29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

ŠVÉDSKO: Politika v několika číslech a trendech

Proměny švédských společenských poměrů lze ilustrovat na stoupajících preferencích strany Švédských demokratů (Sverigedemokraterna, SD).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 15.1.2017 23:00

.....

Kdo získává z masové imigrace? - https://www.youtube.com/watch?v=W7MiX708YAo&feature=youtu.be

M. Kodeš 14.1.2017 20:50

Dávno, dávno již tomu...

Před 20 lety, na podzim 1996 jsem byl ve Stockholmu na týdenní stáži. Fajn lidi, furt nás taky chtěli večer vodit po městě a když jsme jim poděkovali a že to asi sami zvládnem, tak nás varovali, kam a kdy nechodit. Na otázku proč, odpověděli, nekorektně, je tady dost Arabů a jiných líných Afričanů a ti zlobí. No co policajti? Pozor, to bylo před 20 lety.

No moc nemůžou.

Tak to jsem si sednul. Tak jsem jim pověděl příběh, z března 1969, kdy jsem se ještě dostal za kamarádem do Lucemburska, na návštěvu . Pařížským rychlíkem do Metz a tam na mě karamád čekal. Neměl auto, tak sehnal jiný český uprchlíky s autem. Ovšem, jak bylo ráno, tak chlapci v nějakým městečku zastavili před obchůdkem a sebrali pytel rolíků, tak jsem vystoupil a že půjdu radši pěšky. Chlapci mě nazvali volem a dojeli jsmedo Laxu.

Když jsem se potom Pepika ptal, kde tu bandu sehnal, tak říkal, já jsem si myslel, že se po ty švédský zkušenosti polepšili. Oni totiž předtím byli ve Švédsku, které je s láskou přijalo, ale, no, byli to zlodějíčci. Tak je švédská polície chytla a a tak jim na direkci roztřískala perdele s tím, že jestli je ještě zítra někde ve Švédsku chytnou, tak znovu. To nechtěli, stejně si pár dní nemohli sednout. ....

Odpověď ze švédské strany byla : viz nadpis příspěvku

J. Cervenka 14.1.2017 17:37

navic

navic tim, ze ve Svedsku se drasticky omezuje svoboda slova (zakaz mluvi a psat proti imigrantum pod trestem pokuty a dale i vezeni) Svedove nastupuji cestu k "benevolentnimu fasismu".

J. Jurax 14.1.2017 20:15

Re: navic

No, benevolentní fašismus je stejná chiméra jako umírněný islám.

Zákaz mluvit proti imigrantům se lehce může rozšířit na zákaz mluvit proti nařízení vlády, proti vládě až na zákaz mluvit vůbec. Pochopitelně ve jménu dobrých úmyslů pod trestem pokuty a vězení. A to už bude jako když jsme budovali socialismus ...

Jak je nám to známé ...

R. Morava 15.1.2017 12:43

Re: navic

Zajímavé jak ten socialismus vždycky dojde k tomu stejnému výsledku - diktatuře. O Švédsku se mluvilo jako o státě který socialismus vybudoval demokraticky a prosperující. Na rozdíl od SSSR, které socialismus vybudovat chtělo, ale zkončilo to diktaturou, nesvobodou a chudobou.

Nakonec se ten Švédský socialismus do toho Ruského dotáhne (takže měli je jiné startovací podmínky, chudé Rusko a poměrně vyspělé Švédsko)

J. Jurax 15.1.2017 12:51

Re: navic

Jojo, do perdele se lze dostati různými cestami, aber die koncen jsou ve svých důsledcích ekvivalentní :-)

J. Hrbek 14.1.2017 15:07

DVTV

Zajímal by mě k těmto nezvratným faktům komentář pana Pallase...

https://video.aktualne.cz/dvtv/svedove-migraci-zvladaji-a-chteji-pomahat-nejvice-rasisticka/r~3b5b59e8d8de11e6875c0025900fea04/

M. Prokop 14.1.2017 15:38

Re: DVTV

To bude blb jako "Milouš" Stropnický.

