29.1.2020 | Svátek má Zdislava



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


ŠPANĚLSKO: Co ještě dělá korida v civilizovaném světě?



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 84, poslední: 21.8.2016 22:50, přehled diskusí

Chléb a hry...:
Autor: P. Klíma Datum: 19.8.2016 21:54

Jaký dramatický rozdíl je asi mezi koridou a boxem, při kterém si dvě lidské bytosti vzájemně snaží vyrazit mozek z hlavy?

(Brutální fauly v hokeji a fotbale ani nekomentuji.)

Odpověď: Nic moc. Lidi nízkého názoru to prostě baví. Že si nedáte pokoj, při Vašem vzdělání...

Re: Chléb a hry...:
Autor: J. Vintr Datum: 19.8.2016 23:57

Na rozdíl od těch zvířat to ti lidé podstupují z vlastní vůle a většinou to přežijí ...

Starejte se o sebe a ne o Španěly:
Autor: J. Ráž Datum: 19.8.2016 19:48

Kritizivat něco, co patří k tradičnímu národnímu folklóru jiných národů, je nesmysl. Vychází se subjektivního posouzení zvyku jiné země s pohledu občana země, která má jiné folklorní zvyky, které se nemusí také někomu líbit. Například tradiční česká zabijačka, moravské výprasky děvuch o Velikonocích, domácí výroba slivovice.....atd.

Řiďte se heslem: "Nech jiného žit podle jeho zvyků, a on nechá žít Tebe podle tvých zvyků."

P.S. Jednou z největších eurounijních prasáren je právě hloupý zvyk bruselských chytráků, plést se do soukromí národů i jednotlivců. To také je jeden z hlavních důvodů vzrůstajících negativnich nálad k činnosti Bruselu.

Re: Starejte se o sebe a ne o Španěly:
Autor: M. Prokop Datum: 19.8.2016 20:54

Ano.

Jo !!!:
Autor: P. Klíma Datum: 19.8.2016 21:56

...

Pochopte, že ve Španělsku se jedná o západní tradici,:
Autor: J. Chaloupka Datum: 19.8.2016 17:30

kdyby se jednalo o tradici východní, tak už dávno EU vydá fatvu na každého, kdo by ji provozoval. Vždy jsou rovní a rovnější.

Re: Pochopte, že ve Španělsku se jedná o západní tradici,:
Autor: J. Jurax Datum: 19.8.2016 21:51

No a kdyby se jednalo o tradici muslimskou, EU ji vyhlásí za žádoucí kulturní obohacení a běda bude tomu, kdo by kritizoval, brusel mu to vytmaví ... a moslemíni by se mohli rozkatit, že je to součástí jejich náboženských tradic, jejichž provozování je zaručeno náboženskou svobodou a že kdo bude šahat na islám, toho podříznou ve jménu Alláha mocného a slitovného ...

Pane Korce si velmi vážím,:
Autor: E. Erat Datum: 19.8.2016 16:51

zachránil zvířata v táborské ZOO před jejich porážkou. Opravdu skvělý počin. Ovšem dnes sním nemohu zcela souhlasit. Korida je španělská tradice, ani já ji nepreferuji, ale je to jejich historické dědictví. A proto bych to nechal na Španělech, aby časem dospěli k tomu, že to opravdu není nic hezkého. Zákaz z EU apod. vždy povede k tomu, že se naopak lidé zatvrdí. Taková je lidská podstata. ČR je třeba také vyčítáno, že se před Vánocemi " vraždí " kapři v kádích na ulicích. A jistě by se nám také takový případný zákaz nelíbil. Je to naše tradice, náš svět. A třeba Španělům do něj také nic není.

Re: Pane Korce si velmi vážím,:
Autor: J. Vintr Datum: 20.8.2016 0:03

Kdyby lidé vždycky lpěli na tradicích, tak nejspíš dodnes žijeme tradičně v jeskyních a rozbíjíme si tradičně navzájem hlavy kamennými mlaty. A co třeba respekt k tradičnímu kanibalismu? Našla by se spousta podobných tradic.

Korida je šlehačka:
Autor: P. Kmoníček Datum: 19.8.2016 16:34

proti ing. Zemanovi.

...když teče krev...:
Autor: M. Pechr Datum: 19.8.2016 16:08

...naprostý souhlas s autorem... ...tahle pitomá zábava španělů je v mých očích vždy snižovala... ...fandil jsem v tom Katalánsku...

...všude možně po světě se dějou krutosti, ale jsou obvykle postaveny mimo zákon, to stejné by mělo být i s koridou ve španělsku...

...kdo lační po krvi, ať si pustí zápasy novodobých gladiátorů (MMA apd.) v klecích nebo ringu, kde jsou přeci jen nějaká pravidla a cílem není někoho zabít nebo zmrzačit...některé boje jsou dostatečně krvavé pro ty, kteří to rádi...jiné bez jediné kapky... ...ale účastníci jdou do boje dobrovolně a maj za to slušný prachy...

...já osobně nerad když teče krev, raději pěkný zápas bez zranění...

Re: ...když teče krev...:
Autor: R. Tesařík Datum: 19.8.2016 17:27

Ten bejk by potumně zemřel na jatkách.. Takhle si aspoň zabojuje.

Re: ...když teče krev...:
Autor: R. Tesařík Datum: 19.8.2016 17:28

potupně.

