16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

SVĚT: Černé díry v červených číslech 2

Město Berlín mělo k letecké dopravě vždycky kladný vztah. Již v roce 1909 ukazovali odvážní muži na létajících strojích Berlíňanům, jak se dá stoupat do oblak bez balónů a vzducholodí. Předváděcí lety startovaly z travnatého pole, které používala císařská armáda jako cvičiště. Jmenovalo se Tempelhofer Feld.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 5.4.2017 13:22

Re: Ono chtít

V Praze se jenda fakulta jmenuje "Fakulta sociálních věd". Stažení na "sociální" je pro češtinu ústrojné.

To, že se nabízí slovo "běd" místo "věd", ponechám stranou...

L. Křivan 5.4.2017 15:26

Re: Ono chtít

"Fakulta sociálních běd" to se mi líbí ! Výstižné.

V. Novák 5.4.2017 13:17

Re: Ono chtít

Nedostatek nehumanitárně vzdělaných technokratů je toho důvodem.

Nebo to, že humanitárně (polo)vzdělaní netechnokrati (politici jsou toho příkladem) nedokáží ty technokraty vyhledat, zainteresovat a ocenit. V blahé představě, že i v technice se vše ožvaní, jako v politice a měkkých "vědách".

Ožvaní - do prvního prů§eru.

Ale Němci v tom nejsou sami. Vzpomínám, jak v Londýně otevřeli snadk miléniu lávku pro pěší přes Temži, která úžasně vypadala, prostě skvost!, měla jen drobný nedostatek - když se tam sešlo několik málo pěších, rozhoupala se jejich chůzí jako Tacoma bridge neblahé paměti a pěší shazovala. Naštěstí jen na mostovku, zábradlí designéři (kupodivu) nezrušili...

J. Schwarz 5.4.2017 16:50

Re: Ono chtít

Pokud jde o Němce, tak solidnost, technická vyspělost, poctivý přístup k práci jsou sice fuč, ale kolektivismus, smysl pro pořádek, stádnost a úcta k předpisům zůstává. Snad jen od Němců se nedá získat nějaký film či elektronická kniha v němčině, oni žádné pirátské kopie ze sdílecích serverů neznají protože "se to nesmí". Ale jejich výkonnost daná schopností podřizovat se organizaci jim asi štěstí nepřináší, jinak by se tak nesnažili svého "němectví" se zbavit prostřednictvím naředění genomu s araby, turky a afričany.

B. Rameš 5.4.2017 9:29

Poučný příběh.

Závěr z něj vyvozuji takový, že se krade, odklání, šidí a fláká všude a při každé příležitosti, kde a kdy to jde. To jest především tam, kde si soukromý majitel (budoucího) objektu ve vlastním zájmu nedokáže ohlídat, zda jsou odváděné práce v pořádku. Pokud si necháte postavit dům a nebudete provádět kontrolu (případně jí nepověříte někoho důvěryhodného a znalého), zapláčete rovněž.

P. Lenc 5.4.2017 9:32

Re: Poučný příběh.

Máte pravdu, ale to se bohužel děje po celé Evropě.

L. Křivan 5.4.2017 10:10

Re: to se bohužel děje po celé Evropě

Ale to co se děje v Berlině, to je nedostižné ! Tam se pos...o všechno.

V. Novák 5.4.2017 13:18

Re: to se bohužel děje po celé Evropě

Hamburská opera?

A. Alda 5.4.2017 9:28

Zajímavé.

Takže protahování staveb z veřejných financí není jen náš problém. Ten pes bude asi zakopán na nějakém společném "pozemku".

V. Dosoudil 5.4.2017 8:48

Otázka:

Kde je německá důkladnost, odpovědnost a smysl pro pořádek?

Odpověď: V Evropské unii (dala by se napsat i jinak, ale zůstávám u slušné verze).

T. Hraj 5.4.2017 9:10

Re: Otázka:

Nechte si ty vulgarizmy! Tady je slušná diskuse. Když už se bez nich neobejdete, tak pište alespoň třeba Ev****ská U*ie.

Z. Lapil 5.4.2017 9:41

Re: Otázka:

:-)

J. Pražák 5.4.2017 6:59

Neprojektovali to "arabští ynžynýřy" - Novoněmci?

Výsledek měl být jiný, než garáž pro velbloudy, ale to asi zkazil překladatel zadávací dokumentace. Jinak si ty problémy neumím vysvětlit - německá precisnost a toto v praxi...

Z. Lapil 5.4.2017 9:41

Re: Neprojektovali to "arabští ynžynýřy" - Novoněmci?

Odhaduji, že dvě třetiny celého problému jsou v zadavatelích a úřednících. Ne že by byli a priori neschopní a lumpové, ale viz tunel Blanka: kdosi navrhl přepychové osvětlení a posléze měl průšvih, protože nešetřil. Jistě nepochybujete o tom, že při prvotním návrhu "osvětlení minimální" by se rychle našel někdo, komu by tam byla tma.