J. Kanioková 15.1.2017 7:00

Pallas... "takyšvéd", sluníčkář, vítač, "elita"

Reakce na ten videorozhovor s ním -

tweet - Kateřina Janouch - https://www.facebook.com/katerina.janouch.7/posts/10206241507435508

tweet - Angry Foreigner (Rozzlobený Cizinec) na Pallasově twitteru - https://twitter.com/ArgBlatteTalar/status/819492293015195649 -- dal tam odkaz - https://www.facebook.com/EnArgBlatteTalar/posts/1821024958173974

video - Poslanec Sverigedemokraterna - jak neomarxisté zničili Švédsko [cz titulky] - https://www.youtube.com/watch?v=KVFq8jdVkC8

tweet - Tino Sanandaji - https://www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10154282343213231

R. Morava 15.1.2017 17:41

Re: DVTV

Psychicky nemocných lidí je hodně jak u nás, tak ve Švédsku. Pokud ale nejsou v blázinci není normální aby jim společnost ani media věnovala kromě sbírky na nemocné přílišnou pozornost. Švédsko a Skandinávie obecně je na tom hodně špatně právě proto, že se tam názory psychopatů berou moc vážně (třeba i věčné řešení Breivika). Pání Janouchová přesně a výstižně (a jakkoliv jsem ve Švédsku nebyl, tak objektivně) shrnula realitu ve Švédsku. Pak se do toho pustil nemocný člověk Pallase a zatímco český člověk se zaťuká do čela, ve Švédsku se opřou multikulturalsocialisti proti Janouchové.

J. Chaloupka 14.1.2017 12:11

Dovoluji si předvídat, že to skončí jedním

za to pěkně krvavým masakrem.

P. Aron 14.1.2017 12:23

Re: Dovoluji si předvídat, že to skončí jedním

Bohužel dost to na to vypadá. Tím spíše nechápu politické elity. Jasně jde jim o koryta, prachy. Ale je to taky semele, nemluvě o možné pomstě občanů.

J. Schwarz 14.1.2017 11:10

Je zřejmé,

že mainstreamová média ovládla t.zv. "nová levice". Financovat provoz takovýchto médií je velmi náročné, zvlášť když jim stále rychleji ubývá čtenářů, diváků či posluchačů. Je tedy zřejmé, že jsou dotována kruhy které "na to mají". Marxisté - leninovci je nazývali "imperialistickými kruhy". Pročpak asi nadnárodní byznys propaguje "leninský" pohled na svět? Je opravdu zájem občanů jednotlivých zemí, lidí, kteří nevydělávají dva roky v New Yorku, pak rok v Londýně, dvaroky v Cape Town nebo Kuala Lumpur jako členové vedení nějaké korporace ale pracují více méně na jednom místě totožný? Zdaleka ne! Většina lidí si sice ráda zaletí vykoupat se do Thajska nebo Tunisu, ale mít z Prahy Bangkok , Karáčí nebo Yaoundé nechce. Pestrost je, když se mohu podívat na různé životní styly a ne, když si z nich pořídím doma jakýsi eintopf. Prý je fajn je mít všechny na jedné ulici, pak se ani nemusím obtěžovat někam letět. Jenže ten eintopf nevydrží. On t toho nakonec zase vypadne jeden, soudržný "životní styl" a troufal bych si tvrdit že to ten náš nebude.

F. Houžňák 14.1.2017 11:06

Je ovšem třeba dodat, že imigranti dostávají ve Švédsku

švédské občanství a volební právo už po dvou letech, jak jsem se dočetl. Za deset let budou původní Švédy humanitárně vyvražďovat.

J. Schwarz 14.1.2017 11:12

Re: Je ovšem třeba dodat, že imigranti dostávají ve Švédsku

Pokud vyhrají švédští demokraté, klidně jim to občanství zase zruší.

P. Aron 14.1.2017 12:22

Re: Je ovšem třeba dodat, že imigranti dostávají ve Švédsku

Zcela upřímně nechápu proč už nemají preference nad 50ˇ% . To už jsou Švédové tak zblblí ?

