2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

SVĚT: A není to našim novinářům divné?

V úterý ráno se objevil na iDnes článek „Sunnité stupňují útoky na Asada, žene je ruské bezhlavé zabíjení“ (idnes.cz, 13.10.2015 06:13), kde původně při jeho zveřejnění v titulku nebyli „sunnité“, nýbrž „islamisté“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Sinnreich 14.10.2015 9:47

Kdo je Obama

Vrchnim velitelem ozbrojenych sil USA je president Obama. Narozen v Nigerii, vychovan v muslimske vire v madrase v Indonezii (nevlastni "otec", druh jeho bile matky). Vzdy projevoval sympatie k islamu (v Egypte podporoval Mursiho a Islamske Bratrstvo)a Saudskou zahranicni politiku i vyzbrojovani. Je presvedcenym nepritelem Izraele a vyjednal sebevrazednou nuklearni dohodu s Iranem. Co k tomu jeste dodat?

K. Janyška 14.10.2015 10:11

Re: Kdo je Obama

Podle mne máte pravdu... Dzp.

S. Netzer 14.10.2015 10:24

Re: Kdo je Obama

Tak v Nigérii se narodil, a ne v Kenyi! :-)))) Ale ono je to jedno, v obou zemích žijí černoši, tak kdo by to měl rozlišovat, že.

L. Křivan 14.10.2015 10:34

Re: Kdo je Obama

Máte pravdu,  negr je negr. "Můžeš negra dostat z pralesa, ale nikdy nedostaneš prales z negra." Rudyard Kipling.

J. Sinnreich 14.10.2015 10:38

Re: Kdo je Obama

Podle oficialniho krestniho listu v Honolulu. Ono je to v podstate jedno.

S. Netzer 14.10.2015 10:50

Re: Kdo je Obama

Upraveného Photoshopem.

Ś. Svobodová 14.10.2015 16:14

Re: Kdo je Obama

Ten ofciálně ověřila a platnost potvrdila tamější matrikářka (či co tam mají za název). Do pár měsíců zemřela při automobilové nehodě.

K. Janyška 14.10.2015 9:26

Lidský svět je složitý a pro ty, kteří nevědí co je

podstatou jeho vývoje a jeho důsledkem, tedy co je civilizace jednotlivců obchodem a rostlý spontánní řád lidské interakce a lidského světa je ještě složitější.  Lépe řečeno, vůbec mu nerozumějí... Dzp.

J. Slanina 14.10.2015 9:04

Jakmile někdo napíše....

"... že osobně rusáky moc nemusí, ale...", hned se začnu shánět po onom pověstném čertovu kopytu.

S. Netzer 14.10.2015 9:10

Re: Jakmile někdo napíše....

Předběhl jste mně.

Není náhodou, že ti, kteří "rusáky zrovna nemusí", tak často citují britský Independent. http://www.novinky.cz/komentare/382846-ocima-sasi-mitrofanova-kacirstvi-nesnesitelne-prostoty.html

V. Karda 14.10.2015 9:29

Re: Jakmile někdo napíše....

Kdyby blbost nadnášela tak už je Sybilla Netzer někde ve stratosféře.

J. Fridrich 14.10.2015 9:44

Re: Jakmile někdo napíše....

A vy na Proxima Centauri ( to je jedna hvězdička..........)

J. Slanina 14.10.2015 10:23

Re: Jakmile někdo napíše....

Tož toto sedí od podobného blba Cvacha jako jsi ty.

V. Novák 14.10.2015 9:59

Re: Jakmile někdo napíše....

Jojo - Independent není rojtrs a neprošel lustrací...

Independent se dokonce v roce 2008 po několika měsících čisté gruzínské propagandy omluvil čtenářům za to, že se stal gruzínskou hlásnou troubou a ve velkém redakčním článku se zabýval tím, jak se mu mohlo stát, že podlehl gruzínské propagandě, kterou se ani nepokoušel ověřovat, natož korigovat. A jak se proti podobným úletům zabezpečit do budoucna.

No - nedegraduje to ty noviny? Je možné Independentu věřit, když zradil Jednotnou Frontu Strážců JPN a oddal se jakémusi pochybnému objektivismu?!?

Samozřejmě mu věřit nelze!!!

S. Netzer 14.10.2015 10:25

Re: Jakmile někdo napíše....

Nebojte, i hlasatelů té Vaší JPN je zde hodně.

Například Kopretina, která dává muslimským ženám za vzor Assadovu manželku protože je elegantní, a o Assadovi tvrdí, že není netvor, protože je oftalmolog a objímá pozůstalé po mučednících.

:-))))

V. Novák 14.10.2015 12:35

Re: Jakmile někdo napíše....

Dobře odkláníte - ale jak tedy ten Independemt dopadl? Neprošel vaším kádrovým sítem?

