3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

ŠVÉDSKO: Socialistické multikulti peklo (2)

Jaro Novák popisuje Švédsko jako „nekorupční zemi“, se spolehlivou sociální jistotou. Říká se, že vše v tomto životě je relativní. S jeho popisem souhlasím, pokud myslíme na korupci ve stylu podplacení úředníka, lahvinka panu doktorovi apod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 18.2.2015 22:50

Re: Príčinou islamizácie je podľa mňa ateizmus

Tak povídejte, přehánějte - ale křesťané měli na ty skutky tisíciletí, ateisté tak zhruba století až dvě (to by bylo zase na delší diskuzi) - a to v našem prostoru byli nakonec jako ateisté mylně pojímání hlavně bolševici, kteří ovšem věřili v jinou svatou trojici boží než křesťané, a pak Němci za vlády nacionálního socialismu, jejichž špičky ovšem ujížděly na starogermánské mystice. Takže s křesťanského pohledu to byli vlastně nikoliv bezvěrci a ateisté, ale věřící v nesprávné bohy, byť wehrmacht měl na opascích Gott mit uns :-).

Ale i kdyby jste je započetl k ateistům - což je ovšem rozšířená chyba u myslí uvažujících podobným způsobem jako Vaše, pak uvažte, že s pokrokem techniky byli výkonnější - ovšem kdybychom to vzali na procento populace v té které době, myslím, že křesťany by netrumfli (ono kdokoliv byl zabit v Evropě od roku řekněme 800 až do roku řekněme 1750, by zabit rukou křesťana (tedy vyjma tatarských nájezdů a protitureckých válek) ... náboženských válek - resp válek do náboženského hávu se halících - bylo habaděj.

Ono jako každé náboženství bylo i křesťanství použito jako ideologický podšprajc k činům snad méně bohulibým, leč přízemnějším a praktičtějším - k získání území, moci, bohatství; a samo skrze církev činilo totéž - máte patrně větší přehled o dějinách najmě katolické církve než já, takže příklady můžete sypat z rukávu.

Ad výrok onoho preláta - tento byl jeden, jistě, leč podobných by se dalo dohledat víc - pobijte je a ujměte se statků takto uvolněných ku větší slávě Boží - a byl a je charakteristický přinejmenším do renesance - a semtam i dlouho po ní. Kříž leckde po světě znamenal zkázu a zotročení ...

A s tím předmanželským sexem - já s ním nezačal, jen jsem si dovolil ironii - ono mně ateistovi a neznabohovi připadají - bez urážky prosím - Vaše vývody natolik směšně srandovní, že raději volím ironii než výsměch.

J. Kostelanský 18.2.2015 18:56

Re: Príčinou islamizácie je podľa mňa ateizmus

Nejako ste pomiešal hrušky s jablkami. Bavili sme sa predsa o tom, či ateisti dodržiavajú zásady Desatera, resp. ktoré z nich. Ja som vyvrátil, že ich dodržujú, resp. dodržujú tak polovicu z nich.

A vy to pomotáte otázkou, či predmanželský sex je príčinou islamizácie...

Je zaujímavé, ako často spomínate jeden príklad z histórie, čo ktorý kresťan kedy urobil v posledných dve tisíc rokoch. Ja by som vám mohol povedať tucty prípadov oveľa väčších zverstiev, ktoré stihli ateisti spáchať v mene pokroku len za posledných 100 rokov. Tudy cesta jednoducho nevede...

J. Jurax 18.2.2015 18:14

Re: Príčinou islamizácie je podľa mňa ateizmus

No, dobré základy nemusí být křesťanské, ba s ním nemají nic společného. Slušní lidé žijí i v Japonsku, Indii, Číně etc., aniž by o křesťanství kdy slyšeli víc než že jde o jakési náboženství bílých vousatců s puškami a děly ...

J. Jurax 18.2.2015 18:09

Re: Príčinou islamizácie je podľa mňa ateizmus

No, pravidelný den pracovního volna stěží bude terčem posměchu i u ateistů a neznabohů - aspoň já jsem podobnou hloupost nezaznamenal. Nutnost zajištění nepřetržitých provozů s tím jistě nesouvisí, že ano.

A pochybuji, že by příčinou islamizace byl specielně ateisty nedodržovaný zákaz předmanželského sexu. Pakliže onen zákaz nedodržují i křesťané, tak to příčinou islamizace nemůže být už vůbec, není-liž pravda?

A nezabiješ - pobijte je všechny, on si je Pán Bůh už nějak přebere, děl katolický prelát při obléhání katarské pevnosti na dotaz vojenského velitele, jak rozeznat správně věřícího křesťana od křesťana věřícího nesprávně, tedy kacíře - a křesťanští velebníčci žehnající zbraním, aby pozabíjely co nejvíc těch druhých. Od vzniku křesťanství se zabíjelo ve jménu víry nebo s její podporou jedna radost - viz historie. Ateisté, křesťané, musulmani i jinak věřící zabíjeli ve velkém, když to bylo nezbytné nebo když to za nezbytné považovali. Křesťané mají akorát tu výhodu, že se pak vyzpovídali, velebníček udělil rozhřešení a dušička měla pokoj, což předcházelo psychickým problémům. Potraty nejsou vždy špatná věc (mimochodem nelze zabít něco, co se ještě nenarodilo a tudíž není schopné života), eutanázie taky - ale to by bylo na delší diskuzi.