Z podobných zmatků plyne zmatek v koordinaci - tenké protipožární trubky, chybějící šachty, přehřívající se serverovny (v situaci, kdy nevíte, jak moc vám technologie topí, ale víte, že se s klimatizací musíte vejít do nějakých peněz a termínu, tu klimatizaci poddimenzujete, ať máte barvu pleti jakoukoliv). Snad jen o tom o pět metrů kratší zábradlí by se "v bělošských podmínkách" doslechl někdo ochotný a schopný to (vy)řešit.

V podobných situacích je možná "český" borrdel a s ním spojený trénink v improvizaci užitečnější, než sebevymakanější "systémy řízení". Opět Blanka: sice není zkolaudovaná a ještě dlouho nebude. Podmínkou je totiž nějaký další kus silnice; jelikož brzy bude mít půlstoleté výročí objev jednotky dočasnosti 1 furt, dovedeme si oba představit, co to může znamenat.

J. Pražák 5.4.2017 10:25

Re: Neprojektovali to "arabští ynžynýřy" - Novoněmci?

Blanka smí být uvedena do provozu až po zprovoznění celého silničního okruhu. Proto se zvýšil počet aut v Praze 6 a 7 po zprovoznění. Doufám, že nějaký spolek, např. Arnika, podá žalobu a tunel zavřou a to přitlačí všehoschopné úředníky k dokončení okruhu.

Nějaké problémy se vyskytují na každé stavbě, ale Německo v poslední době rychle směřuje mezi země 3. světa. Viz např. 10x dražší koncertní budova v Hamburgu,...

I u složitých staveb se musí předvídat, ale rozsah chyb na BER svědčí skoro o záměru....

Z. Lapil 5.4.2017 10:56

Re: Neprojektovali to "arabští ynžynýřy" - Novoněmci?

Ta samá auta zmizela jinde, protože se přesunula úzká místa. Konkrétně Blanka zásadně odlehčila křižovatce nad Letenským tunelem (Letná a Korunovační "od venkova", Veletržní až někam před holešovický zimní stadion od centra).

Občas jedu z východopražských Letňan na Kladno. Rozhodně cesta přes Prahu byla před Blankou prakticky nepoužitelná (běžné zdržení klidně kolem půl hodiny, když to nešlo extra dobře), dnes prvně zastavíte a pár minut se zdržíte na křižovatce na Vypichu. Nechci věc zjednodušit na míru "pomůže mi, je tedy dobrá", ale upřímně si myslím, že denně ušetří řidičům možná tisíce osobohodin popojíždění a lidem u cesty litry a litry (desítky? Spíš stovky, ale fakt nevím) spáleného benzínu z aut poskakujících pod okny.

Ač vyššího středního :-) věku, nemám se za paďoura neochotného udělat krok pěšky, ale použití auta mi ten den ušetří ne-li tři hodiny.

Zpátky do Německa (a k opeře v Sydney, příkladů neschopnosti státu efektivně stavět je nepříjemně mnoho). Myslím, že i tam platí: Není třeba hledat úmysl ve věcech vysvětlitelných lidskou blbostí.

J. Pražák 5.4.2017 11:02

Re: Neprojektovali to "arabští ynžynýřy" - Novoněmci?

A o kolik by se doprava zlepšila, kdyby byl dokončen silniční okruh, jak to podmiňuje stavební povolení tunelu Blanka....

Nyní Blanka supluje neexistující most na severu Prahy.

Z. Lapil 5.4.2017 11:39

Re: Neprojektovali to "arabští ynžynýřy" - Novoněmci?

Nepochybně o hodně. Uniká mi ale smysl přístupu "Nedostanu všechno, tak nechci nic". Nebo někdo vážně věří, že uzavřením tunelu by se urychlilo (do)budování okruhu? Fakt je, že v Jesenici to vyšlo.

Mimochodem: kromě Blanky je severní alternativou silnice tuším 16. Mezi D8 (Nová Ves) a R7 a částečně R6 (Kačice) je plná kamiónů, které nesmějí do Blanky (to je správné) a nechce se jim objíždět Prahu z jihu. Tam (na té 16tce) je zase úzkým místem kruhový objezd ve Slaném. Názor místních "vesničanů" radši nezjišťovat, mohlo by to člověku pokazit karmu.

J. Pražák 5.4.2017 11:50

Re: Neprojektovali to "arabští ynžynýřy" - Novoněmci?

Jde o boj gangů politiků a jejich kamarádů, kteří vlastní pozemky pod budoucím okruhem .Každý vsadil na jinou variantu -Ss nebo J a tak si hází klacky pod nohy. Na var. J není dnes reálné získat EIA, protože by dopravu pouze přemístila do jiných částí Prahy. J byla navržena před 85 lety, kdy byla Praha daleko menší.

Když jedete kolem Berlína, tak také město málokdy vidíte přes lesy. To by mělo být i u nás v Praze.

Z. Lapil 5.4.2017 13:11

Re: Neprojektovali to "arabští ynžynýřy" - Novoněmci?

To je nepochybně součást průšvihu. Na druhou stranu je fakt, že trasa Praha - Rostock je přes Berlín asi o 30km kratší a 20 minut rychlejší. Právě teď google mapy avizují v Berlíně zdržení 30 minut, takže je o něco lepší (a o dost pohodlnější) jet okolo.

