10:51

Re: Tohle je tak obecné a nic neříkající,

Spíše složité, viďte ? Dzp.

P. Maleček 12.1.2015 4:00

Politiky v prospěch kapitálu řízená likvidace demokracie

Autor píše: "vidím dlouhodobou absenci státnického myšlení u naprosté většiny západních (ale i našich) politiků a odvahy postavit se zřetelným chybným trendům - a to i kdyby jim za to mělo být spíláno".

Já tu žádné politiky natož státníky nevidím, jen poskoky globálního byznysu zajišťující svým bossům co nejrychlejší maximalizaci zisku. A tomu nejvíc brání demokracie a lidská práva generující vysoké náklady na zaměstnance a vzpurnou střední třídu.

A tak se produkce stěhuje do nedemokratických zemí s více méně otrockými a tím pro kapitál výnosnými systémy a tím oslabené "západní země" se souběžně destabilizují organizovaným návozem uprchlíků z řízeně rozvracených zemí severní Afriky a Středního východu. To s průhledným cílem pod záminkou zajištění bezpečnosti omezit svobodu a demokracii a tak i zde prosadit pro globální velkokapitál výnosnou totalitu.

Bylo až k zblití sledovat, jak se čelní evropští tzv. politici v Paříži předváděli v čele demonstrace protestující proti tomu co sami ve službách globálního velkokapitálu organizují. Přitom tzv. ministři vnitra už souběžně dojednávali další omezení základních svobod.

A tuplem k zblití bylo sledovat jak je v tom jejich oběti, nevidící jak jsou postupně okrádány o majetky , svobodu i demokracii masově podporují.

M. Prokop 12.1.2015 10:48

Re: Politiky v prospěch kapitálu řízená likvidace demokracie

Ten "velkokapitál" máte z VUMLu nebo PŠM?

P. Maleček 12.1.2015 11:36

Re: Politiky v prospěch kapitálu řízená likvidace demokracie

když vás to tak rozčiluje nahraďte si slovo velkokapitál byznysem - no a co máte dál?

M. Prokop 12.1.2015 12:01

Re: Politiky v prospěch kapitálu řízená likvidace demokracie

Strach z bussinesu je pro vás přijatelnější?

V. Vlach 12.1.2015 21:14

Re: Politiky v prospěch kapitálu řízená likvidace demokracie

co rejpete? to se vám to nehodí do krámu? Článek je dobrý, pojmenovává to, co irituje elity a lidi v horní polovině Systému. Reakce na něj také dobrá a pak přijde vaše hnidopišské znehodnocování!