26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

SVĚT: „Dávám EU devatenáct let...“

Tak by se dala parafrázovat prognóza George Friedmana o uspořádání světa v roce 2040. Podle něj totiž tou dobou už nebude existovat EU a o svůj vliv přijde i Rusko a Čína. Na rozdíl od USA, které si svoje postavení udrží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 15.8.2021 21:22

ČT08 je ovládnuta.

brusele sní o tom, že ovládne i NP. A Parlamentní listy. Namátkou. Samozřejmě, že nikoliv přímo. Znáte Piráty, Němcovou a Rakušana?

Nesledujete cvrkot.

Š. Hašek 15.8.2021 21:19

EU neexistuje.

Existuje brusele. A o to je to horší. Ten jejich svět bez pravidel. Svět směrnic. Svět horší světa šestnáctiletých plánovačů, kteří sní, jak "to fotrovi do roka (nejpozději) natřou".

P. Milan 15.8.2021 20:49

On bude spíš jiná sorta, takový zrcadlový obraz soudruha Pauka.

P. Milan 15.8.2021 20:48

Škoda, že jste se nevyblil v době referenda o vstupu (nebo si toho nikdo nevšiml). Mohlo by dopadnout lépe.

P. Milan 15.8.2021 20:47

O Maďarsku a Polsku se hodně kecá, v Bruseli a okolí už to proběhlo.

ČT netřeba ovládat, to je jeden Jasánek vedle druhého.

V. Braun 15.8.2021 19:19

Zato vy rozhodně zaostalý nejste, dokonce bych vás označil za pokrokového. Nejste vy nakonec ten progresivista, kterého se máme dle článku bát?

V. Braun 15.8.2021 19:17

No mám zkušenosti s totalitou a osobně za hrozbu považuji spíše snahy okleštit kritická média jak se to děje v Maďarsku, Polsku nebo u nás snahou o ovládnutí ČT.

R. Langer 15.8.2021 16:59

Kdepak. Nord Stream jede jako motorová pila... ;-)

R. Langer 15.8.2021 16:55

Také si myslím...

J. Vlček 15.8.2021 16:50

Zaostalý somráku, lízoprde EU, novodobý burane Pauku, co to melete o Čecháčkostánu?

Jestli vám haraší v bedně, řešte to pomocí lékařů, a ne výlevy vašeho chorého mozku do diskusí na Psu. RvRvRv

R. Langer 15.8.2021 16:49

Myslím, že to půjde rychleji.

R. Langer 15.8.2021 16:48

Ano, je velkou chybou, že jsme do toho EUrosajuzu vlezli. Zase budeme muset dělat nějakou revoluci, bruselouši... :-P

B. Pauk 15.8.2021 15:18

Chybou EU bylo, že se rozšířila o zaostalé, somrácké, nevděčné a drzé východní postkomunistické burany a neponechala původní železnou oponu namísto Schengenu? Falešně vzniklý Čecháčkostán a V4 je v totálním rozvalu a pomáhá rozvracet EU.

https://www.facebook.com/borivoj.pauk.3/posts/181816117040816

http://pritomnost.cz/2019/02/07/pravni-stat-jako-predmet-spoluvlastnictvi-obcanu/

L. Polehla 15.8.2021 15:17

R^

J. Kanioková 15.8.2021 15:17

Přesně !

M. Mařák 15.8.2021 15:11

Ne, samozřejmě, že jsem to myslel naopak.

K. Křivan 15.8.2021 15:05

EU se rozpadne dříve. 10 až 15 let.

P. Kopecký 15.8.2021 15:01

"Nevyhnutelným údělem EUEU je krach. jediné co je nejisté je výše škod.Rv " Margareth Thatcher!!

P. Dvořák 15.8.2021 14:16

Předpokládám, že jste měl na mysli připojení zbídačené Evropy k Ruské federaci.