J. Pražák 5.4.2017 16:40

Re: Neprojektovali to "arabští ynžynýřy" - Novoněmci?

Párkrát jsem se také napálil a jel po kratší trase přes Berlín. Už nikdy.

J. Kovaříček 5.4.2017 4:47

Dodatek

Autor se zmiňuje o letišti v Bangkoku. Ještě pamatuji přistávání na Don Mueang letišti. Když Thajci zjistili, že už velkému provozu nestačí, rozhodli se pro nové letiště. Stavba začala roku 2002 a dokončena byla v roce 2006!!! Ani tam se to neobešlo bez problémů, jednak politické převraty, které jsou ovšem thajským národním sportem, ale také třeba to, při stavbě narazili dělníci na starý hřbitov a potom tam viděli duchy zemřelých. Odmítli pracovat. Rychle to spravilo 99 buddhistických mnichů, kteří duchy zahnali.

Suvarnabhumi není letiště malé, vloni jím prošlo 52 milionů pasažérů. Je rozlehlé, mívám dojem, že do té Evropy jdu pěšky a ne k mému letadlu. Služby jsou tam vynikající a nikterak předražené. Doprava z letiště byla ovšem problémem, v době špičky (což jest v Bangkoku většinu dne) vzala cesta taxíkem do města až dvě hodiny. Thajci to vyřešili stavbou odvětví Sky train (nadzemní rychlovlak), který urazí trasu 30 km za necelých 20 minut. Trať byla otevřena r. 2010!

Tak to jsou ty rozdíly mezi zemí rozvojovou a technologicky vyspělým Německem

A. Alda 5.4.2017 9:30

Ano, opravdu zvláštní.

Jestli ono to nebude souviset s těmi lidskými právy a trvalým třídním bojem proti korupci.

J. Schwarz 5.4.2017 16:56

Re: Dodatek

Holt v Thajsku, přes všechny převraty a duchy nejsou ještě tak daleko aby proti všemu někdo protestoval, vypracovávaly se "EIA", zjišťovalo zda v trase nenakladl vejce vzácný pták, když pták odletí tak jiný zasadí rýži... Až Thajci "vyspějí", taky budou mít desetinásobek dnešního stavu právníků a ti už se spolu s kverulanty a "aktivisty" postarají, aby se už nevybudovalo nic... jako v Evropě...

J. Kovaříček 5.4.2017 2:05

Záhada?

Ne. Už tomu rozumím proč s. Angela zve ty muslimy. Letecké problémy Berlína vyřeší Aladdinovy létající koberce. Ty mohou přistávat přímo u Brandenburské brány!

J. Jurax 5.4.2017 1:52

No jo

jak to tak čtu, tak ta Evropa je přece jen jenom jedna.

Je nám třeba více Evropy! Pochopitelně v čele s Německem.

Z. Koutecký 5.4.2017 0:23

Rád si tu přečtu

zase nějaký diskusní příspěvek o německé pečlivosti, výkonnosti, neúplatnosti a dalších vynikajících vlastnostech. Se zdůrazněním toho, jak neschopní jsme proti nim my, Češi.

P. Dvořák 5.4.2017 1:17

Re: Právě jste ho přečetl.

Neumím si vůbec představit, jakých rozměrů by dosáhl dnešní šlendrián, politická a podnikatelská korupce a o kolik by se nám díky výstavbě rozrostl počet Kalouskových "úspěšných".

Jen ve způsobu zákonného vybírání dodavatelů pro státní zakázky, kdy se musí zvolit vždy nejlevnější řešení, které je nakonec zaplaceno nejmíň třikrát, je karlovarská losovačka, nákup Pandurů nebo nefunkčních letadel Cassa dětským chrastítkem.

Co myslíte, stála by štětka na hajzl A) víc jako pět tisíc B) míň jako pět tisíc. Hádat můžete třikrát.

J. Jurax 5.4.2017 1:48

Re: Právě jste ho přečetl.

Nesouhlas s prvním odstavcem.

Druhý odstavec je bohužel pravdivý.

Třetí odstavec nestojí za komentář.

P. Dvořák 5.4.2017 4:03

Re: Právě jste ho přečetl.

S prvním odstavcem nemusíte souhlasit, ale ani jeden z Kalouskových "úspěšných" nezbohatl z poctivé práce.

POZOR: Nezaměňovat s tím, že se nedopustil trestné činnosti. Sám přece víte, že kdejaká sviňárna prostě u nás není trestná nebo ji "nelze" dokázat. Aktovka z dvaceti mega neznámého původu v trezoru ministra zahraničí nebo osm mega neznámého původu v krabici od bot . . .

Třetí odstavec nemusíte komentovat. Ale pro orientaci v problému stačí zapátrat v paměti, kdy obyčejné lavičky do parku, které koupíte v Hornbachu za pár stovek, stály 20.000,- Kč za kus (slovy: dvacet tisíc). Myslím, že to bylo veledílo "úspěšného" Oulického v Ústí na Labem. Kolik mohly stát květináče v Praze?

Šalunk a trocha betonu . . .