J. Šejnoha 14.1.2017 12:36

Re: Je ovšem třeba dodat, že imigranti dostávají ve Švédsku

ano

J. Schwarz 14.1.2017 13:08

Re: Je ovšem třeba dodat, že imigranti dostávají ve Švédsku

Ano, Švédové zblblí jsou. Zvlášť ti co ovládají university a média. Zblblí novým náboženstvím "Lidských práv". To jim nedovolí rozlišit mezi francouzským dirigentem a somálským pastevcem koz. Cizinec jako cizinec. A když nejste nadšen ze somálce souseda, jste xenofob a rasista. Náboženství vzniklo asi takhle - copak jsme my, bílí, co vyvolali dvě světové války lepší než třeba lidojedi z Bornea? Ne! všechny kultury jsou svébytné a stejně oprávněné. nemáme se nad koho co vyvyšovat! To by se dalo ještě brát, je v tom logika, ale v sypání si popela na hlavy a omluvách do všech světových stran už žádná logika není. Snad logika flagelantů. Pokud nejsme lepší než lidojedi na Borneu, pak nejsme ani horší. Lidojedi spolu furt válčí, jedna vesnice s tou za kopcem. Takže nejsme o nic horší, když válčíme taky! I kmen lidojedů chce v boji zvítězit a odnést si kořist. V čem je tedy naše "vina"? Že jsme vítězili? Na to by byli Dajakové hrdí! Tak který blb vymyslel, že my se máme za svá vítězství stydět a poraženým třeba po deseti generacích něco "vracet"? Těmhle šaškům bychom měli vysvětlit, že za nás nemluví, že je my za "své" nepovažujeme, že jsou vlastně "nepřátelský kmen". Jestli chtějí, ať se omlouvají, ale za sebe. My bychom je taky nemuseli živit, jejich produkty nepotřebujeme, pánové a dámy jsou vlastně paraziti podobní dvořanům francouzských králů.

J. Fridrich 15.1.2017 7:09

Re: Je ovšem třeba dodat, že imigranti dostávají ve Švédsku

Souhlas. Mám otázku " do pranice " - jak se říkávávalo - a nebylo náhodou a nakonec lepší - pro lidi i Svět - když v mnoha částech nevyspělého a necivilizovaného světa byli - a kultivovali ty domorodce v Africe, Asii " zlí kolonialisté " - tedy Angličané, Francouzi, Portugalci, Španělé, Holand'ané ?? Pokrok tam nebyl překotný, ale byl.. Tento člověk udeřil hřebíček na hlavičku : "Newt Gingrich, který strávil dvacet let koncem minulého století jako poslanec za jeden z okresů státu Georgia a na závěr své poslanecké kariéry předsedal čtyři roky Sněmovně, přišel s velice přesným vysvětlením, proč se dnešní zaměstnanci sdělovacích prostředků hlavního proudu chovají tak, jak se chovají. Jsou to lidé, kteří (vinou vzdělávacího systému) nemají vůbec ponětí o dějinách, ba snad ani o dějepisu. Tím pádem jim ale také vůbec nedocházejí souvislosti, protože je nejen ani neznají, oni je znát ani nemohou."

Přesně tak to je - tak, jak jsou u nás dodnes "polámaní" lidé od "soužek učitelek" ze základek komunistickými zkazkami a deformacemi historie, tak bohužel nyní na Západě ( v Americe i Evropě ) jsou tito absolventi universit "polámaní" levičácko-multi-kulti nebezpečnými nesmysly...

M. Prokop 14.1.2017 15:39

Re: Je ovšem třeba dodat, že imigranti dostávají ve Švédsku

U Švejdů je to zblbnutí dost tradiční.

V. Kain 14.1.2017 16:32

Re: Je ovšem třeba dodat, že imigranti dostávají ve Švédsku

O němcích to platí dvojnásob.Ti jsou většinou úplně vypatlaní.Kdyby to nebyla pravda,tak AfD má dneska min.50% a Merkelka by neměla šanci.

F. Matousek 15.1.2017 0:25

Re: Je ovšem třeba dodat, že imigranti dostávají ve Švédsku

srovnáno Pegida, AfD versus Konvicka, Usvit, nejsme na tom s tou vypatlaností o moc lépe.

