1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

SVĚT: Bez racionální politiky vůči Číně se nemůžeme obejít

Část českých médií a politiků propadá v poslední době protičínské hysterii a předhání se ve všestranné dehonestaci asijské velmoci při každé sebemenší příležitosti. Do stavu obzvláštní nepříčetnosti je uvádí především zjevná závislost nejen nás, ale prakticky celého světa na dodávkách zdravotnického materiálu pro boj s epidemií koronaviru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Rádl 6.4.2020 12:55

Zabrousil jste do oblasti, ve které se snad vyznám, tak krátká reakce. Máte pravdu, že v oblasti farmacie zatím Čína příliš originálních léčiv nemá, a když má, jsou registrovány jen v Asii. Na druhou stranu je Čína i v oblasti farmaceutické výroby světovou jedničkou. Asi si neuvědomujete, že většina léčiv vyvinutých nadnárodními farmaceutickými výrobci obsahuje účinnou látku vyrobenou v Číně, popřípadě vyrobených jinde z pokročilých meziproduktů dovezených z Číny. V Číně jsem navštívil několik výrobců majících nejmodernější vybavení. Řada světových výrobců v Číně léčiva i vyvíjí, skoro všichni mají v oblasti Shanghaje svoje výzkumná pracoviště.

S. Rádl 6.4.2020 13:09

Ještě k prof. Holému, kterého jsem osobně znal a vážím si ho. Povedlo se mu totiž to co málokomu a v oblasti léčby HIV a žloutenky byl jeho přínos obrovský. Musím ale opravit široce sdílený omyl, že remdesivir v současné době zkoušený v léčbě Covid-19 je založen na jeho myšlenkách, nebo dokonce že je poračováním jeho výzkumu. Tento omyl pramení z toho, že jeden z jeho mladých spolupracovníků Dr. Cihlář udělal kariéru u firmy Gilead a šéfuje i vývoji remdesiviru. Největším přínosem Dr. Holého a základem úspěchu jeho látek totiž bylo, že místo fosforylové skupiny zavedl do nukleosidů (většinou acyklických) fosfonylovou skupinu, která je mnohem stabilnější. Naopak remdesivir obsahuje právě fosforylovou skupinu na nukleotidu obsahujícím jak nepřirozenou bázi, tak nepřirozenou cukernou část. Je tedy v tomto směru spíš návratem k sloučeninám zkoumaným před Holého érou. Remdesivir je pak aplikací takzvaných ProTide proléčiv vyvíjených mimo jiné u firmy Gilead.

P. Staronový 6.4.2020 9:09

Kolik je vás Čecháčků? 10 milionů to nebude, naštěstí.

J. Ganaur 6.4.2020 11:37

:-)

J. Krejčí 6.4.2020 7:38

Tak nevím, jestli ty miliony obětí černého moru stály za to hedvábí, střelný prach a papír, co Evropa převzala od Číňanů. Jinak jsme Čínu nepotřebovali tisíc let a měl bych se na pozoru i při plánování nové hedvábné stezky. Tato současná krize může být jen začátek něčeho horšího.

P. Dvořák 6.4.2020 8:07

Máte pravdu.

Třeba Indiáni, kteří ještě v polovině 19. vedli kmenové války a sousední vesnice si kradly ženy, bojovníci si podřezávali krky a vůbec celkově žili paleolitickým způsobem života, neznali nejen hedvábí, střelný prach, černý mor, ale dokonce ani neštovice.

Ti se měli!

F. Houžňák 6.4.2020 9:48

Neštovice či něco velice podobného Indiáni znali, to jsou jenom takové obvyklé žvásty a pověry, že neznali. Třeba ještě před příchodem Cortéze neštovice docela solidně rozvrátily aztéckou říši.

J. Ganaur 6.4.2020 11:39

???

T. Kohout 6.4.2020 12:13

To asi budou nějaké nejnovější poznatky?