J. Vlček 15.8.2021 12:39

R^

P. Molík 15.8.2021 11:57

Evropou se valí různé módní vlny (třeba módní vlna protiruské hysterie) a nyní na bázi posledních módních vln se vzedmula mohutná módní vlna autodestruktivního snažení vyznavačů eurohujerské věrouky, vedoucí ke konečné likvidaci vyspělé evropské civilizace na základě iracionálních záměrů a plánů o uhlíkové neutralitě, merkelovském imigračním šílenství na základě hesla "Wir shaffen das !" a o dalších pitomostech na bázi iniciativního blbnutí samolibých bruselských novátorů. Takže při stávajícím trendu je nabíledni reálný předpoklad, že naše evropská civilizace projde proměnou, kterou bude lze nazvat likvidací naší civilizace. Kdo chce být in, ten buďto papouškuje dogmata z eurohujerského katechismu nebo sám se snaží své okolí oslnit co největším nesmyslem, jehož jediným hodnotícím kritériem je velikost škůdcovského potenciálu, jenž by co nejvíc poškodil naši kulturu, naše obyčeje a naši civilizaci.

P. Molík 15.8.2021 11:40

Jsou zde diskutující hňupové, kteří se výlučně soustřeďují na okopávání kotníkům některým diskutujícím. Tito hňupové se vyžívají v urážení diskutujícího, oni ani tak nehodnotí obsah příspěvku, jako spíš se soustřeďují na hodnocení osobnosti diskutujícího, ač jej vůbec neznají. Diskuze by měla být věcná a k věcem, které jsou v předmětném článku uvedeny, tedy by neměla být diskuze fórem pro uvolňování vnitřní tenze zamindrákovaných lidí, kterým jejich abnormálně zbytnělé ego znemožňuje logicky uvažovat a vnímat realitu nepokřiveně. Těmto hňupům vzkazuji, že nejsem zvyklý reagovat na každé nenávistné zahýkání.

V. Klepetko 15.8.2021 10:14

Mimochodem, píše Friedman něco o možném rozpadu Velké Británie?

V. Klepetko 15.8.2021 10:06

Dobře řízená konfederalizace EU - se zachováním všeho dobrého, co v sobě má! A s odbouráním byzantské byrokracie a imperiálních ambicí!

Civilizovaný rozvod v Československém stylu. To by měl být náš cíl...

V případě EU je rozpad jistý, ale jak se zdá, i ostatní velké celky budou čelit fragmentaci, ale zde je budoucnost ještě otevřená, dobrou šanci na přežití mají samotné USA (které Friedman nezmiňuje, ale taky mají namále), Rusko, Špaňelsko i Německo... I když... bylo by krásné, kdyby se Bavorsko přidalo k naší Podunajské konfederaci, vedené Poláky, ale s hlavním městem ve Vídni :-)

Z. Lapil 15.8.2021 9:29

Což ovšem není důvod, proč šlapat na plyn jako blázen.

J. Vlček 15.8.2021 9:29

Pane Mařáku, jestli jste toho ještě schopen, zkuste si najít nějakou ženskou. Ta vás zbaví duševních chmur a možná přestanete konečně infantilně blábolit o matičce národů EU dobrotivé. ;-D;-D;-D

S. Ševeček 15.8.2021 9:09

Polsko nikdy.

/Rusko si možná připojí Polsko i Nás k VES.

M. Mařák 15.8.2021 8:46

Střední Evropa vedená Polskem jako hegemon Evropy, tak to považuji za naprostý blábol, čirou fantazii.

To už mně připadá mnohem reálnější připojení Ruska k evropské federaci.

M. Mařák 15.8.2021 8:44

Co se týče mých osobních zkušeností, tak mám na Poláky jen ty nejlepší vzpomínky a vždy se ke mně chovali velmi dobře. A to jak při výletech do Polska za totality (nejdříve oklikou z Moravy přes NDR na akceptovaný tranzit, pak na pozvání ke známým, které jsem si v Polsku našel), tak během emigrace v Paříži (pomohli mně hlavně dobře organizovaní Poláci).

Takže já na Poláky nedám dopustit. Ovšem nemám pocit, že by většina mých spoluobčanů vnímala Poláky stejně. Takže na Vaši otázku odpovím tak, že podle mne Češi, oproti nim Slezané a Moravané (hlavně ti ze severu) mají k Polsku dobrý vztah.

M. Šejna 15.8.2021 8:22

Polsko coby budoucí hegemon v Evropě?

To by ale Polsko muselo hodně přidat na výkonnosti. A to nejen ekonomické, ale i populační.

Polsko se vylidňuje!!

A pokud by se Polsko opravdu stalo hegemonem, pak bůh ochraňuj Ukrajinu. Konzervativní část Poláků nezapomene nikdy na to, co prováděl ukrajinský nacionalismus za války ukrajinským Polákům.