A o těch seniorech je to už vůbec naprostý žvást - vztah k seniorům není dán tím, zda se nějaký pánbíček dívá, ale tím, zda dotyčný je slušný člověk nebo grázl. A zda je slušný člověk nebo grázl nikterak nesouvisí s tím, vzývá-li nějakého boha či bohy nebo je této pošetilosti prost - smolné knihy z dob absolutního promoření našich zemí křesťanstvím to bohatě potvrzují.

J. Kostelanský 18.2.2015 7:05

Re: Príčinou islamizácie je podľa mňa ateizmus

Z toho kresťanského Desatora zostane u ateistov možno polovica. Prikázanie o svätení sviatkov (inak povedané o pravidelnom dni voľna) je terčom posmechu. "Nezosmilníš" (teda sex pred svadbou) rovnako. A "Nezabiješ" je v prípade potratov a eutanázie len fraškou. Aj s úctou k rodičom a starším ľuďom je dosť nahnuté... Seniori sú čoraz častejší chápaní skôr ako príťaž pre (ateistickú) spoločnosť.

H. Lukešová 17.2.2015 23:06

Re: Kdo ti tyká

Kdo komu tyká?

M. Koutný 17.2.2015 21:44

Re: "..a tupost s tituly jak moudře poučuje,"

Nemůžu si pomoct, ten Saudkův překlad se mi líbí nejvíc, i když je trochu volnější. A omlouvám se, že jsem pomotal jeden verš.

J. Jurax 17.2.2015 21:27

Re: Príčinou islamizácie je podľa mňa ateizmus

Není.

A křesťanské hodnoty - ono desatero mimo v jednoho boha věřiti budeš - vyznávají i ateisté. Ty hodnoty koneckonců nejsou křesťanské - každá fungující společnost se musí řídit nějakým podobným kodexem - stačí z toho vypreparovat pánbíčka.

A zbytek jsou - bez urážky - po mém soudu pfilozófické kecy.

J. Kanioková 17.2.2015 21:05

Souzním s Vámi i p. autorem..

T. Veselý 17.2.2015 20:45

Kdo ti tyká

ty dobrosere...

J. Kanioková 17.2.2015 20:07

Přesně !

J. Kanioková 17.2.2015 19:55

Díky

P. Vaňura 17.2.2015 19:40

Dobrosráči = lidé, snažící se nějak vyhnout práci na

mraze.

P. Mach 17.2.2015 19:06

Re: No sláva, vypadá to, že chyby dělají i ve Švédsku

Naše současná vláda má s tou švédskou to společné, že se jedná o socanské diletanty a zloděje, ergo vypadalo to předsně tak jak to je.

M. Wunderlich 17.2.2015 18:18

Re: Kdo nepracuje, ať nejí!

Ano, jenže tito týpci museli být v práci. Nepracovali, flákali se a štvali ostatní. A občas za to dostali (sám jsem byl na stavbě několikrát svědkem). Ale neměli prostor pro to flákat se po ulici, krást a házet po policajtech kameny. Ne že by se tehdy nekradlo. Ale bylo to složitější. I bez všech těch dohledových kamer a zabezpečovacích a sledovacích systémů, kterými jsou (doufám, že jen) veřejné prostory nenápadně prošpikovány.

H. Balzám 17.2.2015 18:07

Re: Kdo nepracuje, ať nejí!

Víte houby, nikdo nemusel pracovat, ale všichni museli být zaměstnaní. V praxi to vypadalo tak, že na ty týpky, na které dnes platíme z daní, v té době pracovali ti slušnější a normálnější lidé.

B. Rybák 17.2.2015 18:00

Re: Dobrosráči?

S tím nemá můj příspěvek vůbec nic společného. Mluvím o tom, k čemu je ta (lhostejno jestli odůvodněná nebo neodůvodněná) válečná hysterie zneužívaná (a tato rychle sílící politicko korektní DEU-inkvizice nás ohrožuje už teď a je bezkonkurenčně nejhorším nebezpečím, kterém čelíme.

Tím státem, o němž píšete na závěr je především Německo, které se nás pokouší "pozřít" už cca 1000 let (svůj poslední pokus naštěstí nemohlo dokončit, ačkoliv my už jsme se sami zachránit nemohli a kontinentální západ dnešní EU byl jím snadno ovládnut, což se nepochybně stane zas)!

R. Langer 17.2.2015 17:40

Re: NETYKAT HOVADO SPROSTÉ NEVYCHOVANÉ

Trhni si, pátá kolono!