K. Wágner 14.10.2015 15:31

Není náhodou

Pan Alexandr Mitrofanov je komentátor deníku Právo.

Deník The Independent vznikl v roce roce 1986, tedy za éry Margaret Thatcherové, kdy novinářský tým vsadil na vytvoření deníku, který nebude spojován s žádným ze dvou hlavních myšlenkových proudů britské politiky. List si na britské mediální scéně rychle vydobyl respektovanou pozici díky svým snahám o objektivitu a díky čerstvému zpravodajství. The Independent dosud patří mezi hlavní tituly kvalitního britského tisku a od své konkurence se vždy lišil svým jasně proevropským postojem. Působí v něm několik významných novinářů, např. Robert Fisk, známý svou ostrou kritikou anglo-americké politiky na Blízkém východě, nebo Dominic Lawson, bývalý ministr ve vládě Margaret Thatcherové.

J. Chaloupka 14.10.2015 8:53

Optimisto, předpokládáte u pisálků myšlení.

To, co čteme jsou výplody dětí, které je možné levně najmout, co se sice naučili číst a psát, ale nikoliv používat tu výplň, co mají v hlavě. Podle toho vypadají jejich články.

Kdyby se islámský svět rval jen mezi sebou, jako SA a Jemen, nic proti tomu nemám. Vadí mi, když se snaží zničit naši civilizaci a využívají jejích hodnot, což není bezbřehá solidarita, ale práce, svobodné myšlení a bádání a sekulární stát. Péče o bližní pak zahrnuje skutečné bližní, tj. rodinu, příbuzné, přátele, spolužáky, spoluobčany a možná některé z jiných národů Evropy a USA. Nezahrnuje ani blízkovýchodní Asiaty, ani Afričany.

Z. Švrček 14.10.2015 8:36

Stále stejná chyba

Velmoci - když už se mluví o USA tak i oni, dělají stále stejnou chybu. Agenti USA vlastně v Afghanistánu stvořili Taliban- vyzbrojili jej a vycvičili v domění, že jim pomohou proti agresivnímu Rusku. To se obrátilo proti nim. Machometáni rádi příjmou peníze, zbraně i know-how od nevěřícího, ale jen jako symbol budoucí daně, nikoliv jako symbol vlastní vděčnosti. I zde se to vymstí. USA i Rusku. Otázkou je, kdo to nejvíce odskáče a já jsem přesvědčen, že to kromě arabských národů a asi i Izraele odskáčeme i my. Hlavně, že na území Ruska či USA se ty následky příliš neprojeví. Mocnosti si vyprázdní vojenské sklady a obmění zásoby, dosáhnou nějakých dohod o užívání nerostného bohatství se Saudy, kterým to prospívá také, snad dosáhnou i nějakého konsensuálního přerozdělení geopolitického vlivu. Ostaní je nezajímá, oslabení Evropy či dnešních významných hráčů orientu (Turecka) jim příjde jako bonus. Ostatně EU si to za svoji prachpitomou politiku vůči islámu, Izraeli i vlastnímu obyvatelstvu plně zaslouží, tak co. Znovu se již pokolikáté musím ptát, kdo další se kromě Saudů bude smát? Čína? Nechat takto zesílit agresivní islám je značné riziko i pro mocnosti, to vidíme již pár let. Že by měli v šuplíčku nějaké konečné řešení stylu "po použití zlikvidovat"? To se jim přece nemusí vyplatit.

V. Novák 14.10.2015 10:09

Re: Stále stejná chyba

S tou chybou máte pravdu, ale Taliban nesvtořily USA. USA podpořily mudžáhidy, mimo jiné i Usámu bin Ládina, ale ne taliban. Ten vznikl až jako reakce na rozpad Afghánistánu po odchodu Sovětů na pašalíky jednotlivých warlordů, v něž se přeměnili jak mudžáhidi, tak bývalí velitelé vývalé afghánské armády. Ti se pustili do boje každého s každým v systému neustále uzavíraných, měněných a zrazovaných koalic - a předenším zrušili jakékoli právo kromě práva (momentálně) silnějšího.

Jako reakce na to pak afghánští pašrunští uprchlíci v Pakistánu, kteří se "kupodivu" nějak nevraceli do mudžáhidy rozvráceného Afgánistánu, zložili hnutí studentů (talib) madras. Pákistánská rozvědka je pomohla vyzbrojit a oni - protože zaváděli aspoň nějakou zákonnost (byť středověkou) - poměrně rychle získali podporu Afghánců a warlordy zahnali na cca 10% území na severu.Jenže se zapletli s Usámou a Kaáidou, podle paštuských tradic odmítli hosty po n11/9 vydat - a dál to známe.

S. Netzer 14.10.2015 11:06

Re: Stále stejná chyba

"Agenti USA vlastně v Afghanistánu stvořili Taliban"

To je teda síla.