F. Kusák 14.1.2017 9:49

Ano, souhlasím,

věcný a výmluvný článek, jak je u autora běžné. Jen mně vrtá v hlavě ten mnohokrát zdůrazňovaný ekonomický růst včetně nízké nezaměstnanosti. To samé je zdůrazňováno i v jiných státech západu. Že spotřeba, tedy i spotřeba migrantů, zvyšuje HDP je jasné, jenže je to samozřejmě iluzorní. Že poměrně vysoká zaměstnanost může být dána pravě tím, že mnoho lidí pracuje pravě pro migranty, ať už ve státních službách nebo v neziskovkách atd. nebo pro neziskovky je taky pochopitelné. Chtělo by to opravdu seriozní rozbor stavu a perspektivy švédské ekonomiky. V době, kdy jsem tam ještě jezdil, jsem často slýchával spíše nářek tamějších podnikatelů na hospodářské poměry. Jenže jejich problémy a naše v divokých devadesátých letech byly samozřejmě směšné. Jaká je současná situace přesně nevím a dobrou analýzu nenajdete.

J. Schwarz 14.1.2017 11:13

Re: Ano, souhlasím,

To s tou prosperitou je nesmysl jako Brno! Pokud by to byla pravda, stačilo by k prosperitě makat jako otrok a výsledky svého pracovního úsilí rozdávat.

F. Matousek 14.1.2017 8:32

podobnost

ciste náhodná ?

Místo Svédsko a SD by se dalo napsat Nemecko a AfD.

Jinak je vse totozné. Zejména úcelovost medií o AfD psát pouze negativne, nebo nejlépe vúbec ne. Vsak letosní volby ukázou .....

Z. Lapil 15.1.2017 9:58

Re: podobnost

Náhodná v tom smyslu, že to nikdo neorganizuje, nepochybně ano. Náhodná v tom smyslu, že ve Švédsku i v Německu platí podobné společenské zákony (někdo tomu říká spontánní řád), nepochybně nikoliv.

K. Novák 14.1.2017 6:22

Je možné Švédské demokraty znemožnit.

Když se to nepodaří, je možné upravit vládnutí tak, aby vítězství nebylo Švédským demokratům nic platné. A v neposlední řadě je možné si Švédské demokraty koupit. Jistě se na tom už pracuje. A co je hlavní, ti imigranti už ve Švédsku jsou a nikdo už je ze Švédska nedostane. A než se podaří Švédským demokratů vyhrát volby, ještě do Švédska hodně imigrantů přijde, ať se to Švédům bude líbit nebo ne. Ti, kteří na imigrantech budou vydělávat, už mohou být spokojeni. Budou ale chtít víc, takže letos nebo příští rok se dá očekávat nějaké vyhrocení situace, což bude asi platit i pro Německo a tím pro celou EU.

P. Lenc 14.1.2017 9:44

Re: Je možné Švédské demokraty znemožnit.

Vypadá to pro Švédsko opravdu špatně.Socialisté a ostatní "demokraté" udělají jakýkoliv podraz, aby Švédští demokraté nebyli úspěšní.A ano, platí to pro celou EU.

J. Fridrich 14.1.2017 6:17

Integrace muslimů ? Ona se někde povedla ? Nepovedla

Integrace muslimů ? Ona se někde povedla ? Nepovedla se za 70 roků od II. světové války, kdy byli pozvání na rekonstrukci Evropy ani v jedné evropské zemi - ani ve Francii, Německu, Anglii, Dánsku, Holandsku, Švédsku, Finsku, Norsku, Španělsku, Belgii, Rakousku - prostě nikde se za desítky let integrace těchto k nám nepřátelských vetřelců nepovedla. A nyní se povede za týden ? Nebo za měsíc ? Nebo za rok ? Nebo nás rozvrátí a zničí ? Hádejte jaká je odpověd', pokud nedojde ke změně vůdců evropských zemí.. . Selhávání EU a USA je jen ve volbě současných vůdců - za Reagana, Churchilla, de Gaulla by se toto zaplavení Evropy nepřipustilo.. Příklad Austrálie a jeho bývalý premiér Abbott, Japonsko.