Kohoutí zápasy:
Autor: I. Fencl Datum: 19.8.2016 15:03

To ovšem není jen Španělsko, takové kohoutí zápasy se konají v řadě zemí a nedávno je naše rádio více než chlapácky obhajovalo (byť slovy moderátorky)

Zakomplexovaní lidé:
Autor: J. Kyselková Datum: 19.8.2016 14:24

na koridě, kohoutích nebo psích zápasech, kteří řvou radostí nad bolestí a předsmrtným strachem zvířete, vysvětlují svou perverzitu tím, že zvíře stejně patří na talíř.

Já fandím býčkovi v aréně a přeju mu, aby brzy nabodl vyšňořeného toreadora a na svých rozích "hrdinu" vrátil publiku.

Re: Zakomplexovaní lidé:
Autor: M. Prokop Datum: 19.8.2016 20:55

Proč ne ....

Tak je ta corrida i pro vás.

Korida je národní tradice Španělů:
Autor: Ś. Svobodová Datum: 19.8.2016 12:37

a autorovi může být ukradená. Nemá-li španělské občanství. Španělé si s tím poradí sami. Zatím se může angažovat např. v zákazu velikonoční mrskačky. Neb je to tradice dávná a barbarská. Ritualizovaně se zde veřejně bitím týrají ženy opilými muži a nezřídka dochází k úrazům na obou stranách.

V případě, že by autor tuto pobídku bral vážně, doporučuji mu, aby se dobrovolně přihlásil jako účastník koridy, coby veký vůl.

Re: Korida je národní tradice Španělů:
Autor: S. Netzer Datum: 19.8.2016 13:56

Aha, takže nemám právo odsuzovat tradici kohoutích zápasů na Filipínách, protože nemám flipínské občanství, štvanice psů na bezbraného medvěda, protože nemám afghánské občanství, nebo psí zápasy v Mexiku z téhož důvodu.

A kdo proti takovým krvavým kratochvílím zvedne hlas, je podle vás vůl.

Re: Korida je národní tradice Španělů:
Autor: R. Tesařík Datum: 19.8.2016 15:39

A co porážky halal, potažmo košer??

Re: Korida je národní tradice Španělů:
Autor: S. Netzer Datum: 19.8.2016 15:47

Ty taky slouží k pobavení obecenstva, inteligente?

Re: Korida je národní tradice Španělů:
Autor: R. Tesařík Datum: 19.8.2016 17:30

No to je odpověď. Tak vám nejde o zvířata, ale že se lidi baví....Tak to jo. A co veřejné popravy halal, ty neslouží k pobavení?

Re: Korida je národní tradice Španělů:
Autor: J. Sova Datum: 19.8.2016 16:01

Bůh prostě miluje Ábelovu zvířecí oběť víc, než Kainovu zeleninu. Ale kdo to mohl vědět, že vůně spáleného masa je libá pro Hospodina?

Gen 15,9 I řekl mu: „Vezmi pro mne tříletou krávu a tříletou kozu a tříletého berana, hrdličku a holoubě.“ Vzal tedy pro něho to všechno, rozpůlil a dal vždy jednu půlku proti druhé; ptáky však nepůlil. -

A Bůh se hned cítil lépe.

Re: Korida je národní tradice Španělů:
Autor: J. Ráž Datum: 19.8.2016 19:49

Máte pravdu, je to opravdu vůl!

".... je podle vás vůl.":
Autor: M. Prokop Datum: 19.8.2016 20:56

Sem tam i kráva.

Re: Korida je národní tradice Španělů:
Autor: J. Kyselková Datum: 19.8.2016 20:16

Paní Svobodová - žasnu nad radami, které udělujete autorovi článku, aby byl stejně otrlý jako Vy. Údělem každého živého tvora i nás - je smrt. Ale těšit se z pohledu jeho úmyslé trápení je ubohé.

Re: Korida je národní tradice Španělů:
Autor: J. Václavíková Datum: 21.8.2016 22:50

A já žasnu, že tentokrát s Vaším příspěvkem bez výhrad souhlasím!

Býk má šanci.:
Autor: A. Alda Datum: 19.8.2016 12:27

Korida je vzrušující právě proto, že býk má šanci.

Problém je jenom v tom, že toreadoři jsou cvičení a býci ne. Správné by bylo i býky na ten zápas připravovat a cvičit, aby měli větší šanci.

Archeologicky jsou zápasy s býky doloženy už před 5 tisíci lety.

Re: Býk má šanci.:
Autor: R. Tesařík Datum: 19.8.2016 12:40

Jediná otázka..je býk cvičitelný??:-))

Re: Býk má šanci.:
Autor: M. Prokop Datum: 19.8.2016 20:57

Je. Proto nesmí na corridu dvakrát, už by věděl.

Korida není "zápas" ... :
Autor: P. Remeš Datum: 19.8.2016 11:30

Nu, korida ovšem není zápas. To je základní chyba v úsudku u odpůrců koridy. Korida je ritualizovaná, estetizovaná a vysoce nebezpečná porážka. Její nedílnou součástí je i to, co se děje na jatkách v útrobách arény, kde se mrtví býci porcují a kde si diváci mohou koupit mimořádně hodnotný kus masa ...

Specifikum koridy oproti běžným jatkám je předně to, že smrt zvířete probíhá před zraky lidí (což je ovšem v současné západnií společnosti principiálně "fuj", protože smrt ve všech formách musí být principiálně skrývána a popírána). Potom to, že pro člověka probíhá smrtelně nebezpečným způsobem, v němž kupodivu zvíře vedené na porážku má jistou (byť malou) šanci na život. A konečně v tom, že zabití se děje způsobem odlišným od běžných masokombinátních jatek, při čemž o tom, kde více zvíře trpí (zda v situaci "ovce" na jatkách, nebo běsnící "bestie" v aréně), by samozřejmě mohla být vedena relevantní debata.