J. Fridrich 6.4.2020 7:36

" Servilní poděkování Čínské lidové republice bylo ústředním bodem proslovu. Nikdo nám nepomohl, jen Čínská lidová republika, to je ten hlavní slogan projevu." Co jsme od projevu číňanomilky Zemana čekali, to samozřejmě nastalo.. Čína to napřed po bolševicku tajila, potom to tvrdě izolovala tak, jak to jde jen v komunistické despocii a souběžně po vojensku rozjela výrobu desítek a desítek milionů roušek, respirátorů a dalšího materiálu. Nyní to u nich končí - a brzy skončí úplně. A to hlavní, číňánkům zůstanou desítky milionů roušek na skladech..A Češi si jich desítky milionů KOUPÍ a rychle a dobře zaplatí. Není to pro soudruhy v Číně fajn ? U nich ta epidemie končí, tedy by si je mohli " dát za klobouk " nebo do giga skladů... Je to oboustraně výhodný OBCHOD, nikoliv DAR..

V. Zadák 6.4.2020 8:53

Dodávky zdravotnického materiálu z Číny do USA zorganizoval Jared Kushner. Prezident Trump Číně poděkoval.

Jak se s tím ideologicky srovnáte?

J. Fridrich 6.4.2020 8:55

Normálně.. A vy ?

F. Houžňák 6.4.2020 9:55

No, měl byste napsat Trumpovi a vynadat mu, jak to, že Číně děkuje, to že slušní lidé nedělají. Když jste takový zásaditý člověk. Jinak byste podpořil názor, že jste prolhaný a nenávistný pokrytec.

J. Fridrich 6.4.2020 10:38

President Trump je slušně vychovaný člověk-státník, tedy poděkoval za uskutečnění tohoto obchodu, víme ? To je totiž obchod, pane Houžňák.. Amerika - tak jako i my, za ty NEKVALITNÍ ochranné prostředky řádně zaplatila, víme ? Vy, když si něco v obchodě řádně koupíte, tedy zaplatíte za koupené zboží, tak děkujete - vždy děkujete ? Je to hezké, ale není to zcela nutné - pan Špaček - Arbiter elegantiarum pana presidenta Václava Havla by vám to jistě vysvětlil..

P. Grigar 6.4.2020 12:30

..inu, pane Fridrichu, já se vám tu už nějaký čas pokouším vysvětlit, že průměrně inteligentní člověk, který se úspěšně prokousal prvním stupněm základní školy, by měl znát pravidlo používání vokativu pro oslovení osoby.

Marně.. lámu nad vámi hůl, i když bych ji o vás raději přerazil. Nejen pro absenci vokativu.

J. Fridrich 6.4.2020 14:03

Píšete - " úspěšně prokousal prvním stupněm základní školy " - a vy jste se prokousal ?

P. Grigar 6.4.2020 14:34

..ano, a proto dokážu používat vokativ, mimo jiné dovednosti.

V. Církva 6.4.2020 7:31

Číny (ne Číňanů, ty které jsem potkal byli tak 5 ze 7 sympatičtí lidé) už mám naprosto plné zuby. Už před koronavirem vše co koupíte je z Číny.

Co se týká nekvalitních zdravotních pomůcek. Ony zdá se nekvalitní jsou, protože svět potřebuje prostě nějaké. Potřebujeme a používáme j ne proto, že jsou čínské, ale protože jde o kšeft, nabídku a poptávku, jiné nejsou.

Proč? Co se týká obrovského rozvoje Číny. Kromě nastavení dobře fungujícícho systému a pracovitosti Číňanů se to správně nazývá blbost Západu.

Takže článek je vůči Číně servilní. Nemůžu být pragmatický k čínským šmírákům. Ten komunismus tam pořád je. Příčina našich problémů je ale špatnost liberalismsu, globalisu a modernismus Západu. A to si pan Weigl jako libertarián připouští jen částečně. Jinými slovy, jediné správné řešení je z Číny rychle pryč a krizi řešit přesunem výroby do Evropy, rozvoje pracovitosti Evropanů. Jinak ale máme máslo na hlavě, Číňané jsou komunisti, ale Západ je jinak ale možná i horší. Bezbřehý liberalismus, multikulturalismus, pohrdání vlastní civilizací, feminismus, gendrismus, ale i ekonomický globalismus, homosexualismus, tyto uchylárny si s komunismem nezadají.