S. Landa 14.10.2015 11:14

Re: Stále stejná chyba

Mohu Vám doporučit knihu Martina Nováka - Džihád proti Kremlu. Je vynikající a dobře se čte. Po jejím přečtení pak možná již nebudete za hlupáka...

J. Pražák 14.10.2015 8:17

Generál W. Clark se hezky rozpovídal (s titulky):

https://www.youtube.com/embed/LXrnprlMyB8?feature=player_detailpage

Z. Švrček 14.10.2015 8:57

Re: Generál W. Clark se hezky rozpovídal (s titulky):

No fuj, potvrzuje mi to mé černé představy (viz výše příspěvek). Politika "když to jede opravit, vm si větší kladivo" - Murphyho zákony prostě platí itady. Hoši v USA spoléhají na to, že mají prdýlky v suchu a jsou za mořem. To ale už tak úplně neplatí. Já už se Putinovi vůbec nedivím i když u některých tady budu za jeho agenta. Je pouze jediná nejistota, které imperium je horší - to, se kterým máme špatné zkušenosti my, nebo to, se kterým mají tytéž zkušenosti jiní? A co tedy ti číňani - jsou zvyklí kopírovat a opisovat, ale také inovovat - že by ze země pustili pár milionů svých nespokojených občanů vybavených legálně pasy ? To bude šrumec a vůbec nebudou muset použít zbraně - jen tu našia proti nám - lidská práva (tu nyní úspěšně proti nám používá islám).  Zdá se, že už si prostřednictvím svých firem a akvizicí chystají zázemí po celém světě...

J. Pražák 14.10.2015 8:15

Takto lapidárně vysvětlené by snad mohli pochopit i

europoslanci.

D. Polanský 14.10.2015 7:15

Jde jenom o to,

koho zájmy jsou ušlechtilejší: Ruska, nebo USA. EU žádné zájmy nemá, je ráda, že je ráda.

P. Lenc 14.10.2015 8:27

Re: Jde jenom o to,

Pane Polanský, vaše ironie je veskrze pravdivá, jediný problém je, že Putin netají a říká na plnou hubu o co mu jde.Tanečky USA  a "demokratů" , viz. obvzlášť "demokratické" Saudy v této "koalici" jsou opravdu v příkrém kontrastu s tím, co Rusové dělají.A osobně je mně hodně smutno z toho, že je to Putin, kdo přebírá iniciativu. Bohužel, Putin pochopil to, co demokratům včetně USA nedošlo, že Asad, ať se nám to líbí nebo ne, je jediným stabilizačním prvkem v Sýrii a že Rusové toho využijí k posílení svého vlivu v oblasti ke škodě západu je samozřejmé.Ale za to si může západ díky své zaslepenosti sám.Bohužel.

K. Wágner 14.10.2015 7:04

Ještě poznámka

Ještě malou poznámku k těm čínským zájmům. Téměř polovina do Číny dovážené surové ropy dnes pochází ze zemí Blízkého východu. Čínská těžařská společnost China National Petroleum Corporation musela opustit ropná pole v Sýrii, další čínská společnost Sinochem vlastní padesátiprocentní podíl v syrských ropných polích, a pokud by tato pole padla do rukou Islámského státu, utrpěla by Čína značné finanční ztráty. Syrský zdroj uvedl již minulý týden, že „Čína plánuje v nadcházejících týdnech vstoupit do bojů proti IS na území Sýrie.“ Některé zahraniční zdroje uvedly, že se čínské válečné lodě již vydaly přes Suezský průplav k syrským břehům.

P. Maleček 14.10.2015 5:52

Rus je sám největší terorista

Rusko v Sýrii není kvůli islámským teroristům, s těmi je, vzhledem k tomu jak řádí v USA a EU, Rus zadobře. Cílem Rusa je udržet svůj vliv a základny u Středozemního moře a taky to v Sýrii rozeštvat co nejvíc a tím dusit EU islámskými nájezdníky. S průhledným cílem, aby pod jejich náporem EU ztratila sílu kecat Rusku do jeho teroristického řádění na Ukrajině.

Pravdou je, že mu to ze umožňuje zbabělost a neschopnost hlavounů EU a USA s Obamou a mamá Merkel v čele.

J. Mrázek 14.10.2015 5:59

Re: Rus je sám největší terorista

Nizozemský vyšetřovací tým oficiálně (!)

oznámil, že nad Ukrajinou byl let MH17 sestřelen raketou typu 9M38 ze

systému BUK. Rusové tento typ raket vyřadili z arsenálu v roce 2011.

Ukrajina 9M38 stále má.

Komentář: Co dodat...že 1+1=2. Uvidíme, co dozvíme z našich médií.Zdroj: http://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/2015/10/13/nieder...