R. Langer 17.2.2015 17:37

Re: Príčinou islamizácie je podľa mňa ateizmus

Ale kdepak pane, to jsou stejní věřící jako vy, že vy je budete nazývat "ateisty" na věci zhola nic nemění. Jsou úplně stejní, jako vy, a vás mají za pomateného náboženského blouznivce, a tomu věří stejně, jako vy věříte tomu, že to jsou ateisté.

B. Rybák 17.2.2015 17:34

Re: Neuvěřitelné

Příspěvek na Vašem blogu je velmi zajímavý (uložil jsem ho do svého "trezoru").

Dokazuje i nesmyslnost měření korupce pomocí "indexu vnímání korupce", který vyjadřuje jenom názor občanů, jenž je velmi snadno masmediálně manipulovatelný (v bohaté, politicko-korektní cenzuře vystavené společnosti je existující korupce silně bagatelizována, v chudé společnosti je z ciziny ovládanými masmédii mohutně zveličována)!

Ještě v devadesátých letech se daleko přesněji korupce odhadovala pomocí četnosti vynucených kontaktů občanů s úředníky. Tomu pak vítězící obhájci všeobjímajících paternalistických států ovšem rychle zabránili! A tak tu nyní máme ten hloupý "index vnímání korupce"!

J. Kanioková 17.2.2015 17:32

Re: Dobrosráči?

Dobrosráči = pachatelé dobra = pravdoláskovníci = lidi se spasitelským komplexem..

V. Horák 17.2.2015 16:47

Re: No sláva, vypadá to, že chyby dělají i ve Švédsku

No sláva,bez fanoušků estébáků a čekistů se neobejde žádná správná diskuze,líbí se mi to jejich zaujetí pro věc,to nadšení se kterým obhajují práskače a důstojníky komunistických tajných policií.

L. Křivan 17.2.2015 16:42

Re: A nejsou za tím spíš prachy mizící do multikulti žumpy

Vystihl jste přesně to, co si také myslím.  Jen bych to asi tak dobře nenapsal.

L. Křivan 17.2.2015 16:39

Re: "..a tupost s tituly jak moudře poučuje,"

http://www.czech-language.cz/translations/shakespeare.html

L. Křivan 17.2.2015 16:37

Re: "..a tupost s tituly jak moudře poučuje,"

Díky za krásu v této diskuzi. Já si pamatuju jen jeden sonet. Ten, který zpíval Jirka Suchý.

Tady je ta 66 v mnoha různých překladech. Zajímavé.

V. Čermák 17.2.2015 16:31

No sláva, vypadá to, že chyby dělají i ve Švédsku

a taky v Norsku. Donedávna to vypadalo, že všechno špatně dělá hlavně Putin a pak Zeman a taky naše současná vláda.

M. Koutný 17.2.2015 16:24

Re: A nejsou za tím spíš prachy mizící do multikulti žumpy

Protože je to jedna z cest, jak zničit křesťansko-židovskou civilizaci a hodnoty, na kterých stojí. Multikulti pomatenci ji nenávidí, protože v takové společnosti, která je postavená na SKUTEČNÉ toleranci, svobodě, úctě k práci, vytvořeným hodnotám a smysluplnému vzdělání, na tradiční rodině, vlastenectví bez šovinismu a nenávisti etc. etc. pro ně není místo. Oni mohou být úspěšní jen díky lži, rozvratu a vysávání druhých.

V. Kain 17.2.2015 16:20

Re: Kdo nepracuje, ať nejí!

Jak by to bylo jednoduché jenom chtít.Rozdělit pobíračům dávek práci.Např.jedna skupina v počtu deseti tuto ulici (ta se bude blýskat) druhá skupina jinou atd.Vůbec bych je nehlídal.Večer nebo druhý den ráno bych práci zkontroloval.Nebylo by uklizeno (neblýskala se) alikvotní část dávek nebude vyplacena a tak by to pokračovalo.Skončil by měsíc a někteří by dostali jenom polovinu toho co měli dostat.Že by se nenaučili makat? Ale naučili.Oni jsou velice přizpůsobiví.

M. Koutný 17.2.2015 16:17

Re: "..a tupost s tituly jak moudře poučuje,"

Jsem unaven a za smrt prosím Boha/jen nevidět už, jak je bita ctnost/a vynášena nicka přeubohá/a v blátě zašlapána upřimnost

a zlatem odívána nemohoucnost/a v trhu prodávána dívčí čest/a pokálena bezúhonná vroucnost/a utloukáno to, co silné jest

a umění jak panáčkuje vládě/a Doktor Blbec káže géniům/a lumpové se posmívají pravdě/a Dobro babě Zlu jak smejčí dům

Tím světem unaven, tak rád bych zhas../Však tebe zůstavit tu napospas?

(Shakespeare, 66. sonet, překlad E.Saudek)

L. Křivan 17.2.2015 16:00

Re: "..a tupost s tituly jak moudře poučuje,"

Ježíšmarjá, kdy to ten Shakespeare vlastně žil ?  Já měl dojem, že už zemřel ?