P. Dvořák 6.4.2020 8:02

Čínskou ekonomiku "vyrobil" Západ.

"Číňané jsou komunisti". Koho myslíte konkrétně těmi Číňany? To je stejně stupidní, jako když doma vaříte nebo si dáte v restauraci "Čínu". Analogicky si uvařte nebo dejte "Evropu s USA".

Vyjmenujete základní principy komunismu, které výhradně Čína splňuje a uvádí do praxe.

Děkuji.

P. Staronový 6.4.2020 9:11

Komunistická diktatura bez opozice. Nekomunistickou mají jen ekonomiku a ani tu ne celou.

J. Durda 6.4.2020 9:49

I s tou diktaturou budou zanedlouho globální velmocí číslo jedna. Proč by měli měnit systém. Resp. jaký by měl Číně vyhovovat více?

P. Dvořák 6.4.2020 10:18

Zato s naší demokratickou opozicí se dostaneme daleko nejen v ekonomice.

:-)) :-)) :-))

V. Církva 6.4.2020 10:51

Zdá se že jste nezažil komunismus. O jakých základních principech tu prndáte?! Prostě je tam vláda jedné strany, které když se znelíbíte nebudete cestovat ani si neuprdnete. O šmírování jste nic nečetl? Jistě je to něco jak v 80tých letech takže ne už starý špatný Mao Ce Tung. V Číně jsem nebyl, ale na Číňanech je to postižení kolektivismem vidět (je to jiné než Japonci nebo Jihokorejci). Nemám důvod se domnívat že informace o kterých se píše jsou lživé.

Samozřejmě ekonomika Číny funguje jak tu píše Weigl, vy i já částečně díky blbosti Západu. Dokonce jim v mezinárodním obchodu skvěle vychází ochranářský koncep proti nechráněnému. Jenže život není jen žrádlo milý pane!

P. Grigar 6.4.2020 12:43

..ale toto, pane Církvo, vy jste zažil komunismus? A kde a kdy to bylo?! Já zažil pouze nedokončené budování socialismu, jenž měl být předstupněm komunismu.

V. Církva 6.4.2020 11:02

Co to tu vaříte?! Snad se z mého textu jasně dá pochopit, že Číňan i když komunista nemusí být špatný člověk a přesto můžu mít plné zuby jak komunismu (v Číně nebyla zrušena vláda jedné strany), tak toho, když je přemíra všeho z Číny. Co do toho pletete vaření?

Nebo tak. Omlouvám se, že jsem to nenapsal tak, aby i vy jste to mohl pochopit. Normální Evropan občas zkusí jíst čínskou americkou nebo evropskou stravu. Pokud ale jí jen tu čínskou, je to blázen.

Z. Lapil 6.4.2020 12:10

Pragmatičtí být naopak musíme. Pragmatický neznamená vstřícný. Například můj vztah ke komárům je ryze pragmatický: snažím-li se, aby komár usedl, hodlám ho následně rozplácnout.

Vám to připomínat nemusím, ale budou to číst i další: z textu nelze usuzovat na můj vztah k Číňanům a k Číně.

I. Jouza 6.4.2020 7:30

Bez Weigla a jeho chlebodárce V Klause se ale určitě můžeme obejít.

F. Houžňák 6.4.2020 9:59

No, to bez vás a podobných jouzů taky. Vy jste se proslavil čím? Byl jste premiérem, předsedou sněmovny, presidentem jako ten bezvýznamný Klaus? Zvou vás jako řečníka po celém světě? Povídejte, nestyďte se.

J. Ganaur 6.4.2020 11:51

Tak proč nepovídáte, že byste se styděl?

P. Rychetsky 6.4.2020 6:43

"...podlézavost a kšeftaření nejsou tou cestou..."

No to se docista zda, ze kseftareni s Cinou je spatna vec. Dobre tema pro pristi clanek, mily IVK. Rozepiste se ze siroka, jak Kellnerovic kseftareni s cinskymi komousi skodi. Jdete do toho naplno, pravda vitezi, na ztraty vaseho sponzora nehledte. Jde o princip.